نظر اشخاص مهم صنعت گیم درباره گرشاسپ

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

mamad2010

Google Search:Yanet Garcia
کاربر سایت
May 3, 2010
1,763
نام
ممد
[FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]زمانی که گرشاسپ با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و استودیو فن افزار شریف تولید شد، کمتر کسی پیش‌بینی استقبال از آن را داشت. اما وقتی تولیدکنندگان این بازی با حمایت بنیاد در چند رویداد بین المللی بازی‌های ویدئویی حضور یافتند، با تحسین و شگفتی بازی سازان و دست اندرکاران این صنعت روبرو شدند.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif] بازی سازان بزرگی گرشاسپ را دیده‌اند و درباره‌اش حرف زده‌اند و سایتها و نشریات معتبر زیادی به نقد یا معرفی گرشاسپ پرداخته‌اند. آن چه در پی می‌آید، خلاصه‌ای از بازخوردهای بین المللی گرشاسپ به عنوان نماد بازی سازی ایرانی است.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]سایت Gametrailers خبر عرضه گرشاسپ را منتشر کرده است. همچنین مجمع استفاده از نرم افزارهای متن باز (Open Source)، تیم گرشاسپ را برای استفاده از این نرم افزارها ستوده است. در سایت Gamesradar گرشاسپ به عنوان اولین بازی AAA ایرانی معرفی شده است. همچنین در سایتهای معروف IGN، Gamespy نیز مطالبی درباره گرشاسپ نوشته شده است. سایت France 24 در نوشتاری، گرشاسپ را قهرمان بازی‌های ایرانی معرفی کرده است.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]همچنین در سایت‌های TNOL، Kotaku و تالارگفتگوی یوبی سافت از گرشاسپ به عنوان مهم‌ترین بازی ایرانی نام برده شده است. در نشریه واشنگتون پست نیز از تلاش سازندگان گرشاسپ برای خلق یک بازی رایانه‌ای استاندارد تقدیر شده است.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ می‌تواند جهانی باشد
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"دیوید کیج"، مدیر عامل استودیوی "کوانتیک دریم" و کارگردان و خالق بازی‌هایی چون "فارنهایت" و "باران شدید" گفته است: من به فرهنگ غنی و تاریخ ایران علاقه‌مند بودم، اما با نصب و بازی کردن گرشاسپ، در مقابل دنیایی افسانه‌ای قرار گرفتم که شما را باخود به قدیمی‌ترین، هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین ماجراها می‌کشاند و کهن‌ترین سرزمین‌ها را به تصویر می‌کشد. بازی گرشاسپ در صورت تقویت روایت داستانی و بالا بردن کیفیت تولید بازی می‌تواند در آینده به عنوان AAA کامل تبدیل شود و موفقیتی بین المللی به دست آورد.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ برای توزیع جهانی شایسته است
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"جی ویلبر" نفر شماره دوم "اپیک" و مدیر توسعه بازار موتور "آنریل" می‌گوید: خوشحالم که سه سال است به نمایشگاه دبی می‌آیم و سال به سال از نزدیک شاهد رشد فنی و هنری و پیشرفت کیفی و کمی بازی گرشاسپ بوده‌ام. بازی گرشاسپ با وجود محدودیت‌هایی که تیم فن افزار در تولید بازی با آن رو به رو بوده‌ است، کاملاً از هر نظر شایستگی انتشار گسترده بین المللی را داراست.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ ویژگی‌های منحصر به فردی دارد
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"کلیف بلزینسکی" طراح بازی و کارگردان سری "Gears of war" گفت: بعد از اینکه بازی را به من نشان دادند، کاملاً غافلگیر شدم و تصور چنین بازی اکشنی را که در ایران و در یک استودیوی کوچک تولید شده باشد، نداشتم؛ گرشاسپ ویژگیهای منحصر به فردی دارد.[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ گرافیک بسیار بالایی دارد
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"مکس شیفر"، خالق بازی "دیابلو" و "تورچ لایت" گفت: ما هم برای تولید بازی "تورچ لایت" از موتور گرافیکی Ogre 3D استفاده کردیم و جای تبریک دارد که تیم فن افزار خیلی زودتر از ما برای گرافیک گرشاسپ، این موتور را انتخاب کرده‌اند. شاید در نگاه اول بتوان گفت گرشاسپ بهترین گرافیک را در بین همه بازی‌هایی که از این موتور استفاده کرده‌اند، دارد. این بازی در خارج از ایران به خوبی به فروش می‌رود، پس توصیه می‌کنم خوب دقت کنید تا قرارداد خوبی برای انتشار بسته شود.[/FONT]
[FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]سازندگان گرشاسپ آینده درخشانی دارند
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"راجر واکدن"، مدیر توسعه بازار و ارزیابی محصول "الکترونیک آرتز" گفت: گرشاسپ از پروژه‌هایی است که ما آن را زیر نظر داریم و در صورتی که رشد خوبی در زمان محدود داشته باشد، می‌تواند موفقیتی بین المللی را رقم بزند. ما با بهترین بازی سازهای دنیا کار می‌کنیم و هنوز گرشاسپ در سطح اول دنیا نیست؛ اما چون جذابیت‌های منحصر به فردی دارد، در صورت کار مداوم تیمش، راه چندان درازی تا تبدیل به یک عموان سوم شخص شناخته شده در جهان نخواهد داشت.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ محتوای هنری فوق العاده‌ای از اساطیر ایران دارد
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"آدام بویس"، مدیر توسعه بازار و مدیر تولید شرکت "کپکام" گفته است: گرشاسپ ابتدا دمویی بود که در کلن آلمان دیدم، اما اکنون یک اکشن منحصر به فرد است که پتانسیل بالایی برای انتشار بین المللی دارد. محتوای هنری فوق العاده‌ای از اساطیر ایران باستان در این بازی قرار دارد که آن را از بازی‌های دیگر متمایز می‌کند.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ پر از طراحی‌های خاص است
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]"کارل جونز"، مدیر ارشد تجاری و توسعه بازار "کرایتک" گفت: بازی گرشاسپ خیلی متعجبم کرد. این بازی پر از طراحی‌های خاص است و حس می‌کنم با اینکه فعلاً فقط نسخه رایانه‌ای شخصی آن منتشر شده، اما مرزها را شکسته و همان ویژگی‌های یک بازی کنسولی را برای رایانه‌های شخصی مهیا کرده است. من به شخصه دوست دارم برای بچه‌های تیم سازنده گرشاسپ بودجه بیابم؛ چون آنها شایستگی لازم را دارندو اگر بودجه کافی به آنان داده شود، می‌توانند بازی اکشنی بر روی رایانه‌های شخصی تولید کنند که از نمونه‌های کنسولی بهتر باشد.
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]گرشاسپ بسیار حماسی و مهیج است
[/FONT][FONT=tahoma, arial, helvetica, sans-serif]پیتر زتربرگ، مدیر تجاری شرکت مایکرو سافت گفت: گرشاسپ بسیار حماسی و مهیج است. البته برای رسیدن به کیفیت بین المللی باید گیم پلی آن از نظر گرافیکی با میان پرده‌ها یکی شود. اما بدون تردید از نظر محتوا، گیم پلی و اکشن جزو نمونه‌های فوق العاده‌ای بوده که من تا به حال دیده‌ام. ما امروز در مایکرو سافت به دنبال چنین بازی‌هایی برای ایکس باکس 360 هستیم و امیدوارم که در این شرایط تحریم‌ها علیه ایران، راه حلی برای همکاری پیدا شود.

منبع :بنیاد ملی های رایانه ای
[/FONT]
 

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
مصاحبه داریم تا مصاحبه !

یه نوع حضوری هست که فقط جاهایی مثل IGN و GI و اینا میتونن انجام بدن ، یکی دیگه مصاحبه ای هست که سوال بفرستی جواب بدن ! دو تا موضوع متفاوته !
نشریات داخلی اصلا در حد و اعتباری نیستن که بخوان مصاحبه حضوری رو در رو انجام بدن
شما یه دور مجله ی بازی رایانه رو بخر تا با مفهوم مصاحبه آشنا شی!
این حرف رو جای دیگه نزن لطفا!
 

ofathollahzade

کاربر سایت
Oct 5, 2010
51
نام
امید
عجب.....:-o
چه بازی ای ساختیم و خودمون خبر نداشتیم.!:-&
حالا ی سوال برام ایجاد شده اونم اینه که:l-)
اون اشخاص مهم صنعت گیمی که نظر دادن مطمئنن که گرشاسبو بازی کردن؟:-/
شایدم بازی کردنو برای اینکه دلمون نشکنه الکی ازش تعریف کردن.:d
 

.:ab:.

کاربر سایت
Mar 29, 2011
1,486
نام
محمد
نشریات داخلی اصلا در حد و اعتباری نیستن که بخوان مصاحبه حضوری رو در رو انجام بدن
اتفاقا مجله ی بازیرایانه چندین بار تو نمایشگاه های مختلف با بازیساز های بزرگ مثل دیوید کیج، کوجیما، سید میر، تیم شفر ، سازندگان ویچر 2 و... مصاحبه ی حضوری انجام داده که تو DVD یاشون موجود مخصوصا تو این دو سه سال اخیر و نمایشگاه گیمز کام آلمان که با خیلی از بازیساز های بزرگ مصاحبه ی رو در رو انجام دادن حتی دیوید کیج در مورد کشور ما نظرم داد
 

1370

کاربر سایت
Mar 1, 2011
51
نام
سامان
من اصلا نمیدونستم همچین بازی رو ساختن:d
 

BLACK.HAWK

کاربر سایت
Apr 7, 2008
6,504
نام
علی
اگه به این بنده خداها بودجه بدن اسم ایرانو می تونن به گوش مردم جهان برسونن ولی چه بسا که اختلاس و... نمیزاره دیگه!!!:d
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
رفتن خر اینا رو گرفتن بیاین در مورد گیم ما نظر بدین اونام نخواستن دلشونو بشکنن. یکمم اینا گذاشتن روش و موارد منفی ـش رو حذف کردن و به خورد ما میدن. اگه این حرف ها خود جوش بودن الان تو همه سایت ها پیچیده بود اما ما که هیچ جا نمیتونیم پیدا کنیم. در کل LOOOL. :))

منبع: بنیاد بازی های :)) عجب منبع معتبری. :D
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
اتفاقا مجله ی بازیرایانه چندین بار تو نمایشگاه های مختلف با بازیساز های بزرگ مثل دیوید کیج، کوجیما، سید میر، تیم شفر ، سازندگان ویچر 2 و... مصاحبه ی حضوری انجام داده که تو DVD یاشون موجود مخصوصا تو این دو سه سال اخیر و نمایشگاه گیمز کام آلمان که با خیلی از بازیساز های بزرگ مصاحبه ی رو در رو انجام دادن حتی دیوید کیج در مورد کشور ما نظرم داد

فکر نمیکنم به اون مصاحبه اسمش رو بشه گذاست. اگه تو روز خبری نمایشگاه به عنوان نشریه بری میتونی تو غرفه صحبت کنی باهاشون. خب این میشه یه صحبت و اینا نه یه مصاحبه
مصاحبه مثلا به صحبت IGN با Phil Spencer میگن که دور یه میز خصوصی میشینن و برای یه مدت طولانی به طور رسمی صحبت میکنن

البته مورد اول حق با شماس از این نظر من حواسم نبود که تو نمایشگاه حرف زدن
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
باو خبرای این منبعه ارزش بحث هم نداره چرا انقد جدی گرفتین آخه ؟ :D
 

Paranormal

کاربر سایت
Jan 9, 2010
936
نام
علی
مهم اینه که همت کردند و بازی ای رو ساختند که واقعاً از بازی های ایرانی چند سروگردن بالاتر بود. البته این واژه یه مقدار برام غریبه! "بازی های ایرانی"!!!
این که یه عده اصلاً ارزشی برای بازی ساخته شده قائل نیستند اینه که گویا از بچگی کسی براشون ارزشی قائل نشده بوده عقده ای بار اومدند. چشماتونو باز کنید. این بازی از گیم اسپات نمره ی 5 میگیره. بهتر از خیلی بازی های دیگه که دستی در صنعت گیم دارند. سر رو از زیر برف خارج کنید، اینجا ایرانه. شمایی که تحت تاثیر یه حرف به همه چیز فحش میکشید، شما که دوستتون میگه امروز واسه لد یک صفحه 1 ساعت صبر کردم تمام ایران رو میشورید به این دلیل که توی تحریم هستیم، مشکل داریم و هزار دلایل دیگه که از ذوق سرشار شما در این زمینه از زبونتون خارج میشه باید الان هم یادتون بیاد این بازی در همون ایران ساخته شده. مثال میزنم: کارمک افسانه ای! خدای بازیسازان، تایتان صنعت گیم! توی آخرین بازیش موفق ظاهر نمیشه کاری به نمرات بازی ندارم چراکه به طبع تجربه ی چندین ساله و یدک کشیدن نام استاد این نمرات معمولیه ولی باز هم بعد از موفق نبودنش همچنان مورد تمجید سینه چاکانش قرار میگیره. حالا اینجا اولین بازی مهم ایرانی که منتقدان خارجی لطف کردند حتی نقدش کنند! نمره ی 5 میگیره میاید همه جو چرندی که در ذهن خودتون میجوشه رو به خورد کاربران دیگه ی سایت میدید. من هم موافقم میتونستند یک بازی معمولی بسازند ولی اعتیادآور و خلاقانه باشه اما مهم اینه که صنعت گیم ایران یهو سر از دنیای گیمی در آورده که بازی های خارجیش در حد بسیار بالایی قرار دارند. همه جوگیر شدن زدن تو خط بازی های اول شخص و تجربه های بزرگ. من تصورم اینه که توی ایران بازی های کوچیک جواب نمیده. به همین دلیل با تجربه های بزرگ کار رو شروع کردند. حالا که به موفقیت های نسبی هم رسیدند یه عده دارن تلاش میکنند کارشون رو کوچیک و بی ارزش نشون بدند. حرمت بازی و تلاش شده رو نگه نمیدارید حرمت شخصیت خودتون رو داشته باشید.

اینجا ایران .... به نظرتون این تصویر از چه تعداد چند ضلعی تشکیل شده ؟!؟
من حرفی راجع به تصویری که گذاشتید نمیزنم. کاری هم به این مسائل ندارم. منظور من از صحبت بالا کاملاً متفاوت از برداشتی بود که شما داشتی، در واقع میتونم بگم کاملاً زدید جاده خاکی!. شاید یه مقدار بیشتر فکر کنی خودت بتونی با همون تصویر جواب خودتو بدی.

دیوید کیج با اون عظمتش بیاد همچین حرفایی بزنه... خوب زشته حداقل اگه میان خبر الکی مینویسن یکم روش دقت کنن.
اتفاقاً این طرز فکر شماست و اشتباهه. شما به یه بچه ای که در حال بزرگ شدن و یادگیریه و طی این فرآیند تمامی تلاش خودش رو نشون میده تبریک میگی، تشویقش میکنی یا با یه پس گردنی به استقبالش میری؟ صنعت گیم ایران هم مثل همون بچست. کاری به درست یا غلط بودن منبع ندارم ولی اگر چنین باشه دیوید کیج بزرگی خودش رو با این حرکت نشون میده نه چیزی که شما فکر میکنی.
 
آخرین ویرایش:

P.soldier

کاربر سایت
Dec 2, 2011
165
نام
پارسا
حداقل نکردن بیان دو تا ادم معمولی بزارن و از جانبشون حرف بزنن.
کلیفی بی که همین جوریش با زور تو مصاحبه ها حرف میزنه اومده باشه انقدر چیز گفته باشه :))
دیوید کیج با اون عظمتش بیاد همچین حرفایی بزنه... خوب زشته حداقل اگه میان خبر الکی مینویسن یکم روش دقت کنن.
یکی از بزرگترین هایپ های صنعت بازی سازی همین بود=))
 

.:N!MA:.

کاربر سایت
Sep 1, 2009
1,502
نام
نیما
من حرفی راجع به تصویری که گذاشتید نمیزنم. کاری هم به این مسائل ندارم. منظور من از صحبت بالا کاملاً متفاوت از برداشتی بود که شما داشتی، در واقع میتونم بگم کاملاً زدید جاده خاکی!. شاید یه مقدار بیشتر فکر کنی خودت بتونی با همون تصویر جواب خودتو بدی.
من منظورتو فهمیدم .... وقتی اون عکس رو نشون میدم یعنی اینکه انتظار چیز خاصی رو نداشته باشین .... چون اینجا ایرانه ......
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,961
نام
فرهاد
اگه کلیف بی این حرف رو زده باشه قطعا به بنیاد یا یک رسانه ی داخلی مثل بازی رایانه گفته! نه به vg247 که شما اونجا یا جاهای مشابه داری دنبالش میگردی. این خبر اینقدر برای رسانه های خارجی مهم نیست که بخوان بذارن یا حتی ممکنه اصلا نشنیده باشن این حرف ها رو. چون به هر حال کلیف بی به بنیاد گفته این حرف ها رو. احتمالا تو نمایشگاه گیمزکام. یا تو مصاحبه هاش با نشریات داخلی. نه اینکه تو press conferance مایکروسافت بیاد از گرشاسپ بگه!
لطفا نگید که امثال کلیف بی با بنیاد و نشریات داخلی مصاحبه نمیکنند که حوصله ندارم در این مورد بحث کنم!!!

عزیز من این بنیاد ملی اخرین بار حضورش تو دبی بود که خبر بازی attack in the tel aviv رو داد بعد اینها تو کدوم کنفرانسهای معتبر حضور داشتن و این اطلاعات و مصاحبه ها رو کردن ؟ میشه بگید ؟ دوما من هیچ خبری که بازی رایانه مبنی بر اینکه این خبر صحت داره و یا اونها این خبر و گزاشتن پیدا نکردم میشه لینک بدی شمت !!!!
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,073
مهم اینه که همت کردند و بازی ای رو ساختند
ایران خودرو ام همت کرد با قطعات داخلی 405 تولید کنه بعد ماشین هنوز 50 متر درب نمایشگاه یا نمایندگی دور نشده آتیش میگرفت :D. مهم اینه همت کنی بازی بسازی همه برات کف و صوت بزنن نه اینکه تــّگــَری بزنن روی کیبورد.
 

Sport

کاربر سایت
Dec 22, 2006
1,018
نام
رامین
عجب!یه بازی با میانگین 50 چقدر برای بازیسازا مهم شده!آخه نه که ایران ابر قدرت جهانه و همه ازش حساب میبرن اینا این حرفا رو برای پاچه خواری زدن!

یتر زتربرگ، مدیر تجاری شرکت مایکرو سافت گفت: گرشاسپ بسیار حماسی و مهیج است. البته برای رسیدن به کیفیت بین المللی باید گیم پلی آن از نظر گرافیکی با میان پرده‌ها یکی شود. اما بدون تردید از نظر محتوا، گیم پلی و اکشن جزو نمونه‌های فوق العاده‌ای بوده که من تا به حال دیده‌ام. ما امروز در مایکرو سافت به دنبال چنین بازی‌هایی برای ایکس باکس 360 هستیم و امیدوارم که در این شرایط تحریم‌ها علیه ایران، راه حلی برای همکاری پیدا شود.

خود مدیر بنیاد ملی میگفت اون Development مورد نیاز برای ساخت بازی رو کنسولها رو در اختیارشون قرار نمیدن حالا چطور این یارو این حرفها رو زده؟واقعا که یه مشت بدبخت عقده ای ریختن تو این مملکت و برای در سطح جهانی نشون دادن بازی مضخرف و آشغالشون به چه کارایی که دست نمیزنن.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر