در مصاحبه ای با وبسایت گیمز رادار اقای پیت هاینز اشاره کردند که انها علاقه ای به ساخت بازی به صورت پی در پی از دو فرانچایز بزرگ Elder Scrolls و Fallout ندارند.او اشاره کرد که ان ها میخواهند مسیرهای جدید را امتحان کنند و بازی های جدید خلق کنند.او از دو استدیوی قدرتمند گوریلا و ناتی داگ سخن به زبان اورد و کار ان ها را در کنار گذاشتن مسیری که با ان ها شناخته میشوند و خلق ip های جدید ستود:
توسعه دهندگان دستگاه فروش نیستند که شما با فشار دادن ان ها یک نوشابه بگیرید(اشاره به نسخه ای جدید از ای پی قدیمی!).ان ها میخواهند خلاق باشند ، چیزهای جدید امتحان کنند و ip های جدید بسازند.به نظر من بساری از توسعه دهندگان این کار را انجام دادند و اگر همچنین استدیوهایی پیدا نمیشدند ما عنوان Horizon: Zero Dawn را داشتیم؟این بازی باور نکردنی است و اگر استدیوی گوریلا در همان مسیری که قبلا با ان شناخته شده بود ( ساخت سری کیلزون) می ماند قطعا ما همچین بازی نداشتیم.این بازی ، بهترین بازی سال برای من به حساب می اید.اگر ناتی داگ فقط انجارتد میساخت ایا ما The Last Of Us را داشتیم؟
عنوان هورایزن امسال منتشر شد و تحسین بازیبازان و منتقدان را به همراه داشت.