همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Mar 21, 2017
ارسال ها
1,414
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:

reydge

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Feb 19, 2012
ارسال ها
1,011
ps4 قیمت 400 دلار هم قوی تره هم 1080p
xone قیمت 500 دلار هم ضعیف تره هم 900p
حالا کاری به حرفا و سیاست های احمقانه مایکرو در اول نسل ندارم
پس به هیچ وجه شرایط فعلی با اون زمان یکی نیست!
همین الان فروش ps slim و pro قشنگ داره نشون میده مردم اونقدرها هم درگیر گرافیک نیستن و هدف اولشون به صرفه بودنه و محتوا!
در ضمن وضعیت انحصاری های دو پلتفرم رو هم ببینید متوجه میشید چقدر شرایط با اول نسل فرق داره!
کسایی که منتظر یه انقلاب در وضعیت وان هستن با اومدن اسکورپیو به نظر میاد حتی حرفای اسپنسر رو هم دنبال نمیکنن که گفته این یه محصول ویژه و برای حرفه ای هاست و یه جورایی نقش کنترل الایت رو ایفا میکنه و هم چنان بیس اصلی فروش رو ایکس باکس وان اس خواهد بود!!

قیمت که درست شد اون چیزی که موند همون اختلاف قدرت بود چرا راه دور بریم یکی از عوارض جانبی اختلاف قدرت به وجود اومدن یکی از تاپیک ها تو همین انجمن بود (دوستان یادشون رفته اوایل نسلو :-":-")
در اون زمینه بولد شده نمی خوام وارد بشم ولی به گفته ی همون منابعی که تا مدت ها مرجع خبری بود برای دوستان دلایل آنچنانی برای کوچ مشاهده نشده بین pro و ps4
از کجای حرف من همچین برداشتی کردی؟سرنوشت خود اسکورپیو مجهوله در این شرایط باید بیا اوضاع xo رو جمع کنه؟اصلا کسی هست همچین انتظاری ازش داشته باشه؟این گارد گیری نسبت به اسکورپیوی مجهول برام خیلی جالبه
 

mahdi-ps4

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Nov 13, 2015
ارسال ها
757
قیمت که درست شد اون چیزی که موند همون اختلاف قدرت بود چرا راه دور بریم یکی از عوارض جانبی اختلاف قدرت به وجود اومدن یکی از تاپیک ها تو همین انجمن بود (دوستان یادشون رفته اوایل نسلو :-":-")
در اون زمینه بولد شده نمی خوام وارد بشم ولی به گفته ی همون منابعی که تا مدت ها مرجع خبری بود برای دوستان دلایل آنچنانی برای کوچ مشاهده نشده بین pro و ps4
از کجای حرف من همچین برداشتی کردی؟سرنوشت خود اسکورپیو مجهوله در این شرایط باید بیا اوضاع xo رو جمع کنه؟اصلا کسی هست همچین انتظاری ازش داشته باشه؟این گارد گیری نسبت به اسکورپیوی مجهول برام خیلی جالبه
کلی گفتم چون بعضی ها واقعا همچین انتظاری دارن از اسکورپیو و تعدادشونم کم نیست!
پرو هم قطعا کیفیت قابل قبول تری از مدل معمولی داره ولی شخص خودم و خیلی ها اونقدر درگیر گرافیک نیستن که برن سراغش!
حرفای شمام قطعا درسته:)
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN

vaan 2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Dec 20, 2009
ارسال ها
16,038
دقیقا خلاف این گفته در اوایل همین نسل ثابت شد(اگر ابتدای نسل یادتون نرفته باشه:-") اون چیزی که باعث شد xo به مقدار زیادی لطمه بخوره همین تفاوت اجرای بازی ها با ps4 بود یعنی یک فرد بی طرف میاد بین این دو مقایسه می کنه می گه خوب ps4 فلان بازی رو با 1080p و 60 فریم اجرا می کنه xo همین بازی رو 900p و 30 فریم خروجی میده با این شرایط خیلی راحت میاد ps4 رو انتخاب می کنه اما این به این معنی نیست که بازی انحصاری بی تاثیر باشه بلکه کاملا هم تاثیر گذاره
-----------------------------
طبق گفته ها اسکورپیو همین هفته معرفی میشه(اگر دروغ 13 نباشه)خوب تا اینجا آن چیزی که مشخصه کنسول خام قابل توجهه(با توجه به تیم سرفیس) اما به تنهایی کارگر نیست همراهش باید دو یا سه مورد فک برانداز هم براش تایید بشه حالا اون مورد می تونه یک ویژگی منحصر به فرد باشه می تونه یک ip خفن باشه می تونه موارد دیگه باشه اما باید باشه تا اسکورپیو در شروع کار خراب نکنه اما به نظر من مهم ترین کاری که مایکروسافت باید بکنه اینکه هرکاری که 2013 انجام داد انجام نده:D:D

به نظرم این موضوع به اول نسل برمیگرده ... نه وسط نسل و کنسول های میان نسلی ، اگه اسکورپیو و پرو نسل جدید بودن بله این حرف شما درست بود و خیلی ها به خاطر اینکه کنسول های نسل جدید بازی زیادی ندارن جذب کنسول قویتر و بهتر که مسلما اینده بهتری میشه براش در نظر گرفت میرفتن ....

ولی نه کنسول های میان نسلی که وضعیت بازار و لایبراری و ارشیوشون هم معلوم و مشخصه و کدوم طرف سنگینی میکنه .

قطعا ملت میرن سمت کنسولی که بازیای بیشتر و بهتری داره . همون اول نسل هم فقط قدرت بیشتر نبود ... جدا از قدرت بیشتر قیمت کمتر و بیشتر از اونها حمایت خیلی خوبی که سونی تا اخرین لحظه از ps3 کرد ... بر عکسش مایکرو از halo 4 به اینور دیگه ساپورت مناسبی برای xbox انجام نداد. ملت رو متقاعد کرد که کدوم کنسول امیدوار کننده تر و به صرفه تره.
 

Mbox

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Nov 11, 2006
ارسال ها
1,314
یادش بخیر تا دیروز فکر میکردم چیزی که گیمرو به خودش جذب میکنه 1080p هست خدایی ادم میمونه خودتون خودتون رو نقض میکنید
دقیقا این چیزیه که واقعا باعث تعجب میشه چه طور دوستان تا همین دوسال پیش میتونستن تفاوت 900 p و 1080 رو مثل عقاب ببینن در حدی که 900p رو unplayable و فاجعه میدونستند ولی امروز دیگه چشم انسان قادر به تشخیص مثلا 1800p پرو و 4k نیست حالا بماند که دیگه حتی بعضیا فراتر میرن و 1080 هم با 4k مقایسه میکنن
 
آخرین ویرایش:

hitman68

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Sep 6, 2011
ارسال ها
6,387
دقیقا این چیزیه که واقعا باعث تعجب میشه چه طور دوستان تا همین دوسال پیش میتونستن تفاوت 900 p و 1080 رو مثل عقاب ببینن در حدی که 900p رو unplayable و فاجعه میدونستند ولی امروز دیگه چشم انسان قادر به تشخیص مثلا 1800p پرو و 4k نیست حالا بماند که دیگه حتی بعضیا فراتر میرن و 1080 هم با 4k مقایسه میکنن
داداش همیشه کسایی هستن ک اینطوریه
منم یادمه اوایل نسل فرق 1080 با 900 همه تشخیص میدادن گرچه من همین الانشم تشخیص نمیتونم بدم
ولی خدایش دیگ هرکی بگه نمیتونه فرق بین 1080 و 4K تشخیص بده باید بره چشم پزشک
من یه ویدیو برای تفاوت این دو نگاه کردم کاملا قابل لمسه تفاوت
بهرحال همیشه گرافیک مهم نیس (برای شخص من مهمه)
 

Sobhan_23

کاربر سایت
تاریخ عضویت
May 31, 2009
ارسال ها
4,181
دقیقا این چیزیه که واقعا باعث تعجب میشه چه طور دوستان تا همین دوسال پیش میتونستن تفاوت 900 p و 1080 رو مثل عقاب ببینن در حدی که 900p رو unplayable و فاجعه میدونستند ولی امروز دیگه چشم انسان قادر به تشخیص مثلا 1800p پرو و 4k نیست حالا بماند که دیگه حتی بعضیا فراتر میرن و 1080 هم با 4k مقایسه میکنن
تفاوت 1080 و 4K خیلی زیاد هست!هرکی هم نتونه تفاوتش رو تشخیص بده باید به چشم پزشک مراجعه کنه!
ولی همه چی 4K اجرا کردن بازی ها نیست!بازی انحصاری هم مهم هست که شما نگاه کنید سونی از اول 2017 چن تا انحصاری عرضه کرده مایکروسافت چن تا؟تازه مایکرو بجاش یکی از بزرگترین انحصاریاش رو هم کنسل کرد!
الان مایکرو انحصاری نداشته باشه این کنسول جدیدش چیه؟یه Pc قوی اما ارزون؟
 
  • Like
Reactions: aliatlas

hitman68

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Sep 6, 2011
ارسال ها
6,387
تفاوت 1080 و 4K خیلی زیاد هست!هرکی هم نتونه تفاوتش رو تشخیص بده باید به چشم پزشک مراجعه کنه!
ولی همه چی 4K اجرا کردن بازی ها نیست!بازی انحصاری هم مهم هست که شما نگاه کنید سونی از اول 2017 چن تا انحصاری عرضه کرده مایکروسافت چن تا؟تازه مایکرو بجاش یکی از بزرگترین انحصاریاش رو هم کنسل کرد!
الان مایکرو انحصاری نداشته باشه این کنسول جدیدش چیه؟یه Pc قوی اما ارزون؟
خرف شما کاملا درسته و بنظرم انحصاری مهمه ولی این وسط یه چیزی هست
یکی اینکه مثلا چندتا انحصاری سونی پشت سرهم افتاده و ایکس باکس انجصاری تو این زمانا نداره دلیل نمیشه بگیم انحصاری نداره
دوم اینکه (شاید کلا این حرفم اشتباه باشه) بنظرم کسایی که ایکس باکس میگیرن زیاد به بازی هایی مثل پرسونا و بازی های هم سبک این علاقه ندارن مثل شخص من و درنتیجه اینجور بازی ها اگه هر روزم یکی بیاد اصلا براشون مهم نیس و بیشتر بازی های شوتر و مولتی محور علاقه دارن
ولی درکل منم قبول دارم مایکروسافت یکم تو بحخث انحصاری خوب عمل نکرده گرچه بازی های اخرش یکی دوتاشو کم و بیش من بازی کردم واقعا خیلی حال کردم مثل کوانتوم بریک
 

Mbox

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Nov 11, 2006
ارسال ها
1,314
تفاوت 1080 و 4K خیلی زیاد هست!هرکی هم نتونه تفاوتش رو تشخیص بده باید به چشم پزشک مراجعه کنه!
ولی همه چی 4K اجرا کردن بازی ها نیست!بازی انحصاری هم مهم هست که شما نگاه کنید سونی از اول 2017 چن تا انحصاری عرضه کرده مایکروسافت چن تا؟تازه مایکرو بجاش یکی از بزرگترین انحصاریاش رو هم کنسل کرد!
الان مایکرو انحصاری نداشته باشه این کنسول جدیدش چیه؟یه Pc قوی اما ارزون؟
از نظر انحصاری تا اینجای 2017 سونی بیشتر انحصاری داده قبول اما اولا که 2017 هنوز چهارماه از ش گذشته و اخر 2017 میشه دید که عملکرد مایکروسافت چه طور بوده تو 2017 نه اول 2017
بعدم چرا مثلا کسی راجع به 6 ماه اخر 2016 حرفی نمیزنه بازیایی مثل گیرز 4 هورایزن 3 و کوانتم بریک که همه بازیایی فوق العاده بودن در حالی که تو اون بازه زمانی سونی فکر کنم فقط انچارتد رو داد حالا خود ماهیت انحصاریای مایکرو طوریه که خودشونlong playable هستن یعنی الان گیرز اف وار یا هورایزن رو اکثر کسایی که خریدن هنوز دارن بازی میکنن هرشب و به صورت مداوم سرورای هیلو 5 پر پلیر هست بعد از دو سال و هر ماه داره ماد و مپ واسش میاد هیلو 5 که الان داره بازی میشه حداقل سه تا چهار برابر هیلو پنج در زمان عرضه محتوای رایگان دریافت کرده تو این مدت نه بخاطر اینکه نسخه اولیه ناقص بود یا کم و کسری فقط برای حفظ پلیرها و نو نگه داشتن بازی بخاطر این هنوز اینهمه ادم دارن بازیش میکنن.
اینا اگه همون اول کینکت رو جدا میفروختن و عوضش با اون قیمت سخت افزارو قوی تر میکردن الان هم وضع کینکت بهتر بود هم ایکس باکس وان
اما مشخصا حالا مایکروسافت میخواد اشتباهش رو با اسکورپیو جبران کنه هرچند بحث قیمتی که اعلام خواهند کرد و هنوز نمیدونیم خیلی مهمه که اگه خیلی بالا باشه همه چیز عوض میشه.
 
آخرین ویرایش:

robb stark

کاربر سایت
تاریخ عضویت
May 3, 2013
ارسال ها
2,845
خرف شما کاملا درسته و بنظرم انحصاری مهمه ولی این وسط یه چیزی هست
یکی اینکه مثلا چندتا انحصاری سونی پشت سرهم افتاده و ایکس باکس انجصاری تو این زمانا نداره دلیل نمیشه بگیم انحصاری نداره
دوم اینکه (شاید کلا این حرفم اشتباه باشه) بنظرم کسایی که ایکس باکس میگیرن زیاد به بازی هایی مثل پرسونا و بازی های هم سبک این علاقه ندارن مثل شخص من و درنتیجه اینجور بازی ها اگه هر روزم یکی بیاد اصلا براشون مهم نیس و بیشتر بازی های شوتر و مولتی محور علاقه دارن
ولی درکل منم قبول دارم مایکروسافت یکم تو بحخث انحصاری خوب عمل نکرده گرچه بازی های اخرش یکی دوتاشو کم و بیش من بازی کردم واقعا خیلی حال کردم مثل کوانتوم بریک
امثال پرسونا مگه چندتان؟
همین امسال فقط تو چند سبک انحصاری داشته و در ادامه خواهد داشت PS4.قبل هم به همین منوال بوده برعکس مایکروسافت که تنها به سه تا IP تکیه کرد و بقیه یا کنسل شدن یا کیفیت آنچنانی نداشتن.بازیی مثل SO هم همیشه براشون پیش نمیاد.
تو بحث مولتیم نمیشه گفت نداره درسته هیلو ساپورت خوبی میشه ازش(که باید بشه بعد گندی که به استوری زدن) وگرنه شوتر اول شخص کسی بخواد دستینی هست که حکم انحصاری معنوی داره کلی محتوای انحصاری داره و خواهد داشت همینطور COD که BO3 مولتیش فوق العاده بود و نسخه جدیدم اگه موفق بشه بازم محتوای انحصاری داره.ریسینگ بخواد GTS داره میاد و در کنارش DC هست که هنوزم حرف نداره سوم شخص در مقابل گیرز سوروایول انچارتد و PVPش هست و آنلاین TLOU هنوز پابرجاست و رو دستش نیومده.
تنها بازی ژاپنی پرسوناست این چند وقت وگرنه کلی بازی تو سبکای مختلف داره میاد یا اومده این حرف شمام دیگه واقعا بی انصافیه.
تا نسل قبل کمپین هیلو و گیرز کوبیده میشد تو صورت بقیه حالا که اینا اونجوری که باید نشدن و عوضش PVPشون گرفته دیگه انحصاری سینگل شده بی ارزش در صورتیکه همین الانشم سونی کمبود نداره تو بخش آنلاین.
 

hitman68

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Sep 6, 2011
ارسال ها
6,387
امثال پرسونا مگه چندتان؟
همین امسال فقط تو چند سبک انحصاری داشته و در ادامه خواهد داشت PS4.قبل هم به همین منوال بوده برعکس مایکروسافت که تنها به سه تا IP تکیه کرد و بقیه یا کنسل شدن یا کیفیت آنچنانی نداشتن.بازیی مثل SO هم همیشه براشون پیش نمیاد.
تو بحث مولتیم نمیشه گفت نداره درسته هیلو ساپورت خوبی میشه ازش(که باید بشه بعد گندی که به استوری زدن) وگرنه شوتر اول شخص کسی بخواد دستینی هست که حکم انحصاری معنوی داره کلی محتوای انحصاری داره و خواهد داشت همینطور COD که BO3 مولتیش فوق العاده بود و نسخه جدیدم اگه موفق بشه بازم محتوای انحصاری داره.ریسینگ بخواد GTS داره میاد و در کنارش DC هست که هنوزم حرف نداره سوم شخص در مقابل گیرز سوروایول انچارتد و PVPش هست و آنلاین TLOU هنوز پابرجاست و رو دستش نیومده.
تنها بازی ژاپنی پرسوناست این چند وقت وگرنه کلی بازی تو سبکای مختلف داره میاد یا اومده این حرف شمام دیگه واقعا بی انصافیه.
تا نسل قبل کمپین هیلو و گیرز کوبیده میشد تو صورت بقیه حالا که اینا اونجوری که باید نشدن و عوضش PVPشون گرفته دیگه انحصاری سینگل شده بی ارزش در صورتیکه همین الانشم سونی کمبود نداره تو بخش آنلاین.
نه ببینید من اصلا نگفتم پرسونا بازی بدیه یا چی
من اصلا بازیش نکردم و نخواهم کرد فقط گفتم من و اکثر کسایی ک ایکس باکس میگیرن علاقه ای ب این بازی ها ندارن
وگرنه در اخر گفتم ک سونی این اواخر توی انحصاری خوب عمل کرده و هیچ کسم انکار نمیکنه
ولی تو بحث مولتی بنظرم شما بی انصافی میکنی حالا دستینی مثلا بجز دوتا اسکین چیز خاصی به صورت انحاصری فک نکنم داشته باشه
درکل همه قبول دارن سونی خوب عمل کرده ولی اگه بخوایم بحث مولتی وسط بکشیم (که منم تازگیا رفتم سراغ مولتی قبلا سینگل باز بودم) تا جایی ک من تحقیق کردم چون میخوام بزودی کنسول بگیرم درکنار PC و فهمیدم ایکس باکس از نظر مولتی و شوتر خیلی سرتره و ps4 تقریبا در سبک jprg (اگه درست گفته باشم) خیلی جلوتره
بهرحال سلیقه ها متفاوته و کسی هم انکار نمیکنه همین بازی ژاپنی مثل پرسونا خوب نیستن فقط بحث سلیقه س
 

robb stark

کاربر سایت
تاریخ عضویت
May 3, 2013
ارسال ها
2,845
نه ببینید من اصلا نگفتم پرسونا بازی بدیه یا چی
من اصلا بازیش نکردم و نخواهم کرد فقط گفتم من و اکثر کسایی ک ایکس باکس میگیرن علاقه ای ب این بازی ها ندارن
وگرنه در اخر گفتم ک سونی این اواخر توی انحصاری خوب عمل کرده و هیچ کسم انکار نمیکنه
ولی تو بحث مولتی بنظرم شما بی انصافی میکنی حالا دستینی مثلا بجز دوتا اسکین چیز خاصی به صورت انحاصری فک نکنم داشته باشه
درکل همه قبول دارن سونی خوب عمل کرده ولی اگه بخوایم بحث مولتی وسط بکشیم (که منم تازگیا رفتم سراغ مولتی قبلا سینگل باز بودم) تا جایی ک من تحقیق کردم چون میخوام بزودی کنسول بگیرم درکنار PC و فهمیدم ایکس باکس از نظر مولتی و شوتر خیلی سرتره و ps4 تقریبا در سبک jprg (اگه درست گفته باشم) خیلی جلوتره
بهرحال سلیقه ها متفاوته و کسی هم انکار نمیکنه همین بازی ژاپنی مثل پرسونا خوب نیستن فقط بحث سلیقه س
دستینی چندتا اسلحه اگزوتیک و لجندری و یه استرایک و مپهای مولتی و کلی لباس و ... انحصاریه.اگه اخبار بازیو دنبال کنین می‌بینیم آیتمای مهمیه که داد پلیرای Xboxو درآورد.
من کاری به بازی ژاپنی ندارم و خودمم تک و توک اگه بازی کنم الان حرف من بازی AAA غربیه که چه سینگل چه مولتی رو کنسولی که دارم ضعفی نداره و در ادامم بازم می‌دونم داره تو سبکای مختلف براش میاد نه اینکه ترس از این داشته باشم که بازی یا کنسل بشه یا به لطف استودیوهای فرست پارتی نه چندان قوی خراب بشه.
نظر و علاقه شخصیه که برای مثال شما هیلو یا گیرزو میپسندی و جذب کنسول شدین ولی اینکه کلی بگیم PS4 تو این قیمت ضعف داره اول نسل اره ولی الان نه.
 

Mbox

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Nov 11, 2006
ارسال ها
1,314
چرا وقتی بحث مولتی یا pvp میشه 3rdp ها میتونن بیان وسط مثل دستنی و کال اف و بتل ولی موقع سینگل پلیر نمیشه خوب اگه اینجوری باشه کسی بخواد سینگل بازی کنه رو وان هم فال اوت و فاینال فانتزی و ویچر و رزیدنت اویل و مس افکت و تامب رایدر صدتا بازی 3rdp هست تو سبکای مختلف هست
 
  • Like
Reactions: dante-turbo

robb stark

کاربر سایت
تاریخ عضویت
May 3, 2013
ارسال ها
2,845
چرا وقتی بحث مولتی یا pvp میشه 3rdp ها میتونن بیان وسط مثل دستنی و کال اف و بتل ولی موقع سینگل پلیر نمیشه خوب اگه اینجوری باشه کسی بخواد سینگل بازی کنه رو وان هم فال اوت و فاینال فانتزی و ویچر و رزیدنت اویل و مس افکت و تامب رایدر صدتا بازی 3rdp هست تو سبکای مختلف هست
اینایی که گفتی قرارداد دوساله دارن ایا؟نهایت یکماه باشه که اونم تک و توک
دوساله آیتمای دستینی انحصار مونده مسلما اگه بازیکنی باشی می‌دونی آیتمای مهمین.اگرم نیستی چهارتا خبر بدون قبل پست دادن.ROTTR که یسال انحصار موند بعدش همه محتواها با هم با قیمت فقط یبازی اومد.
کود هم بجز نسخه پارسالش بقیشون تو بحث مولتی خوب بودن حداقل.امسالم اگه عنوان خوبی تو WW2 منتشر کنن میتونن برردن به روزای اوجشون.
یه دویژن انحصار یماهه Xbox داشت که سر پچ آخر اونم کنسل شد و همزمان رو همه پلتفرما اومد.انشالله سر دستینی ۲ حداقل محتوای انحصاری نسخه اول آزاد بشه یه عده لذت بازی کردن با امثال Jade Rabbit رو بچشن
 

R3D_R4N9ER

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Aug 11, 2014
ارسال ها
791
اینایی که گفتی قرارداد دوساله دارن ایا؟نهایت یکماه باشه که اونم تک و توک
دوساله آیتمای دستینی انحصار مونده مسلما اگه بازیکنی باشی می‌دونی آیتمای مهمین.اگرم نیستی چهارتا خبر بدون قبل پست دادن.ROTTR که یسال انحصار موند بعدش همه محتواها با هم با قیمت فقط یبازی اومد.
کود هم بجز نسخه پارسالش بقیشون تو بحث مولتی خوب بودن حداقل.امسالم اگه عنوان خوبی تو WW2 منتشر کنن میتونن برردن به روزای اوجشون.
یه دویژن انحصار یماهه Xbox داشت که سر پچ آخر اونم کنسل شد و همزمان رو همه پلتفرما اومد.انشالله سر دستینی ۲ حداقل محتوای انحصاری نسخه اول آزاد بشه یه عده لذت بازی کردن با امثال Jade Rabbit رو بچشن
واقعا استدلال خنده داری ه بازی شوتری مثل هیلو رو در نظر نمیگیری و دم از قرارداد انحصاری یک بازی مولتی پلتفورم میزنی.شما هر جور که میخوای حساب کنی حساب کن،ولی اکس باکس کنسولی هستش که تو سبک شوتر و ریسینگ حرف اول و آخر رو میزنه،از نوع انحصاری ها هم معلومه که تمرکز مایکروسافت روی بازی های شوتر و ریسینگ و مولتی پلیر هستش و از اون طرف سونی تمرکز ویژه ای روی ژانر اکشن ادونچر و پلتفورمر و RPG و بخش سینگل پلیر داره.
با استدلال شما لابد کسی که میخواد Shadow of Mordor یا فال اوت یا ویچر یا فیفا یا بتلفیلد بازی کنه باید بره اکس باکس بخره چون رو اکس باکس قرارداد انحصاری دارن و انحصاری معنوی هستن (واقعا اصطلاح خنده داریه) و اگر هم بخواد دستنی یا CoD یا RDR2 بازی کنه باید بره پلی استیشن بخره چون انحصاری معنوی سونی هستن.
یعنی شما بازی شوتری مثل هیلو و گیرز او وار که 100% رو پلی استیشن عرضه نمیشن رو داری با آرمور و یک سری آیتم بازی مولتی پلتفورم تاخت میزنی؟100%بازنده ی این معامله ی بازی های شوتری.
امیدوارم شما هم طعم مولتی پلیر گیرز او وار و هیلو رو بچشی،البته شما سرت با با آیتم ها افسانه ای دستنی گرمه.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Dec 20, 2009
ارسال ها
16,038
از نظر انحصاری تا اینجای 2017 سونی بیشتر انحصاری داده قبول اما اولا که 2017 هنوز چهارماه از ش گذشته و اخر 2017 میشه دید که عملکرد مایکروسافت چه طور بوده تو 2017 نه اول 2017
بعدم چرا مثلا کسی راجع به 6 ماه اخر 2016 حرفی نمیزنه بازیایی مثل گیرز 4 هورایزن 3 و کوانتم بریک که همه بازیایی فوق العاده بودن در حالی که تو اون بازه زمانی سونی فکر کنم فقط انچارتد رو داد حالا خود ماهیت انحصاریای مایکرو طوریه که خودشونlong playable هستن یعنی الان گیرز اف وار یا هورایزن رو اکثر کسایی که خریدن هنوز دارن بازی میکنن هرشب و به صورت مداوم سرورای هیلو 5 پر پلیر هست بعد از دو سال و هر ماه داره ماد و مپ واسش میاد هیلو 5 که الان داره بازی میشه حداقل سه تا چهار برابر هیلو پنج در زمان عرضه محتوای رایگان دریافت کرده تو این مدت نه بخاطر اینکه نسخه اولیه ناقص بود یا کم و کسری فقط برای حفظ پلیرها و نو نگه داشتن بازی بخاطر این هنوز اینهمه ادم دارن بازیش میکنن.
اینا اگه همون اول کینکت رو جدا میفروختن و عوضش با اون قیمت سخت افزارو قوی تر میکردن الان هم وضع کینکت بهتر بود هم ایکس باکس وان
اما مشخصا حالا مایکروسافت میخواد اشتباهش رو با اسکورپیو جبران کنه هرچند بحث قیمتی که اعلام خواهند کرد و هنوز نمیدونیم خیلی مهمه که اگه خیلی بالا باشه همه چیز عوض میشه.

خب طبق گفته خودتون کل سال رو وقت تو یه زمان به خصوصش در نظر نمیگرن ...
Gravity Rush
Alienation
Street Fighter V
Ratchet & Clank
Uncharted 4: A Thief's End
The King of Fighters XIV
World of Final Fantasy
The Last Guardian


این بازی ها به طور پیوسته اومدن تا برسیم به زمستان افسانه ای 2017


 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر