پیش نمایش Prey2| خزیدن در رویا

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
Game Name; Prey 2
Developer(S); Human Head Staudios
Publisher(S); Bethesda Softworks
Release Date; 2012
Platform(S); PC & X360 & PS3
Genre; Frist –Person Shooter


اطلا عات کلی در مورد Prey 2

سبک بازی های FPS سبکی است که مهمترین بلکه بهترین بازی های نسل در ان تولید می شود از بهترین نمونه های این سبک می توان به سری بازی های Call Of Duty و Battlfield اشاره کرد. المان هایی که در بازی های FPS به کار می روند تقریبا" بر یک اصل استوار هستند. ولی این اصل می تواند توسط سازندگان بازی دست خوش تغییر شوند.درگیری ها در سبک شوتر اول شخص بیشتر از هر نوع بازی است به همین دلیل استفاده درست از المان هایی همانند تخریب پذیر محیط ، امکان سنگرگیری> طراحی درست سلاح ها و موارد نظر این ها در بازی اهمین خاصی دارد . البته این سه عنصر ذکر شده تنها جزئی از عناصر اصلی بازی های FPS است. با این وجود شرکت های مختلف با دستکاری هایی که بر روی اصول اولیه بازی ها انجام می دهند سعی بر این دارند که بازی ها خود را واقعی تر و بهتر از بازی های دیگر طراحی کنند. بازی Prey 2( شکار) عنوانی است در سبک بازی های شوتر اول شخص FPS بازی توسط Human Head Studios ساخته می شود و ، وظیفه انتشار بازی بر عهده Bethesda SoftWorks است . Prey 2 بازی شماره 2 از سری بازی های Prey است که اولین عنوان ان در سال 2006 روانه بازار جهانی شده است . Prey 2 برای سه پلتفرم اصلی PC, X360,PS3 عرضه می شود و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه بازی مشخص نشده است. سال انتشار بازی 2012 خواهد بود. استقبالی که از Prey شده است خیلی خوب بوده است وهمین عامل باعث شده است که سازندگان بازی به فکر ساخت نسخه دوم از این سری بازی باشند.حالا بعد از 5 سال دوباره Human Head وظیفه ساخت بازی را بر عهده گرفته است . ناشر بازی هم که bethesda است.بازی از 3 سال پیش در حال تولید بوده است.

داستان بازی و روایتی دیگر از بیگانگان

داستان بازی اینبار روایتگر داستان فردی به نام Killian samuel است. او یک نیروی پلیس است. محل اتفاقات بازی یا همان داستان بازی در The Sphere اتفاق می افتد . Samuel در اثر اتفاقاتی که برایش به وجود امده است در این محل زندانی شده است و ازمایشات مختلفی بر روی وی انجام شده در حقیقت از او به عنوان موش ازمایشگاهی استفاده شده است . حالا بعد از مدتی Samuel موقعیت فراری برای خود به دست اورده است و نمی خواهد که ان را از دست دهد . ساموئل این عمل را در حالی انجام می دهد که از گذشته خود و اینکه چه اتفاقاتی برایش پیش امده اطلاع ندارد. تمرکز بازی بر روی ساموئل است و اینکه وی چگونه از Sphere فرار می کند. بازی از جایی اغاز می شود که شما در حال فرار هستید که از سوی دشمنانی که هویت نامعلومی دارند مورد حمله قرار می گیرد( به احتمال این افراد همان افرادی هستند که شما را زندانی کرده اند). در اثر ازمایشاتی که بر روی شما انجام شده است ، شما مهارتهای خاصی به دست اورده اید ، در این موقعیت شما با نام شکارچی معرفی می شوید . بعد از مدتی که از انجام ماموریت ها می گذرد ساموئل متوجه می شود که تنها انسان Exodus است. او مدتی سرگردان می شود ولی در اثر اتفاقی با Tommy اشنا می شود. ... داستان بازی بر این اساس طراحی شده است که شما در طول بازی حافظه خود را به دست اورید و از اتفاقاتی که برایتان افتاده است اگاه شوید. تقریبا" می توان داستان بازی را الگو گیری از بازی ProTotype دانست. البته خاطراتی که ساموئل از همسر خود دارد در این راه به او کمک می کند.از قرار معلوم داستان بازی غنی تر از Prey 1 طراحی شده است و می توان امیدوار بود که داستان این بازی به یکی از جذابترین داستان های 2012 تبدیل شود.


گیمپلی بازی و همان تراژدی

همان طور که اطلاع دارید Prey 2 در سبک بازی های FPS قرار دارد و از این رو از المان های همین سبک استفاده کرده است . البته در لابه لای این المان های می توان عناصر بازی های TPS را نیز مشاهده کرد. در بخش گیمپلی بازی تمامی حرکات شخصیت بازی زیر ذره بین قرار می گیرد و در این بخش است که استفاده از المان ها جدید و خلاقانه می تواند حرف اول را بزند. Prey 2 از ورزشی به نام پارکو در خود استفاده کرده است. شما در بازی می تواند چیزی تقریبا" همانند شخصیت اصلی بازی Splinter Cell عمل کنید. از دیوار بالا بروید . از ستون ها پایین اید و بسیاری از کار های مختلفی که در بازی های مختلف همانند Assassins Creed به کار می رود را انجام دهید. قابلیت های این بازی از بازی Mirror’s Edge الگو برداری شده است. نبرد ها با سرعت بالایی انجام می شود ، همین عامل باعث می شود که تنش ها در بازی بیشتر شود و امکان فکر کردن از شما گرفته شود در اثر کمی بی دقتی کشته خواهید شد و اگر هم کشته نشوید صدمات جدی خواهید دید. البته نباید نکات مثبت گیمپلی بازی را در نظر نگیریم ، این قسمت از بازی به گونه ای طراحی شده است که به گیمر ازادی عمل می دهد . این ازادی عمل به این شکل در بازی وجود دارد که شما در هر منطقه بنا به تشخیص خود عمل می کنید و دیگر مجبور به انجام عملی از پیش تعیین شده نیستید. در برخی مراحل نیز ازادی عمل به شکل ازادی و یا کشتن وجود دارد . شما می توانید در مرحله ای فردی را که اسیر کرده اید را با پول به سمت خود جذب کنید و از او اطلاعات کسب کنید و یا اینکه او را شکنجه کنید و اطلاعات را از اسیر به دست اورید در این صورت او بعد از مدتی خواهد مرد و نمی تواند تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. از جمله المان ها اساسی در بازی هایی که محور از شوتر است سلاح های مورد استفاده در بازی است. در این بازی 20 نوع سلاح مختلف وجود دارد و قابلیت ابدیت برای هر سلاح نیز وجود دارد که می تواند تا اخر بازی به ابدیت انها پرداخت. در بازی میتوان از پول برای آپگرید کردن زره، سلاح ها و توانایی ها استفاده کرد می توان گفت Prey 2 از ریشه خود فاصله گرفته است و دیگر المان های اصلی موجود در Prey 1 در این بازی کمتر به چشم می خورد . تغییر المان ها در هنگام مبارزه با دشمنان به خوبی مشاهده می شود. بازی شما را در حالت Open –World Game قرار می دهد و شما را در انجام ماموریت ها ازاد می گذارد . عناصری که در بازی های Open-World به کار رفته است در این بازی وجود دارد . می توانید به هر منطقه از دنیای بازی بروید و با هر شخصیتی به بحث و صحبت کردن بپردازید. سیستمی به نام The Visor در بازی وجود دارد که می تواند تاثیر گذاری بالایی در بازی داشته باشد. به وسیله این سیستم می توان محل اشیا را پیدا کرد البته این مورد تنها یکی از کارکرد های The Visor است. البته می توان گفت Prey 2 قابلیت ذکر شده را از بازی batman;Arkham Asylum قرض گرفته است زیرا چنین قابلیتی در بازی بتمن وجود داشته است و نواوری این بازی به حساب می اید. سیستم CheckPoint جدیدی در بازی قرار داده شده است تا مشکلاتی که در نسخه شماره 1 بازی وجود داشته است در این بازی وجود نداشته باشد. در ضمن همانند بازی SC قابلیت مخفی شدن در سایه نیز وجود دارد که می توان از ان برای نابود کردن دشمنان استفاده کرد. در بازی با سیستم ارتقا داده شده ی covering ِ بازی KZ2 روبه رو خواهیم بود. جنگ ها نرم و روان هستند و در بازی یاد بازی Vanquish خواهیم افتاد.


گرافیکی از نسل حاظر در حد متوسط


گرافیک بازی در حد خوبی قرار دارد و می توان از ان به عنوان یک گیم خوب از نظر گرافیک نام برد . Style ها به کار رفته در این بازی بیشتر از دو بازی Mass Effect و Bioshock الهام گرفته شده است. همان حس غریب بازی Bio در این بازی به خوبی به گیمر القا می شود .طراحی محیط بازی با ظرافت خاصی انجام شده است و هر منطقه نسبت به منطقه دیگر ویژگی های ظاهری متفاوتی دارد که می تواند باعث جذابیت بازی شود. طراحی شخصیت اصلی بازی نیز به خوبی انجام شده با وجود اینکه سلاح های مختلف با تعداد زیاد در بازی وجود دارد ولی طراحی انها نیز بر اساس نمونه های خارجی انجام شده است و می توان با دیدن انها تشخیص داد که این سلاح چه سلاحی است. به دلیل اینکه استفاده از سایه ها در این بازی اهمیت خاصی دارد شرکت سازنده بازی سعی کرده است که این نکته را مد نظر خود قرار دهد . طراحی ساختمان ها و دیگر مکان های بازی نیز در حد متوسطی قرار دارد . از تصاویر منتشر شده در مورد گرافیک بازی می توان حدس زد که گرافیک بازی طراحی تیره ای داشته باشد . رنگبندی ان متناسب با محیط بازی و جو بازی انجام شده است.




از گوشه کنار

Bethesda به تازگی خبر داده است که Prey 2 در نمایشگاه Gamescom حضور خواهد داشت. البته در کنار این بازی شرکت مذکور بازی هایی همانند The Elder Scrolls V;Skyrim و Rage را نیز به نمایش خواهد گذاشت. هر سه این بازی ها به صورت عمومی به نمایش گذاشته می شوند. دو بازی Prey 2 و Skyrim تنها برای نمایش خواهد بود ،ولی بازی Rage به صورت قابل بازی در دسترس خواهد بود. لازم به ذکر است که نمایشگاه Gamescom از 17 اگوست تا 21 همان ماه به مدت سه روز برگذار می شود. همچنین خبر از عرضه دمو هایی این سه بازی نیز در منابع مختلف پیچیده است این مورد در ابتدا شایعه بوده است ولی بعد از مدتی توسط خود شرکت سازنده مورد تایید قرار گرفت. البته دمو های بازی برای QuakeCon در نظر گرفته شده است که 7-4 اگوست برگذار می شود. چندی پیش GTTV’s تریلری از گیمپلی بازی Prey 2 به نمایش گذاشته است که نکات مهمی در انها وجود داردکه به گفته ی سازنده بازی این بازی از Mirror's Edge الهام زیادگرفته است. همچنین از بازی هایی نظیر Riddick و. Blade Runner بازی دارای مولتی پلیر، ساپورت 3D, Move یا Kinect نیست .پروژه ی ساخت بازی چندین بار restart شده است. بازی از نظر نحوه ی لوکیشن بندی قابل مقایسه با Assassin's Creed II است. این بازی از نظر نحوه ی حرکات به Mirror's Edge، از نظر آزادی به Mass Effect و از نظر صحنه های جنگی به KZ2 شباهت دارد. قول داده شده که بخش Single Player بازی به خوبی کار شود .بازی دارای DLC نیز خواهد بود.


با به کار گیری المان ها بازی های موفق در این بازی و همچنین استفاده از جدیدترین فناوری ها می تواند انتظار داشت که Prey 2 به یکی از زیباترین بازی های FPS تبدیل شود. استفاده از المان های KZ و ME می تواند به خودی خود باعث موفقیت بازی شود البته نباید فراموش کرد که استفاده درست و به جا از این المان ها باعث موفقیت بازی می شود. با این وجود باید منتظر نمایشگاه Gamescom باشیم تا ببینیم بازی چگونه عمل خواهد کرد. موفق باشید.



با تشکر از
رضا محمد میرزائی

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر