چرا بازيبازهاي hardcore بايد از Natal هيجان زده باشند !؟

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
سلام.

natal-xbox-360.jpg


مقدمات E3 اين چند سال اخير به صورت قابل توجهي با سال هاي پيش متفاوت است.

مطالب E3 اين چند سال ,به خاطر ليك (فاش) شدن ويدئو ها و تصاويري كه ناشران به عمد به منظور بازاريابي بلند مدت خود انجام ميدهند, به اموري شفاف تبديل شده و از پيش آنها را ميدانيم.

امسال سال برجسته اي براي مفهوم " motion" است: براي حدس زدن اينكه پس زمينه هاي بزرگ E3 امسال, 3D gaming و motion control هستند, نياز به فكر كردن نيست. نينتندو از 3DS پرده برداري خواهد كرد و در ضمن اينكه سوني مشتاقانه منتظر نشان دادن چيزهاي بيشتري از كنترلر PlayStation Move است. و از آن سمت, مايكروسافت, يك كنفرانس كاملا اختصاصي براي Natal تدارك ديده و آن را ضميمه ي برنامه هاي خود براي E3 كرده.

ليست بازي هاي كنوني كه براي Natal تاييد شده, براي ملت hardcore ليست پرباري نيست. هرچند Joy Ride و شايعه ي مربوط به يك بازي دنس, ممكن است شرايط را تغيير دهد, ولي باز هم اين بازي ها مانند هيلو, Street Fighter و يا فورزا, توجه بازيباز ها را به خود جلب نميكنند.

ولي اين به اين معنا نيست كه بازي باز هاي hardcore چيز مهيجي ندارند. البته, درخواست از آنها براي خريد Natal در ابتدا غير معقول است - هر چند ممكن است لذت بردن آنها از Natal، جنبه اي به غير از بازي داشته باشد –، حداقل در ابتداي كار.

يكي از مهيج ترين جنبه هاي Natal، پتانسيليست كه در تاثير رابطه ي كاربر با Xbox 360 (البته از راه دور), دارد. به خصوص فعل و انفعالي كه كاربر با داشبورد دارد. (با توجه به گزارشاتي كه وجود دارد) رابطه ي كاربر به وسيله ي حركات و اشارات و همچنين صدا و قابليت تشخيص چهره, از موارد مهيج غيرقابل انكار است.

ويدئوي معرفي Natal در E3 سال گذشته, دو دختر را در يك ويدئو چت نشان ميداد كه نظرات خود را در مورد لباس هايشان به هم ميگفتند كه اين لباس ها از روي عكس هايي برداشته شده بود و در ويدئو جا گرفته بود. مشخصا اين قابليت, قابليت مهمي براي hardcore نيست (مگر اينكه بخوايد لباس دختر ها رو بپوشيد lol) – ولي اين، به قابليت و كاربرد هاي Natal و توسعه ي آنها را فراتر از گيمينگ در application و سرويس ها اشاره ميكند.

با وجود XNA كه به سهولت در دسترس است, شايد مايكروسافت دسترسي به ابزار و برنامه هاي API، Natal را هم براي بازي و هم application در دسترس قرار دهد. تاثير و نفوذ بازي هاي casual و خانوادگي (در بازار) اجتناب ناپذير است. اين امر به Natal توانايي ايجاد و تاسيس يك پايه و اساس قوي را ميدهد. كه در عوض ساپورت بسياري از سازندگان و ناشران را ميطلبد.

بازار casual ميتواند Natal را تقويت كند. با وجود خالقان سرشناسي مثل Suda51و Cliff Bleszinski و يا حتي بنانگذار Naughty Dog، Jason Rubin و اظهار تمايل آنها به Natal،‌ تنها مشكل زمان قبل از طراحي بازي هاي جديد و مهيج و تست آنها براي بازيباز هاي hardcore است.

و بعد, ميتوانيم اميدوار باشم كه مايكروسافت سازنده هاي first-party خود مانند, rare، Lionhead 343 Industriesرا تشويق كند كه با اضافه كردن كنترل اختياري بوسيله ي Natal، تني به آب بزنند. (كه البته در Fable 3 اين قابليت وجود دارد).

هر چند با بازي هاي نشان داده شده براي Natal از بازيباز هاي hardcore غفلت شده, hardcore هنوز بايد در مورد Natal هيجان زده باشند. اين وسيله ي جانبي, پتانسيل تغيير gaming در سطح بنيادي و اساسي و همچنين تجديد نيروي كنسول Xbox 360 را دارد.

بازي ها نبايد تنها روي يك چيز تمركز كنند. Natal توانايي تغيير همه چيز را دارد; از جستجو در يك منو و نوشتن يك message گرفته تا تيراندازي با يك sniper rifle.




 
  • Like
Reactions: Frobary

Niko Bellic

کاربر سایت
Sep 22, 2008
2,785
به نظر من Move برای هارد کور بازا بیشتر میچسبه تا ناتال!!! امیدوارم کسیو از حرفم ناراحت نکرده باشم. ناتال یه جورایی واسه سنین کمه! مثل وی!
 

sami_19

کاربر سایت
May 1, 2008
708
نام
SaMaN
ممنون از ترجمه.

به نظر من Move برای هارد کور بازا بیشتر میچسبه تا ناتال!!! امیدوارم کسیو از حرفم ناراحت نکرده باشم. ناتال یه جورایی واسه سنین کمه! مثل وی!
اون مثل wii آخر پستت رو اومدی پست رو خراب کردی...:D خب برادر من wii واسه بچه ها باشه move هم واسه بچه هاست دیگه...:D خیلی تفاوت تو مخاطبینشون می بینی...؟
پ . ن : اون به نظر من اول پست رو دیدم ! نظرت رو نقد کردم ... :D
 

Quantic Dream

کاربر سایت
May 31, 2010
1,432
من خودم خیلی چشم انتظار ناتال هستم چون به نظرم یه تجربه جدید رو به مخاطبانش ارائه میده اما متاسفانه به نظر من تنها مشکلاتش اینه که بازی های با سبک های مختلف مثل بازی های 2D و TPS زیاد نمیتونن روی این دستگاه پیاده بشن و بیشتر به درد بازیهای FPS میخوره ولی با این وجود همین که تجربه جدید و منحصر به فردی رو ارائه میده برای تحسینش کافیه.
در مورد Casual بودنش هم موافقم!
 

Wrath OF Joker

کاربر سایت
Sep 3, 2008
1,921
نام
ايمان
به نظر من Move برای هارد کور بازا بیشتر میچسبه تا ناتال!!! امیدوارم کسیو از حرفم ناراحت نکرده باشم. ناتال یه جورایی واسه سنین کمه! مثل وی!
خیلی شرمنده !
ولی اون WII ای که گفتین بیشتر شبیه به اون چیزیه که طرفداریش رو کردین تا نتال !! :smile:
 

GOOD DEMON

کاربر سایت
Mar 2, 2008
233
نام
مهدی
مثل همیشه خیلی عالی بود ممنون از ترجمه زیباتون

به نظر من Move برای هارد کور بازا بیشتر میچسبه تا ناتال!!! امیدوارم کسیو از حرفم ناراحت نکرده باشم. ناتال یه جورایی واسه سنین کمه! مثل وی!
منم احساس می کنم Move خیلی بیشتر شبیه به Wii هست تا Natal حداقل واضح ترین شباهت در فیزیکی بودن این دو کنترلر هست درحالی که Natal اصلا کنترلر نداره و در ضمن فکر می کنم هم Move و هم Natal پتانسیل جذب هردو مخاطب Casual و Hardcore رو دارند و به مرور زمان شاهدش خواهیم بود
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
خوب که چی ؟! یه هاردکور گیمر ممکنه هیجان زده بشه ؟ خوب بشه به درک ! از خیلی چیزا ممکنه هیجان زده شه... نگفته که ناتال هادکورِ (اون کلنگِ move هم هادکور نیست)
 
  • Like
Reactions: Genesis

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
ممنون بابت ترجمه .
واقعیت رو باید پذیرفت ، چه Natal و چه Move و Wii Motion Control ، هیچکدوم هیچ چیزی برای Hardcore Gamer ها ندارن ، در واقع پتانسیلی ندارن .
من به شخصه خیلی دوست دارم که ببینم داشبورد چجوری با نتال هماهنگ میشه .
 

marck_kh

کاربر سایت
Aug 12, 2008
118
امیدوارم ناتال یه شکست دیگه برای مایکرو نباشه (RROD2 ) . البته منظورم از نظر هاردویر نیست .منظور شکست در بازار نرم افزاری در مقابل سونیه . موفقیت نسبی ناتال تقریبا معلومه (حتی اونایی که کنسول ندارن هم مشتاق تستش روی پی سی هستند ) ولی موفقیت نرم افزاری و حمایت شرکتای بازی سازی هم مهم تره و هم نا معلوم .
باید دعا کنیم اینبار$M یه کاره درست درمون ارائه کنه .
ساپورت مایکرو تایین کنندست
 

SaDrA-HhH

کاربر سایت
Sep 15, 2008
3,831
نام
به یوزر کاربری مراجعه شود
خب برادر من wii واسه بچه ها باشه move هم واسه بچه هاست دیگه...:D
اتفاقا رو کنسولی مثلps3 کنترلر moveخیلی به طور گسترده تر مخاطب داره!
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
آخرین خبر از طرف مایکرو تو فیس بوک:
Are you ready to see the future of gaming? Tune in to MTV or Nick at Nite next Tuesday, June 15th as we present the "Project Natal" World Premiere as imagined by Cirque du Soleil.
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
ممنون از همه به خاطر لطفشون.
.................................
ولی در نظر داشته باشید سونی برگ برنده هاشو رو کرده ولی مایکرو نه. به نظرم E3 امسال E3 نتاله باید منتظر برگ برنده های مایکرو هم باشیم.
 

S.dante

کاربر سایت
Oct 17, 2009
660
نام
شهریار
یه نظر من مقایسه ی wii با move اشتباهه چون نینتندو از همون اول زیاد رو بازی های هاردکور مانور نداد ولی move هنوز فرصت داره بازی های هاردکور رو پشتبیانی کنه.به نظر من natal نمیتونه بازی های هاردکر رو پشتیبانی کنه به این خاطر این حرفو میزنم چون برای بازی های اول شخص باید یه تنفگ خیالی تو هوا بگیریم یا برای بازی هایی مثل DMC باید یه شمشیر خیالی بگیریم(مگر اینکه یه نفنگ و شمشیر و ... هم همراه natal بدن)
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر