وضعیت کاری سخت و اضافه کاری های اجباری در ناتی داگ

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
به تازگی بسیاری از اعضای سابق استدیو تحسین شده ناتی داگ درباره وضعیت کاری خود در استدیو مذکور لب به سخن گشوده اند و اطلاعات بسیاری درباره ساعات کاری و جو وحشتناک استدیو من باب این موضوع را به صورت عمومی مطرح کرده اند.

NDshi.t.jpg
این افراد که با شرط ناشناس باقی ماندند با COGconnected صحبت کرده اند بسیار از ساعات کاری بیش از حد در استدیو گفته اند.

فردی که سالها در ناتی داگ بر روی پروژه های اخیر کار کرده است میگوید: خب نظر من در مورد کرانچ در ناتی داگ: در واقعیت بیشتر خاکستری مانند است تا سیاه و سفید. هیچ فرمان رسمی برای کرانچ وجود ندارد. هر چند ممکن است مقدار قابل توجهی فشار از طرف همکاران وجود داشته باشد. و ممکن است شامل فشار از جانب کسانی باشد که در واقع مدیر بالادست شما هستند. فشار از طرف همکاران نتیجه داشتن یک تیم از آدم‌هایی فوق العاده، با استعداد و وقف شده است که با هم روی یک پروژه کار می‌کنند.

فرد دیگری شیوه ناتی داگ برای دور زدن کرانچ را اینگونه توصیف میکند:

" واقعیت این است که انها به شما نمی‌گوید که چند ساعت باید کار کنی. اما باید پروژه خود را به اتمام برسانید. و میزان پروژه برای هر کسی غیرممکن است. خیلی زیاد است. و اگر به اهداف مشخص شده نرسید اخراج می‌شوید. پس چندان حق انتخاب ندارید."

باید گفت فشار بر روی بخش های مختلف استدیو متفاوت هست برای مثال کارمندان بخش تست و تضمین کیفیت ساعات کاری انها از 10 صبح تا 10 شب میباشد ولیکن به صورت معمول انها هرشب تا 1 بامداد مجبور به حضور در استدیو بوده اند.

یکی دیگر از کارمندانی که سابقه کار بر روی دلست او اس را داشته میگوید: " مدت زمان کرانچ معمولا چندین ماه طول میکشد و ما به صورت متوسط 60 تا 80 ساعت کار میکنیم و هفته پایانی ساخت دلست او اس بیش از 100 ساعت مشغول به کار بودیم."

کارمندان بسیاری بوده اند که از وضع ساعت کاری در استدیو ناتی داگ شاکی باشند، بسیاری از اعضای استدیو در هفت هفته پایانی توسعه بازی انچارتد 4 به صورت 24 ساعت تمام در استدیو حاضر بوده و عملا زندگی واقعی خارج استدیو نداشته اند و بعضا نتوانسته به زندگی عادی خود پس از فشارهای بسیار برگردند.

بسیاری از کارمندان ناتی داگ بر این اصل واقف هستند که شما را مجبور نمیکنند که حتما درگیر کرانچ بشوید ولی اگر میخواهید امنیت شغلی خود را حفظ کنید (در واقعیت اخراج نشوید که بر اینده شغلی شما هم تاثیرگذار است) باید به صورت مداوم درگیر کرانچ بشوید. و یا اگر بیش از حد معمول تلاش نکنید به راحتی برای پروژه بعدی شما را کنار میگذارند.




Is Crunch Mandated at Naughty Dog? The Answer Is a Bit Complicated | COGconnected
Former Naughty Dog Devs: Crunch Isn’t Mandatory But Covertly Expected As Part of the Studio’s Culture
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
تیتر مطلب خیلی تنده به نظرم
قطعا قضیه کرانچ تو ناتی داگ هست... نیازی به این مصاحبه ها هم نبود تا متوجه اش بشیم (نوع تبلیغات و..)
ولی برده داری نوین برای همچین چیزی یکم زیادی تنده و بعضی مصاحبه ها هم قطعا دارن خلاف این موضوع رو میگن
===
ادیت: تیتر خشن تاپیک به کنار، به هیچ وجه نباید از همچین چیزی حمایت کرد... اگه حتی Tlou 2 بشه بهترین بازی تاریخ این قطعا کار فجیعی تو زمینه شغلی دولوپریه...سر همین راکستار هم بهش زیاد خورده گرفتن سر RDR2 و حتی اگه متای اون بازی 97 هم شده باشه کار درستی نیست
 
آخرین ویرایش:

s.snake2

کاربر سایت
Jul 29, 2011
738
نام
هادی
برده داری نوین؟؟؟:)):))
داداش شما توی کیهان احیانا مقاله نمینویسی؟؟
واقعا فکر نمیکردم کسی با این تیتر موافق باشه ولی در کمال تعجب یکبار دیگه بازیسنتر منو سورپرایز کرد
نه واقعا برده داری نوین؟؟؟=))=))=))=))
 
  • Like
Reactions: AMIN-1399F

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
ببخشید وقتی یه خبر رو ترجمه میکنید، میشه تیتر رو تغییر داد؟ و بعدش اینکه هرجای متن که دوست داشتیدو ترجمه کنید ( خیلی جاها تحریف شده ) و قسمتایی که فکر میکنید از مضمونتون به دوره رو حذف کنید؟ :))

آخر مقاله به صراحت گفتن که ناتی داگ یه استودیو برای همه نیست، شما میتونید استخدام شید و روزی به صورت تمام وقت 8 ساعت کار کنید، ولی وقتی میبینید کل تیم دارن تمام تلاش و انرژیشونو برای پروژه میذارن نمیتونید بشینید و ببینید دارین تیم رو محدود میکنید. دور شما پره از همکارای با استعداد و مشتاق برای کار که تمام تمرکزشونو گذاشتن برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن و غیره...

یا کسه دیگه گفته ناتی داگ پره از استعداد که فقط هدفشون ارائه بهترین بازی هاست، محیط کاری فوق العادس و به خوبی با عوامل برخورد میشه و غیره...

بازم اگه میشه توضیح بدید که چرا فقط یه قسمت از مقاله رو میزارید و تحریف میکنیدش به اون صورتی که دوست دارید؟ و این تیتر کاملا با مقاله اصلی متفاوته! اصلا ربطی هم به موضوع نداره
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
همین چرندیات که گند زده به صنعت بازیسازی. اره نابرده رنج گنج میسر نمیشه لوووول. سهام دار کمپانی از ۱۵ میلیون نسخه فروش انچارتد زده تو جیبش از ۱۰۰ ساعت کار کردن کارکناش تو هفته بعد هنوز حاضر نیست ادم بیشتر استخدام کنه که کارکناش مجبور نشن مثل برده ها کار کنن. بعد ادمایی مثل شما میان دفاع هم میکنن. الکی نیست به این میگن برداره داری نوین ازتون بردگی میکشن بعدم بهتون میگن نابرده رنج گنج میسر نمیشود
نشستی پشت کامپیوترت بعد داری حساب کتاب استدیو چند میلیارد دلاری رو میکنی نسخه هم مینویسی براشون؟ لابد عوامل استدیو اندازه شما نمیدونن احتمالا
 

IMANOKA

کاربر سایت
Sep 11, 2014
6,312
همین چرندیات که گند زده به صنعت بازیسازی. اره نابرده رنج گنج میسر نمیشه لوووول. سهام دار کمپانی از ۱۵ میلیون نسخه فروش انچارتد زده تو جیبش از ۱۰۰ ساعت کار کردن کارکناش تو هفته بعد هنوز حاضر نیست ادم بیشتر استخدام کنه که کارکناش مجبور نشن مثل برده ها کار کنن. بعد ادمایی مثل شما میان دفاع هم میکنن. الکی نیست به این میگن برداره داری نوین ازتون بردگی میکشن بعدم بهتون میگن نابرده رنج گنج میسر نمیشود
من که برام مهم نیست تو اون استدیو چه خبره،مهم اینه آخر سال یه بازی متای بالا 90 و گوتی میرسونه دستمون :)همین برام کافیه
 

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
اگر همچین تیتر و ترجمه و نتیجه گیری برعکسش برا اونور انجام شده بود قطعا ناظم و مدیر انجمن زیر یک دقیقه تاپیک رو قفل یا حذف میکردن که یوقت بد نباشه :D
این فشار و نگرانی ها از کجا میاد خدا میدونه ولی من فکر میکنم همش تاثیرات به کمال رسیدنه ، شدت فن بازی و هیت دادن بعضیا تو BC دیگه داره به حد تهوع آوری میرسه
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
جالبه راک استار و حالا ناتی داگ که خروجی کارشون اینقدر کم شده و از طرفی توسعه بازی ها براشون به یک مدت زمان بسیار طولانی تر تبدیل شده باز هم فشار کاری و محدودیت زمانی برای کارکن هاشون اینقدر افزایش پیدا کرده که به یک موضوع جدی تبدیل شده.
 

amir nakhaee

کاربر سایت
Dec 13, 2013
1,802
نام
امیر
این شرایط درحال حاضر کل صنعتو گرفته ، اکثر استدیو هایی که این چندساله دنبال ساخت عناوین تاپ بودن با مشکل کرانچ هم دست و پنجه نرم کردن ، درواقع مشکل اصلی کار کشیدن بیش از حد شرکت یا کمپانی مادر از اون استدیو نیست ، این خود عوامل استدیو هستن که میدونن برای گرفتن بهترین نتیجه باید خیلی بیشتر از حد معمول برای ساخت اون عنوان وقت بزارن.
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
استدیو خودشه و اختیارش رو داره.نه بیاد عین بقیه استدیوهای درجه چندم یه بازی ناقص تحویل بده راضی میشید؟فردا نمیایید بگید اینهمه مدت فقط خوردن و خوابیدن؟!
ملت معلوم نیست چی میخان.پراید تحویل میدی اعتراض میکنن.بنز تحویل میدی انقلاب میکنن
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
یه جا میخوندم که دارن رو یه هوش مصنوعی کار میکنن که بتونه مثلا برای ایجاد یه ساختمان تو بازی، بهش موارد مهم رو بدی و دیگه خودش ساختمون رو ایجاد کنه که میگفت خیلی از زمان کاری کم میکنه

مشکل اینه که با پیشرفت تکنولوژی، بازی ها پر جزئیات تر میشن و در نتیجه هزینه ساختشون میره بالا (یا زمان بیشتری میخواد یا نیروی بیشتر که در هر ۲ صورت هزینه میره بالا)، باید یه کاری کنن که بخشی از ساخت بازی با هوش مصنوعی انجام شه، مثلا ساخت انیمیشن ها یا محیط و ... که پروسه ساخت هم کوتاهتر بشه و هم سبک تر

مخصوصا که نمیشه قیمت بازی رو هم همش افزایش داد
 
  • Like
Reactions: Tolkien

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر