معرفی بازی Sleeping Dogs

FLAWL3SS

کاربر سایت
Mar 19, 2012
1,537
نام
علی
Sleeping Dogs


21014699454908081298.jpg

Release Data : 14 August USA -- 17 August Europe
Platforms : XBOX 360 -- PS3 -- PC
Developer : United Front Games
Publisher : Square Enix
Official Site : sleepingdogs.net

Box Art بازی


Sleeping Dogs یک بازی منتشر شده از طرف Square-Enix است که توسط United Front Games ساخته و تولید شده. قبلا "True Crime: Hong Kong" نامیده میشد، این پروژه را شرکت Activision کنار گذاشت، Square Enix آن را به دست آورد و دوباره نام گذاری کرد.
بازی در شهر پر جنب و جوش و پر جمعیت هنگ کنگ شروع میشود. بازی از سینمای اکشن آسیا به خصوص از سرزمین های جزیره ای الهام زیادی گرفته است.
بازی Sleeping Dogs در 14 آگوست 2012 در آمریکا و در 17 آگوست 2012 در اروپا برای Xbox360، PS3 و PC به بازار خواهد آمد.

60584295733318342558.jpg


از True Crime: Hong Kong تا Sleeping Dogs

بازی Sleeping Dogs در اصل یک پروژه ی تحت رهبری شرکت Activition به نام True Crime : Hong Kong بود. این بازی قسمت سوم از مجموعه True Crime بود قبل از این که شرکت Activiton، به دلیل اعتقاد Eric Hishberg مدیرعامل اجرایی نشر شرکت Activiton مبنی بر این که "پروژه به اندازه ی کافی خوب پیش نمیرود"، پروژه را در فوریه 2012 لغو کند.
مدت کوتاهی بعد در ماه آگوست، Square Enix حق نشر را به دست آورد تا به ساخت و تولید بازی از جانب United Front Games ادامه دهد، اما، تصمیم گرفت که پروژه را Sleeping Dogs نام گذاری کند. این حرکت با بینش اصلی United Front Games همسو است زیرا عنوان فعالیت پلیس مخفی به معنی یک IP جدید است، به نحوی که تولیدکننده ارشد Jeff O'Connell میگوید: "ما همیشه می خواستیم بازی یک IP جدید باشد، ما آن را به عنوان بخشی از برند True Crime تلقی نکردیم، لذا برای این که بتوانیم کارها را به این صورت خاتمه دهیم، فکر میکنم این بهترین وضعیت محتمل است."

75900375355280625839.jpg


هنگ کنگ:فضای متعارفی که در ذهن دارید، نیست


بسیاری از درام های جنایی در نیویورک، میامی، یا لوس آنجلس اتفاق می افتند و در آنجا ارزش خود را پیدا میکنند. United Front Games سازنده Sleeping Dogs چیزی بیش از این نمی خواهد که، یک درام پلیسی بیش از حد خشونت آمیز الهام گرفته از سینمای هنگ کنگ تحویل دهد، و به این صورت بود که شهر برقی هنگ کنگ انتخابی بدیهی برای فضای این بازی هیجان انگیز جنایی بود. تهیه کننده ارشد Jeff O'Connell میگوید: "این شهر جایی است کاملا جدید و رنگارنگ و متفاوت و فکر میکنم عامل مهم جذب مشتری باشد."
تیم ساخت و تولید در مورد اخذ حق مجوز در هنگ کنگ با چالش هایی رو به رو شد. تلاش برای کنار هم قرار دادن معماری امروزی هنگ کنگ با معابد قدیمی که حدود صدها سال پیش وجود داشته اند، دشوار بود.
به علاوه، «پیچیدگی های نورپردازی بخش هایی از شهر مانند خیابان ها، تنظیم بهترین مسیرها در سرتاسر گذرگاه های تو در تو هنگ کنگ و طراحی یک سیستم free-running در سایه ی ترکیب شگفت انگیز معماری مدرن و باستانی هنگ کنگ و ساختمان هایی در ارتفاع های کاملا متفاوت " هم وجود دارد.
یکی دیگر از بزرگترین معضلات، همچنین، کار کردن با لهجه ی کانتونی بومیان هنگ کنگ بود. خوشبختانه، تعدادی از پرسنل ونکوور کارمندان کانتونی زبان بودند که در با عهده گرفتن نقش بازیگران کانتونی زبان در صداگذاری بازی کمک کردند. در نتیجه صداگذاری با زبان اصلی معتبرتری صورت گرفت.


Sleeping Dogs، تنها یک بازی Open-World دیگر... درسته؟

بازی Sleeping Dogs یک بازی Open World خواهد بود.مجموعه بازی The Grand Theft Auto هنوز معیار همه ی بازی های Open World را تعیین میکند. مدیر طراحی، Mike Skupa میگوید: "یک بازی Open World خود یک چالش بزرگ است، شما یک تکه ی خیلی کوچک را جابجا میکنید، و آن چیزهای مختلف بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار میدهد."
شما اجازه خواهید داشت به منظور کاوش و انجام فعالیت های گوناگون آزادانه در محیط اطراف پرسه بزنید. ماموریت های جانبی هم وجود خواهد داشت که ممکن است مسابقه ی خیابانی و فروشگاه هایی که Wei Shen (شخصیت اصلی بازی) قادر خواهد بود از آنها لباس های جدید خریداری کند را در برگیرد. این موارد پاداش های مختلفی را برای Face (در پاراگراف های بعدی در مورد این ویژگی توضیح داده میشود) می توانند فراهم کنند.

51188464158338227363.jpg


نبرد شاهانه (و وحشیانه)

بازی Sleeping Dogs تاکید زیادی بر سیستم نبرد بازی دارد. این بازی آکنده از تعداد زیادی نبرد طراحی شده ی پر زرق و برق و در عین حال تن به تن وحشیانه است. وجود خشونت بیش از حد تنها برای پنهان کردن معایب نبرد نیست. در واقع، Square Enix به سراغ قهرمان مشهور هنرهای گوناگون Georges St-Pierre رفته تا سیستم نبرد را تحت تاثیر قرار دهد.Pierre میگوید: "من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم تا ببینم نبرد تن به تن در یک بازی چگونه شکل میگیرد – این تجربه ی بزرگی است که درگیر آن شدم".

سبک و سرعت نبرد تن به تن Sleeping Dogs شباهت زیادی به نبرد های Batman: Arkham City دارد .دکمه را در موقع مناسب فشار دهید و حملات ناگهانی بی وقفه را پشت سر هم بیاورید. شباهت سبک های نبرد تعجب آور نیستند، زیرا Square Enix لندن به استودیوی Rocksteady در ساخت قسمت های Combat در Arkham City کمک کرد. در Sleeping Dogs، هرچند، انتخاب موقعیت های نبرد یک چاشنی متفاوت است که به بازی رنگ و بوی منحصر به خود را میدهد. اجسام پیرامون را که میتوانید دشمن را محکم به آنها بکوبید با نمایی قرمز رنگ خواهند درخشید. این اجسام از جعبه های فیوز گرفته تا نرده های صاف را در بر میگیرد، که به دشمن پایان بسیار خشونت آمیزی میبخشد.
صحبت از خشونت بیش از حد، وحشیگری و دگر آزاری توصیفگر های بزرگ هستند تا مضحک بودن بیش از حد نبرد، به خصوص تمام کننده های جنگ و دعوا را برجسته کنند. نبرد تن به تن همراه با زدن رقیب به زمین و اجسام پیرامون را ترکیب میکند و شما به نتایج تکان دهنده ای به دست خواهید آورد.


70438964205152282362.jpg


ترکیب چند بازی

سبک بازی Sleeping Dogs را می توان به دو بخش free-running در Assassin's Creed و بخش free-flowing combat در Batman: Arkham City تشبیه کرد، و مسابقه ی خیابانی Need for Speed یا Midnight Club. کارگردان خارجی Square Enix با گرفتن این سناریو از Alastair Cornish گفت برای مثال: "در یک چشم بر هم زدن شما میتوانید به صورت یک نفر بکوبید، روی پناهگاه بپرید، یک اسلحه بردارید و روی سقف یک اتومبیل بپرید تا آن را بربایید. شما میتوانید با اتومبیل از آنجا دور شوید، از یک پنجره به بیرون خم شوید و به تایرهای اتومبیل دیگری تیراندازی کنید و آن را از مسیر خارج کنید. همه ی این اتفاقات بی وقفه صورت میگیرد و در همه ی آنها از یک روش کنترل مشابه استفاده میشود که انتخاب و استفاده از آن راحت و آسان است، با این وجود این بازی ژرفای زیادی دارد."

سبک free-flowing نبرد قبلا توضیح داده شد، اما نه زمانی که قهرمان Sleeping Dogs ، ویه شن، در نبرد چابکی و نیرومندی چشمگیر خود را به برخی تکه های سرگردان عظیم منتقل میکند. شما میتوانید روی نیرو گرفتن از خیابان های پرجمعیت، تو در تو در شمال Sleeping Dogs معادل Kowloon در هنگ کنگ (شهری در هنگ کنگ) - خزیدن به بالای ساختمان ها و پریدن روی اجسام حساب کنید. بعد رانندگی وجود دارد که بیشتر شبیه به یک مسابقه دهنده به سبک arcade مجموعه ی Midnight Club است.
تا این مرحله ساختار بازی در هر ماموریت از سبک Grand Theft Auto تبعیت خواهد کرد. قسمت های مشخصی از شهر قفل باقی خواهد ماند تا زمانی که داستان به آن نقطه پیش برود، اما بازیکنان میتوانند ماموریت ها را با سرعت مناسب خودشان به پایان ببرند.
بازی یک نقشه ی کوچک را به تصویر میکشد که شهر و موقعیت های مهم را نشان میدهد. وضعیت جسمانی ویه شن پیرامون این نقشه نمایش داده خواهد شد یعنی یک نیم دایره ی قرمز وضعیت جسمانی و نیم دایره ی سبز وضعیت زره (armor) ویه شن را نشان می دهد.

67522124256602870212.jpg


بازی Sleeping Dogs شباهت هایی به Need For Speed دارد

همان طور که گفته شد، ویه شن خواهد توانست انواع وسایل نقلیه را وارد بازی کند و آنها را تصرف نماید از جمله انواع اتومبیل، موتورسیکلت و قایق. چند طراح که در عناوین قبلی Need for Speed تجربه داشتند روی قسمت های مربوط به رانندگی با الهام از نسخه های قبلی Need For Speed کار کردند. یک ویژگی که آدمی را تحت تاثیر قرار میدهد این است که ویه شن میتواند از روی موتورسیکلت بر روی یک وسیله ی نقلیه ی در حال حرکت دیگر در نزدیکی خود بپرد.

سیستم اعتبار
این بازی نوعی سیستم اعتبار به نام Face را مشخص خواهد کرد. Face میزان احترام ویه شن را تعیین میکند، هر چه میزان Face بالاتر باشد دسترسی بیشتری به افراد مهم خواهد داشت. به علاوه، سیستم XP میتواند به انجمن مخفی ترایاد یا پلیس تعلق گیرد تا به نفع هر یک از دو طرف چاپلوسی کند. با این سیستم XP، شما میتوانید تجهیزات و توانایی های بیشتری به دست آورید.

قهرمان جکی جان نیست
بازی نقش یک پلیس مخفی، ویه شن، را بر عهده ی شما میگذارد، که جنایت دنیای تبهکاران هنگ کنگ را مورد تحقیق و جستجو قرار میدهد. او توجه خاصی به سازمان ترایاد معروف به Sun On Yee دارد.

امکان بازی چند بازیکن - Multiplayer
سوال میلیون دلاری: آیا امکان بازی چند نفر در بازی Sleeping Dogs وجود دارد؟ جواب مختصر و مفید نه است. هر چند، تابلوهای راهنما وجود دارند و نشان میدهند چگونه میتوانید با دیگر بازیکن ها به صورت آنلاین بازی کنید.


03341917852060710611.jpg


تا کنون به ذهنتان خطور کرده قهرمان یک درگیری باشید؟
بازی Sleeping Dogs چیزهای زیادی دارد. این یک بازی Open World ، یک درام پلیسی، یک تیرانداز بی رحم، یک بازی که موجب ترشح آدرنالین زیادی میشود، و غیره است. بازی Sleeping Dogs تنها یک دسته بازی که به هم وصل شده باشند نیست، بلکه این بازی برای کسانی ساخته شده است که دوست دارند خودشان را در آن به جای قهرمان درگیری تصور کنند، آدمهایی مثل جکی جان یا جت لی.
Jeff O'Connell میگوید: "فکر میکنم کاری که ما کرده ایم، خلق این تجربه است که یک بازیکن بتواند قهرمان یک درگیری باشد، قهرمان یک جنگ امروزی. مردی که حرکات جنگی سرگرم کننده دارد؛ او میتواند کارهایی را انجام دهد که از جیمز باند یا جیسون بورن دیده اید. اینکه بتوانم همه ی این کارها را در یک دنیای آزاد، در یک تجربه ی بعد دار انجام دهیم، فکر میکنم آن سطح از آزادی همان چیزی است که همیشه خواهان آن بودم تا بتوانم آن را انجام دهم، لذا ساختن یک بازی راجع به آن بسیار سرگرم کننده است."


تریلر های بازی :

تریلر هایی از Gameplay بازی:

[Sleeping Dogs Wiki Guide]


در صورت کپی برداری منبع (Bazicenter.com) رو ذکر کنید.
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
ممنون . خیلی برام جالبه که بدونم این بازی در چه حدیه . این که میشتونه یه فرنچایز جدید و دنباله دار باشه یا اینکه سقوط سنگینی میکنه !!! البته تریلر ها و ... این بازی ، نوید یه بازی خوب را داده بود !!! اما تا خود بازی رو انجام ندیم چیزی رو نمیتونیم یفهمیم .

البته شایدم توان رقابت با GTA رو داشته باشه !!!!


بهترین قسمت بازی برای من فقط و فقط قسمت های رزمیش هست که باید ببینم چه طور دراومده .
 

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,361
نام
Ǝـــحـــســـان
نسبت به بقیه تازه کار ها خوبه :d
البته اگر تازه کار باشی :d
مدت ها بود بازی اینجوری نداشتیم.
 

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
از انتظارات من كه خيلي فراتر بود بخصوص در بخش داستاني
مبارزاتشم به خوبي بتمن اركام سيتي بود
در كل ارزش يك بار بازي رو داره براي هر كسي
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر