نگاهی بر معایب apple iPhone 5C

lesner

کاربر سایت
May 16, 2011
315
iPhone 5 برای همیشه رفته و جای خود را به مدل های ۵S و ۵C داده است . مدل ۵c که پیش از این تصور میشد یک غول ارزان باشد اما معلوم شد تنها یک غول رنگی است.



اپل بالاخره الگوی همیشگی خود را شکست و نه یک پرچم دار بلکه یک اسمارت فون پلاستیکی – رنگی را عرضه کرد . گذشته از قابلیت های خوب این محصول اهل Cupertino این محصول نقص هایی هم دارد که در ادامه میخواهیم نگاهی داشته باشیم بر این معایب ! معایب iPhone 5c را به اختصار در زیر مشاهده میکنید :



  • بدنه ی پلاستیکی براق این اسمارت فون حساس به اثرانگشت و خش است.
  • سنگین تر و ضخیم تر از iPhone 5 است.
  • رادیوی FM باز هم وجود ندارد.
  • اسپیکرها نه تنها استریو نیستند ضعیف هم هستند.
  • ضبط صدای ویدئوها Mono است.
  • باتری توسط کاربرغیرقابل تعویض است.

پلاستیک بار دیگر به اپل بازگشته است و به نظر می رسد پلاستیک میتواند برای خودش جایی در خط تولید اپل داشته باشد . به هر حال بخش پشتی iPhone 5c به کلی از پلاستیک براق و صیقلی شکلی تشکیل شده است و البته ۵C در ۵ رنگ متفاوت -همانطور که در تصویر مشاهده میکنید – به بازار عرضه می شود . گذشته از همه ی اینها مسئله ای که این بدنه جذاب و خوش نما را مشکل دار می کند امکان بالای خش خوردگی و البته باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه است که میتواند بسیار آزار دهنده باشد .



مسلما با تغیر جنس آیفون ۵C به پلاستیک انتظار داشتیم که شاهد یک محصول سبک تر و ظریف تر باشیم اما قضیه اصلا اینطور نبود (به نظر می رسد سامسونگ در این زمینه ماهرتر است) . iPhone 5c نسبت به دو مدل ۵ و ۵S سنگین تر و ضخیم تر طراحی شده است . این اسمارت فون ۲۰ گرم سنگین تر از دو نسخه ی دیگر است و همچنین ۰٫۶ میلی متر ضخیم تر است .



بله درست است این بار هم همانند پیش از این خبری از رادیوی FM نیست . شاید این کمبود برای کاربران سایر کشورها به لطف رادیوهای اینترنتی چندان به چشم نیاید اما ما در ایران زندگی میکنیم و بستر اینترنت به صورت همه گیر در همه جا وجود ندارد !

همانطور که انتظار می رفت خروجی صدای Apple iPhone 5c بسیار مشابه خروجی صدای iPhone 5 است . صدای خروجی حتی در حجم های بالای صدا هم بسیار خوب و واضح اند اما بهترین چیز ممکن نیستند . در ضمن استریو هم نیستند و وبسایت GSMArena یکی از معایب این اسمارت فون را بلندگوهای ضعیف آن دانسته ولی به هر حال میتوانید روی کیفیت صدای مناسب این اسمارت فون حساب کنید .




مورد بعدی که میتواند به دید یک نقص دیده شود تعداد کانال های در نظرگرفته شده برای ضبط صدای ویدئوهاست . متاسفانه ویدئوهای ضبط شده با صدای Mono ضبط می شوند نه Stereo . اگر این بخش برای شما کمی گنگ بود و با مفهوم مونو و استریو به خوبی آشنا نیستید پیشنهاد میکنم بخش زیر را به دقت مطالعه کنید .
مونو و استریو در حقیقت نوع خاصی از دسته بندی تولید و تکثیر صدا هستند . صدای Mono به صدایی گفته می شود توسط یک کانال ضبط شده و توسط همان یک کانال نیز پخش می شود گرچه توسط چندین باند هم به گوش برسد . اما حالت ضبط Stereo حالت ضبطی است که در آن از دو کانال جداگانه ی Mono برای ضبط و پخش صدا استفاده می شود . از صداهای استریو در فضاسازی های صوتی میتوان استفاده کرد .از طرفی صدای استریو نسبت به مونو طبیعی تر به نظر می رسد . شایان ذکر است سیستم ضبط و پخش صدا به مونو و استریو محدود نمی شود و شامل صدای های دالبی چندکاناله و … نیز می شود. اگر به یاد داشته باشید اسمارت فون One از برند HTC با در اختیار بودن دو اسپیکر قابلیت پخش صداهای استریو را دارا بود . در ضمن از تصویری که در ادامه آمده میتوان برای فهم بهتر این مسئله استفاده کرد .



iPhone 5C نسبت به iPhone 5 70 میلی آمپر ارتقای ظرفیت باتری داشته و حالا ظرفیت باتری اش به ۱۵۱۰ میلی آمپر رسیده و میتواند تا ۲۵۰ ساعت در حالت آماده به کار دوام بیارد یعنی ۲۵ میلی متر بیشتر از iPhone 5 . خب این خیلی بد نیست اما نکته ی نه چندان مثبت در اینجا قابلیت تعویض باتری است . بله درست حدس زدید باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست ! شاید بیشتر کاربران علاقه ای به تعویض باتری نداشته باشند مخصوصا پس از ترکیدن ها و آتش گرفتن های این چند وقته ی اسمارت فون ها . به هر حال باتری غیرقابل تعویض هرچه که باشد در هر بررسی که داشتیم آن را در قسمت معایب قرار دادیم …
منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر