کاری که میکنید روی pcsx2 جواب میده ولی روی سخت افزار کنسول بعیده. دلیل اصلیشم اینه که pc شما به نظر سخت افزار به مراتب قویتر و به روز تری داره.
گرافیک ps2 نمیتونه از پس تکستچر و آنتی الیانس بربیاد
ابزارهایی که در اختیار ما هست برمبنای سخت افزار pc هست با شبیه سازی و این داستانا...
باید با ابزار مخصوص سخت افزار کنسول کار کنید تا بازی مخصوص کنسول بهینه کنین بکی از همین ابزار dev kit هست که دوستان عکساشو گذاشته بودن
کار من همینجاست دیگه
من دارم تکسچر ها و مود هارو برای ps2 بهینه میکنم
مثلا من یک فایل txd از اینترنت میگیرم با حجم 500KB من اون رو باز میکنم و میبینم از تعدادی تکسچر با انداره مثال 512x512 پیکسل تشکیل شده من minimap تکسچر رو کم میکنم و نوع رندرش رو هم تغییر میدم و اگه ببینم نیازه سایز پیکسل هارم از 512x512 به 256x256 کاهش میدم
قسمت سخت کار کاهش حجم فایل dff هست که باید با برنامه هایی مثل 3Ds Max یا اتوکد میزان پولیگان هارو کاهش بدم (این مرحله توی بیشتر مود ها شکست میخوره و مود بریک میشه)
و درضمن برنامه PCSX2 جوری طراحی شده تا سخت افزار کلی PS2 رو شبیه سازی کنه و اگه کاری به تنظیماتش نداشته باشی تقریبا با PS2 یکی هست (در بعضی موارد کارایی PS2 از یک PCSX2 دست کاری نشده بهتره
هرچی نباشه اون امولاتور داره کل سخت افزار و نرم افزار PS2 رو شبیه سازی میکنه)
و درضمن شما DEV KIT رو اشتباه شناختید
تمام بازی ها با کامپیوتر ها ساخته میشن
کاربرد های dev kit در زمینه تست کردن بازی هاست یعنی چی؟ یعنی مثلا توسعه دهنده درحال ساخت یک بازی هست. اگر قرار بود از همون ابتدا بازی رو روی کنسول معمولی تست کنه اگر مثال بازی در یک جای خاصی کرش میشد توسعه دهنده نمی تونست بفهمه مشکل از کجاست ولی در dev kit ها از تمام مراحل اجرای بازی log ضبط میشه و در هر زمان قابل دسترسیه و توسعه دهنده میتونه با مشاهده لاگ ها دلیل ایجاد اشکال در بازی رو متوجه بشه و نسبت به حل اون اقدام کنه
همچنین dev kit ها قابلیت های دیگه مانند مانیتورینگ بازی هارو هم دارند یعنی مثل نمایش فریم ریت در لحظه و یا میزان استفاده از سخت افزار که این قابلیت در کنسول های معمولی وجود ندارد
بحث قابلیت ها و تفاوت های کیت های توسعه با کنسول های معمولی خیلی مفصله ولی من یه قسمتیشو بصورت خــیلی خلاصه گفتم
از اسمش معلومه
کیت توسعه دهنده گان