نقد وبررسی two worlds2

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra
مرسي بابت نقد !!!


اما دوستان بازي كردن و گله دارن، نقد ميگه بازي مساعده !

...... :-/
مرسی بابت متنی که نوشتی. . .
بازی روی PC نصب کزدم و شروع به بازی کردم امیدوارم بودم یکم منو مقداری تا اومدن Dragon age2 ارضا کنه ولی بعد از 30 دقیقه داشتم به خودم فحش میدادم چرا اصلا بازی خریدم و پول آتیش زدم:d
انیمیشن و صدا گذاری بازی به صورت وحشتناکی افتضاحهههههههه . . .طراحی کاراکترهای بازی هم واقعا ضعیفه. . .

مرسی از دوستان. منم قبول دارم بازی مشکلاتی داره ولی نقاط قوت زیادی هم داره. مثلا در مورد انیمیشن یه نکته وجود داره اینکه بعد از مرحله تمرینی و بیرون از قلعه این مشکل یه جورایی کمرنگ میشه ولی اغلب گیمرها همین که اول کاری انیمیشن و lyp sinch رو میبینن بازی رو رها میکنن و ادامه نمیدن. باور کنید فیزیک بازی برای یه عنوان open world فوق العادس البته red faction رو در نظر نگیرید:d
 

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
مرسی از دوستان. منم قبول دارم بازی مشکلاتی داره ولی نقاط قوت زیادی هم داره. مثلا در مورد انیمیشن یه نکته وجود داره اینکه بعد از مرحله تمرینی و بیرون از قلعه این مشکل یه جورایی کمرنگ میشه ولی اغلب گیمرها همین که اول کاری انیمیشن و lyp sinch رو میبینن بازی رو رها میکنن و ادامه نمیدن. باور کنید فیزیک بازی برای یه عنوان open world فوق العادس البته red faction رو در نظر نگیرید:d
من اين بازي رو 18 ساعت بازي كردم بازي بدي نيست كمي يكنواخت هست ولي گيم پلي و گرافيكش اينو جبران ميكنه داستان و صدا گذاري خوبي داره واسه rpg بازها گذينه خوبي هست تا اومدن de2 با اين بازي سرگرم بشن
 
  • Like
Reactions: Kasra-M

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
نخستین موردی که اینجا به شدت خودنمایی میکند وسعت بسیار زیاد و پهناور نقشه های بازیست.

نقشه بازی الکی بزرگه ... بیشتر آبه یا برهوته ( وسعت زیاد به خودی خود چیز خوبی نیست و یه المان دیگه خیلی مهمه که اون قسمت از نقشه کاری تو بازی داشته باشه و برهوت نباشه . بازی RPG مثل NFS نیست که مپ بزرگتر یعنی جای بیشتر واسه دور زدن و دستی کشیدن )
نکته جالبی که به شدت ذهن منو به خودش مشغول کرده بود همین قسمت اقیانوس بی کران بود . پس زدم و چند تایی Potion درست کردم واسه راه رفتن روی آب و هر جایی که به نظرم میومد خشکی باشه رو رفتم ولی چیز خاصی نیافتم ، یعنی به تمام معنا اون قسمت*های نقشه برهوت حساب میشدن ..... ( امیدوارم در تجربه بعدیشون این نکته رو لحاظ کنن )

دنیای بزرگ بازی سبب میشود در آن قدم بردارید, از جنگلهای عمیق , بیشه زارها وشهرهای مختلف عبور کنید , مردمانی با خلق و خوی متفاوت را ببینید که هر کدام برای خود داستانی دارند و از شما میخواهند کاری برایشان انجام دهید.

تعداد کوئست*های بازی واقعا فاجعه بود ... اصلا وقت رو داستان طراحی کردن نذاشته بودن ...

در tw2 موزیک به زیبایی روی بازی نشسته است و شاهد توازن بسیار عالی در این قسمت هستیم. موزیک بسیار زیبای پس زمینه شما را همراهی میکند و به محض نزدیک شدن به دشمنان تمی شدید وهیجانی پیدا میکند وحقیقتاً شما را مهیای نبرد میسازد.

این قمست خوب کار شده بود و موزیک در راستای بومی اون منطقه پیش میرفت . یعنی تو هر شهری که بودی موزیک خاص اون شهر پخش میشد ( مصر موزیک مصری ، چین موزیک چینی و .... )

خوشبختانه در بازی tw2 دو سیستم برای جابجایی در نظر گرفته شده , یکی استفاده از پرتالها و دیگری استفاده از اسب که بازی در هر دو مورد خوب عمل کرده است.

البته باید بگم که سیستم دومی واقعا افتضاح بود چون توی منطقه اولی فقط جواب میداد و کنترل افتضاحی داشت ( کلیک و راست کلیک واسه سرعت گرفتن ~x( اصلا خوب نبود ) ... بعد از اینکه به لول 10 رسیدی با اضافه کردن استامینا به جرات میتونم بگم سرعتت از اسب بیشتر میشد )

در قسمت گرافیکی شاهد فراز و نشیبهایی هستیم و کیفیت گرافیک در همه جا یکدست نمیباشد . در قسمتهای مثل بیشه زارها, جنگلها ,شهرها ومخصوصا ساحل دریا که انسان را به وجد می آورد شاهد گرافیکی عالی وپرجزییات هستیم در عوض در بعضی قسمتها مثل قسمت ابتدایی بازی در قلعه گانداهار شاهد بافتهای ضعیف وچند ضلعیهای کم میباشیم.

من با این موضوع کاملا مخالفم که گرافیگش یکدست نبود .... بلکه به طور کامل یکدست بود . فقط تو قسمت*های وسط جنگل به خاطر محیط سرسبز و پر شاخ و برگ ( مثل بازی کرایسیس ) به نظر میاد گرافگ بهتر کار شده و قسمتای مربوط به قلعه و ... هم نرمال کار شده بود در حد همون جنگل و این جور قسمتا بود .
بهترین قسمت گرافیکی ( بیشتر انیمیشنی و از پیش رندر شده !!! ) قسمت آخر کوئست مربوط به ریزا ( Reeza ) بود ، روی اون قسمت فکر کنم خیلی کار کرده بودن .. lol !!!

در این بازی کنترل دوربین ممکن است در ابتدا کمی بدقلق جلوه کند ولی به مرور به آن عادت میکنید ومشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

سیستم کنترلش آخرای بازی خیلی حال میداد . جزو قسمتایی بود که میتونم بگم خوب کار شده بود ( البته این شامل کنترل اسب و همچنین حال صحبت کردن نمیشه )

یکی از مشخصه های بازی های نقش آفرینی سیستم level up میباشد و ....

سیستم لول*آپ قسمت وحشتناک بازی بود ( البته از نظر من هنوز هیچ بازی سیستم لول*آپ خوبی ارائه نداده ولی این یکی دیگه وحشتناک بود ) . وقتی که اون قسمت خنده*دار مربوط به استفاده نکردن از اسکیل*پوینت را دیدم تا ساعت*ها داشتم میخندیدم و حسرت میخوردم ( من لول 29 بودم و تا اون لحظه نشده بود که از اسکیل*پوینت*هام استفاده نکنم ) و دو لول گذشت دیدم شده 17تا واسه اسکیل*پوینت و 12 تا واسه Attribute*Point ..... واقعا خنده*دار بود (یه جوک به تمام معنا )

خالقان این بازی از قبل میدانسته اند که بازیکننده ها علاقه زیادی به بخش کاراکتر سازی یا customize دارند و از این نظر در بازی با حذف کلاسهای مرسوم در این سبک وقرار دادن انتخابهای زیاد مقابل گیمرها کاری کرده اند تا هر کس کاراکتری متفاوت ومنحصر به فرد خلق کند.

این کار باعث شد که کلاس میج ( Mage ) به طور کلی حذف بشه ( البته شاید یه بازیکن جاهایی کمی جادوگری رو امتحان کنه ولی اصلا جادوگری به مزاقش خوش نخواهد اومد ) .... Robeها تو بازی یه قسمت کلا افتضاح بود ( ظاهر زشتی رو به بازیکن میداد ) البته در کنارش Mage_Stuff ها رو عالی و جالب کار کرده بودن ....

سیستم دزدی در بازی قرار گرفته که مدتها میتواند علاقمندان به این کار را مشغول کند که البته این عمل, ریسک وخطرات خاص خود را دارد. یکی دیگر از راه های بدست آوردن آیتمها وسلاحهای بازی جنگیدن با دشمنان وکشتن آنهاست وهمیشه این احتمال وجود دارد که دشمنان لوازم و آیتمهای خوبی با خود حمل کنند.

این قسمت رو خیلی خوب کار کرده بودن ( البته در عوض قسمت مربوط به گارد*ها رو ضعیف کار کردن ) آخرای بازی که دیگه کوئستی نمونده بود کارم همین بود که تو خونه*ها میگشتم ، تا جایی که آخر بازی کلی استیل و آهن بی*استفاده رو دستم مونده بود و 12 تا پرسونال پورتال داشتم ......!!!

موارد گفته شده در مورد ترکیب برای جادو ها نیز صادق است و از این نظر بازی بی انتها به نظر میرسد.

این مورد رو مخالفم که بی*انتها به نظر میرسه ... یه جورایی اصلا به پای Oblivion نمیرسه ( البته اینجا Potionهای خوب و جالبی میشه ساخت ولی تعداد ترکیبات ممکن و پوشن*های ممکن خیلی کمه !!!!! )

قرار دارد که این ماموریتهای فرعی از ساختار معمول فلان کس را بکش و یا فلان خبر را به شخصی برسان تبعیت میکنند ولی نوع و چینش آنها به گونه ایست که هرگز شما را خسته نخواهند کرد. ماموریتهای اصلی به زیبایی ,داستان حماسی بازی را شکل میدهند واز این نظر بازی بسیار غنی میباشد. اگر میخواهید به صورت کامل دنیای tw2 را درک کنید بایستی ماموریتهای فرعی رانیز انجام دهید.

این سیستم فلان*کس را بکش یا فلان*خبر را به فلانی برسان سیستمی ساده و بچه*گانه واسه یه بازی RPG تو این سالهاس ....

یکی دیگر از بخشهای مهم بازی قسمت چند نفره یا مالتی میباشد.به شخصه چون حالت چند نفره را تجربه نکرده ام نمیتوانم نظری در این زمینه دهم , ولی از اطلاعاتی که از گوشه کنار بدست آورده ام قسمت چند نفره شامل death matches و village mode میباشد ونیز میتوان بازی را به صورت همکاری co-op تا سقف 8 نفر انجام داد

منم این قسمت رو امتحان نکردم پس نظری نمیتونم بدم ... lol !!!!


_______________________

این خلاصه*ای بود از نقد من بر نقد دوستمون !!!!!!!!!!!

به هر RPG بازی که این بازی رو بازی نکرده توصیه میکنم بازی کنه تا قدر RPG*هایی قدری مثل Oblivion رو بدونه ....
 

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
تو بازیرایانه نوشته بود کلاه سر ادمت بذاری مو هاش غیب میشه :D درسته؟

درسته .... البته تو بازی کلا سه تریپ کلاه وجود داره که یکیشون این جوریه و حس بدی هم به آدم میده .... مخصوصا این که این تریپ کلاه ست شده برای Robe جادوگرا که اونم افتضه .... البته این مورد کلاه*خود صدق نمیکنه ( چون اونجا کلا کلاه*خود تمام سر رو میپوشونه و موهات معلوم نیست ) ... ولی دو نوع کلاه آهنی داره که فوق*العاده جالب و باحاله ( مثل کلا کونگ*فو پاندا میمونه !!! )
 

infectedd

کاربر سایت
Mar 27, 2011
1
نقش افرینی

من جدیدا رفتم تو خط بازیهای نقش افرینی از بازی dragon age و mass effect 2 خیلی خوشم اومد حالا با نقد شما از tow worlds حتما این بازی رو میگیرم
ممنون از نقد خوبتون
 
  • Like
Reactions: Kasra-M

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
من جدیدا رفتم تو خط بازیهای نقش افرینی از بازی dragon age و mass effect 2 خیلی خوشم اومد حالا با نقد شما از tow worlds حتما این بازی رو میگیرم
ممنون از نقد خوبتون

اگه تازه رفتی تو نخ بازی*های نقش*آفرینی .... به نظرم سراغ این بازی نرو چون از نقش*آفرینی زده میشی ... اگه هم کلا همه چی رو ول کردی و چسبیدی به نقش*آفرینی ... این بازی خوبه ... به نظرم بعدش سراغ آبلیوین و فالوت هم بری بد نیست ... البته اگه سبک BethRPG حال میکنی ...
 

mokhtar

کاربر سایت
May 19, 2006
533
نام
mokhtar
بخش مشکلات این بازی رو پبدا نکردم :d

کلید اخر رو داد من یادم رفت بنویسم حالا چپتر 1 تموم شده و کی رو میخواد بازی رو پاک کردم و دوباره ریختم بازم همون کی رو میخواد کسی هست کمک کنه؟؟؟
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,659
نام
Kasra

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر