هر چیزی که IGN در مورد Natal می داند

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
[FONT=&quot]سلام[/FONT]


4_11.jpg


[FONT=&quot]اوه عالی به نظر میرسه , درست همان چیزی است که ما می خواستیم . یک موشن کنترل دیگه . درست مانند همان لحظاتی که ماکروسافت در E3 سال پیش ناتال را معرفی کرد و کلیه افکار عمومی طلب آن را داشتند . آن موقع شایعات زیادی پیرامون شرکت مایکروسافت بود و آنچه به گوش می رسید این بود : مایکروسافت موشن کنترلر جدیدی را در دست طراحی دارد . گذشت تا اینکه مایکروسافت این وسیله به طور رسمی در Los Angeles Convention Center معرفی کرد . در آن زمان حداقل چیزی که ما بودیم , یک عده از افراد شکاک بود .[/FONT]
[FONT=&quot]ولی وقتی دمویی از آن عرضه شد همه ی ما به این دستاورد جدید ایمان آوردیم . اون خیلی متفاوت و سرگرم کننده بود که باعث شد به هیچ وجه دیگر نتوانیم منکر پتانسیل بالای آن شویم . ولی در واقع همان موقع یا حتی الان هم قضاوت راجع به ناتال زود است . ولی از نمایشگاه E3 به بعد , فرصت های زیادی به ما داده شد تا بتوانیم این دستگاه اضافه شونده و جالب را تست کنیم .و هر موقع که آن را تست می کردیم علاقه مان به آن بیشتر می شد . با وجود اطلاعات فراوانی که ماکروسافت از Project Natal تا کنون ارائه داده است ولی باز هم درک این تکنولوژی برای بسیاری از افراد سخت است ( اشتباه نکنید این یک دوربین نیست ) . پس ما فکر کردیم که کمکی در این راه کرده باشیم و در جهت شناخت کامل از این محصول تصمیم گرفتیم این مقاله را ارائه دهیم . این جعبه مستطیلی چیست ؟ چطور کار می کند ؟ چرا Kudo Tsunoda همیشه عینک آفتابی می زند ؟ و جواب بسیاری از سوالات این چنینی را می توانید در این مقاله بدست آورید .[/FONT]


[FONT=&quot]ناتال چیست ؟ [/FONT]

[FONT=&quot]ابتدا به این نکته اشاره کنم که ناتال فقط یک اسم موقت برای این دستگاه است که می توانید منتظر شنیدن نام واقعی آن در E3 امسال باشید . ناتال نام شهری در قسمت شمال شرقی برزیل است که معنای آن به انگلیس " متولد شدن " است . جالب به نظر میرسه . نه ؟ ما اخیرا از طریق ایمیل هایی که به ماکروسافت فرستاده ایم پیشنهاد دادیم که نام آن را " Dr.Awesome's Magical Motionarium " بگذارند ( میشه یه چیزایی مانند : دکتر جادویی کنترل های حسی ) . ولی تا به الان جوابی از سوی آنها نیامده . ناتال نتیجه سالها تحقیقات و سرمایه گذاری از سوی ماکروسافت است . همان طور که مجله محبوب " Popular Science " آن را در آخرین شماره خود معرفی کرده , ناتال یکی از محصولات ماکروسافت برای حل مشکلات و پیچیدگی ها در طراحی هوش مصنوعی محسوب می شود .[/FONT]

[FONT=&quot]قبل از ناتال , دوربین ها نسبتا گنگ و بدون هوش مصنوعی بودند . آنها می توانند عکس برداری کنند ولی نمی دانند از چه چیزی عکس می گیرند . ماکروسافت به فناوری دست پیدا کرده که از طریق پردازنده ناتال می تواند عکس های سه بعدی را با استفده از پخش و دریافت اشعه ای شیبه به مادون قرمز تجزیه و تحلیل کند . بعد از تهیه چندین ترابایت اطلاعات از موشن کپچرهایی مختلف ضبط شده از حرکات انسانی و ارائه آنها به دستگاه , بلاخره سازندگان توانستند به ناتال بفهمانند که چطور حرکات را تشخیص , ضبط و تفسیر کند . بله ساختار این دستگاه کمی از Wii Remote پیچیده تر است .[/FONT]


[FONT=&quot]ناتال چه چیزی نیست ؟ [/FONT]

[FONT=&quot]ناتال فقط یک دوربین ساده نیست . اگرچه ناتال قابلیت هایی مانند پردازش تصاویر با 30 فریم در ثانیه , سنسورهای تصویری ( که یکی از آنها سیاه و سفید و بقیه رنگی هستند ) دارد ولی اینها فقط بخشی از تجهیزات این دستگاه را شامل می شود . همچنین از سنسوری که اشعه شیبه به مادون قرمز ساتع می کند برای اندازه گیری عمق و فاصله گیمر و همچنین نظم بخشیدن به صداهایی که از طریق میکروفون وارد می شود استفاده می شود . ناتال یک کنترلر نیست . شعار معروفی که ماکروسافت برای معرفی این دستگاه داده بود " بدن شما کنترلر می شود " گواه بر این ادعا است . اما این موضوع از آنچه که به نظر می رسد پیچیده تر است . زیرا ناتال عکس هایی سه بعدی از فضا می اندازد و تجزیه تحلیلی بلادرنگ دارد , این دستگاه همچنین تمام موارد دیگر که در گیمینگ مهم هستند مانند صدا و غیره را تحت کنترل خود دارد . ناتال یک ایکس باکس 360 جدید نیست . ماکروسافت بار ها گفته که به ایکس باکس 360 به عنوان یک کنسول 10 ساله نگاه می کند . ناتال این فرصت را به ماکروسافت می دهد که به جای فکر کردن روی کنسولی جدید , تصوری که از کنسولشان داشتند را به محقق کنند . ماکروسافت تا کنون چندین بار اعلام کرده که ناتال با همه ایکس باکس 360 هایی که تا به حال ساخته شده اند کار می کند . بعلاوه اینکه دیگر مشکل سه چراغ ندارد .[/FONT]


3_22.jpg


[FONT=&quot]ناتال چطور کار می کند ؟ [/FONT]

[FONT=&quot]در ناتال از سنسورهای مختلفی استفاده شده است . اگر بخواهم ساده تر بگویم , ناتال دارای یک دوربین فیلم برداری استاندارد است که هر کاری که انتظارش را دارید می تواند انجام دهد . از گرفتن اسکن از اشیا گرفته تا شناختن الگوها که به مایلو اجازه می دهد رنگ پیراهن شما را تشخیص دهد . ولی آن چیزی که مسلم است این است که ناتال قابلیت های بسیاری نسبت به یک دوربین دیجیتال عکس برداری ساده دارد . ناتال دارای پرتو افکن مادن قرمز CMOS است . این قابلیت به ناتال اجازه می دهد تا بتواند به راحتی در محیط های تاریک علاوه بر تشخیص حرکت های سه بعدی گیمر , فاصله او از تلوزیون را هم تشخیص دهد . با توجه به مطلبی که در مجله " New Scientist " قرار گرفت , شخصی که رو به روی ناتال قرار بگیرد ابتدا با استفاده از اشعه مادون قرمز رنگارنگ شده و سپس سنسوری سیاه و سفید مقدار نوری که به دستگاه منعکس می شود را اندازه گیری می کند که نتیجه این محاسبات عمق و فاصله فرد را مشخص می کند . حتی با وجود سنسور های متعدد که در معماری دستگاه به کار رفته اند ولی باز هم ناتال بدون نرم افزار هایی پیچیده قادر به تشخیص مناسب حرکات نیست . در شماره اخیر مجله " Popular Science " در مقاله ای توضیحاتی در مورد این نرم افزار ها داده شده است . اگر بخواهم مختصرا توضیحی دهم می توان بگویم , ابتدا نرم افزار از هوش مصنوعی استفاده می کند تا بتواند عضوهای بدن را تشخیص دهد سپس اسکلت بندی دیجیتالی را ایجاد می کند . از آنجا که ناتال طراحی شده تا حرکات , اعضای بدن و صورت را تشخیص دهد , از این اطلاعات استفاده می کند و حرکات گیمر را دنبال می کند حال می خواهد در فاصله ای نسبتا دور قرار گرفته باشد یا پشت مانعی باشد . دستگاه در هر ثانیه 30 بار این کار پیچیده را انجام می دهد . [/FONT]

[FONT=&quot]طراح ارشد Project Natal آقای Alex Kipman در مصاحبه ای اذعان داشتند که ناتال تنها 10 تا 15 درصد از منابع ایکس باکس 360 را در اختیار خودش قرار می دهد . و برای تشخیص چهره ای جدید یا حرکات جدید کمتر از یک ثانیه زمان لازم دارد . اگرچه ناتال مانند تجهیزات استدیوهای موشن کپچر حرفه ای و دقیق نیست ولی توانایی تشخیص اجزایی از بدن با حداقل 4 سانتی متر مکعب را دارا می باشد . ناتال بسیار دقیق است و مجبورتان نمی کند تا لباس هایی سیاه رنگ به همرا چندین الکترود نصب شده روی آن را بپوشید . [/FONT]


[FONT=&quot]ناتال مختص چه افرادی است ؟ [/FONT]

Project Natal[FONT=&quot] دستگاه پیشرفته ساخت ماکروسافت این امکان را فراهم آورده تا هرکسی بتواند از آن لذت ببرد . ما جملاتی شیبه به این را, مانند جملاتی که پیاز داغ آن زیاد شده است می پنداریم . ولی این باور در مورد ناتال فرق می کند . ناتال پتانسیل این را دارد تا بتواند معادلات را بر هم بزند و تمام این ادعا ها را به واقعیت تبدیل کند . حتی بازی به سادگی Ricochet ( که با کف دست باید درون حلقه هایی بزنید ) می تواند باشد که بچه ها برای بازی کردن آن می توانند از ناتال استفاده کنند . بچه ای می تواند با توپ ساحلی خیالی خود ساعت ها سرگرم شود و به این ور و آنور بپرد . ولی گیمر های بزرسال برای مثال می توانند با بازی مانند مایلو که توسط پیتر مولینیو و دوستانش در حال ساخت است سرگرم شوند . همچنین نوآوری های سحر انگیزی را می توانید در بازی های معمایی , رانندگی , تفریحی یا حتی ترسناک به وجود آورد . یادتان هست Fatal Frame 2 چقدر روی ایکس باکس وحشتناک بود ؟ حالا چی میشه اگر روح ها پشت سرتون ظاهر شوند ؟ خوب دیگه بسته خیلی ترسناک شد .[/FONT]


[FONT=&quot]چه شرکت هایی برای ناتال بازی خواهند ساخت ؟ [/FONT]

[FONT=&quot]چندی پیش ماکروسافت لیست کاملی ازشرکت هایی که برای ناتال بازی خوهند ساخت را منتشر کرد .ولی ما این نکته را می دانیم که ماکروسافت شرکت ها را تشویق کرده تا بازی هایی بسازند که قابلیت های منحصر بفرد ناتال بیشتر به چشم آید . این نشان دهنده این موضوع است که روز عرضه دستگاه می توانیم انتظار این را داشته باشیم که با عناوین خوبی رو به رو شویم . آنچیزی که ماکروسافت در بین عناوین کنسول خود کم دارد , تعدادی از عناوین پورت شده از کنسول Wii است . این لیست شرکت هایی است که تا به اینجا عرضه شده است .[/FONT]


  • [FONT=&quot]Activision Blizzard [/FONT]
  • [FONT=&quot]Bethesda Softworks [/FONT]
  • [FONT=&quot]Capcom [/FONT]
  • [FONT=&quot]Disney Interactive [/FONT]
  • [FONT=&quot]Electronic Arts [/FONT]
  • [FONT=&quot]Konami [/FONT]
  • [FONT=&quot]Microsoft Game Studios[/FONT]
  • [FONT=&quot]MTV Games [/FONT]
  • [FONT=&quot]Namco Bandai [/FONT]
  • [FONT=&quot]Sega [/FONT]
  • [FONT=&quot]Square Enix [/FONT]
  • [FONT=&quot]THQ Inc. [/FONT]
  • [FONT=&quot]Ubisoft [/FONT]
[FONT=&quot]پایان [/FONT]






[FONT=&quot]منبع[/FONT]
 
آخرین ویرایش:

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,129
نام
حسین
درود بر مایکروسافت.
با این اوصاف انتظار برای عرضه این معجزه افزایش پیدا کرد.:biggrin1:
قابل توجه دوستانی که به مایکرو اعتماد نداشتند.
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,129
نام
حسین
بنظر شما کوجیما هم ایده داره واسه ناتال؟!

بنده در مجله بازی نما(راست یا دروغش با خودشون:biggrin1:) خوندم که کوجیما ابراز علاقه شدیدی نسبت به بازیسازی برای ناتال کرده و گفته دوست داره بازیهای hardcore بسازه تا بازیهای casual
 

Wrath OF Joker

کاربر سایت
Sep 3, 2008
1,921
نام
ايمان
بنده در مجله بازی نما(راست یا دروغش با خودشون:biggrin1:) خوندم که کوجیما ابراز علاقه شدیدی نسبت به بازیسازی برای ناتال کرده و گفته دوست داره بازیهای hardcore بسازه تا بازیهای casual
بله اين حرف واقعيت هستش و همون اولا كه ناتال رو معرفي كردن توي جريان E3 اين حرف رو زد!!
 

Merlin 2012

کاربر سایت
Jan 3, 2010
120
نام
merlin
میشه حرفم باهاش بزنی ؟؟؟ جوابشو نمیده ؟؟
اخه من یه فیلم کوتاه ازش دیدم پسره داشت باهاش حرف میزد اونم جوابشو میداد !!!!!!!!
من که باورم نشد گفتم شاید حساس به صدا هم باشه و بتونه تشخیص بده صدا ها رو ...
ولی درکل باورم نشد شاید برای قشنگی فیلم و تبلیغات باشه کاره دیگه

حلا کسی اطلاعاتی چیزی داره ؟؟ ولی خداییش خیلی خفنه هااااا
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,796
نام
امین
میشه حرفم باهاش بزنی ؟؟؟ جوابشو نمیده ؟؟
اخه من یه فیلم کوتاه ازش دیدم پسره داشت باهاش حرف میزد اونم جوابشو میداد !!!!!!!!
من که باورم نشد گفتم شاید حساس به صدا هم باشه و بتونه تشخیص بده صدا ها رو ...
ولی درکل باورم نشد شاید برای قشنگی فیلم و تبلیغات باشه کاره دیگه

حلا کسی اطلاعاتی چیزی داره ؟؟ ولی خداییش خیلی خفنه هااااا
اره جوابم میده ولی هنوز معلوم نیست داریه ی لغاتش تا چه حده و چطور کار میکنه:D
 

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
میشه حرفم باهاش بزنی ؟؟؟ جوابشو نمیده ؟؟
اخه من یه فیلم کوتاه ازش دیدم پسره داشت باهاش حرف میزد اونم جوابشو میداد !!!!!!!!
من که باورم نشد گفتم شاید حساس به صدا هم باشه و بتونه تشخیص بده صدا ها رو ...
ولی درکل باورم نشد شاید برای قشنگی فیلم و تبلیغات باشه کاره دیگه

حلا کسی اطلاعاتی چیزی داره ؟؟ ولی خداییش خیلی خفنه هااااا


با اجاز آقا امین .

آره دوست عزیز و اون چندین ترابایت اطلاعاتی که به دستگاه دادند شامل همین دایره لغات هم میشه . چون همان طور که گفته مدیریت همه چیز حتی صدا هم به عهده داره . ولی اون چیزی که تو اون ویدیو دیدی یکی از قابلیت ها جالب بازی مایلو بود که طراحان دیالوگ های متفاوت را برای او تفسیر کردند و این قابلیت در بازی های متفاوت فرق دارد مثلا در بازی شبیه به گیرز آف وار نمی تونین بشینین با فینیکس درد و دل کنید که !!! مثلا تعداد مکالمات آنجا به چند کلمه تاکنیکی خلاصه میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر