نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
فقط مشخصات داده مقایسش کجاست ! من پیدا نمیکنم

پیدا کردم

Microsoft Xbox One vs. Sony PlayStation 4 Spec comparison
Xbox 360 Xbox One PlayStation 4
CPU Cores/Threads 3/6 8/8 8/8
CPU Frequency 3.2GHz 1.6GHz (est) 1.6GHz (est)
CPU µArch IBM PowerPC AMD Jaguar AMD Jaguar
Shared L2 Cache 1MB 2 x 2MB 2 x 2MB
GPU Cores 768 1152
Peak Shader Throughput 0.24 TFLOPS 1.23 TFLOPS 1.84 TFLOPS
Embedded Memory 10MB eDRAM 32MB eSRAM -
Embedded Memory Bandwidth 32GB/s 102GB/s -
System Memory
512MB 1400MHz GDDR3 8GB 2133MHz DDR3 8GB 5500MHz GDDR5
System Memory Bus 128-bits 256-bits 256-bits
System Memory Bandwidth 22.4 GB/s 68.3 GB/s 176.0 GB/s
Manufacturing Process 28nm 28nm



این چیزی که من میبینم سونی توی گرافیک و رم خیلی قوی تر هست


همونطورکه دیشب به صورت کاملا تخصصی توضیح دادم ( تو صفحات 105 تا 110 ) این کنسول خیلی ضعیف تراز کنسول PS4 هست ! مایکرو هم به همین دلیل اطلاعات بیشتری نداده ! چون واقعا چیزی برای گفتن نداره . البته هنوز جواب این سوالمو نگرفتم که اگر واقعا با توجه به ( شایعاات وتحلیل اونها ) کنسول مایکرو ضعیف تره ، پس برای چی سونی 4 گیگ رم GDDR5 رو مجددا اضافه کرده رو PS4 ؟! البته اینی که گفتم در صورتیه که 100% XBOX ONE فناوری ساختش 40 نانومتر باشه ! اما تو جدول بالا گگفته شده 28 نانومتریه !

احتمالا جوابش برمیگرده به مهندسی معکوسی که مایکرو رو کنسولش انجام داده و به واسطه اون نونسته پهانای باندی بیش از200GB رو بدست بیاره ! برای همین مثلا سونی 4 گیگ دیگه اضافه کرد که حداقل به نزدیک 200 برسه !
 

Mehrdad

کاربر سایت
Nov 23, 2009
2,242
نام
Big Boss
همونطورکه دیشب به صورت کاملا تخصصی توضیح دادم ( تو صفحات 105 تا 110 ) این کنسول خیلی ضعیف تراز کنسول PS4 هست ! مایکرو هم به همین دلیل اطلاعات بیشتری نداده ! چون واقعا چیزی برای گفتن نداره . البته هنوز جواب این سوالمو نگرفتم که اگر واقعا با توجه به ( شایعاات وتحلیل اونها ) کنسول مایکرو ضعیف تره ، پس برای چی سونی 4 گیگ رم GDDR5 رو مجددا اضافه کرده رو PS4 ؟! البته اینی که گفتم در صورتیه که 100% XBOX ONE فناوری ساختش 40 نانومتر باشه ! اما تو جدول بالا گگفته شده 28 نانومتریه !

احتمالا جوابش برمیگرده به مهندسی معکوسی که مایکرو رو کنسولش انجام داده و به واسطه اون نونسته پهانای باندی بیش از200GB رو بدست بیاره ! برای همین مثلا سونی 4 گیگ دیگه اضافه کرد که حداقل به نزدیک 200 برسه !

اینطور که پیش بینی شده XOne با 32مگ esram از بندویج 68 گیگ به 102 گیگ در ثانیه بوست کرده نه 200گیگ!!! و سونی هم همچنان با بندویچ 176 گیگ بر ثانیه پیشتازه .
پهنای باند کل کنسول طبق شایعات نزدیک به 200 گیگ شده ! نه 102 !
8GB of DDR3 RAM (68GB/s bandwidth) plus 32MB of ESRAM (102GB/s)
 
آخرین ویرایش:

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
اینطور که پیش بینی شده XOne با 32مگ esram از بندویج 68 گیگ به 102 گیگ در ثانیه بوست کرده نه 200گیگ!!! و سونی هم همچنان با بندویچ 176 گیگ بر ثانیه پیشتازه .

پهنای باند کل کنسول طبق شایعات نزدیک به 200 گیگ شده ! نه 102 !
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
یاد اوایل نسل حاضر افتادم ps3 دو برابر 360 قریتره :lol:
چندتا دونه اطلاعات نتیجه گیریه کامل لابد اون چیبهایی هم که مایکروسافت داره تو کنسولش استفاده میکنه همشون باد و هواست ؟!
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
اینم آنالیز کامل سخت افزار Xbox1 از Digital Foundry:
Spec Analysis: Xbox One • Articles • Eurogamer.net

در مورد GPU دو کنسول:
the One's GPU is confirmed - 12 compute units each capable of 64 ops/clock gives us the 768 total revealed by Microsoft and thus, by extension, the 1.2 teraflop graphics core. So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
یاد اوایل نسل حاضر افتادم ps3 دو برابر 360 قریتره :lol:
چندتا دونه اطلاعات نتیجه گیریه کامل لابد اون چیبهایی هم که مایکروسافت داره تو کنسولش استفاده میکنه همشون باد و هواست ؟!

احتمالا باد هواست :d
 

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha
اینم آنالیز کامل سخت افزار Xbox1 از Digital Foundry:
Spec Analysis: Xbox One • Articles • Eurogamer.net

در مورد GPU دو کنسول:
the One's GPU is confirmed - 12 compute units each capable of 64 ops/clock gives us the 768 total revealed by Microsoft and thus, by extension, the 1.2 teraflop graphics core. So that's another tick on the Durango leaked spec that has been transposed across to the final Xbox One architecture and the proof we need that PlayStation 4's 18 CU graphics core has 50 per cent more raw power than the GPU in the new Microsoft console

پس معلوم شد که تمام اطلاعات لیک شده درست بوده !
تا الآن که پرچم سونی بالاس, احتمالا E3 بیاد پایین :d
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
داره میگه در مجموع گرافیک ps4 پنجاه درصد قوی تره!

دقیقا حرف ها خودم ( صفحه 105 تا 110 ) که دیشب ساعت 3 ( قبل از مقاله بالا توسط یوروگیمر) بحثش و با دوستان کردیم و یادمه اقا NIMA مخالف حرف های من بود ! اما حالا یوروگیمر هم تایید کرده حرف های منو :d پرچم بالاست b-)
 

amir-yorke

کاربر سایت
Mar 11, 2007
170
نام
امیر
دقیقا حرف ها خودم ( صفحه 105 تا 110 ) که دیشب ساعت 3 ( قبل از مقاله بالا توسط یوروگیمر) بحثش و با دوستان کردیم و یادمه اقا NIMA مخالف حرف های من بود ! اما حالا یوروگیمر هم تایید کرده حرف های منو :d پرچم بالاست b-)
اگه واقعا اینجوری باشه ایندفعه دیگه واقعا کنسول سونی 2 برابر قویتره حداقل از نظر قدرت و مجموع بازدهی گرافیکی!
انتقام پوزخندهای نسل قبل رو گرفتن!
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
یاد اوایل نسل حاضر افتادم ps3 دو برابر 360 قریتره :lol:
چندتا دونه اطلاعات نتیجه گیریه کامل لابد اون چیبهایی هم که مایکروسافت داره تو کنسولش استفاده میکنه همشون باد و هواست ؟!
فرخ از Digital Foundry چه خبر ؟ همونکه پستای 2000 کلمه ای ردیف میکردی ازش :D
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
اگه واقعا اینجوری باشه ایندفعه دیگه واقعا کنسول سونی 2 برابر قویتره حداقل از نظر قدرت و مجموع بازدهی گرافیکی!
انتقام پوزخندهای نسل قبل رو گرفتن!

نه دقیقا ! مایکرو با کاستومایز کردن معماری مورد استفادش اومده پهنای باند فوق اعاده زیادی ایجاد کرده که 100؟% توان رقابت با PS4 تواین نسل و داره . یه جورایی نسل قبل داره تکرار میشه . اما با حالتی دیگه ! تو نسل قبل هم CPU PS3 خیلی خیلی قویتر از CPU X360 بود . اما عملا نمیتونست ازش استفاده کنه . دلیلشم نوع ISA های مورداستفاده و مورد پشتیبانی PS3 بود که اونو تو پردازش گرافیک گیم و هوش مصنوعی مناسب نمی کرد . اما احتمالا این نسل از اشتباه گذشته اشون درس گرفتن !
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,770
نام
امین
باز هم مثل اول این نسل شروع شد . ps3 پانصد میلیون برابر قوی تره ، اژدهای خفته و از این حرف ها .............به نظر من باز هم این دو کنسول از لحاظ قدرت نزدیک به هم هستن . این پتانسیل و برنامه ریزی سونی و مایکروسافت هستش که با حمایت کردن از استدیوی های شخصی خودشون و برنامه ریزی شبکه لایو میتونه قدرت خودشون رو به هم نشون بدن و هم چنین رابطه بهتر این دو شرکت با بازیسازان مختلف و بازی های مولتی و اضافه کردن خدمات بهتر و نو آوری در سال های آینده میتونیم بگیم که کدومشون بهتر عمل کردن ......................
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر