سلام.
مقدمات E3 اين چند سال اخير به صورت قابل توجهي با سال هاي پيش متفاوت است.
مطالب E3 اين چند سال ,به خاطر ليك (فاش) شدن ويدئو ها و تصاويري كه ناشران به عمد به منظور بازاريابي بلند مدت خود انجام ميدهند, به اموري شفاف تبديل شده و از پيش آنها را ميدانيم.
امسال سال برجسته اي براي مفهوم " motion" است: براي حدس زدن اينكه پس زمينه هاي بزرگ E3 امسال, 3D gaming و motion control هستند, نياز به فكر كردن نيست. نينتندو از 3DS پرده برداري خواهد كرد و در ضمن اينكه سوني مشتاقانه منتظر نشان دادن چيزهاي بيشتري از كنترلر PlayStation Move است. و از آن سمت, مايكروسافت, يك كنفرانس كاملا اختصاصي براي Natal تدارك ديده و آن را ضميمه ي برنامه هاي خود براي E3 كرده.
ليست بازي هاي كنوني كه براي Natal تاييد شده, براي ملت hardcore ليست پرباري نيست. هرچند Joy Ride و شايعه ي مربوط به يك بازي دنس, ممكن است شرايط را تغيير دهد, ولي باز هم اين بازي ها مانند هيلو, Street Fighter و يا فورزا, توجه بازيباز ها را به خود جلب نميكنند.
ولي اين به اين معنا نيست كه بازي باز هاي hardcore چيز مهيجي ندارند. البته, درخواست از آنها براي خريد Natal در ابتدا غير معقول است - هر چند ممكن است لذت بردن آنها از Natal، جنبه اي به غير از بازي داشته باشد –، حداقل در ابتداي كار.
يكي از مهيج ترين جنبه هاي Natal، پتانسيليست كه در تاثير رابطه ي كاربر با Xbox 360 (البته از راه دور), دارد. به خصوص فعل و انفعالي كه كاربر با داشبورد دارد. (با توجه به گزارشاتي كه وجود دارد) رابطه ي كاربر به وسيله ي حركات و اشارات و همچنين صدا و قابليت تشخيص چهره, از موارد مهيج غيرقابل انكار است.
ويدئوي معرفي Natal در E3 سال گذشته, دو دختر را در يك ويدئو چت نشان ميداد كه نظرات خود را در مورد لباس هايشان به هم ميگفتند كه اين لباس ها از روي عكس هايي برداشته شده بود و در ويدئو جا گرفته بود. مشخصا اين قابليت, قابليت مهمي براي hardcore نيست (مگر اينكه بخوايد لباس دختر ها رو بپوشيد lol) – ولي اين، به قابليت و كاربرد هاي Natal و توسعه ي آنها را فراتر از گيمينگ در application و سرويس ها اشاره ميكند.
با وجود XNA كه به سهولت در دسترس است, شايد مايكروسافت دسترسي به ابزار و برنامه هاي API، Natal را هم براي بازي و هم application در دسترس قرار دهد. تاثير و نفوذ بازي هاي casual و خانوادگي (در بازار) اجتناب ناپذير است. اين امر به Natal توانايي ايجاد و تاسيس يك پايه و اساس قوي را ميدهد. كه در عوض ساپورت بسياري از سازندگان و ناشران را ميطلبد.
بازار casual ميتواند Natal را تقويت كند. با وجود خالقان سرشناسي مثل Suda51و Cliff Bleszinski و يا حتي بنانگذار Naughty Dog، Jason Rubin و اظهار تمايل آنها به Natal، تنها مشكل زمان قبل از طراحي بازي هاي جديد و مهيج و تست آنها براي بازيباز هاي hardcore است.
و بعد, ميتوانيم اميدوار باشم كه مايكروسافت سازنده هاي first-party خود مانند, rare، Lionhead 343 Industriesرا تشويق كند كه با اضافه كردن كنترل اختياري بوسيله ي Natal، تني به آب بزنند. (كه البته در Fable 3 اين قابليت وجود دارد).
هر چند با بازي هاي نشان داده شده براي Natal از بازيباز هاي hardcore غفلت شده, hardcore هنوز بايد در مورد Natal هيجان زده باشند. اين وسيله ي جانبي, پتانسيل تغيير gaming در سطح بنيادي و اساسي و همچنين تجديد نيروي كنسول Xbox 360 را دارد.
بازي ها نبايد تنها روي يك چيز تمركز كنند. Natal توانايي تغيير همه چيز را دارد; از جستجو در يك منو و نوشتن يك message گرفته تا تيراندازي با يك sniper rifle.
مقدمات E3 اين چند سال اخير به صورت قابل توجهي با سال هاي پيش متفاوت است.
مطالب E3 اين چند سال ,به خاطر ليك (فاش) شدن ويدئو ها و تصاويري كه ناشران به عمد به منظور بازاريابي بلند مدت خود انجام ميدهند, به اموري شفاف تبديل شده و از پيش آنها را ميدانيم.
امسال سال برجسته اي براي مفهوم " motion" است: براي حدس زدن اينكه پس زمينه هاي بزرگ E3 امسال, 3D gaming و motion control هستند, نياز به فكر كردن نيست. نينتندو از 3DS پرده برداري خواهد كرد و در ضمن اينكه سوني مشتاقانه منتظر نشان دادن چيزهاي بيشتري از كنترلر PlayStation Move است. و از آن سمت, مايكروسافت, يك كنفرانس كاملا اختصاصي براي Natal تدارك ديده و آن را ضميمه ي برنامه هاي خود براي E3 كرده.
ليست بازي هاي كنوني كه براي Natal تاييد شده, براي ملت hardcore ليست پرباري نيست. هرچند Joy Ride و شايعه ي مربوط به يك بازي دنس, ممكن است شرايط را تغيير دهد, ولي باز هم اين بازي ها مانند هيلو, Street Fighter و يا فورزا, توجه بازيباز ها را به خود جلب نميكنند.
ولي اين به اين معنا نيست كه بازي باز هاي hardcore چيز مهيجي ندارند. البته, درخواست از آنها براي خريد Natal در ابتدا غير معقول است - هر چند ممكن است لذت بردن آنها از Natal، جنبه اي به غير از بازي داشته باشد –، حداقل در ابتداي كار.
يكي از مهيج ترين جنبه هاي Natal، پتانسيليست كه در تاثير رابطه ي كاربر با Xbox 360 (البته از راه دور), دارد. به خصوص فعل و انفعالي كه كاربر با داشبورد دارد. (با توجه به گزارشاتي كه وجود دارد) رابطه ي كاربر به وسيله ي حركات و اشارات و همچنين صدا و قابليت تشخيص چهره, از موارد مهيج غيرقابل انكار است.
ويدئوي معرفي Natal در E3 سال گذشته, دو دختر را در يك ويدئو چت نشان ميداد كه نظرات خود را در مورد لباس هايشان به هم ميگفتند كه اين لباس ها از روي عكس هايي برداشته شده بود و در ويدئو جا گرفته بود. مشخصا اين قابليت, قابليت مهمي براي hardcore نيست (مگر اينكه بخوايد لباس دختر ها رو بپوشيد lol) – ولي اين، به قابليت و كاربرد هاي Natal و توسعه ي آنها را فراتر از گيمينگ در application و سرويس ها اشاره ميكند.
با وجود XNA كه به سهولت در دسترس است, شايد مايكروسافت دسترسي به ابزار و برنامه هاي API، Natal را هم براي بازي و هم application در دسترس قرار دهد. تاثير و نفوذ بازي هاي casual و خانوادگي (در بازار) اجتناب ناپذير است. اين امر به Natal توانايي ايجاد و تاسيس يك پايه و اساس قوي را ميدهد. كه در عوض ساپورت بسياري از سازندگان و ناشران را ميطلبد.
بازار casual ميتواند Natal را تقويت كند. با وجود خالقان سرشناسي مثل Suda51و Cliff Bleszinski و يا حتي بنانگذار Naughty Dog، Jason Rubin و اظهار تمايل آنها به Natal، تنها مشكل زمان قبل از طراحي بازي هاي جديد و مهيج و تست آنها براي بازيباز هاي hardcore است.
و بعد, ميتوانيم اميدوار باشم كه مايكروسافت سازنده هاي first-party خود مانند, rare، Lionhead 343 Industriesرا تشويق كند كه با اضافه كردن كنترل اختياري بوسيله ي Natal، تني به آب بزنند. (كه البته در Fable 3 اين قابليت وجود دارد).
هر چند با بازي هاي نشان داده شده براي Natal از بازيباز هاي hardcore غفلت شده, hardcore هنوز بايد در مورد Natal هيجان زده باشند. اين وسيله ي جانبي, پتانسيل تغيير gaming در سطح بنيادي و اساسي و همچنين تجديد نيروي كنسول Xbox 360 را دارد.
بازي ها نبايد تنها روي يك چيز تمركز كنند. Natal توانايي تغيير همه چيز را دارد; از جستجو در يك منو و نوشتن يك message گرفته تا تيراندازي با يك sniper rifle.