سونی مجدد به سلطه نینتندو پایان داد و دخلش امد!
هم MH و هم DQ دوباره از انحصار خارج شدن و اتفاق بزرگی برای سونی و بازار ژاپن هست.
در تکمیل صحبت دوستمون باید اضافه کنم که بازی برای X360 هم اومده ماکان! یعنی فکرش رو بکن، توی ژاپن (این نسخه تا الان Localize نشده) بازی رو روی X360 هم منتشر کردن! دیگه خودت به عمق قضیه پی ببر
اگه نسخه جدید و اصلی MonHun برای PS4 معرفی بشه اون موقع میشه گفت سونی تونسته سری رو از دست نینتندو در بیاره
البته من نمیدونم چرا ملت (نه فقط ماکان، توی گف هم خیلیا منتظر این موردن) اینقدر دوست دارن MonHun برای PS4 یا کلا کنسولای خونگی بیاد. من اهل MonHun نیستم برای همین اگه اشتباه میکنم لطفا هواداراش حرفم رو تصحیح کنند، ولی بزرگترین نکته مثبت MonHun مگه به Co-Op محلی و منطقهایش نیست؟ اینجوری که مثلا من و ماکان و احسان دور هم جمع میشیم بعد هر کدوم 3DS/PSP و... خودمون رو در میاریم و کنار همدیگه گروهی و به صورت Co-Op محلی میریم شکار هیولا
یعنی بازی روی صفحه هر کدوممون کامله ولی خب داریم Co-Op میزنیم و چون Co-Op هم منطقیه و باید کنار همدیگه باشیم تا بازیش کنیم پس به صورت مستقیم هم با هم ارتباط داریم و تو سر و کله هم میزینیم کلی هم بهمون خوش میگذره
تا اونجایی که من میدونم این بزرگترین Selling Point بازیه که باعث شده مثلا توی مدارس ژاپنی یا توی مترو یا پارکها (کلا جاهایی که افراد زیادی کنار هم جمع میشن) بازی خیلی بزرگ و محبوب بشه برای همین همه دارنش و ازش استفاده میکنند. البته مطمئنا گیمپلی و سیستمهای بازی هم کیفیت مناسبی دارن وگرنه اینقدر و برای یه همچین مدت طولانیی همه گیر نمیشد ولی خب بزرگترین مزیتش همون Co-Op محلیه که داره. خب اگه الان این رو برداری بزاریش روی کنسول خونگی دیگه میشه به بازی گفت MonHun و اصلا میتونه اون تجربهای قبلی رو ارائه بده؟
به نظرم دلیل اصلیی که MonHun در انحصار نینتندو مونده موفقیت کنسولای دستی نینتندوـه که همونجوری که گفتم نقش خیلی کلیدی توی طراحی کلی و فلسفه MonHun دارن. با توجه به عدم ساپورت سونی از Vita (و احتمال خیلی کم برای عرضه یه کنسول دستی جدید توسط سونی) و شایعات خیلی قوی از Wii U و ساختار کنسول دستی مانند اون، به نظرم بعیده به این زودیها کپکام بیخیال نینتندو بشه و تمرکز سری MonHun رو روی پلتفرمای سونی بزاره