نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 معرفی شد

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
استودیو «ناتی‌داگ» ساعاتی قبل خبر از ساخت نسخه ریمستر بازی The Last of Us Part 2 را داد. با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه باشید.

قسمت دوم از عنوان تحسین شده The Last of Us در سال ۲۰۲۰ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. عنوانی که در نهایت در همان سال از دیدگاه بیش از ۳۰۰ سایت مختلف به عنوان بازی سال انتخاب شد و همچنین از سایت بازی‌سنتر نمره کامل ۱۰ را کسب کرد.
در قسمتی از نقد این بازی می‌خوانیم:
«تجربه The Last of Us Part 2 به ما ثابت می‌کند که هنوز با بالاترین حد از پتانسیل بازی‌های ویدئویی روبرو نشده‌ایم. شاخه‌ای از هنر که هر سال حرفی تازه برای گفتن دارد و راه تبدیل شدن به کامل‌ترین شکل آن را با سرعتی بی‌سابقه دنبال می‌کند. راهی که سینما و تلویزیون سال‌هاست به انتهای آن رسیده و دیگر توان رقابت با بازی‌های ویدئویی را ندارند. ساخته Naughty Dog به راحتی استانداردهای یک بازی ویدئویی را در تمامی بخش‌ها از جمله داستان، گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری ارتقا می‌دهد. اثری که ما را به دیدن آینده‌ای جذاب‌تر، زیبا‌تر و درگیرکننده‌تر از امروز امیدوار می‌کند.» نقد و بررسی کامل بازی را اینجا بخوانید.

حال نوبت به آن رسیده که شاهد عرضه این عنوان برای کنسول پلی استیشن ۵ باشیم.

tlo2.jpg

نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 در تاریخ ۲۹ دی (۱۹ ژانویه سال ۲۰۲4) برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. این نسخه شامل این موارد می‌شود:

-امکان تجربه بازی با رزولوشن 4K همراه با بهبود های بصری
-کاهش زمان لودینگ بازی به لطف SSD کنسول پلی استیشن ۵
-پشتیبانی کامل از تمام قابلیت های کنترلر دوالسنس
- اضافه شدن مراحل جدید با نام «Lost Levels» (مراحلی که به نسخه دوم راه نیافته بودند)
- لباس‌های جدید برای شخصیت‌های بازی
-اضافه شدن مد «Guitar Free Play»
- یک مد Roguelike جدید
photo_2023-11-17_16-43-49.jpg

همچنین این عنوان برای دارندگان نسخه پلی‌استیشن ۴ با قیمت 10$ در دسترس خواهد بود. علاوه بر این بازی یک نسخه فیزیکی هم با نام WLF edition دریافت خواهد کرد که شامل استیل بوک، تریدینگ کارت، پین، پچ و نسخه فیزیکی بازی می‌شود.
 
آخرین ویرایش:

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,164
نام
سبحان
شما داری شلوغش میکنی، کسی خودش رو به خواب نزده.
الان دیگه نسل 6 و 7 نیست که استودیوها هر سال یا دو سال یکبار یک بازی جدید منتشر کنن.

الان ساخت بازی AAA درجه یک و بقول خودت مرز جابه‌جا کن حداقل 4 سال زمان میبره، بچه‌ها نمونه‌های مختلف در مورد استودیوهای دیگه رو خیلی واضح و روشن مقایسه کردن.

ولی طبق معمول چون ناتی داگه، یه سری وظیفه شرعی خودشون میدونن که همه چیز رو منفی و داغون و اشتباه جلوه بدن.

خودشون به وضوح گفتن تیم اصلی بطور کامل داره یه پروژه دیگه‌ کار میکنه.
والا من شلوغ نکردم. من از اولشم ناتی داگ رو با خودش مقایسه کردم.
حالا به فرض قبول.ساخت بازیا طولانی تر شده. الان insomniac داره چیکار میکنه؟
۲۰۱۸ اسپایدرمن. ۲۰۲۰ مایلز مورالز. ۲۰۲۱ رچت با اون گرافیک. ۲۰۲۳ هم اسپایدرمن ۲ با متای ۹۱.
تقریبا هر دو سال یه بازی دادن که همه هم خوب بودن.
الان جان خودتون نیاید بگید اینسومنیک فرق داره. راکستار رو هم وسط نکشید.
من نه ناتی داگ رو ترول کردم نه بهش خورده گرفتم. انتقادم به جیم رایان هست که خود فنای سونی هم ازش شاکین.
قطعا این ریمستر و ریمیک ها رو هم ایشون دستور داده بسازن.
ریمیک و ریمستر بد نیست به شرطی که کل کار استودیو رو تعطیل نکنن براش.
در مورد پروژه بزرگشونم تا چیزی ازش ندیدیم همش خیال پردازیه
یروز یکی میاد میگه دارن لست ۳ میسازن. یکی میگه پروژه عظیم و آی پی جدید. یکی میگه فکشنز کنسل، یکی میگه نه ادامه داره ساختش.

برداشت من از اینا فقط وضعیت آشفته و سر در گمی ناتی داگه.
حالا شما فنش هستین و میخواین ازش دفاع کنین دبگه تصمیم خودتونه.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,777
بعضیا یجوری میگن ناتی داگ به جای شاهکار ساختن و ..... همش دچار ریمیک و ریمستر ساختنه که فکر میکنن ما حافظمون مثه ماهیه قرمزه و فراموشی داریم.:D انگار یادمون نمیاد که بنظر همین عزیزان بازیهای ناتی فیلم سینمایی بود و گیم پلی نداشت و ....حالا یهو براشون شده شاهکار.

بنظر من بحث در مورد هیترای ناتی داگ عین بحث با ایدیولوژیستای ea میمونه:D قشنگ تناقض رفتاری و شخصیتیه ادما رو میشه فهمید و هر بار بیشتر از قبل تعجب کرد

.
چرا شما انقدر علاقه داری همه چیز رو سیاسی کنی؟
هیتر چیه دیگه؟ اصن کل موضوع چه ربطی داره به ea و سیاست؟
وقتی اون چیزی که دوست داری تبدیل بشه به مقدساتت همین میشه که کسی کوچکترین نقدی بهش وارد کنه، تبدیلش میکنید به طرفدار ea و هیتر و....

دوتا نقد به nd شد تو این تاپیک. و الان شما و دوستانتون دارید چند صفحه با دشمن فرضی مبارزه میکنید.
اول اینکه گرفتن پول برای یک آپدیت 1 سنت باشه یا 100 دلار، کار درستی نیست. چون عادیسازی این روند باعث میشه دودش تو چشم هممون بره.
که شما و دوستان پاسخ دادید اسکین و پیتزا 20 دلاره پس یه آپدیت 10 دلار میارزه. حالا اینکه اسکین و پیتزا چه ربطی به آپدیت داره، از فهم و درک من خارجه.

دوم اینکه بعضی دوستان باورشون اینه که nd پتانسیل بیشتری داره و چرا ازش استفاده بهتری نمیکنه و به جاش ریمستر منتشر میکنه.
که اونم جوابش این بود که nd خیلی هم قوی کار میکنه و خروجی هاش از همه استودیوها تو این نسل بهتر بوده و هیچگونه ایراد و کم و کاستی درش وجود نداره. و یه پرفکت به تمام معناست.
ایشالا که همینطور باشه.

ولی اینا دلیل نمیشه شما راه بیوفتی تو فروم انگ هیتر و ea و... رو به هرکسی که نظر مخالفت رو داره بچسبونید. حداقل برای من به شخصه تلو نه اهمیتی داشته و نه داره و نه اصن مخاطبشون بودم و نه اصن دلیلی داره که بخام هیت بدم. اینجا هم که دوتا کامنت دادم کاملن دلیل حضورم رو گفتم. ولی فکر نمی کنم یه دونه کامنت هم تو تاپیک های اصلی تلو1 یا 2 از من وجود داشته باشه.

یه سرگرمی جدیدی شده برای بعضی ها. دنبال این هستید که یه کامنت یا نظر مخالف خودتون رو تو فروم پیدا کنین و چند صفحه مستقیم و غیر مستقیم حمله کنین بهش.
پاسخ هم که بدیم نتیجش میشه اخطار و بن.
 

wave

کاربر سایت
Jun 27, 2007
778
اگر داخل ND بازی جدیدی در‌حال ساخت بود یا به مرحله‌ی قابل قبولی رسیده بود، با توجه به سابقه‌ی‌ درخشان امنیت اطلاعات داخلی‌ش قطعا خبری ازش به بیرون درز می‌کرد.

اینکه‌ ریمستر TLoU 2 در حال ساخت بود رو‌ همه می‌دونستیم، فقط منتظر معرفی‌ و تاریخ عرضه‌ش بودیم.
توی این سه سال هم‌ مشغول‌ ریمستر کردن دو نسخه بودن. اگر پروژه‌ای هم در کنارش روش مشغول بودن پیشرفت آنچنانی نکرده! شاید نسخه سوم از TLoU رو بسازن و‌ موقع پخش فصل سوم عرضه‌ش کنن.
 

mmirzakhani93

کاربر سایت
Sep 17, 2013
361
صفحات قبل یه کامنت فوق عجیبی دیدم که حتا در استانداردهای گوینده هم دوز ترولیزم نزدیک به گریه زاری و به در و دیوار کوبیدنش خیلی بالا بود! گفته شده ND بازی کم میسازه چون امی هنینگ و بروس استرالی رفتن و همه کاره شده نیل دراکمن، اما رفتن اعضا بدیهی ترین اتفاق تو استدیوهای بزرگه و ND هم به خوبی استعدادهای جدید رو جایگزین همین امی هنینگی کرده که به عنوان مثال بعد رفتن از ND تا الان و در طول این دو نسل هیچ خروجی نداشته و نتیجه کارش دو سه تا پروژه کنسل شده بوده فقط. یا بروس استرالی که نمیخواست اصلا پروژه AAA کار کنه و بازی فعلیش هم یه چیز کوچیک و جمع و جوره. اما الان ND جای این افراد دستکم سه تا کارگردان خیلی بزرگ تربیت کرده و یحتمل یکیشون هم کارگردان همین New IP جدید هست. یعنی گوینده یه چیزی میگه که نشون میده واقعا سر سوزنی هیچ اطلاعی از ویدئو گیم نداره و تنها چیزی که انصافا درش استاده ترول کردن های به شدت سخیف، سطح پایین و صرفا منباب خوشحال کردن رفقا یا ارضا احوالات شخصی در لحظه خاصه. اکثرا هم نمودش انکار واقعیات و بیان افکارات به شدت سورئال و خلاف واقعیت هست. درست مشابه اظهارات مدیران رده بالا و میانی EA.

با این وضع واقعا دوست دارم ببینم بعد معرفی IP جدید ND چه نظرات عجیب غریب و سورئال جدیدی رو خواهیم شنید؟:D
منکه اینا رو بلاک کردم
بنظرم شما هم اینا رو بلاک کنید
تنها کارشون شده فقط ترول کردن سونی و استودیو هاش ! یه تاپیک نیست بشه اومد خبر از خود بازی خوند
اینجوری میان یکم گریه و زاری می کنن وقتی ببینن خبری نیست راهشون رو کج می کنن میرن همونجایی که ازش بیرون اومدن
 
  • Like
Reactions: Scαrface

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
اگر داخل ND بازی جدیدی در‌حال ساخت بود یا به مرحله‌ی قابل قبولی رسیده بود، با توجه به سابقه‌ی‌ درخشان امنیت اطلاعات داخلی‌ش قطعا خبری ازش به بیرون درز می‌کرد.

اینکه‌ ریمستر TLoU 2 در حال ساخت بود رو‌ همه می‌دونستیم، فقط منتظر معرفی‌ و تاریخ عرضه‌ش بودیم.
توی این سه سال هم‌ مشغول‌ ریمستر کردن دو نسخه بودن. اگر پروژه‌ای هم در کنارش روش مشغول بودن پیشرفت آنچنانی نکرده! شاید نسخه سوم از TLoU رو بسازن و‌ موقع پخش فصل سوم عرضه‌ش کنن.
آره باو چیز جدیدی در حال ساخت ندارن دروغ گفتن ، کل اعضای استدیو داشتن رو ریمستر کار میکردن بعد از این ریمستر هم کلا در ND تخته میشه دراکمن هم میره آبدارچی initiative میشه که وسط AAAAAA ساختنشون چای برسونه. خلاصه وضعیتشون وحشتناکه
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
گیریم فکشنز خیلی افتضاح شده و اون چیزی که باید بشه نشده. اینکه بازی مشکل دار رو منتشر نکنی و به مخاطب احترام بذاری کاری هست که از هر استودیویی بر نمیاد.
حتی CD Projekt هم ریسک تأخیر مجدد و یا کنسل کردن پروژه رو نکرد و یا Redfall که بهتر بود کنسل بشه یا در بدترین حالت تأخیر بخوره تا اینکه با این وضعیت منتشر بشه.
یا حتی هلبلید ۲ بهتره دو سال بعد بیاد تا اینکه پر از مشکل و باگ و افت فریم ریت باشیم.
همیشه از تأخیر خوردن Halo Infinity دفاع کردم و این رو نه تنها اقدام منفی نمیدیدم که خیلی هم مثبت در نظر می‌گرفتم هرچند همون عنوان هم نیاز به پولیش بیشتری داشت ولی همون تأخیر باعث شد که جلوی یه فاجعه گرفته بشه.
نه تنها ناتی داگ که هیچ استودیو و شرکتی در هر صنعتی، بخاطر این اول نمیشه که هرچی بسازن با کیفیت هست بلکه اینها فقط باکیفیت ها رو منتشر میکنن. پشت هر عنوان با کیفیت و موفقی هزاران ایده و پروژه شکست خورده هست که بخاطر کمال گرایی تیم کنار گذاشته شده.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
Screenshot_20231119-130137.jpg

Screenshot_20231119-130642.png

به زودی دراکمن با زنش اختلاف داره و ضد زنه ، بازیش رو نخرید...😂😂😂 تو رو خدا نخرید ، ما میخواستیم دراکمن رو اخراج کنیم ولی با حفظ سمت رئیس استودیو هم شد ... ما رو یاری کنید 😭😭

گفتم که چی کردی با اینا حضرت دراکمن
 

RedShift

کاربر سایت
Dec 5, 2013
1,513
حالا شما هم هر چی بگید اخرش ناتی داگ بازیشو معرفی میکنه و اون دلواپس های “ناتی داگ که شاهکار میساخت تبدیل شده به ریمستر ساز” وارد فاز “این چه بازی داغونیه نسبت به شاهکار های قبلبشون افت کرده” میشن. مرحله اخر هم اینه که نمرات بازی میاد و همه نمرات بالان وارد فاز “سونی منتقدا رو خریده و فقط به خاطر وک بودن نمره دادن” میشه.
این سبکل تا ابد ادامه داره
 

ar-15

کاربر سایت
Jan 27, 2023
465
حتی خوشبین ترین طرفدارهای nd ته دلشون این نگرانی هست که بعد از ۳ سال و نیم، چرا حتی هنوز معلوم نیست برنامه بعدی استدیو چیه.
حالا اینکه راکستار هم همینه، باقی کله گنده ها که همه دسته جمعی عقب گرد داشتن، همه حرفهای توجیه کنندست و آرامبخش موقتیه (منظورم آروم شدن از نگرانیه نه فشار و ...)
چرا که این اتفاق در nd بیسابقه بوده که سه و نیم سال از پروژه آخر بگذره اما هنوز لوگوی پروژه بعدی مشخص نباشه و طبق روال باید حتی تریلر هم ازش میومد
این در کنار اخبار نگران کننده ی فکشن نشون میده اوضاع جدا گل و بلبل نیست، تیره و تار نیست، اما گل و بلبل هم نیست
حالا ۲ راه داری: اینکه منفی بافی کنی، غر بزنی و باعث ناراحتی باقی بشی
یا با یادآوری خاطرات خوش گذشته مثل لیست جوایز یا پسترهای دراکمن، امید و شادی رو گسترش بدی
راه دوم قطعا انسانی تره
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,768
نام
مراد حلیمی
چرا شما انقدر علاقه داری همه چیز رو سیاسی کنی؟
هیتر چیه دیگه؟ اصن کل موضوع چه ربطی داره به ea و سیاست؟
وقتی اون چیزی که دوست داری تبدیل بشه به مقدساتت همین میشه که کسی کوچکترین نقدی بهش وارد کنه، تبدیلش میکنید به طرفدار ea و هیتر و....

دوتا نقد به nd شد تو این تاپیک. و الان شما و دوستانتون دارید چند صفحه با دشمن فرضی مبارزه میکنید.
اول اینکه گرفتن پول برای یک آپدیت 1 سنت باشه یا 100 دلار، کار درستی نیست. چون عادیسازی این روند باعث میشه دودش تو چشم هممون بره.
که شما و دوستان پاسخ دادید اسکین و پیتزا 20 دلاره پس یه آپدیت 10 دلار میارزه. حالا اینکه اسکین و پیتزا چه ربطی به آپدیت داره، از فهم و درک من خارجه.

دوم اینکه بعضی دوستان باورشون اینه که nd پتانسیل بیشتری داره و چرا ازش استفاده بهتری نمیکنه و به جاش ریمستر منتشر میکنه.
که اونم جوابش این بود که nd خیلی هم قوی کار میکنه و خروجی هاش از همه استودیوها تو این نسل بهتر بوده و هیچگونه ایراد و کم و کاستی درش وجود نداره. و یه پرفکت به تمام معناست.
ایشالا که همینطور باشه.

ولی اینا دلیل نمیشه شما راه بیوفتی تو فروم انگ هیتر و ea و... رو به هرکسی که نظر مخالفت رو داره بچسبونید. حداقل برای من به شخصه تلو نه اهمیتی داشته و نه داره و نه اصن مخاطبشون بودم و نه اصن دلیلی داره که بخام هیت بدم. اینجا هم که دوتا کامنت دادم کاملن دلیل حضورم رو گفتم. ولی فکر نمی کنم یه دونه کامنت هم تو تاپیک های اصلی تلو1 یا 2 از من وجود داشته باشه.

یه سرگرمی جدیدی شده برای بعضی ها. دنبال این هستید که یه کامنت یا نظر مخالف خودتون رو تو فروم پیدا کنین و چند صفحه مستقیم و غیر مستقیم حمله کنین بهش.
پاسخ هم که بدیم نتیجش میشه اخطار و بن.
اولا من این پستم خطاب به شما نبود که خودت رو توصیف میکنی و از خودت دفاع میکنی
دوما هر کسی تو این فروم سوابقش مشخصه و معلومه وقتی از یه چیزی انتقاد میکنه اون انتقاد واقعی هست یا کیکه :Dهمه هم قوه تفکر دارن

سوما هر آدم عاقلی وقتی میبینه کسی که تا دیروز کلی متلک مینداخت به بازیهای ناتی و بازیهاشو اصن بازی نمیدونست یهو نگران ریمستر ساختن و افول ناتی داگ شده می فهمه که اومده ترول کنه و طبیعیه جواب یه ترولر رو درست و حسابی نمیدن.
اگر یه ادم نرمالی انتقاد بکنه مشخصا بحثش جداست - این "اضافات 3 مرحله + مد روگ لایک" هم ارزش 10 دلار رو داره و قبلا خیلی از شرکتها برای dlc با محتوای کمتر از اینم پول گرفتن ولی چون مربوط به ناتی داگ نبودن مشکلی نداشت

خلاصه که وقتی چیزی مشخصه نیاز به بحث هم نیس - این پست فقط به این خاطر نقل قول کردم که فکر نکنی روی بحثم تو پستی که نقل قول کردی شما بودی

.
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,839
نام
شیخ صدرا
آخر ما نفهميديم
ناتى داگ فيلم سينمايي ميسازه و بازياش خطى و بدون گيم پلى بوده يا شاهكار ميساخته.
من زياد با اين ريميك و ريمستر ساختنا حال نميكنم
اما اين اپديت ١٠ دلارى با توجه به محتواى افزوده منطقى به نظر مياد.
ولى خب افزايش هزينه ها و انتظارات و وضعيت اقتصادى متزلزل بعد كوويد كه هنوزم وجود داره باعث شده استوديو ها كمتر ريسك كنن.

اما اينكه شما با گرايشات به سمتى كه از يه نسل قبل انحصارى فرست پارتى درست حسابى انگشت شمار داشته _با احتساب ماشين بازى و شبيه ساز پرواز _ و آخرين برگ برنده ش هم همون عنوان كذايي بود كه همه ميدونن (كه اسمشو بياريم ميان بنمون ميكنن :D ) بياى و با كوبيدن سونى و استوديو هاش در پوشش دلواپس به طور غير مستقيم بخواى وضعيتو بحرانى نشون بدى زياد جالب نيست:D

اينكه حالا ناتى داگ پروژه ايي داره يا نه،اصلا چى قراره از آب در بياد حالا معلوم ميشه ولى به نظرم بيخبرى خيلى بهتر از نشون دادن لوگو و تريلر cg از عربده زدن و لب و دهن كاركتر بازيه.

View attachment 319194

View attachment 319195

به زودی دراکمن با زنش اختلاف داره و ضد زنه ، بازیش رو نخرید...
😂
😂
😂
تو رو خدا نخرید ، ما میخواستیم دراکمن رو اخراج کنیم ولی با حفظ سمت رئیس استودیو هم شد ... ما رو یاری کنید
😭
😭


گفتم که چی کردی با اینا حضرت دراکمن

اينا با مصرف شيشه اين حرفا رو ميزنن يا خالى خالى؟
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
صفحات میانی رو رد کردم چون میشد حدس زد موضوع انتقادات چیه:D

به عنوان آدمی که قرار نیست بازی رو بخرم، درک نمی‌کنم چرا باید به ۱۰ دلاری بودنش اعتراض کنم. اگر قرار بود بازی رو یه راست ۷۰ دلار قیمت بزنه، محل اعتراض می‌شد براش در نظر گرفت.
اما توی روزگار اسکین ۱۰-۲۰ دلاری، آپدیت ۱۰ دلاری که چیزهای جدید اضافه می‌کنه واقعا جای اعتراض خاصی نداره.

ظاهراً کلیه معترضین هم کسایی هستن که قصدی برای خرید بازی ندارن. البته عجیب نیست اما به هر حال:D

خب دقت کنی میبینی که بیشتر اینایی که معترض هستن، همگی از جبهه مقاومت هستن و تا دیروز این بازی رو خطی سینما زده و یک لزبین بی خدا معرفی میکردن. در کل بر منی که تحربه بازی رو نداشتم، این قیمت باعث ترغیب میشه که حتما خرید رو انجام بدم
 

zxc0012004

Da Spirit of Eternity - مدیر سابق
Loyal Member
Sep 30, 2005
1,289
نام
احمد
حتی خوشبین ترین طرفدارهای nd ته دلشون این نگرانی هست که بعد از ۳ سال و نیم، چرا حتی هنوز معلوم نیست برنامه بعدی استدیو چیه.

هان مَشو نومید چون واقِف نِه‌ای از سِرِّ غیب
باشد اندر پرده بازی‌هایِ پنهان غم مخور

ای دل اَر سیلِ فنا بنیادِ هستی بَر کَنَد
چون تو را نوح است کشتیبان، ز طوفان غم مخور

پ.ن.۱: منظور حضرت حافظ از بازی های پنهان در اینجا همون بازیهای اعلام نشده ND هستش!
پ.ن.۲: شما می تونی اینجا بجای نوح از neil هم استفاده کنی، همون معنی رو میده.
پ.ن.۳: ما یه نوبت سر ماجرای اسپایدی ۲ نگران بودیم، روز عرضه چنان با پشت دست به حساب نگرانی مون رسیدن، که دیگه ما کی باشیم که بخوایم نگران باشیم :D
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر