Multi Platform A Plague Tale: Requiem

سازنده
Asobo Studio
تاریخ انتشار
October 14, 2022
ناشر
Focus Interactive
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
  4. Nintendo Switch
https___news.xbox.com_en-us_wp-content_uploads_sites_2_2021_06_Static-A-Plague-Tale_Requiem_Ar...jpg


Genres/[Action Adventure]
Platforms/[Nintendo Switch, Microsoft Windows, Xbox Series X and Series S, PlayStation 5]
Developer/[Asobo Studio]
Publisher/[Focus Home Interactive]
Release Date/[2022]

ادامه عنوان A Plague Tale: Innocence با عنوان A Plague Tale: Requiem در کنفرانس E3 شرکت مایکروسافت معرفی شد . دوباره قرار در این نسخه در نقش Amicia و Hugo به بازی بپردازیم . به لطف نسل بعدی بودن بازی سازنده ها بازی قول رودخانه ای بزرگ از موش های طائون زده را داده اند.
اطلاعات بیشتر به زودی ....



[تریلر]



[تصاویر]

https___pbs.twimg.com_media_E31Po90XEAEdl9h.jpg_orig.jpg https___pbs.twimg.com_media_E31Pq6mX0AQcPbg.jpg_orig.jpg https___pbs.twimg.com_media_E31PsdXXIAIAee_.jpg_orig.jpg https___pbs.twimg.com_media_E31PtNtXIAYFC7G.jpg_orig.jpg https___pbs.twimg.com_media_E32GSNFWEAYU9Ta.jpg_orig.jpg
 
آخرین ویرایش:

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,994
نام
sami
دیشب دانلود بازی تموم شد و نیم ساعتی بازی کردم
گرافیگ بازی جوریه که بیشتر دوست دارید از مناظر لذت ببرید تا داخل بازی پیش روی کنید
گرافیکی ترین چیزیه که تا به امروز قراره تو کنسول های نسل نهم تجربه کنید
بعد ۲ سال بلاخره احساس نسل نه بهم دست داد

فقط اومدم بگم درود به شرف عمو فیل با گیم پس که باعث میشه این عناوین رو day one بزنیم بر بدن

بریم که چندین روز با این بازی لذت ببریم :x
 
آخرین ویرایش:

Nike-90

کاربر سایت
Aug 30, 2008
987
نام
محسن
20221024_233324.jpg
20221025_003943.jpg


روی سری x بسیار چشم نواز و زیبا اما اصلا قابل مقایسه با عناوینی مثل لست ریمیک و فوربیدن وست که واقعا بنچمارک حساب میشن نیست .ولی asobo سنگ تموم گزاشته و ادامه عنوان قبل رو به بهترین نحوه ممکن رفته اگه مشکل فریم و یه سری ایرادات فنیش هم حل بشه واقعا صد برابر تجربش لذت بخش تر میشه در کل عالی...
 
آخرین ویرایش:

all4u

کاربر سایت
Jan 17, 2008
5,183
بازی تا اینجا خوب بوده
مخصوصا که النود هم اضافه شد و دستوری شده
اما خوب گرافیک بازی میتونست خیلی بهتر بشه
فریم ریت جای ۳۰ میتونست ۶۰ بشه
در نهایت با یک بازی کاملا نکست جن طرف نیستیم و ایراداتی داره ولی خوب بازی قابل قبولی هست
گاهی هم راهنمایی درست و حسابی نداره و باید کمی بره رو اعصاب تا به نتیجه برسی
داستان هم بیشتر اوقات الکی کش داده شده
تا اینجا که اپیزود ۷ هست بد نبوده
قبلا میشد دست هوگو رو جدا کرد و رفت کارارو انجام داد اما انگار تو این نمیشه
 
  • Like
Reactions: Nike-90

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,994
نام
sami
منم بازی رو تموم کردم

اولین چیزی که کاملا به چشم میاد گرافیک بازیه که تو این موج مسخره بازی های کراس جن غنیمتیه و حس نسل نهم رو به بازیکن میکنه
قدم زدن تو قلعه ها و شهرهای قرون وسطایی با گرافیک نسل نهمی واقعا لذت بخشه


موسیقی بازی هم بی نهایت زیبا و یونیکه
موزیک ها کاملا حال و هوای قرون وسطایی داره و خیلی زیباست
مخصوصا موقعی که قراره موش ها از در و دیوار بریزن یک موزیک خاصی پخش میشه که حس ترس و اضطراب رو کاملا به گیمر منتقل میکنه

داستان بازی هم بارها و بارها با احساسات گیمر بازی میکنه و رابطه برادر و خواهری به زیباترین شکل ممکن تو بازی روایت میشه
پایان هم کاملا عالی و بدون هیچ کم و کاستی بود


بریم سراغ نکات منفی بازی

با این که گرافیک بازی از نقاط قوت بازیه ولی تو بعضی قسمت ها کم‌ کاری کردن
مثلا طراحی فضاهای بسته مثل داخل خونه ها و اتاق ها اکثرا مشابه همه و تنوع خیلی خیلی کمه
طراحی npc ها و حیوانات بازی هم جالب نیست
۳۰ فریم بودن هم اوایل بازی و مخصوصا وقتی از یک بازی ۶۰ فریم بیای رو این اوایل یکم رو اعصابه
منتها بعد یک مدتی عادی میشه برات
شخصا گرافیک بالا با جزئیات بالا و ۳۰ فریم رو ترجیح میدم به ۶۰‌ فریم با گرافیک پایینتر

کمبوهای بازی هم تنوعش خیلی کمه و زود تکراری میشه...بهتر بود روش های کشتن بیشتری تو بازی میزاشتن
گیم پلی بازی هم خیلی جاها تکراری میشه و حوصله سربر جوری که سریع میخوای رد کنی بره پی کارش

طراحی معبد و قصر های بازی هم اگر مقایسه کنی با بازی هایی مثل uncharted یا tomb raider ضعیفه و جا داشت بیشتر روش کار کنن

اگر این مشکلات حل بشه و گیم پلی سنگینتر و مراحل دارکتر به بازی اضافه کنن عالی میشه

اگر بخوام به بازی نمره بدم به نظرم 8.5 حقشه

دوباره جا داری از عمو فیل تشکر کنم چون اگر رو گیم پس نمیومد خیلی ها از تجربه این بازی عالی محروم میشدن
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,651
یک روز و نیم // بازی از هر لحاظ پخته تر شده . گیم پلی روان تر . گرافیک که واقعا خیلی خفنه .

سایت بازی سنتر خیلی خیلی کند برای من باز می شه و گاهی هم خطا می دهد / وگرنه عکس می زاشتم


چرا بازی استارت نمی زنی ؟
درود.من هم مسافرتم بیکارم تو دوروز تقریبا رسیدم آخرای بازی.خداییش خیلی حال داد ولی جو سنگین دارکی داره .بعضی جاهاش خیلی دارک میشد.الانم رفتم سراغ uncharted.با اینکه چندسال پیش بازیش کردم رو پی سی یه لذت دیگه ای داره.
 
  • Love
Reactions: Taha75

ehsan7

کاربر سایت
Apr 13, 2010
178
سلام دوستان من از این ماد fsr که dlss را اکتیو میکند استفاده کردم و نتیجه عالیه روی 970 و 1050 ti و 1060 نیز تست شده ( حتی کارتهای AMD مثل 570 و 580 و بالاتر )
خواستید استفاده کنید ، روی quality راحت حدود 20 فریم بسته به محیطی که درش قرار دارید بوست میشید.
- اگر مانیتور بهتر از 1080P دارید 2K به بالا میتوانید برای FPS بیشتر از BALANCED یا حتی PERFORMANCE استفاده کنید ، کیفیت تصویر افت چندانی نمیکند.
- دارندگان 1080 TI میتوانند با این ماد به راحتی 60 فریم را لاک کنند.

DLSS Unlocker for all GPUs including AMD Radeon
 
آخرین ویرایش:

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
منم امروز بازی رو تموم کردم. گرافیکش که بدون شک نسل نهمی هست خصوصا از نظر تکسچرینگ و نورپردازی. مدل‌ها خوبن ولی انیمیشن‌ها جا داشت بهتر باشن که البته با یه بازی aa طرف هستیم و استودیو نهایت تلاشش رو کرده. همون مشکلی که با گیم پلی نسخه اول داشتم رو با این هم داشتم و به نظرم یک مقدار کلنگی هستش و بهینه نیست. تا اواسط بازی، یک بازی در حد 6.5 بود برام ولی بازی توی 4 5 چپتر آخر کولاک کرد و راضیم کرد در نهایت. طراحی هنری بازی خیلی خوبه. به خوبی هم از دوال سنس استفاده میکنه و حتی اگه پاتون به علف بخوره هم حس می‌کنید.
در نهایت 8.5 میدم. جا داشت گیم پلی بهتر باشه و دیالوگها هم گاهی لوسن. بعضی وقتها وسط بازی اینقدر پچ پچ می‌شنوید که اعصابتون خورد میشه.
 

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
خب بازی بالاخره برای اولین بار تموم شد. برای من حدود 30 ساعتی طول کشید. شاید کمی بیشتر از مدت زمان معمول بیشتر پلیر ها باشه اما بازی واقعا بزرگ هست و من واقعا روی بازی وقت گذاشتم اما با اینحال بعضی چیزها رو‌ از دست دادم. بازی در مقایسه با نسخه اول مقیاس بزرگتر و‌ لوکیشن های باز و خیلی وسیعتری داره هر چند هنوز یه بازی خطی هست. محیط‌های بازی واقعا زیبا و‌چشم نواز هست و‌ جزئیات خیلی خوبی داره. با توجه به یه تیم 70 نفری و احتمالا بودجه کمی که در اختیار داشتند در مقایسه با بازی های بزرگ و AAA بنظرم واقعا کارشون قابل تحسین هست.

بنظرم به طور کلی بازی از نسخه اول بهتر بود و از همه نظر پیشرفت داشت، شاید بجز پیسینگ هم از نظر داستانی و هم از نظر گیم پلی بعضی قسمت ها اون کیفیت لازم رو نداشت. در مورد گیم پلی چیزهایی که اضافه کرده بودند خوب بود. مثلا شورت کات هایی که کرفت کردن یا انتخاب ایتم ها و تجهیزات رو‌ خیلی راحتر کرده بود. اسلحه های جدید مثل کمان، چاقو و تجهیزات جدید هم خوب بود. همینکه امیسیا دیگه در برابر دشمن ها کاملا بی دفاع نبود و یه فرصت دوباره بهش داده میشد خودش پیشرفت خوبی محسوب میشد. با این وجود بنظرم گیم پلی باز هم جای پیشرفت داشت و میتونست بهتر از این هم باشه. یکی از ایرادهایی که به نسخه اول وارد بود همین گیم پلی بیسیک و ساده بود. همین ایراد رو توی بعضی از نقدها به نسخه دوم هم گرفته بودند و با وجود پیشرفت هایی که داشت گیم پلی به اون صورت که باید متحول نشده بود، که با توجه مدت زمان طولانی بازی یجورایی درست بود. امیدوارم اگر دنباله ای در کار باشه روی این مسئله وسواس بیشتری خرج بدن و بیشتر روش فکر کنند.

از نظر داستانی هم بازی خوب بود و در کل لذت بردم. نسخه اول هم داستان و موسیقی بیشتر از بقیه جنبه ها برام لذت بخش بود. هر چند همونطور که گفتم نحوه روایت و ریتم داستانی مخصوصا اواخر بازی یه مقدار سریع و مثل این بود که به اندازه کافی وقت نداشتند تا مثل نیمه اول با دقت و جزئیات بیشتری به داستان بپردازند. کرکترها هم اکثرا شخصیت پردازی خوبی داشتند، مخصوصا رابطه و پیوند بین امیسیا و هوگو در طول بازی خیلی خوب نشون داده شده بود. از بازی اول که خیلی کم همدیگر رو میشناختند، تا این بازی که میشه گفت به یه خواهر و برادر واقعی تبدیل شده بودند و حاظر بودند برای همدیگه هر کاری بکنند. از اون مهمتر از کرکترهای فرعی این نسخه خیلی خوشم اومد و بنظرم شخصیت پردازی به مراتب بهتری نسبت به شخصیت های نسخه اول مثل ملی و ارتور داشتند. مخصوصا ارنود که بنظرم بر خلاف ظاهرش شخصیت جالبی و در طول داستان رشد شخصیتی خوبی داشت. سوفیا هم شخصیت دوست داشتنی داشت. از اون طرف بنظرم اونطور که باید به لوکاس و بیتریکس پرداخته نشد. لوکاس توی نسخه اول بیشتر درگیر داستان بود. بیتریکس با اینکه توی نسخه اول هم خیلی در بطن داستان و ظاهرا کرکتر خیلی مهمی نبود، اما با این وجود مادر دو تا کرکتر اصلی بازی بود و بنظرم اگر اسکرین تایم یا شخصیت پردازی بهتری داشت میتونست توی روند داستان یا لحظات مهم داستانی تاثیرگذار باشه. در مورد اندینگ هم با اینکه شاید کمی شوکه کننده بود اما شخصا از همون اویل بازی و چپتر سوم این مسئله برام روشن بود و اواخر بازی هم که داستان به اوجش رسید دیگه به یقین رسیدم. هر چقدر هم از کرکترهای فعلی خوشم میاد امیدوارم اگر قصد ساختن نسخه سوم رو داشته باشند ترجیحا با ستینگ و‌ کرکترهای جدید باشه. موسیقی هم نیازی به گفتن نیست و در یک کلام عالی و شاهکار هست.

ختم کلا اینکه requiem بدون شک یکی از بازی های خوب امسال هست. واقعا دلم میخواد اخر سال توی مراسم TGA بازی توی بعضی زمینه ها مثل بهترین موسیقی یا بهترین ارت دایرکشن و یا صداپیشه امیسیا برای بهترین اجرا حداقل نامزد بشه تا هم استودیو و هم بازی بیشتر شناخته بشه و‌ مورد توجه قرار بگیره. اما خب حدس میزنم در برابر بازی های بزرگ امسال مثل نسخه اول شانسی حتی برای نامزد شدن نداره. اما امیدوارم اشتباه کنم و این اتفاق بیوفته.
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
خب بازی بالاخره برای اولین بار تموم شد. برای من حدود 30 ساعتی طول کشید. شاید کمی بیشتر از مدت زمان معمول بیشتر پلیر ها باشه اما بازی واقعا بزرگ هست و من واقعا روی بازی وقت گذاشتم اما با اینحال بعضی چیزها رو‌ از دست دادم. بازی در مقایسه با نسخه اول مقیاس بزرگتر و‌ لوکیشن های باز و خیلی وسیعتری داره هر چند هنوز یه بازی خطی هست. محیط‌های بازی واقعا زیبا و‌چشم نواز هست و‌ جزئیات خیلی خوبی داره. با توجه به یه تیم 70 نفری و احتمالا بودجه کمی که در اختیار داشتند در مقایسه با بازی های بزرگ و AAA بنظرم واقعا کارشون قابل تحسین هست.

بنظرم به طور کلی بازی از نسخه اول بهتر بود و از همه نظر پیشرفت داشت، شاید بجز پیسینگ هم از نظر داستانی و هم از نظر گیم پلی بعضی قسمت ها اون کیفیت لازم رو نداشت. در مورد گیم پلی چیزهایی که اضافه کرده بودند خوب بود. مثلا شورت کات هایی که کرفت کردن یا انتخاب ایتم ها و تجهیزات رو‌ خیلی راحتر کرده بود. اسلحه های جدید مثل کمان، چاقو و تجهیزات جدید هم خوب بود. همینکه امیسیا دیگه در برابر دشمن ها کاملا بی دفاع نبود و یه فرصت دوباره بهش داده میشد خودش پیشرفت خوبی محسوب میشد. با این وجود بنظرم گیم پلی باز هم جای پیشرفت داشت و میتونست بهتر از این هم باشه. یکی از ایرادهایی که به نسخه اول وارد بود همین گیم پلی بیسیک و ساده بود. همین ایراد رو توی بعضی از نقدها به نسخه دوم هم گرفته بودند و با وجود پیشرفت هایی که داشت گیم پلی به اون صورت که باید متحول نشده بود، که با توجه مدت زمان طولانی بازی یجورایی درست بود. امیدوارم اگر دنباله ای در کار باشه روی این مسئله وسواس بیشتری خرج بدن و بیشتر روش فکر کنند.

از نظر داستانی هم بازی خوب بود و در کل لذت بردم. نسخه اول هم داستان و موسیقی بیشتر از بقیه جنبه ها برام لذت بخش بود. هر چند همونطور که گفتم نحوه روایت و ریتم داستانی مخصوصا اواخر بازی یه مقدار سریع و مثل این بود که به اندازه کافی وقت نداشتند تا مثل نیمه اول با دقت و جزئیات بیشتری به داستان بپردازند. کرکترها هم اکثرا شخصیت پردازی خوبی داشتند، مخصوصا رابطه و پیوند بین امیسیا و هوگو در طول بازی خیلی خوب نشون داده شده بود. از بازی اول که خیلی کم همدیگر رو میشناختند، تا این بازی که میشه گفت به یه خواهر و برادر واقعی تبدیل شده بودند و حاظر بودند برای همدیگه هر کاری بکنند. از اون مهمتر از کرکترهای فرعی این نسخه خیلی خوشم اومد و بنظرم شخصیت پردازی به مراتب بهتری نسبت به شخصیت های نسخه اول مثل ملی و ارتور داشتند. مخصوصا ارنود که بنظرم بر خلاف ظاهرش شخصیت جالبی و در طول داستان رشد شخصیتی خوبی داشت. سوفیا هم شخصیت دوست داشتنی داشت. از اون طرف بنظرم اونطور که باید به لوکاس و بیتریکس پرداخته نشد. لوکاس توی نسخه اول بیشتر درگیر داستان بود. بیتریکس با اینکه توی نسخه اول هم خیلی در بطن داستان و ظاهرا کرکتر خیلی مهمی نبود، اما با این وجود مادر دو تا کرکتر اصلی بازی بود و بنظرم اگر اسکرین تایم یا شخصیت پردازی بهتری داشت میتونست توی روند داستان یا لحظات مهم داستانی تاثیرگذار باشه. در مورد اندینگ هم با اینکه شاید کمی شوکه کننده بود اما شخصا از همون اویل بازی و چپتر سوم این مسئله برام روشن بود و اواخر بازی هم که داستان به اوجش رسید دیگه به یقین رسیدم. هر چقدر هم از کرکترهای فعلی خوشم میاد امیدوارم اگر قصد ساختن نسخه سوم رو داشته باشند ترجیحا با ستینگ و‌ کرکترهای جدید باشه. موسیقی هم نیازی به گفتن نیست و در یک کلام عالی و شاهکار هست.

ختم کلا اینکه requiem بدون شک یکی از بازی های خوب امسال هست. واقعا دلم میخواد اخر سال توی مراسم TGA بازی توی بعضی زمینه ها مثل بهترین موسیقی یا بهترین ارت دایرکشن و یا صداپیشه امیسیا برای بهترین اجرا حداقل نامزد بشه تا هم استودیو و هم بازی بیشتر شناخته بشه و‌ مورد توجه قرار بگیره. اما خب حدس میزنم در برابر بازی های بزرگ امسال مثل نسخه اول شانسی حتی برای نامزد شدن نداره. اما امیدوارم اشتباه کنم و این اتفاق بیوفته.
تیمش ۲۵۰ نفرن ۷۰ نفر نیستن
 

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,299
نام
shahab
خب این ماجراجویی هم تموم شد.حس عجیبی بود وقتی که بازی تموم شد همش می خواستم یه حرفی بزنم ولی ناخواسته ساکت می شدم.
همین اول باید بگم که من شماره اول خیلی بیشتر دوست داشتم، البته که این قسمت هم خیلی خوب بود ول خب دیگه اون خاص بودن قبل برای من نداشت والبته چند ایراد که نتونستم ازش بگذرم.
اول از نکات مثبت بازی بگم:
بازی همچنان زیبا و مثل یک تابلو هنری می مونه. مدام وسط بازی می رفتم برای عکس گرفتن از امیسیا در اون همه منظره چه رنگارنگ و چه تاریک و غم بار.
گیم پلی بازی خیلی بهتر شده البته که شماره قبل هم مشکل خاصی نداشت ولی این بار واقعا روان هست و همچنان مخفی کاری های بازی نفس گیره و مبارزات عالی و موارد جدید هرچند زیاد نیست ولی به جا و مناسب ازشون استفاده شده.
اما نکات منفی بازی:
بازی خیلی خیلی زیاد تو فاز مخفی کاری رفته و از وسط های بازی دیگه این مخفی کاری تکراری می شه. هوش مصنوعی دشمن ها برای حمله و دیدن امیسیا خوب کار شده ولی برای کارکتر هایی که همراه اون هستن به شدت ضعیف و خنده دار هست.
می دونم شماره قبل بازی هم باس فایت خاصی نداشت ولی همون دو سه تا دونه خوب کار شده بودن ولی تو این قسمت همون چند تا دونه هم نیست یا حداقل من اسمش باس فایت نمی تونم بزارم.
روایت داستان بازی خیلی سینوسی شده و مدام اوج می گرفت و بعدش اروم می شد برخلاف قسمت قبل که اکثرا بازی تو اوج و استرس بود. کارکتر های فرعی بازی که همسنگر امیسیا بودن با ارفاق زیاد شخصیت پردازی قابل قبولی داشتن ولی از سمت دیگه بازی یک دشمن ماندگار هم نداشت.
===================================
در کل دلم برای امیسیا و هیوگو خون هست و برام همیشه ماندگار می مونند. ماجرا این خواهر و برادر دوست داشتنی عالی بود هرچند که از شماره دوم سری انتظار بیشتری داشتم ولی بازم برام قابل قبول بود.
امتیاز من 7/10
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر