مقایسه سخت افزاری XBOX One و PlayStation 4

amingp

کاربر سایت
Feb 27, 2010
138
بله اینجا دل رودش رو ریخته بیرون!

دقیقا منظور؟؟!!

فعلا همه چیز حدس و گمان هست ولی این جور که معلومه مایکرو حد وسط و هزینه کمتر را انتخاب کرده با کمی ترفند ولی سونی راه گرونتر و آسونتر را انتخاب کرده. هر کدوم مشکل خودشون را هم دارن مثلا لتنسی بالا در GDDR5.
سوالات و جواب های خوبی هم توی نظراتش بود.
Code:
tipoo:
I wonder how close the DDR3 plus small fast eSRAM can get to the GDDR5s peak performance from the PS4. The GDDR5 will be better in general for the GPU no doubt, but how much will be offset by the eSRAM? And how much will GDDRs high latency hurt the CPU in the PS4? Reply
Braincruser:
The cpu is running on low frequency ~ 1.6 GHz which is half the frequency of most mainstream processors. And the GDDRs latency shouldn't be more than double the DDR3 latency. So in effect the latency stays the same, relativelly speaking.
 

VAHID7442

کاربر سایت
May 31, 2008
185
نام
وحيد
مهم‌ترین و به درد بخور‌ترین عمل XBOB ONE :

ایکس باکس PS4 رو روشن کن :punish:

75028107755032406721.jpg
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
@فرخ
این قسمتش رو هم دیدی؟
البته قبل از اینکه حمله کنید اینو بگم که نظر من در مورد اکس وان رو تو پست قبلیم که تو تاپیک فعلا بسته شده موجوده میتونید بخونید.
اصل خبر اینه که گفته شده این مقدار هزینه تولید چیپ بوده مابقی خبر تحلیل خود سایت بوده ! حالا در این که GPU در PS4 قوی هست شکی نیست ولی خب خودت یه حساب انگشتی برو وقتی مایکروسافت حاضر شده این مقدار هزینه کنه اونم 3 میلیارد دلار به طوری که اخبارش تو همه جا پخش شده !
به اضافه این بندش هم که هست :
He also adds that, “AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, a game console and entertainment device.

به نظرت میتونه GPU تو XBOX ON ضعیفتر باشه ؟! یعنی اگه مایکرو نصف این مبلغ را به خود AMD هم میداد GPU قویترش را هم میساخت !
خلاصه خودت هرجور حساب کنی یه همچین مبلغی خیلی بزرگه اونقدر بزرگ که خود سونی برای CELL فقط 400 میلیون دلار خرج کرده بوده که به قول خودشون پروزه بسیار عظیمی هم بوده .
هرجور حساب کنی حتما یه چیزی تو GPU داخل XBOX ON هست که فرقی داشته باشه و خاص باشه !

نیاز به گفتن من هم نیست خودت هم میدونی که سونی در حال حاضر این مقدار سرمایه گذاری را انجام نمیده خودت تا اخرش برو ................
 
آخرین ویرایش:

AmiR2C

کاربر سایت
Nov 14, 2008
1,419
نام
امیر
اصل خبر اینه که گفته شده این مقدار هزینه تولید چیپ بوده . حالا در این که GPU در PS4 قوی هست شکی نیست ولی خب خودت یه حاسب انگشتی برو وقتی مایکروسافت حاضر شده این مقدار هزینه کنه اونم 3 میلیارد دلار به طوری اخبارش تو همه جا پخش شده !
مخصوصا این بندش هم که هست :
He also adds that, “AMD provided a custom silicon solution to Microsoft for the Xbox One, a game console and entertainment device.

به نظرت میتونه GPU تو XBOX ON ضعیفتر باشه ؟! یعنی اگه مایکرو نصف این مبلغ را به خود AMD هم میداد GPU قویترش را هم میساخت !
خلاصه خودت هرجور حساب کنی یه همچین مبلغی خیلی بزرگه اونقدر بزرگ که خود سونی برای CELL فقط 400 میلیون دلار خرج کرده بوده که به قول خودشون پروزه بسیار عظیمی هم بوده .
هرجور حساب کنی حتما یه چیزی تو GPU داخل XBOX ON هست که فرقی داشته باشه و خاص باشه !

نیاز به گفتن من هم نیست خودت هم میدونی که سونی در حال حاضر این مقدار سرمایه گذاری را انجام نمیده خودت تا اخرش برو ................

منم باهات موافقم

اون روزی هم که کنسول رو رونمایی کردن اصلاً در مورد اینکه چه غلطی انجام دادن روی این چیپ چیزی نگفتن !
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,994
نام
sami
البته بحث خیلی جالبیه و بار علمی مونو بالا میبره ولی به نظر من تا وقتی نمونه نهایی کنسولا تولید نشده و توزیع نشده نمیشه نظر قطعی داد
 

mhdt199

کاربر سایت
Mar 15, 2010
110
پهنای باند xboxone 68GB هست که با esram 32MB میشه 102GB
168GB رو از کجا اوردی؟!!!!!!
برای ps4 هم 176GB هست که اختلاف زیاده. DDR3 و GDDR5 بودن رو هم در نظر بگیر که دیگه خیلی بیشتر میشه!!!
همونطور که می دونید ، ما دوتا پهنای باند داریم ؛ یکی پهنای باند رم سیستم ( مربوط به cpu)
یکی هم پهنای باند گرافیک مربوط به gpu
اونچه که بر میاد اینه که esram مربوط به گرافیک کنسوله و گفته شده به تنهایی پهنای باندی برابر 100 گیگ ایجاد می کنه
البته به قدری سریعه که از اون تعبیر به کش یا بافر هم شده ، و مانعی هم نداره چون همونطور که می دونید رم هم یه جور بافره برای cpu فقط از کش خیلی کند تره
در واقع رم ،کش هر کدوم یه جور بافرند و از جهاتی تقریبا شبیه هم کار میکنند
پهنای باندی هم که برای 8 گیگ رم ddr3 ذکر شده ،برابر با 68 گیگ هست
و مجموع این دو تقریبا می شه 170 گیگ
لذا بعضی جاها از پهنای باند 200 گیگی کنسول مایکرو سافت هم صحبت شده
البته ،با توجه به این که در سری apu های 2013 amd مثل جگوار gpu و cpu ظاهرا می تونن از رم و کش هم دیگه آدرس دهی بکنن ،در این ترکیب گرافیک کنسول علاوه بر esram به هر مقدار از رم ddr3 که نیاز داشته باشه می تون دسترسی داشته باشه
مگر این که گفته بشه که esram خودش بافر برای رم سیستمه ( و مستقل نیست)و رم اصلی همون 8 گیگه حتی در این حالت هم ترکیب دوگانه ،این دو قطعا عملکرد متفاوت از عملکرد 8 گیگ رم به تنهایی خواهد داشت
تو خیلی از مقاسه ها فقط ، بین ddr3 و gddr5 مقایسه کردن و esram رو از قلم انداختن در حالی که
اگه یادتون باشه تو نسل قبل هم گفته می شد بعضا که 10 مگ رم کمکی پرسرعت در x360 قدرت اجرای بعضی جلوه های گرافیکی رو به اون میداد که در ps3 کم رنگ تر بود
ومن تعجبم که سونی چرا از این ترفند کهنه و امتحان پس داده ، استفاده نکرده و خود مایکروسافت دوباره تو کنسول جدیدش اونو بکار برده
البته سرعت بالا ی غیر متعارف رم ،یکی از ترفندهای ویژه کنسولها در برابر pc هست
الان کنسولها برای اولین بار رمشون دوبرابر سیستمهای متعرف هست تقریبا در حالی در گذشته معمولا از محدودیت رم رنج می بردن ورم اونها از سیتمهای روز کمتر بود
مثلا در ps2 زمانی که رم متعارف 128-256 بود از رم 32 استفاده شد البته رمهای اون زمانsd بود با سرعت 133 مگاهرتز و لی رم ps2 از نوع rdram بود که تا 800 mh براش سرعت فراهم می کرد

تو سونی 4که یه رم مشترکا برای گرافیک و کنسول به کار رفته فقط صحبت از 178 گیگ پهنای باند هست و دیگه تفکیک نشده (صحبت از رم گرافیک وسیستم نیست)
البته رم gddr5 خیلی گرونتر ازddr3 هست وبا توجه به این که فعلا تا اینجا در واحدهای 512 مگی هست این امر شاید باعث بشه کیس سونی4 حتی بزرگتر از x1 بشه (شاید یکی از دلایل عدم ارائه جعبه سونی همین بود که در طراحینهایی به نتیجه قطعی نرسیده بوده البته شاید)
اما در عین حال خیلی جاها از معتبرو غیر معتبر می گن که قدرت پردازنده گرافیکی سونی قویتره ، و کمتر جایی رو دیدم که برعکسش وبگه (البته هیچ کدوم به طور رسمی مستند به خود سونی ومایکروسافت نیست)
و بعضا صحبتهای خودشونو منتسب میکنن به مهندسین سازنده کنسول مایکروسافت یا سونی که بازیها رو روی اونها امتحان کردن (مدل آزمایشی)
اما هیچ چیز قطعی مشخص نیست
خود نشون ندادن کنسول توسط سونی یه حرکت عجیب بود ،یا بیان قدرت کنسول به شکل ترانزیستور
شاید هنوز کنسولها به فورم نهایی خودشون نرسیدن ؟ و هنوز رقابت در ارائه کنسولی قویتر ادامه داره؟!
 
آخرین ویرایش:

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
700
نام
Mehdy
فعلا همه چیز حدس و گمان هست ولی این جور که معلومه مایکرو حد وسط و هزینه کمتر را انتخاب کرده با کمی ترفند ولی سونی راه گرونتر و آسونتر را انتخاب کرده. هر کدوم مشکل خودشون را هم دارن مثلا لتنسی بالا در GDDR5.
سوالات و جواب های خوبی هم توی نظراتش بود.
Code:
tipoo:
I wonder how close the DDR3 plus small fast eSRAM can get to the GDDR5s peak performance from the PS4. The GDDR5 will be better in general for the GPU no doubt, but how much will be offset by the eSRAM? And how much will GDDRs high latency hurt the CPU in the PS4? Reply
Braincruser:
The cpu is running on low frequency ~ 1.6 GHz which is half the frequency of most mainstream processors. And the GDDRs latency shouldn't be more than double the DDR3 latency. So in effect the latency stays the same, relativelly speaking.
اینکه خیلی ازدوستان میگن قرار مشخصات کامل کنسول توی E3 رائه بشه یا اینکه فعلا مشخصات دقیقی از کنسول در دسترس نیست پس این که دست ایناست یا اینجا نوشته چیه؟؟...برای خودم هم واقعا سوال شده!!
همونطور که می دونید ، ما دوتا پهنای باند داریم ؛ یکی پهنای باند رم سیستم ( مربوط به cpu)
یکی هم پهنای باند گرافیک مربوط به gpu
اونچه که بر میاد اینه که esram مربوط به گرافیک کنسوله و گفته شده به تنهایی پهنای باندی برابر 100 گیگ ایجاد می کنه
البته به قدری سریعه که از اون تعبیر به کش یا بافر هم شده ، و مانعی هم نداره چون همونطور که می دونید رم هم یه جور بافره برای cpu فقط از کش خیلی کند تره
در واقع رم ،کش هر کدوم یه جور بافرند و از جهاتی تقریبا شبیه هم کار میکنند
پهنای باندی هم که برای 8 گیگ رم ddr3 ذکر شده ،برابر با 68 گیگ هست و.......................................
البته این حرفها تا حد زیادی منطقی ولی مگه در کش یا بافر ها بیشتر اطلاعات ایستا و ثابت استفاده نیمشه که نیاز به تغییر دهی مداوم آدرس نداره،چون حجمشون خیلی بالا نیست؟؟
با توجه به اینکه معماری کنسولهای این نسل خیلی شبیه به PC هست و توی PC معمولا اطلاعات ایستا توی پردازش گرافیک نداریم یعنی اینکه به طور دائم رم گرافیک در تغییرات ناگهانی محیط تقریبا به طور کامل رفرش میشه(اگه یه نرم افزار خوب با قدرت رفرش اطلاعات در کسری از ثانیه و یه گرافیک قدرتمند داشته باشید این قضیه به طور کامل توی بازی محسوسه یعنی مثلا وقتی یه درب رو باز میکنید یا از یه محیط به محیط دیگه میرید رم گرافیک بر خلاف رم سیستم تقریبا به یکباره تا حد زیادی خالی و دوباره پر میشه که میزان افت فریم لحظه ای شما در اون لحظه به شدت به پهنای باند گرافیک شما بستگی داره)که نشون میده توی بازی در بخش پردازش گرافیک بر خلاف فیزیک بازی اطلاعات ایستا نداریم که به نظر من دلیل اصلی اینکه کمپانیهای ساخت گرافیک هرگز از این ترفند توی تولیداتشون استفاده نمیکنند همینه چون میتونه تا حد زیادی هزینه تولید رو براشون کاهش بده ولی خوب به شرطی که عملا به درد بخوره!...به خاطر همینه که میگم این ESRAM قرار نیست خیلی به درد GPU بخوره...
 
آخرین ویرایش:

amingp

کاربر سایت
Feb 27, 2010
138
اینکه خیلی ازدوستان میگن قرار مشخصات کامل کنسول توی E3 رائه بشه یا اینکه فعلا مشخصات دقیقی از کنسول در دسترس نیست پس این که دست ایناست یا اینجا نوشته چیه؟؟...برای خودم هم واقعا سوال شده!!

البته این حرفها تا حد زیادی منطقی ولی مگه در کش یا بافر ها بیشتر اطلاعات ایستا و ثابت استفاده نیمشه که نیاز به تغییر دهی مداوم آدرس نداره،چون حجمشون خیلی بالا نیست؟؟
با توجه به اینکه معماری کنسولهای این نسل خیلی شبیه به PC هست و توی PC معمولا اطلاعات ایستا توی پردازش گرافیک نداریم یعنی اینکه به طور دائم رم گرافیک در تغییرات ناگهانی محیط تقریبا به طور کامل رفرش میشه(اگه یه نرم افزار خوب با قدرت رفرش اطلاعات در کسری از ثانیه و یه گرافیک قدرتمند داشته باشید این قضیه به طور کامل توی بازی محسوسه یعنی مثلا وقتی یه درب رو باز میکنید یا از یه محیط به محیط دیگه میرید رم گرافیک بر خلاف رم سیستم تقریبا به یکباره تا حد زیادی خالی و دوباره پر میشه که میزان افت فریم لحظه ای شما در اون لحظه به شدت به پهنای باند گرافیک شما بستگی داره)که نشون میده توی بازی در بخش پردازش گرافیک بر خلاف فیزیک بازی اطلاعات ایستا نداریم که به نظر من دلیل اصلی اینکه کمپانیهای ساخت گرافیک هرگز از این ترفند توی تولیداتشون استفاده نمیکنند همینه چون میتونه تا حد زیادی هزینه تولید رو براشون کاهش بده ولی خوب به شرطی که عملا به درد بخوره!...به خاطر همینه که میگم این ESRAM قرار نیست خیلی به درد GPU بخوره...

در مورد اونی که دستشونه توی دفتر خود مایکروسافت هست و یه جورایی عمدا این چیزها خواسته منتشر بشه و مثل سونی قائم نکرده محصول را! اطلاعات کامل هم در دسترس باشه تا عملا مورد تست قرار نگیرند پاسخ نهایی نمی رسند تا الان همه حدس و گمانه.

در مورد رم فقط یه مورد هست که من خوندم اینکه اگه esram باشه چون لتنسی ddr3 کمتر هست می تونه اختلافش را با gddr5 جبران کنه ولی اینا روی کاغذ هست باید در عمل دید.
 

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
قابل توجه دوستانی که همچنان منتظر ری تریسینگ در کنسول ها به وسیله چیپ جادوئی هستند لازمه بدونید پیکسار برای اولین بار داره تو کارتون مانستر از ری تریسیگ استفاده میکنه فکر ری تریسینگ ریل تایم رو در 10 سال آینده هم نباید کرد
 

mehdy.z

کاربر سایت
Nov 27, 2009
700
نام
Mehdy
در مورد اونی که دستشونه توی دفتر خود مایکروسافت هست و یه جورایی عمدا این چیزها خواسته منتشر بشه و مثل سونی قائم نکرده محصول را! اطلاعات کامل هم در دسترس باشه تا عملا مورد تست قرار نگیرند پاسخ نهایی نمی رسند تا الان همه حدس و گمانه.
خوب پس اگه شمای صد درصد واقعی کنسول هست پس مشخصات دقیقش هم همینه!!
شما من و خودت رو نبین که اطلاعاتون در زمینه سخت افزار کاملا سطحیه!!...یه مهندس خبره AMD یا SONY یا NVIDIA که یه عمر کارش سر وکله زدن با همین چیپستهاست فقط با یه نگاه سطحی بورد کنسول(حتی از روی عکس) تا ناکجا آبادش:d رو میخونه و میفهمه که دقیقا توش خبره!!
در مورد رم فقط یه مورد هست که من خوندم اینکه اگه esram باشه چون لتنسی ddr3 کمتر هست می تونه اختلافش را با gddr5 جبران کنه ولی اینا روی کاغذ هست باید در عمل دید.
در مورد رم هم والا من هنوز بحثم سر پهنای باند بسیار پایین کنسول هست که به نظر شخص من تقریبا غیر قابل جبرانه!!
البته من شخصا حدس میزنم یا مایکرو خبر نداشته که سونی داره چی میسازه(که واقعا غیر ممکنه)یا اینکه اومده تا حد زیادی در تولید کنسولش صرفه جویی کنه که در نتیحه از اون ظرف بوم افتاده!!
چون این کنسولش از هر جهت که نگاه میکنی یه درصد قابل ملاحظه ای نسبت به PS4 ضعیف تره!!!
 
آخرین ویرایش:

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
خوب پس اگه شمای صد درصد واقعی کنسول هست پس مشخصات دقیقش هم همینه!!
شما من و خودت رو نبین که اطلاعاتون در زمینه سخت افزار کاملا سطحیه!!...یه مهندس خبره AMD یا SONY یا NVIDIA که یه عمر کارش سر وکله زدن با همین چیپستهاست فقط با یه نگاه سطحی بورد کنسول(حتی از روی عکس) تا ناکجا آبادش:d رو میخونه و میفهمه که دقیقا توش خبره!!
اگه دستگاهو داده باشن دست اين سايتا كه مشصات همين و تمام:dولي اگه مثه بعضي سايتا بر اساس شايعه هاي غالب نظر داده باشن ميشه در مورد معرفي سخت افزار دقيقتر اميدوار بود(كه البته من فكر كنم ظاهر و باطن سخت افزار همين هست كه تا حالا شنيديم)​
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,010
نام
Milad
از اون عدد 5 میلیاردی ترانزیستور تا این مبلغ 3 میلیاردی برای هزینه چیپ همش یادآوره پروژه خفن Cell که هی سونی توی کنفرانسا مانور میداد تا مبلغ عظیمی که روش هزینه کردن هست(400 میلیون فقط سهم سونی بود توشیبا هم یه تقریبا همچین رقمی و مقداری هم IBM سرمایه گذاری کرده بودن)
آخرشم دیدیم سازنده ها چی کار کردن...به هر حال این حرفه های قبل از رونمایی که اینطوری چیزی رو بولد میکنن معمولا نتیجه جالبی ندارن...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر