گزارش: ویندوز 10 برای دارندگان ویندوز 8 رایگان خواهد بود

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,411
نام
مسعود
Windows-9-Start-2-610x343.jpg


مدتی است که شایعاتی پیرامون عرضه ویندوز 9 پخش شده که یکی از آن‌ها رایگان بودن آن برای دارندگان ویندوز 8 است. البته عده‌ای نیز بر این باورند که مایکروسافت در حال تدارک دیدن پیشنهاد ویژه‌ای برای کاربران ویندوز XP است. در هر حال، بر طبق گزارشی که چند روز پیش منتشر شد، به نظر می‌رسد که Windows 9 به صورت رایگان برای دارندگان Windows 8 در دسترس خواهد بود. بر طبق گزارشات سایت خبری Detik.com که بیانیه‌ای از طرف آقای Andreas Diantoro، رئیس بخش اندونزی Microsoft منتشر کرده، به نظر می‌رسد این خبر صحت داشته باشد. آقای Diantoro در این بیانیه تایید کرده که ویندوز 8 در هنگام عرضه نسخه جدید این سیستم عامل به صورت خودکار به نسخه جدید آپدیت خواهد شد.

بر طبق این بیانیه، آقای Diantoro، ادعای خود را در مورد نام رمزی 'Threshold' اذعان داشته که گفته می‌شود همان ویندوز 9 است. اما اشاره‌ای به اینکه آپدیت به نسخه جدید برای دارندگان Windows 7 و Vista نیز رایگان خواهد بود، نشده است.

انتظار می رود مایکروسافت در جریان رویدادی که قرار است 30 سپتامبر (همین فردا) در San Francisco برگزار شود، به طور رسمی از نسخه جدید سیستم عامل خود پرده برداری کند. از مهم‌ترین تغییراتی که انتظار می‌رود در نسخه جدید اعمال شود، بازگشت باشکوه دکمه Start و جستجوی صوتی به وسیله Cortana خواهد بود که در حال حاضر بر روی Windows Phone در دسترس است.


VRG_1112.jpg


آپدیت: مایکروسافت بالاخره از نسخه جدید سیستم عامل خود پرده‌برداری کرد. اما خبری از ویندوز 9 که با نام رمزی Threshold شناخته می‌شد، نیست. بلکه این نسخه جدید، Windows 10 نام دارد.
بر طبق گزارشات منتشر شده از همایشی که مایکروسافت امروز برگزار کرد، تست فنی Windows 10 از اوایل 2015 آغاز خواهد شد.
مایکروسافت امیدوار است که ویندوز 10 بتواند "آشنا، سازگار، و مبتکرانه" باشد. همچنین گفته شده که ویندوز 10، دارای کاشی‌هایی (Tile) مشابه کاشی‌های ویندوز 8 خواهد بود، اما در کنار آن، "بخش‌های آشنایی برای کاربران ویندوز 7" همچون منوی Start خواهد داشت و دسترسی بیشتری برای شخصی سازی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

Windows 10 انتظار می رود در اواخر سال آتی عرضه شود.

[video=aparat;fcaQv]http://www.aparat.com/v/fcaQv[/video]
منبع



 
آخرین ویرایش:

Maniac Gamer

کاربر سایت
Oct 21, 2008
2,771
نام
مارشال
از مهم‌ترین تغییراتی که انتظار می‌رود در نسخه جدید اعمال شود، بازگشت باشکوه دکمه Start
این یه تیکه رو واقعا عالی گفته، رو اعصاب ترین چیز تو 8 نبود این دکمه س.
اصن عکس رو دیدم ذوق کردم. :d
 

B@tman-Forever

کاربر سایت
Sep 14, 2014
780
نام
Ali
اصلا یه چیزی که تو همه ویندوزا مشترکه همین منوی استارته :| که تو 8 و 8.1 رسما ترکید :D
بازم هنوز این ویندوزا به درد گیم نمیخورن . من هر وقت خواستم رو pc که گیم میزنم روش باهاشون کنار بیام نتونستم :| چون واقعا رو اعصابن . ولی برای لپتاپ یا pc که استفاده معمولی باهاش میشه کرد به نظرم خیلی بهتره.
این سری ویندوز 8 و 8.1 که کلا عین هم بودن و یه تغییرات جزئی داشتن :| 8.1 هم میشه گفت یه جورایی سرویس پک 1 ویندوز 8 بود :| اگه 9 هم قرار مثل عکس باشه که کلا مسخرس :| 3 تا ویندوز که یه چیزای کوچیکشون فرق میکنه :|
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,958
نام
فرهاد
وین 8 رو میبینم یاد ویندوز میلینیوم میوفتم! کلا چیزی در حد فاجعست. این نمودار بیشتر توضیج میده.

screen_shot_2014-08-04_at_8.44.16_am_story.jpg
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اصلا یه چیزی که تو همه ویندوزا مشترکه همین منوی استارته :| که تو 8 و 8.1 رسما ترکید :D
بازم هنوز این ویندوزا به درد گیم نمیخورن . من هر وقت خواستم رو pc که گیم میزنم روش باهاشون کنار بیام نتونستم :| چون واقعا رو اعصابن . ولی برای لپتاپ یا pc که استفاده معمولی باهاش میشه کرد به نظرم خیلی بهتره.
این سری ویندوز 8 و 8.1 که کلا عین هم بودن و یه تغییرات جزئی داشتن :| 8.1 هم میشه گفت یه جورایی سرویس پک 1 ویندوز 8 بود :| اگه 9 هم قرار مثل عکس باشه که کلا مسخرس :| 3 تا ویندوز که یه چیزای کوچیکشون فرق میکنه :|

اتفاقاً نسخه و ورژن سیستم عامل و WDDM خیلی میتونه برای بازیها مهم باشن. فکر میکنم ویندوز جدید اولین ویندوزی باشه که WDDM 2.0 رو ساپورت میکنه. در نهایت DX12 و HW Featureهای جدیدش به نفع PC گیمینگ تموم میشه.

این یک پست از رهبر تیم DX12 هست که توضیح میده چرا یسری از ورژنهای DX فقط روی سیستم عامل و WDDM جدید اجرا میشن:

[LTR]
Microsoft hasn't confirmed the name/value of any new feature levels yet, nor have the final conformance tests been handed off to hardware vendors. All statements concerning a feature level 11.3 or 12.0 is speculation, as are any statements about hardware supporting such feature levels. What I did just confirm last week is the existence of four new rendering features that will be included in both the Direct3D 11.3 and Direct3D 12.0 APIs: ROVs, Typed UAVs, Volume Tiled Resources, and Conservative Rasterization. I also confirmed there are a couple more features beyond what was disclosed. At minimum this means capability bits but one could reasonably assume there's a common set across multiple hardware vendors that I'll eventually announce as a new feature level, once the issues of conformance & support are settled across hardware vendors. Announcing new feature levels is something I prefer to do at the same time across all hardware vendors.

As far as parity of new hardware features between Direct3D 11.3 and 12.0, generally my team is trying to bring hardware features to both however there may eventually be some features that only make sense on 12.0. Consider the 12.0 bind model that I announced at IDF. I'm sure several hardware vendors are already dreaming up ways to exploit that bind model for new rendering features. It's too dramatic a change to back port that bind model to 11.3 so such rendering features would be 12.0 specific.

I'm trying to be more open during the development process of Direct3D, pulling in feedback earlier in the development process to make a better API and enable developers to create content earlier. It's natural for some amount of confusion to occur the first time this is attempted. There are a lot of formerly hidden steps in building Direct3D that are visible now and every partner in the industry, from game developer, to IHV, to Direct3D is figuring out how to work in this more open model.

Andrew Lauritzen and I are in complete agreement about the feature level and API numbering being confusing. The pattern was established before I was the lead for Direct3D so I've favored continuity over aggressively renaming things just to make a mark.

If the goal is to describe which API methods function fully I could further throw another complicating factor by considering OS version and WDDM version. A classic example of this is the Direct3D 11.1 API Platform Update for Windows 7, where my team brought the 11.1 API from Windows 8 back to Windows 7. There was a lot of negative press about the 11.1 hardware features not being supported on Windows 7 in that platform update, along with a significant amount of speculation in the press that the hardware features were turned off to create a need to upgrade to Windows 8. The actual truth is my team engineered the platform update to have full support for the hardware features in feature level 11.1. Exposing those hardware features requires the runtime query a new WDDM version and function table from the user mode drivers. When my team went into testing for the platform update, a significant number of hybrid laptop drivers and unsupported wrapper drivers for things like USB displays behaved erratically when a new driver version was queried. After months of ordering more laptops and devices to test, I eventually pulled the plug on querying a new WDDM version to resolve the remaining driver compatibility issues. The cost was too great for the features being added. Even if my team managed to keep the driver query intact, some APIs like EnqueueSetEvent on DXGI wouldn't work without an update to the kernel or a change in design for Windows 7. Such APIs were left disabled in the platform update based on "bang for buck" of dev effort.

In summary, support for a given piece of functionality is multidimensional: API version, OS version, Hardware Support, and WDDM Version.
[/LTR]

Beyond3D Forum - View Single Post - DirectX 12 API Preview

چیزی که از نظر شما روی این سه ورژن از ویندوز ثابت هست و فرقی نداره UI هست که خوشبختانه در اون بخشها هم پیشرفتها و تغییراتی داشتن هر سه نسخه. مثلا ویرچوال دسکتاپ رو به ورژن جدید ویندوز اضافه کردن و قابلیت باز کردن پنجره appهای ویندوز استور در دسکتاپ، یا یونیورسال appها که میتونید برای ویندوز فون، PC و حتی Xbox یک برنامه رو یک بار بخرید و ... اما UIـش متناسب با هر پلتفرم و دستگاه عوض بشه. یا مثلاً یک قابلیت جدیدی رو چند وقت پیش نشون داد Microsoft Research که لازم نبود کاشیها (tile) رو باز کنید و وارد برنامه بشید و با نگه داشتن دستتون روی اون اطلاعات کلی مربوط به اون برنامه رو نمایش میداد (علاوه بر آپدیتهایی که خود tileها نشون میدن).
در واقع این UI رو مایکروسافت انتخاب کرده تا سیستم عاملش روی تمام سخت افزارها قابل اجرا باشه. شما بهتره انتظار دیدن تغییرات خیلی بزرگ و یا حذف شدن Tileها به این زودیها رو نداشته باشید. اینها مثل همون دکمه استارت هستن که برای خیلیها جزو جدا نشدنی از ویندوز بود/هست.
 

م.ز.د.ک

کاربر سایت
Sep 25, 2014
67
نام
مزدک
ویندوز 8 که ویندوز خوبی واقعا و من هیچ مشکلی با شکل ظاهریش هم ندارم هم سرعت بوتش هم اجرا شدن برنامه ها هم برای گیمینگ فریم بهتر میده.....البته فکر نکنم بتونه ویندوز 9 هم موفق بشه تغییر شکل ظاهری نمیشه ویندوز موفق کرد باید دید امکانات جدید ویندوز 9 چیست
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
البته توی وطن عزیزمون برای یکی مثل من که ویندوز اورجینال داره ، ویندوز 9 اینجوری رایگانه :



دستشون هم درد نکنه :bighug:
 

Optimus Prime

کاربر سایت
Sep 18, 2011
1,245
نام
ALEX
البته توی وطن عزیزمون برای یکی مثل من که ویندوز اورجینال داره ، ویندوز 9 اینجوری رایگانه :



دستشون هم درد نکنه :bighug:

اگه کسی یبار لذت ویندوز اورجینال رو درک کنه ، دیگه نمیره سمت پایرت.
ولی این عکس که گذاشتی رو اعصابه.
 

PHX47

کاربر سایت
Jun 1, 2014
748
نام
سیامک
من روی لپ تاپم ویندوز 8 نصبه ولی به نظرم ویندوز 7 بهترین ویندوز بود . از همه نظر کامل بود ، سرعتش خوب بود و در کل من موقعی که 7 داشتم خیلی بیشتر راضی بودم تا 8 :D ببینیم این 9 چی از آب درمیاد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر