مصاحبه: درباره فیلم Prince Of Persia !

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
جناب Jordan Mechner سازنده سری بازی های اصلی Prince of persia در سال 1988 بعد از کار بر روی Karateka,در حال کار بر روی فیلمی از نسخه کلاسیک PoP به تولید کنندگی Jerry Bruckheimer در شرکت Disney است.

این پرسش و پاسخ با جناب مکنر در رابطه با این فیلم جدید و جزییات جدید آن است.

jordanmechner.jpg

کار گردان و تولید کننده فیلم چه کسانی هستند؟

Jerry Bruckheimer کار تولیدکنندگی آن را برای Walt Disney Pictures انجام می دهد و Mike Newell [Donnie Brasco, Harry Potter and the Goblet of Fire] کارگردان آن خواهد بود.


کار با Jerry Bruckheimer چه طور است؟

او بسیار دقیق,با تمرکز و خون سرد است.و در کار خود بسیار ماهر است و به همین خاطر است که استادیو به او اعتماد کرده و میلیون ها دلار در اختیار او قرار داده.


آیا Ubisoft در این پروژه درگیر است ویا لایسنس بازی و فیلم با هم در تناقض هستند؟

این یک معامله کاملا جدا است.Ubisoft حق ساخت بازی های ویدئویی این عنوان را دارد و Disney حق ساخت فیلم آن را.


script فیلم چه مدت طول کشید؟

من یک چرک نویس و سپس پاک نویس از آن در چیزی حدود یک سال و نیم نوشتم.در دو سال بعدی نسخه کامل آن توسط Jeff Nachmanoff, Boaz Yakin, Doug Miro و Carlo Bernard انجام شد.
تعداد نویسندگان واقعا زیاد است ولی کار طراحی کاراکتر ها و داستان ها بسیار زمان بر بود.و مطمئن باشید با داستان بسیار محکم و استواری رو برو خواهید بود.


چه تفاوتی بین نویسندگی برای یک فیلم با نویسندگی برای یک بازی وجود دارد؟

اگر شما فیلم را در یک جمله خلاصه کنید مساوی اولین قسمت Pop یعنی Sands of Time خواهد شد,و این دو به طور کامل با هم متفاوت هستند.

دیگر شباهت فریبنده این است که اگر شما پنج دقیقه از یک بازی action-adventure را تماشا کنید,پیش خود فکر می کنید که "این می تونه یه فیلم بشه" و حتی بر عکس.ولی از نظر ساختمانی این دو کاملا با هم متفاوتند.

برای مثال در یک بازی شما به خیل عظیمی از دشمنان روبرو هستید و رکن اصلی گیم پلی هم کشتن این دشمنان است.که شاید تجربه خوبی از گیم پلی برای بازی مثل POP باشد.
ولی اگر همین موضوع را در یک فیلم پیاده کنید,شاهد فیلمی با درجه کیفی "B" خواهید بود.و این چیزی نیست که فیلمی مثل فیلم Prince of Persia شایسته آن باشد.این فیلم دارای حماسه های زیادی خواهد بود که همراه شده با صحنه های اکشن قوی و المان های رومنس,و همچنین دارای شخصیت پردازی بسیار عمیقی است.پس شما نمی توانید چنین فیلمی را فقط با طراحی غول های بزرگ شنی تولید کنید.

طرفداران Sands of Time مطمئنا از دیدن این فیلم دلسرد نمی شوند.و ما قصد نداریم که بازی ای که در سال 2003 منتشر شده را برای ساخت فیلم خود از بین ببریم.ما چیزهایی به فیلم اضافه کرده ایم تا فیلم خوبی را شاهد باشیم.



آیا عنوان جدیدی از این سری بازی وجود دارد که همراه با ساخت فیلم تولید شود؟یاصلا کلا عنوانی جدا از فیلم وجود دارد؟

ببخشید ولی من نمی تونم به این سوال,جواب بدم!

تا چه حدی نزدیک به شروع فیلم برداری این فیلم هستیم؟

فیلم در مرحله پیش تولید است.و هنوز تاریخ مشخصی برای تکمیل کار نویسندگان و برنامه ریزی کارگردان و بازیگران وجود ندارد که با توجه به آن تاریخ معینی برای شروع فیلم برداری اعلام کرد.

من چیزی حدود 20 سال انتظار ساخت فیلمی بر مبنای POP را داشتم و حالا که اینقدر به آرزویم نزدیک شدم واقعا هیجان زده ام.


کار بعدی شما چیست؟آیا یک بازی جدید؟

در این لحظه نمی تونم زیاد درباره این موضوع صحبت کنم ولی می تونم بگم که پروژه Prince of Persia graphic novel (رمان گرافیکی POP) به اتمام رسید و آماده نشر است.و به طور کلی با فیلم و بازی سری POP متغایر است و دارای شخصیت ها و داستان کاملا متفاوتی است.

پروژه بعدی من هم یک رمان گرافیکی دیگر است که ابدا به POP ربطی ندارد.و یک داستان Original دارد.ولی باز هم بر پایه اکشن-ماجراجویی بنا شده و موضوع اصلی آن مربوط به اتفاقات تاریخی بزرگی است.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر