نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:

Karchect

hardcore will never die, but you will
کاربر سایت
May 26, 2010
4,989
نام
کیان
جالبه، فقط یه همچین جایی میشه شنید که تئوری غیر قابل استفاده بودن بازیای دست دوم باعث میشه پول بره تو جیب مایکرو!
اگه کسی از خود مایکرو بخواد از این قضیه سود ببره صرفا Microsoft Studios هست که باز عملا این سود در مقابل ضرر ناشی از کاهش فروش کنسول خیلی خیلی ناچیزه و در آخر کمپانی ضرر میده.
مگه اینکه نهایتا مایکرو بخواد با همه ناشرها قرارداد ببنده که در قبال کاری که ما براتون میکنیم باید یه بخشی از سود فروش بازی اورجینالتون رو بدین به ما!
باز هم جالبه که الان تئوری زشت بودن کنسول به صرف طراحی Boxy اون تبدیل شده به یه فکت و دوستان هم به عنوان فکت دارن تو محاوراتشون استفاده میکنن

من تو ناف نیویورک هم بودم نمیومدم از کنسول برای خرید پیتزا، دیدن سریال و... استفاده کنم!
اگه توی ناف نیویورک بودیم قطعا اولویتهامون با اون چیزی که الان هست (تلاش برای بقا) خیلی متفاوت میبود. نه تنها واسه خرید پیتزا، واسه خاموش کردن لامپ اتاق هم دنبال کلید توی کنسول میگشتیم
 

ramin cybran

کاربر سایت
Mar 1, 2009
901
نام
رامین
كنسول به لحاظ طراحي خوفناك زيباست - بسيار زيباست( اينده نگرانه است)

اما به لحاظ سخت افزاري كه خيلي وقته توي سايه ها دارم رصد ميكنم اون چيزهايي كه vgleaks منتشر كرده بود راسته يا نه

خوب وقتي انويديا چارت مقايسه GTX Titan رو اورد xbox رو خيلي پايين تر از PS4 GPU كشيد حرف Vgleaks برام قطعي شد( همونطور كه ميدونيد ٤ تن از كاركنان AMD صد ها هزار برگه و اسناد طراحي قرارداد هاي اين شركت رو با سوني و مايكرو رو به انويديا داده بودن و AMD طرح دعوي عليه اون ٤ نفر كرد).

درمورد سخت افزار و قياس - نبايد اين نسل رو با نسل پيش مقايسه كرد.

CPU هاي نسل پيش يكي Single front end با يه عالمه EU core بدون front end هوشمند بود يكي 3 هسته واقعي با 3 front end جداگانه و واقعي.

Cpu اين نسل همه AMD jaguar base هستن كه فقط costum ISA براي هر شركت سوني يا مايكرو شدن

-------

GPU در نسل پيش يكي از نسل اينده Unified shader و معماري نسل بعد بود يكي با معماري كهنه و غير بهينه splite shader base كه با وجود عدد خام محاسباتي زياد روي كاغذ در عمل بسيار حقير تر از رقيب بود

GPU در اين نسل پايه و اساس اش بر اساس معماري GCN هست كه نسل جديد معماري AMD محسوب ميشه و از بلاك هاي محاسباتي به نام CU يا همون Compute unite تشكيل شده.

چيزي كه فعلا مئخص شده اينه كه xbox one از 12CU core در كنسولش استفاده كرده درصورتي كه ps4 برابر 18CU core استفاده كرده كه اگر فركانس ها يكي باشه 50% اختلاف دارن كه بسيار زياد هست.

---------------

ته قلبم اميد دارم حرف هاي كه انويديا و vgleaks منتشر كرده مزخرف باشه اما اينكه مايكرو هيچي از قدرت كنسولش نگفت منو ميترسونه هنوز.

------

در مورد تعداد ترانزيستور عنوان شده : ( يك ابر GPUمثل tahiti هسته HD7970 كه 32CU core داره از 4.3 billion transistor تشكيل شده يا GK104 هسته gtx680 هم از 3.5 billion transistor )

عدد اعلامي مايكرو مسرت بخشه :d
 

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
این قضیه دیسک دست دوم اگه ملت استقبال نکن(که نمیکنن:D) راحت بیخیالش میشه من که زیاد نگرانش نیستم
ماکرو خیلی به نظر ملت اهمیت میده مثل همین ویندوز8که هرانتقادی ازش شد رو تو 8.1درست کرده

خدا از دهنت بشنوه :d
 

Gojira

Remembering
کاربر سایت
Aug 6, 2012
2,599
نام
مـــهــدی
چون سونی شماره میزاره رو کنسول هاش دلیل نمیشه بقیه هم شماره بزارن که. Xbox One حداقل تلفظش از 720 و Infinity و Fusion و اینا خیلی راحت تره :D

آره فرض کنین به فروشنده های باسواد ایرانی بگین ایکس باکس فیوژن میخوام میگه منظورت همون فوسیونه!:)) بعدشم یک ساعت بهت لکچر میده که همونی که من گفتم درسته.=))
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
یک مورد دیگه دوستان COD رو ببینن خوششون میاد من الان با کیفیت خوب دیدم به نظر برای شروع نسل بعد بد نیست خیلی هم خوبه جزئیات واقعا زیاده درسته به کیفیت BF های که روی PC های خفن نشون دادن نمیرسه اما بازم خوبه .
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
اگه توی ناف نیویورک بودیم قطعا اولویتهامون با اون چیزی که الان هست (تلاش برای بقا) خیلی متفاوت میبود. نه تنها واسه خرید پیتزا، واسه خاموش کردن لامپ اتاق هم دنبال کلید توی کنسول میگشتیم
بعید می دونم، الان اقوام زیاد خارج دارم و هر کدومشون رو نگاه می کنم از وسایل مربوطه برای سرگرمی هاشون استفاده می کنند تا بهترین استفاده رو ببرند. ولی از جهاتی هم شما درست می گید کسی که اینترنت n مگ و یه خروار $ داره حال کنه میاد از کنسول استفاده غیر گیم هم می کنه، لاکن در کل استفاده اصلی کنسول گیمینگ هست نه چیز دیگه.
امیدوارم وضع جوری شه که ما هم بتونیم از تمام امکانات نسل بعد بهره ببریم
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
این که دید فقط یه تریلر سینماتیک CG بود ! میخوای فکت بی افته تاE3 صبر کن ! 19 روز دیگه !

ببین چقدر قشنگ بوده که فکر کردی CG ـه :D بنا به گفته اون یارو که اسمشو نمیدونم ریل تایم روی کنسول اجرا میشده. :D

پ.ن: اون جدول هم که کشیدی در مورد ONe نفهمیدم منظورتو. مگه من غیر از اون گفتم ؟ :-/
**********************************
من دارم میخوابم دیگه نمیتونم چک کنم تاپیک رو. حرف های بد نزنید با هم دعوا هم نکنید :D شب همگی خوش.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
وان یه معنی نداره که. حالا از بحث all in one بگذریم (که من خودم اصلا به ذهنم نمیرسه این مورد) به نظر من One اینجا به معنای یکتا و یگانست. مثلا نئو تو فیلم ماتریکس The One بود :D :D



یک​
one
adjective
یکی​
one
تک​
single, one, individual, solo, solitary, singular
یگانه​
only, unique, one, sole
pronoun
کسی​
someone, one, somebody, anybody, some
noun
شخص​
person, one, individual, man, fellow, subject
آدم​
Adam, man, person, one, fellow, bloke
واحد​
unit, one, module, unity, measure, monad
یک واحد​
one
یک عدد​
one
شخصی​
one, persona
عدد یک​
one
شماره یک​
one, unity
یکی از همان​
one
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,141
قیافش زشت نیست، ساده است:D کاملا مشخصه مایکروسافت میخواسته یه کنسولی بسازه که همه نوع قشری برن بخرنش. اگه هدفش فقط تینیجرها و گیمرها بود، یه قیافه فانتزی و مدرن براش طراحی میکرد، ولی چون جامعه بزرگتری رو هدف قرار داده، یه طراحی ساده و همه پسندتر رو انتخاب کرده.
 

Lady Ashe

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,595
من دارم میخوابم دیگه نمیتونم چک کنم تاپیک رو. حرف های بد نزنید با هم دعوا هم نکنید :D شب همگی خوش.

کسایی که شب نشینی میکنن ... همیشه رفاقتی با هم طی میکنن مشکلی نیست ... ;)

ولی نمیدونم چرا هیچ خبر و یا نظر از شخصی ... شخوصی نمیاد ... ببینیم بازتاب و بازخورد چطور بوده ... ماشالله هم تو امیریکا هم جاپان الان روزه ... البته ژاپنی ها تازه از خواب پا شدن
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,327
نام
سروش
من بیشتر درگیر پسر عمو یارو هستم، کجاست خودش نیستش؟اها گفت halo5 و alan wake 2 معرفی میشه اگه نشد من دیگه سایت نمیام خب رفته دیگه
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
ببین چقدر قشنگ بوده که فکر کردی CG ـه :D بنا به گفته اون یارو که اسمشو نمیدونم ریل تایم روی کنسول اجرا میشده. :D

پ.ن: اون جدول هم که کشیدی در مورد ONe نفهمیدم منظورتو. مگه من غیر از اون گفتم ؟ :-/
**********************************
من دارم میخوابم دیگه نمیتونم چک کنم تاپیک رو. حرف های بد نزنید با هم دعوا هم نکنید :D شب همگی خوش.

با جدول حرفت وتاییدکردم :d باور کن فورزا 5 CG بود :d
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر