کوجیما می‌خواهد عنوان معرفی نشده جدیدش در آینده به یک فرانچایز محبوب تبدیل شود

AbysswalkerA

کاربر سایت
May 31, 2014
109
نام
Mahdi
4t9g71s7snxqosla0e2e.png




خالق افسانه‌ای سری خاطره‌انگیز «Metal Gear» به‌تازگی اعلام داشته‌است که انتظار دارد تا پروژه معرفی نشده تازه‌اش که توسط استودیوی مستقل جدید وی یعنی «Kojima Productions» و با کمک شرکت «سونی» در دست ساخت است، به میزانی تاثیرگذار باشد که وی بتواند توسط آن جهان و اکوسیستمی تازه خلق کند که حتی در خارج از صنعت گیم نیز ریشه کند و به عبارتی دیگر وارد سرگرمی‌های دیگر نیز بشود. در ادامه با «بازی‌سنتر» همراه باشید.


به‌تازگی طی مصاحبه‌ای در مراسم «DICE 2016» از یکی از افرار تاثیرگذار صنعت گیم یعنی «هیدئو کوجیما» سوالی مبنی بر اینکه; آیا وی می‌خواهد طی آخرین پروژه خود دوباره عنوانی را خلق کند تا پتانسیل این را دارا باشد که در آینده بتواند به یک سری بازی گسترده و بزرگ همانند سری «Metal Gear» تبدیل شود، پرسیده شد. وی در جواب این سوال اظهار داشت که:


«در این پروژه در حال حاضر ما به همراه شرکت «سونی» در حال ساخت عنوانی هستیم که قرار است یک عنوان تازه‌وارد (New IP) به‌شمار برود. البته که من هنوز نمی‌دانم که این عنوان قرار است در آینده به یک فرانچایز تبدیل شود یا نه، اما بشخصه می‌خواهم دست به خلق عنوانی بزنم که به اندازه‌ کافی تاثیرگذار باشد تا بتواند در آینده به یک سری بازی تبدیل شود.»


وی افزود:

«منظور از تاثیرگذار بودن، عوامل و عناصری است که در بازی منحصر به فرد جلوه کنند; شخصیت‌های آن عنوان، دنیای منحصر به فرد آن. این تاثیر همچنین می‌تواند به خارج از قلمرو بازی‌های ویدیویی نیز رخنه کند تا بتواند خود را در بستر‌های دیگر سرگرمی همانند انیمه، مانگا و حتی صنعت اسباب‌بازی وارد کند; به عبارتی ساده‌تر، می‌خواهم این پروژه جدید عنوانی باشد که به اندازه کافی غنی جلوه کند تا قابلیت این را داشت تا آن را گسترش داد.»

در حال جاضر کوجیما در استودیو‌اش به همراه بخش سرگرمی «سونی» در حال ساخت عنوانی مورد انتظار است که قرار است در ابتدا برای دو پلتفرم PC و PS4 عرضه شود و به عبارتی دیگر تا بدین لحظه این عنوان انحصاری این دو پلتفرم ذکر شده تلقی می‌شود.

منبع
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
واقعا خبر عالیه که این دوتا باهم میخوان بازی بسازن اما جالبه انگار این دوتا نیمه گم شده هم پیدا کردن اینجوری باهم رفتار میکنن .:d

از اول هم مشخص بود کوجیما عنوان کوچیک بساز نبود و نیست مخصوصا با مخزنی که مارک سرنی انجام داده بود .:d

خیلی زوده اما میخوام سریعتر بازی معرفی کنه و شروع کنه به ساخت فوقش بتونیم تو این نسل 1-2 بازی ازش ببینیم هرچند شک دارم بیشتر از 1 بازی ببینیم .;)

اما از اول هم مشخص بود کوجیما از کونامی جدا بشه میره طرف سونی یعنی حتی 1% شک هم نداشتم فقط نوع همکاری مشخص نبود که هنوز هم نیست مخصوصا اگه قرار باشه سونی ناشر بازی باشه و پشتیبانی از بازی انجام بده احتمال اینکه بزاره بازی برای PC بیاد خیلی خیلی کم هستش حتی اگه بزاره IP بازی برای خود کوجیما هم باشه که من شک دارم .:|
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
قرار است در ابتدا برای دو پلتفرم PC و PS4 عرضه شود
البته گفتن در ابتدا برای PS4 و بعدا در تاریخ نا معلومی برای PC که اونم با این همه ساپورت سونی بعید نیست فقط برای PS4 عرضه بشه اول قرار بود بازی ایندی برای PS4 و PC باشه حالا که با ساپورت سونی میخواد بازی بزرگ بسازه بعید نیست انحصاری بشه !

 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
فقط جان من این یکی رو دیگه OW نساز.

کاشکی سازنده‌ها دست از این نوع طراحی بردارن و بجای محیطای چندین فرسخی خالی و حوصله سر بر که این اواخر مد شدن٬ برگردیم سروقت همون محیطای خطی بزرگ ولی پرجزییات نسلای قبل.
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
اون گیف تو پست سوم از شاهکار یه چیزی اونور تر هست :D سه دقیقست دارم نگاش میکنم هنوزم خسته نشدم :D فکر کنم وسط مصاحبه کوحیما با خودکار کشیده کف دستش :D
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
فقط جان من این یکی رو دیگه OW نساز.

کاشکی سازنده‌ها دست از این نوع طراحی بردارن و بجای محیطای چندین فرسخی خالی و حوصله سر بر که این اواخر مد شدن٬ برگردیم سروقت همون محیطای خطی بزرگ ولی پرجزییات نسلای قبل.


100 درصد موافقم.محیطای اپن ورلد واقعا حوصله سر بر هستن.هی باید بدوئی بری اون سر نقشه یکاری انجام بدی بعد دوباره بدوئی بیای این سر نقشه یک کار دیگه انجام بدی.خب چکاریه بازی رو خطی کن جزئیاتش رو ببر بالا.
البته نظر اوپن ورلد دوستها هم محترمه.
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
بعیده بتونه بازی خیلی شاخی بسازه بعدا هم عین خیلی ها پشیمون از اینکه چرا متال رو رها کرد البته این نظر منه فکت نیست
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
یکی از دوستان چقدر زور میزد بگه این بازی AAA نیست و قطعا یه چیز ایندی جمع و جوره:D
از اول این نسل زورهای دیگه ای هم در انواع مختلف زده شده که آخر سر نتیجش شده مثل همین خبر:d
البته گفتن در ابتدا برای PS4 و بعدا در تاریخ نا معلومی برای PC که اونم با این همه ساپورت سونی بعید نیست فقط برای PS4 عرضه بشه اول قرار بود بازی ایندی برای PS4 و PC باشه حالا که با ساپورت سونی میخواد بازی بزرگ بسازه بعید نیست انحصاری بشه !

بعید میدونم انحصاری PS4 بمونه! تا اونجایی که اطلاع دارم کوجیما دیگه از فاز انحصاری صرف اومده بیرون.بنظرم IP رو که به احتمال زیاد واسه خودش نگه میداره و میمونه نوع قراردادشون.از اونجایی که کوجیما دوست داره بازی هاش رو نفرات بیشتری تجربه کنن خب سونی میتونه فرضا بازی رو یکی دو سال بعد از انتشار رو PS4 روی PC هم منتشر کنه یعنی خوب که شیره بازی رو روی PS4 گرفت واسه PC هم بزنش.حالا سوال اینه چرا باید سونی بازیی رو که خودش داره خرج میکنه برای PC هم بزنه؟ پاسخ اینه چرا که نه! ناشری نسخه PC رو هم خودش به عهده میگیره و یه معامله همه جور برد براش محسوب میشه.هم نظر کوجیما جلب میشه و هم سونی توی این نسل روی کنسول ها یه بازی مشتی واسه خودش دستو پا کرده و سودش هم میره تو جیب خودش.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,923
نام
محمد حسین
خداییش برام سواله
کوجیما بچه دو روزه نیست اگه قبل عقد قرارداد با سونی احتمال میداد که شاید نشه بازی رو ،رو pc بده قطعا اسمی از pc نمی آورد و با قاطعیت نمیگفت اول رو سونی میاد بعد با یه قاصله زمانی نامشخص رو pc
حالا بعضیا اعتقاد دارن بازی رو pc نمیاد
آخه کوجیما بچه هست اعتبار حرفشو بیاره پایین .
کوجیما اگه نمیخواست بده روز اول اسم pc و console exclusive for ps4 رو نمیاورد
کوجیما نمیاد اعتبارشو با یه حرف نسنجیده خراب کنه
بعد از همون اول هم قرار بود سونی ناشر بازی باشه و بازی رو تامین کنه ،این جدید نیست
مطمئن باشید وقتی زده میاد
فاصله زمانیش هم بعیده خیلی زیاد بشه چه خبره دوسال
مطمئن باش اسم کوجیما فروش اصلیشو تو یه ماه اول میکنه و کسی صبر نمیکنه تا بازی تخفیف بخوره
کمتر از شش ماه میاد رو pc
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر