مصاحبه ی Chris Rhinehart درباره ی بازی Pray 2

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
در نمایشگاه Eurogamer EXPO فرصتی بررای خبرنگار سایت Rock,Paper Shotgun دست داد تا با آقای Chris Rhinehart رییس استدیوی Human Head project خالق عنوان Pray گفت و گویی انجام دهد، که در ادامه آن را خواهید خواند.

در داستان بازی Pray 2 شما در نقش مارشال آمریکایی Killian Samuels قرار دارید. او پس از اتفاقاتی تبدیل به یک جایزه بگیر در دنیای بیگانگان می شود. در بازی Pray 2 شما در انتخابتان در دنیای بیگانگان آزادی زیادی دارید، در نمایشگاه Eurogamer EXPO بخش از بازی را مشاهده کردیم.شاهد یک مرحله ی پر افت و خیز و هیجان انگیز شدیم.در بیش از یک چهارم مرحله ما در حال نبرد و تعقیب و گریز بودیم.در آخر مرحله نیز ما آزاد بودیم تا هدف را بکشیم یا با او وارد معامله شده و آزادش کنیم. همچنین ما در این بازی شاهد درگیری های خیابانی Killian و نیز خرید کردن های وی بودیم.

ما در این مصاحبه ی بردیم که تاریخ عرضه هر سه نسخه یکسان است.

Prey-2-490x224.jpg


خب پس از این مقدمه به سراغ مصاحبه می رویم:

RPS: بر گردیم به Pray 1، بیاید کمی از Tommy صحبت کنیم. ما در طرح های Pray 2 تصویری از اون دیدیم، آیا در این بازی ملاقاتی ما بین Killian و Tommy اتفاق میافته؟آیا احتمال داره که ما Tommy رو در این بازی ببینیم؟ میشه کمی دربارش بگید؟

رینهارت: میتونم بهتون بگم که شما قطعاً تامی رو در بازی خواهید دید. این فقط یه تیکه از بازی نیست. شما اون رو ملاقات می کنید، در مراحلی بهش بر می خوریداون یه شخصیت مهم و جدایی ناپذیر از بازی هستش. بخشی از داستان که شامل چگونگی ملاقت هست هنوز پوشیدست.

RPS: آیا تامی و کیلیان در بازی با هم همکارند؟

رینهارت: نمیتونم بگم که آیا اونا در کنار هم می جنگند یا نه. اما تامی بخش مهمی از داستانه.

RPS: آیا داستان چند شاخه هست؟

رینهارت: این بازی یه بازی خطیه، ما یه خط داستانی داریم که روایطش می کنیم و قصد نداریم انشعاباتی براش داشته باشیم.


RPS: ما در ویدئو ها شاهد این بودیم که کیلیان میتونست مثل یه عوضی رفتارکنه، یعنی به مردم عادی شلیک کنه یا اونا رو از بالکن ها به پایین پرتاب کنه. آیا این کار ها بر رفتار مردم نسبت به اون تاثیری داره؟

رینهارت: ما در بازی یه سیستم اعتبار داریم. اگر شما در شهر دوره بیافتی و مردم رو بکشید این میزان اعتبار افت می کنه. اگر هم به مردم کمک کنید این اعتبار افزایش پیدا می کنه.البته راه های دیگه ای هم برای افزایش و یا کاهش اعتبارتون وجود داره. اگر شما آدم خوبی باشید، رفتار پلیس در مقابل شما رفتاری دوستانه هستش و مردم هم برای حل مشککلات و کار هاشون سراغتون میان، اما اگر آدم بدی باشید، مردم ازتون دوری می کنند.

RPS: آیا این سیستم اعتبار مقیاسی هم در بازی داره؟

رینهارت: بله، شما می تونید در بای اون رو مشاهده کنید.

RPS: بمب ضد جاذبه که باعث میشه دشمن ها از پشت سنگر بیرون بیان یه اختراع کارآمد و جالبه.

رینهارت: بله این اسلحه خیلی در بای کارآمده.

Prey-4.jpg

RPS: من یادم نمیاد شما بیش از یک ابزار رو نشون داده باشید، اما در صحبت هاتون از 25 ابزار سخن به میون آوردید.احتمالاً کیلیان نمیتونه همه ی اونا رو حمل کنه، آیا بازیکنان محل های خاصی برای تعویض دارند، و آیا یک تفنگ خاص در شرایطی خاص بر دشمنی خاص فقط عمل می کنه؟

رینهارت: بله تعداد اسلحه های قابل حمل محدوده، مقداری از این محدودیت ها به خاطر افزودن توانایی هاتونه. یه بازیکن عادی نمی تونه تمام ابزار ها رو تا آخر بای استفاده کنه، خب پس باید انتخاب کنید کدوم ابزار رو می خوایید بر دارید. پس شما در انتخابتون محدودیتی دارید. من در دمو ابزار های مختلفی رو نشون دادم و هر کدوم رو هم در محل مناسبش استفاده کردم.

RPS: خب پس اگه من همون شرایط رو تجربه کنم می تونم از راه خودم و با ابزار خودم اون رو رد کنم؟

رینهارت: آره. وقتی تو بازی رو انجام میدی یه ابزار بر می داری و وقتی من انجام بدم اونی رو که دوست دارم بر می دارم. اگه بیشتر ترجیح میدی از ابزار های کوتاه برد استفاده کنی شرایط نسبت به زمانی که یه اسلحه دور برد تر مثل نارنجک انداز رو بر می داری فرق داره. ما دوست داریم بازیکن ها از را خودشون دنیای بازی رو تجربه کنند.

RPS: در دمو هایی که تا حالا دیدیم افزونه های زیادی برای ابزار ها مشاهده شده، آیا برای اسلحه ها نیز همین مقدار تنوع برای پیشرفت دادن وجود داره؟

رینهارت: برای اسلحه ها ارتقاعی وجود نداره، اما میزان تنوع اونا در بازی خیلی زیاده. ممکنه شما در بازی اسلحه های جالب زیادی پیدا کنید، یه اسلحه ی غول پیکر که خیلی دوستش دارید اما امکان استفاده از اون در هر شرایطی رو ندارید.پس شما میتونید اون روبردارید یا ترجیح می دید یه اسلحه ی سریعتر بردارید، یا برید یه اسنایپر رایفل انتخاب کنید. اینا به خودتون بر می گرده.حالا که برای اسلحه ارتقاعی وجود نداره شما میتونید افزونه هایی رو روی اون به کار بگیرید، مثل حجم بیشتر خشاب.

prey3.jpg

RPS: دیده های ما حاکی از یک فضای نوآر برای بازی بود، اما شما در کنفرانس گفتید بازی دارای سه کان هستش، محلی که همیشه در روشنایی قرار داره، محلی که همیشه در تاریکی قرار داره و مکانی که هواش همیشه گرگ و میشه. کدوم رو شما تا حالا نشون دادی؟ آیا این به اون معناست که بازی دارای سه بخش و سه نوع طبیعته؟

رینهارت: بازی به سه بخش تقسیم نشده، اما شما در طول بازی به محل های مختلفی از سیاره سفر می کنید. به محلی که روشنه، جایی که تاریکه و مکانی بر روی خط استوای سیاره که هواش گرفتس و منطقه ی گرگ و میش که هواش همیشه بارونیه. اما شیوه اینطور نیست که شما حالا برید اینجا، بعد اینجا و بعد هم اینجا.پس من میتونم برم به یه منطقه ای بعد دوباره به مکان قبلی بر گردم.اینطور نیست که اگه شما از جایی رفتید نتونید به اونجا بر گردید، شما همیشه میتونید برگردید و به گشت و گذارتون ادامه بدید.

RPS: آیا مراحل جایزه بگیری همیشه مثل هم هستند؟ یا اینکه نکته ی جالبی دارند؟

رینهارت: اونا یه طورایی قاطی هستند! وقتی شما یکی رو می گیرید، ممکنه تلسیم بشه، فرار کنه یا وایسته باهاتون بجنگه. بعضی هاشون هم محافظینی دارند.ممکنه شما در محلی یه جایزه به پستتون بخوره بعد در محلی مشابه هم مثل همون دوباره به پستتون بخوره، اما امکان داره که جوایزشون فرق کنه.خط ها و جوایز مختلفی در بازی وجود داره.

RPS: آیا ماموریت های تعقیب و گریز بازی که در نقشه نیستند به داستان مربوطن یا گزینه هایی انتخابی اند؟

رینهارت: بعضی از اونا انتخابی اند.

prey.jpg

RPS:خب اگه من یکسری مامورت های خاص رو قبول کنم، یا یکسری ماموریت ها انتخابی خاص رو انجام بدم، آیا ممکنه بعضی هاشون غیر قابل دسترس بشن؟ آیا اونا به هم وابسته اند؟

رینهارت: بله. این بخشی از اون اعتقاداتی هست که ما نمی خواستیم. بخاطر بعضی بازیکنان و اینکه اونا بخش بزرگی از بازی رو نمی توند در بار اول تججربه کنند یا در پایان بازی هنوز ابزار هایی هست که تجربه اش نکردند و اون رو می خواند. حالا اونا می تونند ابزار های قبلی رو بفروشند و اون ابزار جدید رو که پول خریدش رو نداشتند بخرند یا روش دیگه ای برای بازی پیدا کنند.

RPS: آیا در ماموریت های بخش داستانی ما همیشه شاهد اینیم که دشمنان یک کار رو تکرار می کنند؟ منظورم اینه که آیا حرکات اونا همیشه یک جوره؟

رینهارت: از لحظه ای که شما فرمان ایست به یکیشون بدید، اونا دیگه دفتار مشابهی ندارند، ممکنه بعضی ها پای پیاده ار طریق پشت بوم ها فرار کنند یا با تلپورت کردن از شما دور بشن، اونا همیشه در مواجحه با شما اشکال مختلفی از واکنش ها رو ارائه میدن.

pre1.jpg

RPS: آیا وقتی یک جایزه از دستمون فرار می کنه ما با صفحه ی باخت مواجه می شیم یا ما میتونیم برای رسیدن بهش تلاش کنیم؟

رینهارت: اگر جایزه ای از دستتون فرار کنه شما با صفحه ی شکست مواجه می شید و به آخرین چکپوینت قبل از شکست منتقل می شید. اگه ان یه ماموریت فرعی باشه شما به چکپوینت میرید و باید تا بازگشت دوباره ی اون شخص صبر کنید یا به یه ماموریت دیگه برید، اما اگه ماموریت از خط اصلی باشه شما به چکپوینت میرید و باید دوباره تلاش کنید، یا ماموریت رو لغو کنید و در یه فرصت دیگه انجامش بدید.

RPS: دنیای بازی چقدر زرگه؟ من تا به حال نقشه ای ازش ندیدم. به نظرت آیا اصلاً لازمه؟

رینهارت: بله ما یه نقشه داریم و این نقشه برای بازی لازمه. ما یه نقشه دارم و شما میتونید در اون حرکت کنید. همچنین بازی یه minimap هم داره که در دمو ها ما نشونش ندادیم، پس ما یه مپ هم داریم که فعلاً نشونش نمی دیم. اما برای راهنمایی و حرکت در شهر به اون نیاز دارید.

RPS: هنگام قبول یک مرحله و انجام اون و به پایان رساندنش ما شاهد جمله ی “Collateral Damage Acceptable” (میزان خسارات قابل قبول است) هستیم. آیا بعضی کارها مثل صدمه زدن به مردم باعث میشه شرایط موفق به پایان رسوند ماموریت رو نداشته باشیم؟

رینهارت: شما اولین نفری هستید که این رو پرسیدید. این یه ایده ای بود که حذف شد. ایده ای که شما آزدید هر کسی رو در طول ماموریت بکشید. اما ما نمی خواستیم اسلحه کشیدن بدون جریمه بمونه. مثل اینکه برای جریمه پلیس بیافته دنبالتون.اما کشتن مردم در طول ماموریت به خودی خود اثر منفی بر ماموریت نداره، پلیس هم میاد و مهماتتون تموم میشه.

prey-5.jpg

RPS: آیا ممکنه شاهد یه جنگ سه جانبه میان پلیس، کیلیان و جازه باشیم؟

رینهارت: امکانش هست. ما همین الان هم داریم همچین چیزی رو تست می کنیم. ما این رو انجام دادیم و در مرحله ی متعادل کردنیم. ما داریم بر میزان قدرت پلیس کار می کنیم و اینکه حضور اونا در میانه ی یه مامورت چچطوره.

RPS: آیا برنامه ای برای بخش چند نفره دارید؟

رینهارت: بخش چند نفره ای وجود نداره. ما در حال کار بر روی یک بخش تک نفره ی قدرتمندیم.

RPS: در مورد اینکه PC پلتفرم اصلی باشه چی. Pray 2 میتونه از تنظیمات پیشرفته ی گرافیکی Pc استفاده کنه، نمی تونه؟

رینهارت: ما هر کاری بتونیم برای استفاده کنندگان نسخه ی PC می کنیم، اما هنوز هیچ چیز معلوم نیست، اما ما دنبال راهی هستیم که جبهه ی Pc رو متمایز کنیم.

RPS: چه زمانی ما میتونیم بازی رو انجام بدیم؟

رینهارت: زمانی که میتونم بگم سال 2012 هستش.

RPS: و تاریخ انتشار هم برای هر سه پلتفرم یکسانه؟

رینهارت: قطعاً همینطوره.

RPs: ممنون از وقتی که به ما دادید.

منبع
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ممنون برای ترجمه خوبت صادق جان

نسخه اول رو بازی نکردم ولی اینطور که پیداست بازی خیلی جالبیه و نباید از دستش داد
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
بسیار ممنون.نسخه اول رو که بسیار دوست داشتم، این نسخه هم با تغییرات بسیار زیاد نوید یک بازی کارشده و زیبا رو میده.
 

Loghman

زمان تنها چیزیست که به عدالت بین همه تقسیم شده است
کاربر سایت
Apr 1, 2010
2,596
نام
لقمان
ممنون بابت ترجمه صادق
نسخه قبلی واقعا جالب بود خیلی ازش خوشم اومد
فکر نکنم از لحاظ داستانی به شماره اول برسه البته هنوز چیز درست و حسابیی نشون ندادن
ببینیم چی میشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر