نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت
May 29, 2011
961
نام
kesha


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
Should single-player games, Blu-ray playback, and live TV viewing be possible on a gaming console with no Internet connection? Most gamers would say "yes," but they have been worried that Microsoft feels differently; the next generation Xbox has been consistently rumored to require a permanent network connection.

It won't.

According to an internal Microsoft e-mail sent to all full-time employees working on the next Xbox, "Durango [the codename for the next Xbox] is designed to deliver the future of entertainment while engineered to be tolerant of today's Internet." It continues, "There are a number of scenarios that our users expect to work without an Internet connection, and those should 'just work' regardless of their current connection status. Those include, but are not limited to: playing a Blu-ray disc, watching live TV, and yes playing a single player game."

How far this offline support will extend still isn't clear. It could take the form of a fully offline mode akin to that on the Xbox 360 (insert optical disc, install game, play, all without an Internet connection) or it could be more like Steam (install and activate online but enable subsequent offline play once this has been done).

While one could argue that "installing a game" is one of the "scenarios" that gamers "expect to work" when offline, a more Steam-like approach would be consistent with rumors that the next Xbox will use its Internet connection to block installation of secondhand games.

Still, though the next Xbox won't make everybody happy, it looks like fears that the console will be useless when your broadband goes down have been overblown.
منبع »
Ars Technica
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,074
صدور مجوز براي استفاده از بلو روي در next xbox ممكن است در لانچ كنسول بعدي مايكروسافت تاخير ايجاد كند.:|
Rumor: Blu-ray Licensing May Delay Next Xbox
اره خب به شرط اینکه 5-6 ماه دیگه اقدام کنن برای این کار.
تعجب میکنم دوستی که این شایعه ساخته 5 دقیقه فکر کرده؟ ساخت یه کنسول پروسه 6-7 ساله ست. بعد ماکروسافت پشت درب بمونه برای گرفتن لایسنس؟ LOLz.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,074
Next XBOX ظاهرا نیازی به اتصال دائم به اینترنت نداره
Next Xbox will not require Internet connection - Report - GameSpot.com
Shut up and take my money....Sony :D.
در این صورت تازه میشه یه کنسول نرمال.

گذشته از اینها من اگر یه ژادها داشتم، تو رها کردنش معطل نمیکردم :D. چرا باید بترسم از نشون دادن کنسولی که دوتا APU داره با GPU ـه 4 ترافلاپی؟
این چیزی هست که منو به شـَک میندازه.

ویرایش:

سه دقیقه یکبار یه شایعه میاد دمورد N Xbox :D

پدافند غیر عامل گیم اسپات؟!
 
آخرین ویرایش:

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
سه دقیقه یکبار یه شایعه میاد دمورد N Xbox :biggrin1:
http://www.vg247.com/2013/05/06/rumo...e-requirement/


پدافند غیر عامل گیم اسپات؟!

این همون خبریه که بالا گذاشتم همه سایتا دارن منتشرش می کنن .

Microsoft: Next Xbox will work even when your Internet doesn’t | Ars Technica

موضوع یه ایمیله که به کارکنایه مایکروسافت فرستاده شده حالا این ایمیله فیکــه یا واقعی خدا داند و روز 21 می اگه زنده باشــیم مشخص میــشه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,250
نام
ماکان
گذشته از اینها من اگر یه ژادها داشتم، تو رها کردنش معطل نمیکردم
:biggrin1:
. چرا باید بترسم از نشون دادن کنسولی که دوتا APU داره با GPU ـه 4 ترافلاپی؟

به احتمال خیلی زیاد مایکرو توی تله سونی افتاده. من تحلیل شخصیم این هست که دلیلی وجود نداره که مایکرو تا به این روز و لحظه در مورد کنسولش بی سر و صدا عمل کنه و هیچ رقمه توجیح تبلیغاتی و تجاری هم نداره مگه اینکه بعد از نمایش PS4 به این نتیجه رسیده باشن برای کم نیاوردن جلوی رقیب مجبورن تغییرات جدیدی رو روی کنسولشون اعمال کنن. من فکر میکنم همه این تاخیرها به این دلیلی هست که تمام شایعات مربوط به Next Xbox درست بوده و به لحاظ سخت افزاری واقعا انقدر از PS4 ضعیف تر بوده. برای همین مجبور شدن کنسول رو ریدیزاین کنن.

چون نباید فراموش کرد که شباهت سخت افزار کنسول های این نسل به معماری PC باعث میشه قدرت کنسول توی موفقیت کنسول ها نقش خیلی موثر و تعیین کننده ای داشته باشه، چراکه سازنده ها بازی هاشون رو روی PC میسازن و بعد برای کنسول ÷ورت میکنن و کنسول قویتر برابر با پورت بهتر و گرافیک شکیل تره. گرافیک همه چیز نیست اما خیلی مهمه.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,073
نام
آریا
به احتمال خیلی زیاد مایکرو توی تله سونی افتاده. من تحلیل شخصیم این هست که دلیلی وجود نداره که مایکرو تا به این روز و لحظه در مورد کنسولش بی سر و صدا عمل کنه و هیچ رقمه توجیح تبلیغاتی و تجاری هم نداره مگه اینکه بعد از نمایش PS4 به این نتیجه رسیده باشن برای کم نیاوردن جلوی رقیب مجبورن تغییرات جدیدی رو روی کنسولشون اعمال کنن. من فکر میکنم همه این تاخیرها به این دلیلی هست که تمام شایعات مربوط به Next Xbox درست بوده و به لحاظ سخت افزاری واقعا انقدر از PS4 ضعیف تر بوده. برای همین مجبور شدن کنسول رو ریدیزاین کنن.

چون نباید فراموش کرد که شباهت سخت افزار کنسول های این نسل به معماری PC باعث میشه قدرت کنسول توی موفقیت کنسول ها نقش خیلی موثر و تعیین کننده ای داشته باشه، چراکه سازنده ها بازی هاشون رو روی PC میسازن و بعد برای کنسول ÷ورت میکنن و کنسول قویتر برابر با پورت بهتر و گرافیک شکیل تره. گرافیک همه چیز نیست اما خیلی مهمه.
احتمالش زیاده. یه سری شایعات خیلی قوی هم بود که میگفتن مایکروسافت قراره توی آوریل کنسولش رو نمایش بده ولی یه دفعه منتقل شد به می ! :D اگه درست یادم باشه ، یکی از افرادی هم که خبر از رونمایی کنسول مایکروسافت توی ماه می داد (که خبرش حقیقت داشت) ، در مورد آوریل هم خبر داده بود.
ولی اگه این قضیه صحت داشته باشه ، یه جورایی به نفع مایکروسافت هم شده ! :D یعنی اگه سونی کنسولش رو معرفی نمیکرد و میذاشت دیرتر نمایش میداد ، مایکروسافت به فکر تغییر توی سخت افزار و ویژگی های جانبی نمی افتاد. ولی الآن برای رقابت مجبور شده تغییراتی بده.
البته بازم میگم همه اینا در صورتی هست که شایعات درست بوده باشن. هنوز هیچی معلوم نیست و حتی با معرفی رسمی کنسول هم شاید هیچ وقت نفهمیم که کدوم شایعه درسته بوده و کدوم غلط. یعنی اگه کنسول نیازی به آنلاین بودن نداشته باشه ، نمیتونیم بفهمیم در ابتدا هم همین طور بوده یا مایکروسافت از دیدن واکنش ملت ترسیده و وقتی دیده توی PS4 هم خبری از این ویژگی نیست ، بی خیالش شده ! :D در مورد سخت افزار هم من زیاد آشنا نیستم ، ولی بعید میدونم بشه توی یه مدت خیلی کم تغییر اساسی توی CPU , GPU داد و اگه تغییری در کار باشه ، احتمالاً توی RAM هست. (حالا یا مقدارش ، یا کیفیتش)
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,640
نام
محمد
^^
یعنی در عرض 1 ماه تونسته کل طراحی کنسول رو عوض کنه؟ دم مایکروسافت گرم :D فکر نمی کنم عوض کردن سخت افزار اینقدر ساده باشه، اونم تو این مدت کوتاه. اتفاقا من فکر میکنم مایکروسافت اصلا برنامه ای واسه نمایش کنسول قبل از E3 نداشته، چند ماه پیش بود که Major Nelson تو بلاگش یه زمان سنج گذاشت که دقیقا 10 June صفر میشد یعنی روز کنفرانس مایکروسافت تو E3، یعنی اینکه احتمالا اینا قصد نداشتن تا قبل از E3 چیزی در مورد کنسول بگن. ولی بعد از اینکه سونی PS4 رو معرفی کرد اینا هم برنامه معرفی کنسولشون رو عوض کردن.
 

BIGnote

کاربر سایت
Apr 14, 2010
1,040
نام
مجید
به احتمال خیلی زیاد مایکرو توی تله سونی افتاده. من تحلیل شخصیم این هست که دلیلی وجود نداره که مایکرو تا به این روز و لحظه در مورد کنسولش بی سر و صدا عمل کنه و هیچ رقمه توجیح تبلیغاتی و تجاری هم نداره مگه اینکه بعد از نمایش PS4 به این نتیجه رسیده باشن برای کم نیاوردن جلوی رقیب مجبورن تغییرات جدیدی رو روی کنسولشون اعمال کنن. من فکر میکنم همه این تاخیرها به این دلیلی هست که تمام شایعات مربوط به Next Xbox درست بوده و به لحاظ سخت افزاری واقعا انقدر از PS4 ضعیف تر بوده. برای همین مجبور شدن کنسول رو ریدیزاین کنن.

چون نباید فراموش کرد که شباهت سخت افزار کنسول های این نسل به معماری PC باعث میشه قدرت کنسول توی موفقیت کنسول ها نقش خیلی موثر و تعیین کننده ای داشته باشه، چراکه سازنده ها بازی هاشون رو روی PC میسازن و بعد برای کنسول ÷ورت میکنن و کنسول قویتر برابر با پورت بهتر و گرافیک شکیل تره. گرافیک همه چیز نیست اما خیلی مهمه.
اگه تاخیر 7-8 ماهه بود میشد در مورد این موضوع فکر کرد، اینها فقط 25 روز معرفی شون رو عقب انداختن که میتونه دلایل استراتژیکی / فنی / نرم افزاری(آماده سازی دمو برای بازی ها) داشته باشه.
شاید به این حرف من بخندید ولی به نظر من با وضعیت فعلی که از سونی و ماکروسافت میبینم با توجه به قدرت R&D و استراتژی هاشون، احتمال داره سونی تو نسل بعد از لحاظ قدرت و تکنولوژی سخت افزاری بشدت از مایکروسافت عقب بیافته و اگه ببینم مایکروسافت کنسولش 2برابر PS4 قدرت داره اصلا تعجب نمیکنم.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
احتمالش زیاده. یه سری شایعات خیلی قوی هم بود که میگفتن مایکروسافت قراره توی آوریل کنسولش رو نمایش بده ولی یه دفعه منتقل شد به می ! :D اگه درست یادم باشه ، یکی از افرادی هم که خبر از رونمایی کنسول مایکروسافت توی ماه می داد (که خبرش حقیقت داشت) ، در مورد آوریل هم خبر داده بود.
ولی اگه این قضیه صحت داشته باشه ، یه جورایی به نفع مایکروسافت هم شده ! :D یعنی اگه سونی کنسولش رو معرفی نمیکرد و میذاشت دیرتر نمایش میداد ، مایکروسافت به فکر تغییر توی سخت افزار و ویژگی های جانبی نمی افتاد. ولی الآن برای رقابت مجبور شده تغییراتی بده.
البته بازم میگم همه اینا در صورتی هست که شایعات درست بوده باشن. هنوز هیچی معلوم نیست و حتی با معرفی رسمی کنسول هم شاید هیچ وقت نفهمیم که کدوم شایعه درسته بوده و کدوم غلط. یعنی اگه کنسول نیازی به آنلاین بودن نداشته باشه ، نمیتونیم بفهمیم در ابتدا هم همین طور بوده یا مایکروسافت از دیدن واکنش ملت ترسیده و وقتی دیده توی PS4 هم خبری از این ویژگی نیست ، بی خیالش شده ! :D در مورد سخت افزار هم من زیاد آشنا نیستم ، ولی بعید میدونم بشه توی یه مدت خیلی کم تغییر اساسی توی CPU , GPU داد و اگه تغییری در کار باشه ، احتمالاً توی RAM هست. (حالا یا مقدارش ، یا کیفیتش)
آخه اگه اینجوری هم باشه تمام استودیو ها که از چند سال قبل دارن بازی میسازن واسه 720 الان چند ماه مونده به ریلیز مگه میشه بگن آقا کلا تعطیل آب قطعه و از اول داریم Design میکنیم همه چی رو . حتی اگه این تغییر فقط RAM باشه بازم مشکل بزرگی واسه کنسولی هست که مجبوره چند ماه بعد ریلیز بشه تا از رقیبش عقب نمونه .

شاید به این حرف من بخندید ولی به نظر من با وضعیت فعلی که از سونی و ماکروسافت میبینم با توجه به قدرت R&D و استراتژی هاشون، احتمال داره سونی تو نسل بعد از لحاظ قدرت و تکنولوژی سخت افزاری بشدت از مایکروسافت عقب بیافته و اگه ببینم مایکروسافت کنسولش 2برابر PS4 قدرت داره اصلا تعجب نمیکنم.
دلایلت رو میشه بگی و همچنین در مورد اون قسمت که بولد کردم توضیح بدی ؟
 
آخرین ویرایش:

Bek

کاربر سایت
Jun 4, 2010
371
بعد یعنی اسم کنسول هم به این پروسه که مایکرو به قول شما برای
رقابت مجبور شده تغییراتی بده! ربط پیدا میکنه یا نه! یعنی مایکرو از اسم PS4 هم مثه قدرت سخت افزاریه PS4 به وحشت افتاده که الان جرات نمیکنه اسم کنسولش رو تا روز 21 می اعلام نکنه!
:-/

این که از کنسول مایکرو تاکنون هیچ اطلاعات درز نکرده به نظرم هیچ ربطی به نمایش PS4 نداره، اصلا این فرضیه که مایکرو بخواد یه کنسولی که 7 8 ساله داره روش کار میکنه رو یه ماهه اونم بخاطر چی! به خاطر 8 گیگ رم تغییر بده خنده داره. کما اینکه افرادی مثه مولینیو یا میجر نیلسون هم گفتند نمایش مایکرو فوق العاده خواهد بود.(دیگه حداقلش مولینیو از مایکرو جدا شده که بهش انگ هایپ کردن رو نچسبونید.)
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,074
به احتمال خیلی زیاد مایکرو توی تله سونی افتاده. من تحلیل شخصیم این هست که دلیلی وجود نداره که مایکرو تا به این روز و لحظه در مورد کنسولش بی سر و صدا عمل کنه و هیچ رقمه توجیح تبلیغاتی و تجاری هم نداره مگه اینکه بعد از نمایش PS4 به این نتیجه رسیده باشن برای کم نیاوردن جلوی رقیب مجبورن تغییرات جدیدی رو روی کنسولشون اعمال کنن. من فکر میکنم همه این تاخیرها به این دلیلی هست که تمام شایعات مربوط به Next Xbox درست بوده و به لحاظ سخت افزاری واقعا انقدر از PS4 ضعیف تر بوده. برای همین مجبور شدن کنسول رو ریدیزاین کنن.

چون نباید فراموش کرد که شباهت سخت افزار کنسول های این نسل به معماری PC باعث میشه قدرت کنسول توی موفقیت کنسول ها نقش خیلی موثر و تعیین کننده ای داشته باشه، چراکه سازنده ها بازی هاشون رو روی PC میسازن و بعد برای کنسول ÷ورت میکنن و کنسول قویتر برابر با پورت بهتر و گرافیک شکیل تره. گرافیک همه چیز نیست اما خیلی مهمه.
توی 2-3 ماه که هیچ، توی یک سال هم نمیشه طراجی یه کنسول رو به این وجه عوض کرد. مگر اینکه بخوان تعطیلات 2014 ریلیز کنن.
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,327
نام
سروش
^^
یعنی در عرض 1 ماه تونسته کل طراحی کنسول رو عوض کنه؟ دم مایکروسافت گرم :D فکر نمی کنم عوض کردن سخت افزار اینقدر ساده باشه، اونم تو این مدت کوتاه. اتفاقا من فکر میکنم مایکروسافت اصلا برنامه ای واسه نمایش کنسول قبل از E3 نداشته، چند ماه پیش بود که Major Nelson تو بلاگش یه زمان سنج گذاشت که دقیقا 10 June صفر میشد یعنی روز کنفرانس مایکروسافت تو E3، یعنی اینکه احتمالا اینا قصد نداشتن تا قبل از E3 چیزی در مورد کنسول بگن. ولی بعد از اینکه سونی PS4 رو معرفی کرد اینا هم برنامه معرفی کنسولشون رو عوض کردن.

کنسول های نسل بعد از لحاظ معماری نزدیک به pc هستن پس تغییرات در سخت افزار آنها خیلی راحت صورت میگیره، 1 ماه زیادم هست :D
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,073
نام
آریا
آخه اگه اینجوری هم باشه تمام استودیو ها که از چند سال قبل دارن بازی میسازن واسه 720 الان چند ماه مونده به ریلیز مگه میشه بگن آقا کلا تعطیل آب قطعه و از اول داریم Design میکنیم همه چی رو . حتی اگه این تغییر فقط RAM باشه بازم مشکل بزرگی واسه کنسولی هست که مجبوره چند ماه بعد ریلیز بشه تا از رقیبش عقب نمونه .
همون RAM کنسول PS4 رو هم بازیسازها خیلی دیر متوجه تغییرش از 4 گیگ به 8 گیگ شدن ! :D یعنی خیلی هاشون تازه توی کنفرانس فوریه سونی این قضیه رو فهمیدن !!
Third-party devs found out PS4 has 8 GB RAM at reveal event, says Just Add Water CEO | Polygon
حتی اگه اشتباه نکنم ، بازیسازهای First Party (مثل سازنده های Killzone) هم تا کمی قبل از کنفرانس سونی به این میزان RAM دسترسی نداشتن و یه سری صحبت ها بود که بازی های نمایش داده شده بر اساس میزان RAM قبلی بوده ! :D یعنی چیز خیلی عجیبی نیست.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
همون RAM کنسول PS4 رو هم بازیسازها خیلی دیر متوجه تغییرش از 4 گیگ به 8 گیگ شدن ! :D یعنی خیلی هاشون تازه توی کنفرانس فوریه سونی این قضیه رو فهمیدن !!
Third-party devs found out PS4 has 8 GB RAM at reveal event, says Just Add Water CEO | Polygon
حتی اگه اشتباه نکنم ، بازیسازهای First Party (مثل سازنده های Killzone) هم تا کمی قبل از کنفرانس سونی به این میزان RAM دسترسی نداشتن و یه سری صحبت ها بود که بازی های نمایش داده شده بر اساس میزان RAM قبلی بوده ! :D یعنی چیز خیلی عجیبی نیست.
من منظورم استودیو های FP بود که از سالها قبل در مورد کنسول نسل بعد اطلاع دارن و بازی میسازن واسش که خوب مثال KZ که زدی منو قانع کرد :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر