نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:

hosseincode

کاربر سایت
Dec 15, 2007
832
واسه چی اصلا ایران رو حساب می کنن ولی الجزایر و کلی کشور افریقایی و امریکای لاتین که نه تحریمن و نه هیچی حساب نشدن؟
فقط ایران، آلبانی، سریلانکا و نیکاراگوئه به Xbox One بیشتر رای دادن! ایران و آلبانی به کنار، ولی سریلانکا و نیکاراگوئه هم پیشرفته ان خبر نداشتیم؟:D

دست اونا نيست كه كجا رو حساب كنن كجا رو نكن! هر كسي تو هركشوري ميتونه Tweet كنه و اين سيستمم اتوماتيك راي ها رو از روي IP طرف ميشماره و تحريم و اينا سرش نميشه. سونی فن ها همت كنن ميتونن ايرانو آبي كنن الان خيلي ضايعست همه جا آبي يدونه ايران اون وسط سبزه :d

فقط كافيه اين كلمه رو توييت كنيد: #GAMESPOTPS4


اون كشورايي هم كه بي رنگن حتما تعداد تويت ها به حد نصاب مورد نظر نرسيده.
 

amirmahmood

کاربر سایت
Nov 12, 2009
3,207
نام
امیر محمود
نیازی به نامید شدن نیست.
حداکثر قدرت محاسبه fp در PS4 حدود 1.8 ترافلاپس هست و برای X one حدود 1.2. با یک محاسبه ساده ریاضی، قدرت پردازشی X1 حدودا 33 درصد کمتر هستش.(نه 50 درصد!)حالا این رقم قابل توجه هست ولی اونقدر هم زیاد نیست که کنسول مایکرو رو کلا زیر سوال ببریم و یا بگیم PS4 خیلی بهتر هستش.
ضمنا اون 1.8، حداکثر قدرت است که به برنامه نویس و بازی ساز بستگی داره که چقدر بتونن از اون حداکثر قدرتی که در اختیار دارن استفاده کنن که با این وجود بازی های انحصاری می تونن یکم گرافیک بهتری داشته باشند.
---------------------------------------
فقط فناوری ساخت X1 هنوز کاملا مشخص نشده است که 28 نانومتری هست یا نه؟
در Anadtech گفته شده 28 نانومتر و در Wired.com، رقم 40نانومتر ذکر شده!!
 
آخرین ویرایش:

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,074
دوستان تو این 2روز اینقدر خودشون رو خالی کردن فکر کنم نصفی از وزنشون کاسته شد . برید یکم تغذیه کنید برای E3 آماده شید
ما هیچ، شما به فکری بحال عمو ماتریک کن که داره از دست میره :D

Mattrick said Xbox One is “an unrivaled device,” which competes not only with Sony and Nintendo, but with Apple, Google and other companies that are consumer electronics based

خدا لعنتشون کنه چی دود میکن اینها تو ماکروسافت؟
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
N A V i D iii
دوستان تو این 2روز اینقدر خودشون رو خالی کردن فکر کنم نصفی از وزنشون کاسته شد . برید یکم تغذیه کنید برای E3 آماده شید

y5fxsuiqc7r2zsfv3h2w.png
اینجا دقیق با رنگهای زیبا نشون داده که کی داره خودشو خالی میکنه :D
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
حداکثر قدرت محاسبه fp در PS4 حدود 1.8 ترافلاپس هست و برای X one حدود 1.2. با یک محاسبه ساده ریاضی، قدرت پردازشی X1 حدودا 33 درصد کمتر هستش.(نه 50 درصد!)
نسبی بخوایم در نظر بیگیرم بله همون 2/3 میشه :D
در Anadtech گفته شده 28 نانومتر و در Wired.com، رقم 40نانومتر ذکر شده!!
کسی میدونه سورس این ها چی بوده ؟!
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,074
اینم یه گراف گف :D



تقریباً همه تردهای کامنت خور مربوط به دستِ گل ماکروسافته :D.
 

Legioner

کاربر سایت
May 10, 2012
527
نام
سام
تنها چیزی که تا به حال در مورد GPU در xbox one تایید شده اینه که مایکروسافت گفته 8 برابر 360 قدرت داره:
منبع

Exclusive First Look at Xbox One | Gadget Lab | Wired.com

روایتهای مختلف در مورد قدرت محاسبه ممیزی شناور در 360 مطرح هست ولی قویترینشون این هست که 360 در حدود 240Gflops قدرت ممیزی شناور داشته البته فلوتینگ پوینت خودش به تنهایی معیار اندازه گیری نیست مهمتر نحوه استفاده از قدرت محاسبه در موقع لزوم و در جهت درست و مهار کردنش در جهت کاربرد مورد نیاز هست به هر حال تنها نتیجه گیری ای که میشه کرد این هست که xbox one در حدود 8x240=1920 Gflops یا حدودا 1.92 Tflops قدرت ممیزی شناور داره سایتی مثل یورو گیمر هم به بعضی مشخصات اشاره کرده ولی خودش گفته هنوز بعضی چیزها مشخص نیست مثلا به صراحت گفته:



مسئله بعدی پهنای باند xbox one هست که مجموعا به 200GB/s میرسه مضافا بر اینکه xbox one از رمهای با تاخیر کمتر و در مورد ESRAM رم تقریبا بدون تاخیر استفاده میکنه به احتمال قوی برنامه نویسها به واسطه کیتهای توسعه و به صورت اتوماتیک و یا مستقیما توسط خود برنامه نویس به این حافظه فوق العاده سریع دسترسی پیدا میکنن....
نکته رمز آلود دیگه در مورد xbox one قابلیت data move engine ها هستن که کمک میکنن خیلی از ISA های CPU و GPU آزاد بمونن یعنی به جای اینکه قدرت CPU و GPU صرف انتقال داده ها بشه move engine بهره وری از سیستم رو تا حد زیادی بالاتر میبره و ISA های زیادتری رو نسبت به سخت افزارهای معمولی آزاد میزاره تا در خدمت کارهای دیگه باشن.
من به این سخت افزار اعتقاد کامل دارم و مطئنم xbox one کنسول فوق العاده ای هست در مورد PS4 اون هم کنسول فوق العاده ای هست ولی از نظر طراحی سخت افزار من سخت افزارهایی رو که با قدرت ظاهری کمتر بازدهی بالایی دارن خیلی میپسندم. نمیدونم چرا!؟ :d
دوست عزيز df كه از همه جا معتبر تر ميگه كه 1.2tf بعد شما ميگي كه 1.9 tf هست !!!
پهنا باند رو هم df گفته كه 8gig ddr3 با پهنا باند 68 gb/s هست + 32mb edram 102gb/s
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,995
نام
ehsan
خداییش ما ملت ایران خیلی شوخ طبعیم. این سبز شدن ایران فقط سر شوخی و مسخره بازیه. مطمئم 70% رایا مال خود طرفدارای سونیه;)
 

alcatrez

کاربر سایت
Mar 9, 2011
593
نام
محمد
در نظر سنجی که Gamespot برای طرفداران Xone و PS4 ترتیب داده ، ایران یکی از دو سه کشوری ـه که شرکت کنندگانش به Xone بیشتر از PS4 رای دادن!


===========
کاز تقلبی =))

ملت پایرت رو نگاه :D من قسم میخورم بخاطر کپی خور بودنشه :D اگه همین نظر سنجی رو و موقعی میزاشتن که مثلا ps4 هک بشه اونوقت آمار دیدنی بود

این کاز قلابی خیلی باحاله :D ای کاش تو بخش سرگرمی های سونی بهش یه کار بدن :D
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
یکی این صفحه رو ترجمه کنه در مورد اجرای بازی دست دوم گفته من چیزی متوجه نشدم!
Phil Harrison tries (again) to clarify game ownership, second-hand sales and always-online in Xbox One • News • Xbox One • Eurogamer.net
تو صفحات قبل ترجمه کردم . همون جریان رو تایید کرده و بازی قرضی نمیتونی بازی کنی . و بازی دست 2 هم باید وصل بشی به لایو اول از حساب مالک قبلی پاک بشه و به حساب تو ثبت بشه و علاوه بر جایی که بازی رو خریدی یه پولی هم به مایکرو و پابلیشر بدی این وسط :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر