کپکام: RE کلاسیک به‌ درد این نسل نمی‌خورد

Behrooz

کاربر سایت
Apr 14, 2006
3,009
75725096630216979871.png




استفاده از دوربین ثابت و زامبی‌های بسیار کند و سایر المان‌های کلاسیک Resident Evil شاید در آینده دوباره بر روی پلتفرم‌های دستی برگردند اما برای کنسول‌های HD نسل قعلی مانند 360 و PS3 این امر کمی دور از ذهن است.

Hiroyuki Kobayashi، تهیه‌کننده‌ی RE6 طی مصاحبه‌ای با وبسایت خبری DigitalSpy در این مورد می‌گوید: "من فکر می‌کنم ساخت یک RE کلاسیک با آن المان‌های قدیمی بر روی کنسول‌های امروزی مانند PS3 و 360 کار سختی باشد. تکنولوژی این نسل اصلا مناسب استایل و سبک گیم‌پلی قدیمی RE نیست."
"اما این موضوع به این معنی نیست که ما نمی‌توانیم این کار را بر روی پلتفرم‌های دیگر انجام دهیم. به عنوان مثال پلتفرم موبایل میتونه مناسب RE‌های کلاسیک باشد. یا اینکه بر روی PSP شما قطعا می‌توانید یک RE با آن استایل و گیم پلی قدیمی آن بسازید."

Kobayashi کار خودش را در کپکام به عنوان برنامه‌نویس Resident Evil اصلی در سال 1996 آغاز کرد. وی که بعدا در نقش تهیه‌کننده‌ برای RE4 نیز ظاهر شد، اضافه کرد که شخصا در حال حاضر دوست ندارد همچین بازی با این سبک قدیمی بسازد.

"ساختش در کل می‌تواند جالب باشد، اما شخصا در حال حاضر مطمئن نیستم که بخواهم و ترجیح دهم که همچین بازی را درست کنم. اگه فرصتش را داشته باشم بیشتر دوست دارم یک چیز کاملا متفاوت و تک بسازم."

آخرین REای که از دوربین ثابت استفاده کرده بود، نسخه‌ی Resident Evil Zero که در سال 2002 بر روی گیم کیوب عرضه شد می‌باشد.

شایان ذکر است که RE6 برای عرضه در 2 اکتبر برنامه ریزی شده است.

Source
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
سازنده های DEAD SPACE رو نگاه کن....اونا دو تا نسخه ی موفق داشتن اما فروش انچنان خوبی نداشتن.

نسخه ی سوم رو که تریلر هاشو دیدی؟!
خیلی فرق کرده....همش به این خاطره که سازنده های بازی میخوان سود بیشتری داشته باشن.
سازنده ها خودشون حواسشون هست .اما اونام انسانن .کارشون پر از عیب و ایراد خواهد بود.

نسخه‌ي اول با وجود اینکه یه IP جدید اونم تو سبک Horror بود تونست بالای 2 میلیون نسخه فروش داشته باشه و نسخه‌ی دوم تو یه هفته تونسته 2 میلیون نسخه بفروشه! این یعنی فروش خوب، وقتی ناشر می‌بینه بازی با توجه به سبک بازی اینقدر فروش می‌کنه میاد شبیه شوتر می‌کنه فروش بازی چند برابر می‌شه!

جاه طلبی هم حدی داره دیگه برادر من، نمی‌دونم چرا تو بازی سنتر همه تو فاز Okay هستن، هرچی ناشر انجام می‌ده سرشونو می‌ندازن پایین می‌گن اونا هم آدمن، اونا هم حقوق می‌خوان، اونا هم زن و بچه دارن ... نمونده کم کم بیان تو حساب ناشر پول بریزن تا توی خونه رئسای ناشران چند تا لقمه غذا باشه:|
 

Ana Lucia

کاربر سایت
Jul 6, 2011
114
نام
ترانه
من از جمله کسانی هستم که هم سری کلاسیک و هم سری جدید اویلو دوستت دارم. ولی به نظر من سری کلاسیک فوق العاده بود و سری های جدید به پای اون نمیرسه.
حالا بهتره کپکام در کنار سری های جدید که میسازه، سری های قبلی رو ریمیک کنه، مثل اویل یک که ریمیک کرد ، دو و سه رو هم ریمیک کنه و چند تا سری فرعی کلاسیک هم بده بیرون. اینطوری طرفداران هر دو سری رو راضی میکنه
Sent from my Xperia X10i using Tapatalk 2
 

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
والا حمید جون ما که اینقدر وایسادیم که زیر پامون علف که چه عرض کنم، جنگل سبز شد./:)
خلاقیت خداییش توی این نسل خیلی کم دیدیم. RE هنوز باید تو صف خلاقیت وایسه یا خود میکامی بیاد جمعش کنه.

عزیز من اگر به امیده این نشستی که از شرکت یه وری مثل capcom خلاقیت ببینی جنگل که سهله باس وایسی تا زمین از منظومه ی شمسی خارج بشه...!!!اینا بهترین بازی تاریخ هارور دستشون بود غلطی نکردن لیاقت نداشتن همون رو نگه دارن..!!نهایت کاری که کردن یه بازی جنگولکی ازش در آوردن به اسم deadrising به گفته ی خودشون خیلی خلاقیت به خرج دادن...!!!! ای زرشک...!!!مگه قراره همه بشن Naughty dog..??باید یه فرقی بین خوب و بد باشه یا نه..؟؟!!من تنها امیدم به هارور همین the last of us هست. این deadspace شماره سومش هم مثل عروسه تعریفی.......از آب در اومد...!!3 شو دیدم حالم گرفته شد..!!همون 1 و 2 رو بازی میکنم بسه..!!
 

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
مشكل فقط نبود ميكامي!
تنها او و كامياست كه ميتوانند يك ايول واقعي بسازند نه كوباياش جان!
كوياباش بهتره همون برنامه نويس بمونه.
 

mppm

کاربر سایت
Jul 21, 2012
288
نام
محمد
اگه حتی دوربینش مثل Resident Evil 3.5 که ترکیب کلاسیک و جدید هست هم باشه بازم عالیه! الان این دوربین که الان RE6 داره دیگه تو همه ی بازی ها استفاده میشه یه کار تک و متفاوت نیست میدونم گفته دوست دارم خب دوست داری میساختی دیگه آقای کوبایاشی شما که 3 سال برای ساخت رزیدنت اویل 6 زحمت کشیده بودین خب دوربینشم مثل Resident Evil 3.5 میساختی که نه کلاسیک باشه که جدید. مطمعنم هستم همه از این دوربین راضی میشدن چون میتونستی هدف گیری کنی دقیقا مثل همین ولی موقع راه رفتن دوربین از کرکتر دور میشد و همیشه از پشت سر نبود. و یه تنوع هم بود! یکی از کسایی خواهم بود که این دوربین رو واسه رزیدنت اویل بعدی پیشنهاد میدم. فکرشو بکنید دوربین رزیدنت اویل 6 اینطوری بود چقدر قشنگتر میشد! متاسفانه این بازی (RE3.5) در نطفه خفه شد!


این 3.5 مال چه سالی بوده؟
چرا لغو شد؟

---------- نوشته در 03:29 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 03:17 PM ارسال شده بود ----------

مشكل فقط نبود ميكامي!
تنها او و كامياست كه ميتوانند يك ايول واقعي بسازند نه كوباياش جان!
كوياباش بهتره همون برنامه نويس بمونه.

موافقم با رفتن شینجی کپ کام مرد...
ولی یه سوال چرا خود میکامی هم مثل قبل نیست؟!!! شادو او دمند و ونکوویشو میگم...
 

pedramstalker

کاربر سایت
Jan 7, 2010
926
نام
پدرام
من موافقم ، درسته با RE های کلاسیک خیلی خاطره داریم اما اون دوربین و گیمپلی دیگه الان استاندارد نیست ،،، فقط یه چیزی دوستان من با تک تک صداهای رزیدنت 2 و 3 خاطره دارم و یه حس خاصی داشت مثلا صدای منو یا صدای پای کارکتر و یا صدای خوردن زامبی ها یا صدای خود زامی ها اون آهنگ ملایم و حس انگیز اتاق سیو و .... به نظر من اگه اینها رو تو RE6 اعمال کنن و یه ***** گرافیکی که بازیو حالت کلاسیک بش بده روش بیارن خیلی عالی میشه ...
 

Ana Lucia

کاربر سایت
Jul 6, 2011
114
نام
ترانه
من موافقم ، درسته با RE های کلاسیک خیلی خاطره داریم اما اون دوربین و گیمپلی دیگه الان استاندارد نیست ،،، فقط یه چیزی دوستان من با تک تک صداهای رزیدنت 2 و 3 خاطره دارم و یه حس خاصی داشت مثلا صدای منو یا صدای پای کارکتر و یا صدای خوردن زامبی ها یا صدای خود زامی ها اون آهنگ ملایم و حس انگیز اتاق سیو و .... به نظر من اگه اینها رو تو RE6 اعمال کنن و یه ***** گرافیکی که بازیو حالت کلاسیک بش بده روش بیارن خیلی عالی میشه ...
رزیدنت اویل 6 رو نمیدونم چون نیومده. ولی تو رزیدنت اویل های 4 و 5 نسخه pc خودتون میتونید با دستکاری فایل های بازی آهنگ های دلخواه رو جایگزین آهنگ های بازی کنید. مثلا من آهنگ اتاق سیو اویل 3 رو به جای آهنگ اتاق سیو اویل 4 گذاشتم. احتمالا اگه اویل 6 هم بیاد بشه فایل هاشو دستکاری کرد.
 

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
صفایی که در گیم پلی کلاسیک نهفته بود...به هیچ عنوان با این سبک گیم پلی که بیشتر رو به اکشن بودن میره، ظاهر نخواهد شد...!

با این سبک به اصطلاح مدرن امروزی فقط می تونه اتمسفر بازی رو حفظ کنه...!

Sent from Samsung GT-P6800 Galaxy Tab. 7.7 using Tapatalk
 

ashill

کاربر سایت
Sep 20, 2010
98
نام
محمد
اصلا مساله کلاسیک بودن نیست
مساله بازگشت ترس به بازیه
مگه رزیدنت اویل 4 که اونقد ترسناک بود و متاشم که وحشتناک بالا بود به صورت کلاسیک بود؟
 

Xenon360

کاربر سایت
Jul 17, 2011
1,813
نام
عرفان
اصلا مساله کلاسیک بودن نیست
مساله بازگشت ترس به بازیه
مگه رزیدنت اویل 4 که اونقد ترسناک بود و متاشم که وحشتناک بالا بود به صورت کلاسیک بود؟

رزیدنت ۴ در مقابل رزیدنت ۳ و ۲ و۱ ترسش در حد صفر بود...

رزیدنت ۴ فقط با یه مشت موجودات چرت و پرت ترس رو به وجود میاورد...! بی ترس نبود... ولی به اندازه ی عنوانای قبلی نه!

Sent from Samsung GT-P6800 Galaxy Tab. 7.7 using Tapatalk
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
کلا سری re نسبت به سه شماره اول و اویل کد ورونیکا از خیلی نظرا افت کرده به نظر من اویل کد ورونیکا خیلی عالی بود باید اون راهو ادامه میدادن.... ولی گذشته از همه این حرفا حرف کوبایاشیم زیاد بی ربط نیست برای بازیهای امروزی استفاده از دوربین ثابت و حرکت کاراکتر بازی که باید مثل لوله تانک بچرخه دیگه خیلی ضایع میشه! داستان و نحوه روایت اون قسمتهای اولیه درسته خیلی خوب بودن و معماهای جالبی هم داشتن ولی اون کنترل مسخره بازیم خیلی تو ایجاد هیجان و دلهره تاثیر داشت وقتی میخواستی یکی رو که پشت سرت بود بزنی رستگار میشدی تا کاراکتر بازی برگرده به طرفش که همون به نظر من خیلی دلهره ایجاد میکرد.
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
این حرفا همش مفته کپکام دنبال سود هست و الا چه فرقی براش میکنه چه چیزی بسازه
الان اویل آخری ای که برای 3ds اومد رو بازی کنید واقعا حس ترس در اون نهفته هست مخصوصا وقتی با هندزفری بازی میکنید چند برابر میشه
کپکام نشون داده میتونه اون جو رو بسازه اما نمیسازه دلیلش هم فقط یک چیزه و اون هم دلاره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر