خبر رسمی کمپانی Embracer دارایی‌های Saber را به قیمت 247 میلیون دلار فروخت و خروج از روسیه را تایید کرد

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza
saber.jpg

کمپانی Embracer رسماً شرکت Saber Interactive را به قیمت 247 میلیون دلار فروخت. امبریسر در اطلاعیه‌ای به سرمایه‌گذاران در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این فروش به این معنی است که اکنون تمام فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف می‌کند و در عین حال جریان نقدی خود را بهبود می‌بخشد.

Saber به گروهی از سرمایه گذاران خصوصی تحت عنوان Beacon Interactive فروخته می شود، شرکتی که توسط یکی از بنیانگذاران Saber Interactive، آقای Matthew Karch کنترل می شود.

Saber استودیوهای Nimble Giant, 3D Realms, Sandbox Strategies, New World Interactive, Slipgate Ironworks, Mad Head Games, Fractured Byte و Digic را حفظ خواهد کرد.

کمپانی Embracer مالک استودیوهای Tripwire ،Beamdog ،Tuxedo Labs ،Demiurge ،Shiver ،Aspyr ،Snapshot Games و 34BigtThings میشود. همچنین به همکاری با استودیوهای 4A Games و Zen Studios ادامه خواهد داد، با وجود اینکه Saber حق دارد این دو استودیو را در آینده بخرد.

مدیرعامل Embracer، آقای Lars Wingefors، در بیانیه‌ای گفت: خوشحالم که راه‌حلی برد-برد برای Embracer و بخش‌هایی از Saber پیدا کرده‌ایم که اکنون ما را ترک خواهند کرد. این معامله هر دو شرکت را در موقعیت بهتری برای پیشرفت در آینده قرار می‌دهد. بر اساس تصمیم قبلی هیئت مدیره، Embracer اکنون می‌تواند تمام فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف کند، در حالی که از بسیاری از مشاغل تحت مالکیت مستقل جدید، محافظت خواهد شد. در عین حال، ما شرکت های کلیدی، IP های ارزشمند و حقوق انتشار آینده را حفظ می کنیم. جریان نقدی بلافاصله بهبود می یابد و ما متعهد به کاهش خالص بدهی هستیم. این تراکنش فضای بیشتری را برای پرداخت بدهی مطابق با توافقات بانکی ایجاد می کند و انعطاف پذیری مالی را بهبود می‌بخشد. این اولین مرحله از تغییر ساختاری است که قبلا اعلام کردیم و گامی کوچک اما مهم در راه تغییر سیاست‌های Embracer است که در آینده به نفع همه کارمندان، گیمرها و سهامداران است.

saber&embracer.jpg

آقای Matthew Karch، یکی از بنیانگذاران Saber،گفت: در طول چهار سال گذشته، من مفتخر بودم که بخشی از تبدیل شگفت‌انگیز Embracer به یکی از شرکت‌های پیشرو بازی در جهان باشم. به عنوان بخشی از تلاش‌های شرکت برای سازماندهی مجدد و تقابل با چالش‌های ژئوپلیتیکی، ما مشترکاً احساس کردیم که تصمیم درستی برای Embracer و Saber بود که راه خود را از یکدیگر جدا کنند. این واگذاری هر دو طرف را در موقعیت بسیار بهتری برای رشد کسب و کار قرار می‌دهد. من همچنان سهامدار بزرگ و بلندمدت Embracer خواهم بود و در چندین پروژه در حال انجام، شریک خواهیم بود. این معامله همچنین از معیشت صدها متخصص محافظت می کند، که بیش از دو دهه با بسیاری از آنها کار کرده ام.

از تابستان گذشته، Embracer عملیات صرفه جویی گسترده‌ای را انجام داده است و اعلام کرده است که در حال اجرای یک طرح بازسازی است که شامل بسته شدن استودیوها و لغو پروژه ها می شود. این تجدید ساختار منجر به کاهش 1387 شغل و یا حدود 8 درصد از نیروی کار جهانی آن در طول شش ماه منتهی به دسامبر شد. همچنین Embracer ماه گذشته تایید کرد که در یک دوره شش ماهه در سال 2023، 29 بازی معرفی نشده را لغو کرده است.

آپدیت: آقای Karch گفته که 4A و Zen را میخرن که ارزش کل معامله ۵۰۰ میلوین دلار میشه

Screenshot_20240314-140304_X.jpg

Screenshot_20240314-143205_X.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر