ناتی داگ ، نماد هنر هشتم

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
8bed_naughtydogsony.jpg

دیوید کیج کارگردان مشهور صنعت بازی در جایی میگوید :

"سوالی که همیشه از خودم میپرسم این است که انتظار داریم بازی ها چگونه باشند؟ایا این ها فقط اسباب بازی هایی هستند که موجب سرگرمی ما میشوند؟ یا وسیله ای برای لذت بردن و افازایش ادرنالین خون هستند؟احساس میکنم بازی ها میتوانند کمی بیش از انچه که امروزه میبینیم باشند ، در واقع زنده بوده و چیزی را بیان کنند" . بهترین پاسخ برای این سوال دیوید کیج عناوین شرکت مشهور ناتی داگ است.


شرکت ناتی داگ ( تا سال 1989 با نام جم سافتور فعالیت می کرد) در سال 1984 توسط اندی گاوین و جیسون روبین تاسیس شد.ناتی داگ 3 عنوان Math jam ، Ski Crazed و Dream Zone را از زمان تاسیس ( 1984 )تا سال 1989 به بازار عرضه کرد که همگی اثاری موفق و پرفروش بودند.پس از عرضه ی این 3 عنوان ، شرکت ناتی داگ عناوین دیگری نظیر Keef The Thief ، Ring Of Power و Way Of The Warrior را به بازار عرضه کرد که هر کدام موفقیت های خوبی را برای شرکت محبوب ناتی داگ به ارمغان اوردند.


z49v_cover_large.jpg


تا اینکه در سال 1996 یکی از بهترین و شاخص ترین فرانچایزهای صنعت بازی توسط ناتی داگ خلق شد.مجموعه ی محبوب Crash Bandicoot با گیم پلی روان و زیبا ، گرافیک و طراحی چشم نواز ، صداگذاری فوق العاده ، چالش های فراموش نشدنی و از همه مهم تر معرفی شخصیت محبوب و شیرین Crash ، کمک فراوانی به سونی و کنسول محبوب پلی استیشن کرد.بدون شک کرش یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی است. از مجموعه ی کرش تا به امروز 50 میلیون نسخه به فروش رسیده است.


Jak_and_Daxter_-_The_Precursor_Legacy_Coverart.png


بعد از موفقیت های بی نظیری که شرکت ناتی داگ با مجموعه ی کرش بر روی کنسول محبوب پلی استیشن کسب کرد ، نوبت کنسول افسانه ای پلی استیشن 2 شد.ناتی داگ با خلق فرانچایز محبوب و معروف Jak &Daxter در سبک پلتفرمر نشان داد که یکی از بهترین سازنده های صنعت بازی هستند.

مجموعه ی Jak &Daxter با ماموریت های فروان ، معماهای جالب و داستان جذاب تبدیل به یکی از فرانچایزهای محبوب کنسول پلی استیشن 2 و نسل ششم صنعت بازی شد. مجموعه ی جک و دکستر 15 میلیون نسخه فروش داشته است.کیفیت و فروش بالای عناوین ناتی داگ باعث شد تا شرکت ناتی داگ تبدیل به بزرگترین امید این شرکت برای تصاحب بازار محسوب شود.عناوین ناتی داگ همیشه کیفیت بالایی بر روی کنسول های پلی استیشن داشته اند و جالب تر وقتی نگاه به عناوین عرضه شده ی ناتی داگ(تا ان زمان) میکنیم حالتی فانتزی و کارتونی دارند و ناتی داگ عنوانی جدی با درجه سنی بالا(تا ان زمان) عرضه نکرده بود.


1e9a_1.jpg


اما ان ها نسل هفتم صنعت بازی را با یک غافلگیری اغاز کردند.عرضه ی بازی که خط مشی ان با سایر عناوین عرضه شده ی ناتی داگ تا ان زمان متفاوت بود.عنوان Uncharted: Drake's Fortune با گیم پلی جذاب ، داستان زیبا ، شخصیت های دوست داشتنی ، گرافیک فوق العاده در کنار موسیقی و صداگذاری عالی تبدیل به یکی از بهترین عناوین سال 2007 شد.عنوان Uncharted: Drake's Fortune با ترکیب المان های برتر عناوین موفق تجربه ای دیدنی و به یادماندنی را برای دارندگان کنسول ps3 خلق کرد.


Uncharted_2_box_artwork.jpg



در سال 2009 و با عنوان بی نظیر و بزرگ Uncharted 2: Among Thieves ، ناتی داگ استانداردهای صنعت بازی را به جلو برد.عنوان Uncharted 2: Among Thieves یک اثر کامل و پرتحرک ، غیر منتظره ، دیدنی ، شنیدنی ، مفرح و سرگرم کننده ، یک سوپرایز متنوع و دائمی ، داستان زیبا و جذاب و بخش چند نفره کامل و پخته تبدیل به یکی از بهترین اثار تاریخ شد.به جرات میتوان گفت که فرانچایز انچارتد از معدود بازی هایی است که قسمت دوم ان از قسمت اول بهتر کار شده است.


Uncharted_3_Boxart.jpg



حالا دیگر انچارتد و قهرمان بذله گویش نیتن دریک پرچمدار شرکت سونی و کنسول قدرتمند ps3 در نسل هفتم بودند.در سال 2011 قسمت سوم مجموعه ی انچارتد با نام Uncharted 3: Drake's Deceptionعرضه شد.اثری با داستان جذاب ، حوادث و ماجراهایی درگیر کننده و شخصیت پردازی های ملموس ، صحنه های سینمایی و میهج ، گزینه های مختلف برای از بین بردن دشمنان ، گرافیک تکنیکی تحسین برانگیز همراه با طراحی هنری زیبا ، انیمیشن های خارق العاده ، صداگذاری عالی به همراه موسیقی گوش نواز ان را در زمره ی برترین عناوین سال 2011 و از ان یک عنوان بزرگ و تاثیرگذار ساخت.

gaming-the-last-of-us-cover-art.jpg


اما این پایان کار ناتی داگ در نسل هفتم بازی های رایانه ای نبود.ناتی داگ هنوز تشنه ی موفقیت بود ، به دنبال ساختار شکنی بود ، به دنبال ساخت بازی بود که تا ابد در ذهن بازیبازها ثبت شود ، به دنبال میخکوب کردن بازیباز به هنگام بازی کردن بود(کاری که به دفعات انجام داده است).اما این بار ان را به شکل جذاب تر! و دیدنی تری نشان داد.ناتی داگ با عنوان The Last Of Us یک بار دیگر ، این بار به مراتب عمیق تر و محکم تر بازیبازان سراسر دنیا را غافلگیر و میخکوب کرد.


ناتی داگ با اخرین ما که دارای داستان ، گرافیک و گیم پلی فوق العاده و خلق دنیای اخرزمانی و قابل باور بود ، یکی از بهترین اثار صنعت بازی را در سال 2013 روانه ی بازار کرد تا نسل هفتم را با یک موفقیت بی نظیر به پایان ببرد.عنوانی که نه تنها امروز ، بلکه تا ابد از ان به عنوان یکی از شاهکارهای صنعت بازی یاد خواهد شد.


7yd_91zbeupcdll._ac_sx430_.jpg


نسل هفتم نسل رویایی برای ناتی داگ دوست داشتنی بود.به هر انچه که میخواستند رسیدند اما ایا این موفقیت ها باعث میشود که ناتی داگ سیراب شود و انگیزه ی گذشته را نداشته باشه؟هستند شرکت ها و بازیسازانی که وقتی به اوج قله میرسند بنا بر دلایلی افت میکنند و دیگر ان قدرت گذشته را ندارند.پاسخ ناتی داگ به سوال و نگرانی ما عرضه ی عنوان بزرگ و بی نظیرUncharted 4: A Thief's End بود. بازی که با جمع بندی بی نظیر داستان و تکامل المان های قبلی سری انچارتد تبدیل به یکی از بهترین عناوین نسل هشتم شد.



s7zg_the_last_of_us_part_ii_ellie_4k-1680x1050.jpg


اخرین عنوان شرکت ناتی داگ بازی The Last of Us Part II است که در مراسم PSX 2016 معرفی شد.بازی در مراحل ابتدایی توسعه به سر می برد و به احتمال فراوان در سال 2018 یا 2019 منتشر خواهد شد.اما با توجه به سابقه ناتی داگ و کیفیت فوق العاده عناوین ان ، میتوان بازی The Last of Us Part II را یکی از عناوین برجسته نسل هشتم قلمداد کرد.


*عناوین ناتی داگ لذتی است برای بازیبازان و الگویی برای بازیسازان.ناتی داگ نشان داد که با به کارگیری المان های برتر سبک های مختلف و ایجاد نواوری و ترکیب ان ها با یکدیگر میتوان چه اثار به یادماندنی خلق کرد.*


نویسنده

بهزاد کریمی
 
آخرین ویرایش:

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
ممنون بابت متن
شاید با بازی های ND بیشتر از بازی های هر شرکت دیگه ای خاطره دارم از کرش ها بگیر تا U و TLOU که گل سرسبد این خاطرات برام CTR هست , کلا جایگاه ویژه ای در زندگی من داشته و داره
به لطف ND همیشه یکی از بهترین تجربه های هر نسل برام رقم خورده و معجزه کاراشون اینه که بازی هاشون موندگار هست
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,377
نام
رامین
دستت درد نكنه ، معلومه زحمت بسيار زيادي كشيدي براي اين مطلب
با اختلاف بهترين شركت بازي سازي تاريخ هستن ، عملا هر بازي كه ميسازن گوتي ميشه :D
با شاهكار TLOU منو با دنياي گيم اشتي دادن ، واقعا درود بر اين شركت بي نظير :x
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
اقا دمت گرم بیشتر از همه از بخش کرش جک و دکستر خوشم اومد چون اطلاعات کافی دربارشون نداشتم:D انچارتد 2 بهترین بازی زندگیم بود فکر کنم 10 باری تمومش کردم ولی هنوزم سیر نشدم 3 هم بسیار قشنگ بود ولی نه اونقدر که بخوام بیشتر از دو بار تمومش کنم
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

arash1996

کاربر سایت
May 17, 2012
1,481
نام
آرش
بهزاد جان دستت بابت زحمتی که برای مقاله کشیدی درد نکنه :-bd

The Last of Us بهترین بازی عمر منه ولی بیشتر از اون از ND به‌خاطر خلق شخصیت کرش و بازی Crash Team Racing ممنونم. بازی‌ای که کلی تو خونه بازیش می‌کردم و همیشه خودم رو آماده‌ی بازی‌های چهارنفره‌ی تو کلوپ می‌کردم :D:x
 

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
کراش رو از ماریو اسکی رفته بودند. آنچارتد رو هم از توم رایدر اسکی رفتند.:D
ولی خب ناتی داگ مثل گوگل انقد کارشو خوب انجام میده که این اسکی رفتنا دیگه به چشم نمیاد.
اسکی:| به این نمیگن اسکی انچارتد کدوم یکی از المان هاش به تومب شباهت داره؟ به این میگن الهام گیری که بنظرم اصلن اینجوری نیست درباره کراش هم باید بگم بازیایه پلتفرمر هم اکثرشون شبیه هم بودن فقط کم مونده یکی بیاد بگه جک بخاطر اینکه شبیه الف ها هست از رو لینک اسکی رفتنش=)) اینا رو نگفتم که الکی بحث بیخود ایجاد کنم ناراحت نشو هر کی یه نظری داره دیگهO:-)
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,736
نام
علی
کرش یه بازی action-platformer بود اونم در فضای کاملا 3D , گیم پلی متفاوت , دیزاین متفاوت , شخصیت پردازی ها و دنیای یونیک نمیدونم چه اسکی از ماریو داشته :)) یعنی بعضی ها خدای اطلاعات هستند lol
آنچارتد هم بازی بود که از سبک توم رایدر فقط الهام گرفت و هیچ گونه اسکی خاصی نداشت ولی بعد از موفقیت آنچارتدها این توم رایدر بود که دقیقا اومد از آنچارتد کپ زد اینو دیگه همه دیدن و می دونن (مراجعه شود به گیم پلی توم رایدرهای قبل از ریبوت و بعدش به آنچارتد و ریبوت توم رایدر)
 

ALBERT W3SKER

THE FATHER OF SURVIVAL HORROR
کاربر سایت
Dec 13, 2016
697
نام
بهزاد
اتفاقا کرش برای مقابله با ماریو و نینتندو بود.کمک به سزایی هم به سونی و پلی استیشن کرد.اخه ماریو چه ربطی به کرش داره!

توم ریدر هم خودش الهام گرفته از سری فیلم ها ایندیانا جونز هست.منبع الهام انچارتد هم همون فیلم هست.
 
  • Like
Reactions: jhoobin

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
فکر کنم این دوست عزیز اصن گیم پلی ماریو64 ندیده که چقدر متفاوته:|
درسته ماریو اولین بازیه این سبکه ولی دلیل نمیشه کرش اسکی از رو ماریو باشه اگه اینجوریه پس سگا هم الکس کید سونیک رو هم از رو ماریو اسکی کرده دیگه=))
 
  • Like
Reactions: ALBERT W3SKER

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
678
خیلی خوب بود ممنون.من با آثار ناتی داگ زندگی کردم.الحق ناتی داگ یکی از بهترین استدیوهای بازیسازی تاریخ هست(برای من بهترینه).گوشه ای از افتخارات ناتی داگ:
پرافتخار ترین بازی انحصاری کل تاریخ مال ناتی داگ هست(دِ لست اف اس با ۲۴۹ جایزه گوتی)-تنها گوتی انحصاری تاریخ مال ناتی داگ هست(آنچارتد ۲)-با احتساب آنچارتد ۴ ناتی داگ در کنار بتزدا پر افتخارترین در زمینه بیگ وینر یا پر افتخارترین بازی سال هست(۳ بار)-متای میانگین بازیهای ناتی داگ بین شرکتها و استدیوهای مطرح بیشترین هست(۸۸)مال امثال راکستار و بلیزارد و والو و بتزدا خیلی کمتر از ایناست.ناتی داگ تنها استدیوی مطرحی هست که اصلا متای غیر سبز نداره(راکستار و ... متای زرد و قرمز دارند).تو پنچ بازی برتر تاریخ از نظر تعداد نمرات کامل و ۱۰ از ۱۰ ناتی داگ سه تا بازی داره(uncharted ۲ سی و نه تا نمره کامل-uncharted 4 سی و نه تا نمره کامل-the last of us چهل و دو تا نمره کامل!)البته خیلی ناتی داگ پر افتخار تر از ایناست ولی من به گوشه ای از افتخاراتش اشاره کردم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر