خبر رسمی مجله تایم هیدتاکا میازاکی را در میان 100 چهره اثرگذار دنیا قرار داد

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مجله تایم لیست تأثیرگذارترین افراد سال 2023 را منتشر کرده که در آن نام میازاکی، خالق عناوین سولز به چشم می‌خورد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر Hidetaka Miyazaki

رئیس استودیوی From Software در سال‌های حضور خود در صنعت بازی، عناوین تأثیرگذاری از جمله دیمنز سولز، دارک سولز، بلادبورن و اخیرا الدن رینگ را کارگردانی کرده است. هیدتاکا میازاکی حالا پس از شیگرو میاموتو، دومین بازیسازی محسوب می‌شود که به این لیست سالانه راه پیدا کرده است.

نیل دراکمن، کارگردان عناوین The Last of Us و یکی از رؤسای ناتی داگ، به عنوان شخصی برجسته از حوزه ویدئوگیم، پیام کوتاهی را در این مجله نوشته که به دلایل تأثیرگذار بودن میازاکی می‌پردازد:

«اولین باری که یکی از بازی‌های هیدتاکا میازاکی را تجربه کردم، رقت‌آور بودم. من به‌طور مدام توسط اولین دشمن کشته شدم. اما هنگامی که رویکرد آهسته‌تری را در پیش گرفتم و به جزئیات توجه کردم، ناگهان به درک تازه‌ای رسیدم. من موفق شدم که دشمن را شکست دهم و در بازی پیشروی کنم. من شایستگی پیشروی خودم را به دست آوردم و نوعی احساس قوی به من دست داد! با پیشروی بیشتر در بازی، با تعمق و توجه بیشتری به کاوش دنیای آن پرداختم. در عوض، دنیای بازی تنش، زیبایی و غافل‌گیری را به من هدیه داد.»

بازی Elden Ring، آخرین ساخته بازیساز ژاپنی موفق به کسب صدها جایزه Game of the Year شد و طبق آخرین آمار، تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه فروخته است. مدتی قبل، استودیوی فرام سافتور اکسپنشن Shadow of the Erdtree را برای این عنوان تحسین‌شده معرفی کرد. با این وجود، در حال حاضر جزئیات چندانی از زمان عرضه و محتویات این اکسپنشن اعلام نشده است.
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
656
به نظرم این "معنا" پیدا کردن یه چیز نسبی هست، و هرکسی نسبت به درک یا چیزی که ذهنش دنبالش هست (یا حتی پیش زمینه ذهنی از هنر/جامعه) تو موارد مختلف معنا رو پیدا میکنه. مثلا یکی طراحی "Mona Lisa" میبینه و برداشتش اینه که خب، یه زنی هست که لبخند میزنه، دیگری برداشت میکنه که نه اخم کرده، نفر سوم هم شاید برداشت کنه که هیچکدوم و شکل صورتش کاملا خنثی هستش.

این موضوع درباره بازیهای میازاکی هم صدق میکنه، برای یه سری افراد، المان های استفاده شده تو این سری بازی ها ( که دوستان هم اشاره کردن در صفحات قبل) "شاهکار" تلقی میشه درحالی که برای یه عده دیگه که دنبال یه سری موارد دیگه هستن اصلا مهم نیست. من همیشه گفتم بازیهای فرام سافت دقیقا یاد آور بازیهای دوران Sega genesis هستن که با شروع نسل 6/7 بازیها به سمت سینمایی شدن رفتن و از یه سری المان ها فاصله گرفتن، که میازاکی و تیمش دوباره همون المان یا فیچر هارو بر گردوند. سیستم Parry-Stamina-roguelike یا استایل metroidvania، تعریف داستان بوسیله محیط"، هیچ کدوم از اینها المان جدید نیست، فقط همشون یکجا جمع شده و برای کسایی که طرفدار هر کدوم از این موارد باشن طرفدار بازیهای فرام سافت هم هستن.

حتی این موضوع که ظاهر دشمنان الکی طراحی نشده هم کمی بیش از حد بزرگ نمایی میشه، عناوینی مثل Dante's Inferno رو داشتیم که هر طبقه از جهنم یه سری دشمن داشت و هرکدوم از دشمنان نسبت به گناهانی که در دنیای قبل از مرگ مرتکب شدن، ظاهر خاصی داشتن. یا بازی از یاد رفته The suffering که زندانی ها نسبت قتلی که انجام دادن شکل ظاهری خاصی داشتن به قول معروف هرکدوم Lore داستانی خودشون رو داشتن، حتی این بازی در کنار مد سوم شخص برای قسمت شوتینگ اول شخص هم داشت که استودیویی مثل Rockstar این فیچر رو دو نسل بعد، برای اولین در GTA V پیاده کرد.

خلاصه هیچکدوم از ویژگی ها اتقلابی نبود، فقط همه این المان ها یکجا زمانی عرضه شد که همه اینهارو از یاد برده بودن یا دیگه استفاده نمیشد، که فرام سافت با آوردن دوباره این موارد سری بازی جدیدی رو معرفی.
به نظرم نگاه منتقدین و گیمر ها مثلا 10 سال بعد خیلی متفاوت خواهد بود با حال حاضر.

این انتقاد کردن نمیدونم چرا هیتر معنی میشه، منی که Tlou برام یکی از بهترین عناوینه و از پارت دو هم زیاد ایراد گرفتم یعنی تبدیل به هیتر این سری شدم!؟ در ابعاد بزرگتر بیان کردن نظر دربار کل یه سری هم به معنی هیتر بودن نیست. من با کسایی که میگن این سری آشغال یا الکی بزرگ شده مخالفم، همینطور با کسانی که میگن این سری انقلابی هست هم همینطور. صرفا گیمر ها به المان های مختلف علاقه دارن و همین باعث میشه سلایق یا طرز دید هم متفاوت باشه.
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,049
نام
سهند
صحبت های دوستان راجع به میازاکی و بازیهاش منو یاد یه داستان قدیمی به اسم لباس جدید پادشاه میندازه . خود پادشاه با لباس جدیدش خرکیف شده بود و اطرافیانشم از لباس جدیدش فقط تعریف و تمجید میکردن در غیر اینصورت زیر سوال میرفتن . این پادشاه یه روز با لباس جدیدش به بازار میره تا میان مردم قدم بزنه همه مردم انگشت به دهن مونده بود از وضعی که پادشاه اومده بین مردم که یهو از بین جمعیت یه بچه داد میزنه پادشاه لخته چرا همه فکر میکنین یه لباس خوشگل تنشه و هرهر میخنده :D .
 

xbla69

کاربر سایت
Oct 4, 2014
518
نام
سید
بازیهاش نه کات سین داره، نه دیالوگ، نه داستان. یه گیم پلی مضحک با چهارتا ضربه.

حالا تو فکر کن من بچم :D ولی من ترجیح میدم GOW با اون گیم پلی غنی رو بازی کنم تا بازیهای ایشون.
نمیدونم شاید اگه یه مقدار فکر کنی دربارش، وقتی بازی انجام میدی، باید بازی کنی، کات سین "بازی" حساب نمیشه، اینکه یکسری کلا بازیو باسه کات سین بازی میکنن رو درک نمیکنم، دوستان بشینید فیلم ببینید چون وقتی دسته رو میزارید زمین اسمش دیگه بازی نیست، فیلم سینماییه 😉
 
  • Like
Reactions: Natural Killer

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
من به راه راست هدایت شدم پنجشنبه جمعه نشستم دارک سولز ریمستر زدم (ادامه از همون اول که ول کردم-نمیدونستم کلسی که انتخاب کردم به درد نمیخوره و برای همین بازی برام غیرقابل بازی شده-این بار یه کلس دیگه ورداشتم)
نمیدونم اما بتونم تمومش کنم یا نه انقدر سخته و منم الان اونهمه وقت ندارم🥲
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,383
نام
Majid
خلاصه هیچکدوم از ویژگی ها اتقلابی نبود، فقط همه این المان ها یکجا زمانی عرضه شد که همه اینهارو از یاد برده بودن یا دیگه استفاده نمیشد، که فرام سافت با آوردن دوباره این موارد سری بازی جدیدی رو معرفی.
به نظرم نگاه منتقدین و گیمر ها مثلا 10 سال بعد خیلی متفاوت خواهد بود با حال حاضر.

این انتقاد کردن نمیدونم چرا هیتر معنی میشه، منی که Tlou برام یکی از بهترین عناوینه و از پارت دو هم زیاد ایراد گرفتم یعنی تبدیل به هیتر این سری شدم!؟ در ابعاد بزرگتر بیان کردن نظر دربار کل یه سری هم به معنی هیتر بودن نیست. من با کسایی که میگن این سری آشغال یا الکی بزرگ شده مخالفم، همینطور با کسانی که میگن این سری انقلابی هست هم همینطور. صرفا گیمر ها به المان های مختلف علاقه دارن و همین باعث میشه سلایق یا طرز دید هم متفاوت باشه.
بستگی داره برداشتت از انقلابی چی باشه، آیا نیازه حتما یه فیچر کاملا جدید یا ایده نو معرفی بشه تا صرفا بشه انقلابی خطابش کرد؟ اصلا همین که ما یک ایده/المان جدید رو "انقلابی" بدونیم بخاطر جدید بودنش نیست بلکه بخاطر تاثیریه که ممکنه روی عناوین بعد خودش بزاره و صنعت رو تغییر بده.

همونطور که میگی کاری که اینا کردن جمع کردن این المان ها در کنار هم هست، حالا اینکه چطوری اینقد خوب این المان ها رو با هم ترکیب کردن و نتیجه کار چقد متفاوت از عناوین دیگه بازار بوده نمیتونه انقلاب به پا کرده باشه؟

این معنیش تو ویکی پدیا:
انقلاب (به انگلیسی: Revolution) به معنای زیر و رو شدن یا پشت و رو شدن و تحول است.

با این معنی میشه گفت هرچیزی که صنعت گیم رو متحول کرده باشه رو میشه "انقلابی" خطاب کرد! درسته؟
المان هایی که تو Souls-like استفاده شد شاید به تنهایی انقلابی و جدید نباشن ولی این نحوه ترکیبش یک Subgenre رو بوجود آورد که تاثیرش روی صنعت گیم رو نمیشه انکار کرد، بعد دارک سولزا هزار جور بازی داشتیم که یه چنگی بهش زدن، بعضیاشون مستقیم کپی پیست ( مثل Lies of P ) بعضیا هم قاطیش کردن با Action Adventure مثل Star Wars jedi fallen order، بعضیا دو بعدیش کردنو با پلتفورمینگ ترکیب و ... در نهایت همشون تحت تاثیر مستقیم این ساب ژانر بودن نه اون تک ایده ای که مثلا صد سال پیش تو فلان بازی اجرا شده بوده!
قطعا بعد موفقیت الدن رینگ باز بیشتر هم ورود این المان ها به بازیای دیگه رو شاهد خواهیم دید نمونش همین چند ماه پیش که نیل دراکمن اینو در مورد Storytelling ـه الدن رینگ گفت: "That's The Stuff I'm Intrigued By Going Forward" یعنی میشه انتظار داشت بازیه بعدیش بیشتر از همیشه Environmental Storytelling داشته باشه.

حالا بازم میگم (بنظر من) اینکه تو بتونی کاری انجام بدی که به قدری روی صنعت گیم/فیلم/موزیک یا هرچی تاثیر بزاره تا روند اون صنعت رو تا حدی تغییر بده رو میشه "انقلابی" خطاب کرد، چون اگه بخوای خیلی رو این کلمه حساس باشی و بگی حتما باید کاملا جدید و یونیک باشه فک نکنم اصلا بشه از این کلمه استفاده کرد 99 درصد مواقع.
یک نمونه دیگش همین Battle Royale که اگه نگاه کنی میبینی همه ایده هاش ریشه در یک چیز دیگه داشته اما نحوه ترکیبش باعث شد یک تحول بزرگ در Online Gaming به وجود بیاد و تقریبا هر کسی از خونه ننش فرار کرده بخواد به گنج بتل رویال دست پیدا کنه :D
 
آخرین ویرایش:

soltanmasoud

کاربر سایت
Aug 23, 2010
1,783
نام
Masoud
شما معنی انقلاب رو میدونید؟
انقلاب
فرهنگ فارسی معین
1 - دگرگون شدن . 2 - زیر و رو شدن 3 - تبدیل صورتی به صورت دیگر (فلسفه )
کدوم یک از اون موارد بالا جدید بوده و توی هیچ بازی ای قبل از اون وجود نداشته؟اگه گیمر حداقل نسل ۵ و ۶ باشید مورد اول اصلا معنی نداره قبل از اون ده ها بازی میتونم نام ببرم چالشی شاید به مراتب بیشتر و سخت تری داشتند.زیاد هم نمیشه اون بازی ها رو تو حوزه بازیهای aaa قرار داد چون نه بودجه زیادی دارن نه مدت زمان ساخت طولانی دارن(معمولا ۲_۱/۵ سال یک بار منتشر میشن)نه از نظر فنی و بصری اوضاع جالبی دارند.
قبل از اون هم داستان سرایی محیطی داشتیم خوب هم داشتیم.بایوشاک که هم تاریخ ساخت و انتشارش قدیمی تره و هم بدون بهانه آوردن به گمان آسیب زدن به گیمپلی و عدم تعامل به خوبی نشون میده میشه توی یک بازی هم کاتسین داشت هم روایت محیطی!!! قبل از اون هم حتی داشتیم مثل بازی system shock
لول دیزاین خوب هم ده ها و صدها بازی چه aaa چه غیر اون داشتیم
باز هم میگم ما داریم در مورد واژه " انقلاب" صحبت میکنیم نه خوب یا بد بودن یک بازی و اجزای اون!!!انقلاب به مکانیزم هایی که زلدا برای بازیهای اکشن ادونچر ایجاد کرده میگن به دوربین روی شونه re4 میگن که خیلی از بازیها که خودشون شاهکار هستند از اون استفاده کردن تا الان هم میکنن و ...
اکثر بازی های rpg باس های خوبی دارن و این هم فک نکنم یه چیز انقلابی باشه حتی خیلی از بازیهای غیر rpg هم باس های عالی دارن از سری re گرفته تا gow و dmc و ...
اینا بیشتر از اینکه انقلابی باشن چیدن اجزای خوب کنار هم هستن که خب تقریبا اکثرا عناوینی که بالای ۹۰ یا نزدیک ۹۰ هستن این ویژگی رو دارند.
اگه با کلمات بازی کنیم میشه خیلی از بازی ها رو انقلابی دونست...
خب داداش الان همه بازی ها دارن از این سیستم گیم پلی استفاده میکنن ، پس میشه عنقلاب دیگه :D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,277
یه سری ریکشن ها دیگه حالت بیمارگونه و عقده گشایانه گرفته. خدا رو شکر خیلی از دوستان هستن که با حوصله زیاد همه مواردی که باید و شاید رو توضیح میدن و البته کو گوش شنوا، باز همون مزخرفات قبلی تکرار میشه. من خودم شخصا حوصله توضیح ندارم در اینجور مواقع چون میدونم کسی که خودش رو زده به اون راه و فقط دنبال عقده گشاییه، هر چقدر هم براش توضیح بدی باز حرفهای بی سر و ته خودشو تکرار میکنه. در نتیجه من هم ترول بک میزنم:D
شمام دمتون گرم که توضیح میدید ولی یه سری از این افراد ارزش توضیحات شما رو ندارن چون طرف فقط اومده جیغ و داد کنه و خودشو خالی کنه.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,788
نام
مراد حلیمی
بابا چه حوصله دارین که چند باره توضیح میدین.
با جزییات داری خطاب به خود فرد توضیح میدی ویژگی های بازی رو و اصلا نمیخوونه و باز میگه بازی سر و ته نداره و آشغاله و .... اونوقت شما میخواهین با پست های طولانی و توضیحات دقیق بحث کنید با این افراد؟ رها کنید بابا.

میازاکی و بازیهاش خودشون رو اثبات کردن و تا زمانی که صنعت بازی وجود داشته باشه اسم این بازیها به زبون خواهد اومد و افراد در مورش بحث های مختلف خواهند کرد. حالا اینکه یه عده میان به بازی زباله و آشغال میگن و بدون بحث فنی هی میگن بازی بیخود و چرته و ...، نه ربطی به میازاکی داره و نه طرفدارای بازی و تو هر مدیوم و صنعتی وجود این طور افراد طبیعیه.

.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,976
حداقل دیمن سولز رو میتونی بازی کنی:

مادهاش رو هم نصب کن ، مثل موزیکهای پورت شده از ریمیک
آیکونهای پورت شده از ریمیک ، آپدیت گرافیک ، UI و...
کلا هرچی ماد معرفی کرده نصب کن .

من هفته قبل که این ویدئو رو دیدم دوباره دانلود کردم و دارم بازی میکنم ، خیلی خوبه.

در مورد BB هم به امید اینکه این انجینی که بلوپوینت داره و این Assetهای آماده ای که برای DS Remake ساخته رو دور ننداخته باشن و الان دارن BB ریمیک میسازن 8->
آقا من تا حالا با شبیه ساز پلی۳ کار نکردم
این آپدیت گرافیک که میگید تکسچر پکه یا افکت و... اضافه کردن ملت؟ زیاد از ماد و تکسچر پک خوشم نمیاد (چون بیشتر غیر ارجینالن سازنده اصلی نساخته یعنی) ولی افکت باشه خوبه. همون فول اچ دی یا نیتیو ۶۰ فریم بده کافیه
بعد من نمیدونم Demon's Souls هم آنلاین داشت؟ اگه آره اون بخشش هم برقراره با امولاتور؟ (همین سوالو درمورد نسخه کرکی Dark Souls Remastered هم دارم😅 اگه آنلاین نمیشه زد برم اریج)
بازی نرفته از پلی۳ چند تا دارم... سیستم چی میخواد شبیه سازش؟ اگه بشه متال گیر کالکشن و White Knight Chronicles 2 هم اجرا کرد خیلی خوبه
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,480
نام
مــاکــان
آقا من تا حالا با شبیه ساز پلی۳ کار نکردم
این آپدیت گرافیک که میگید تکسچر پکه یا افکت و... اضافه کردن ملت؟ زیاد از ماد و تکسچر پک خوشم نمیاد (چون بیشتر غیر ارجینالن سازنده اصلی نساخته یعنی) ولی افکت باشه خوبه. همون فول اچ دی یا نیتیو ۶۰ فریم بده کافیه
بعد من نمیدونم Demon's Souls هم آنلاین داشت؟ اگه آره اون بخشش هم برقراره با امولاتور؟ (همین سوالو درمورد نسخه کرکی Dark Souls Remastered هم دارم😅 اگه آنلاین نمیشه زد برم اریج)
بازی نرفته از پلی۳ چند تا دارم... سیستم چی میخواد شبیه سازش؟ اگه بشه متال گیر کالکشن و White Knight Chronicles 2 هم اجرا کرد خیلی خوبه
تاپیک RPCS3:
RPCS3 | PS3 Emulator
 
  • Like
Reactions: PsychoX

Arash-S212

کاربر سایت
Dec 18, 2021
412
نام
Ara$h
درود بر دوستان عزیز ، من هم اگر اجازه بدین میخوام به جمع سولز پلیر ها بپیوندم :D برای اولین تجربه کدوم گیم رو پیشنهاد میکنین ؟

در مورد پست هم واقعا گیمای سولز فوق العاده ان من خودم پلی ندادم ولی گیم پلی و کنار دوست هام نشستم دیدم واقعا خیلی جهان سازی و لول دیزاین خفنی دارن
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,480
نام
مــاکــان
درود بر دوستان عزیز ، من هم اگر اجازه بدین میخوام به جمع سولز پلیر ها بپیوندم :D برای اولین تجربه کدوم گیم رو پیشنهاد میکنین ؟

در مورد پست هم واقعا گیمای سولز فوق العاده ان من خودم پلی ندادم ولی گیم پلی و کنار دوست هام نشستم دیدم واقعا خیلی جهان سازی و لول دیزاین خفنی دارن
اگه PS5 داری که دیمن سولز ریمیک.

اگر نه قطعا Dark Souls Remastered.

پیشنهادم اینه که بدونی که حتما تو بازی بارها میمیری ، صبور باش.
هر دشمن یا باس الگوی مشخصی داره برای حمله ، چند باری که بمیری دستت میاد که چطوری باید بندازیش.
مثلا سه بار پشت هم اتک میده میره عقب صبر میکنه و دوباره میاد یک بار اتک میده و...
تو باید تصمیم بگیری که کی ازش فاصله بگیری یا داج کنی و کی اتک بدی که نوار stamina رو مدیریت کنی.

بازی رو شروع کن و تهش یک beginners guide تو یوتوب (هر کدوم که شد) ببین که بهتر آشنا بشی.
از این گایدهای واکترو که کل گیم رو قدم به قدم راهنمایی میکنن هم فاصله بگیر که لذت بازی رو وحشتناک کم میکنه.
 
آخرین ویرایش:

Tatsumaru

Searching For Light
Gold User
Mar 31, 2013
976
نام
Ahmad
درود بر دوستان عزیز ، من هم اگر اجازه بدین میخوام به جمع سولز پلیر ها بپیوندم :D برای اولین تجربه کدوم گیم رو پیشنهاد میکنین ؟

در مورد پست هم واقعا گیمای سولز فوق العاده ان من خودم پلی ندادم ولی گیم پلی و کنار دوست هام نشستم دیدم واقعا خیلی جهان سازی و لول دیزاین خفنی دارن
به نظر من :
-Dark souls 1
-Dark Souls 3
-Bloodborne
-Elden Ring
_Demon's Souls Remake

دلیل اینکه دیمن ریمیک رو آخر گفتم اینه که اونقدر جذابیت بصری عالی و گرافیک نابی داره که لذت بقیه رو یه خورده ممکنه کم کنه اگر اول بری سراغ اون.دارک سولز 2 ضعیف ترین تو سری هست.ولی اگر آلوده شدی عمرا بتونی مقاومت کنی و بازیش نکنی. :D
Sekiro هم خیلی متفاوته و در عین حال سخت ترین.در نتیجه اول سراغش نرو.
 

SleepyTurtel

کاربر سایت
Apr 20, 2012
6,363
نام
بابک
درود بر دوستان عزیز ، من هم اگر اجازه بدین میخوام به جمع سولز پلیر ها بپیوندم :D برای اولین تجربه کدوم گیم رو پیشنهاد میکنین ؟

در مورد پست هم واقعا گیمای سولز فوق العاده ان من خودم پلی ندادم ولی گیم پلی و کنار دوست هام نشستم دیدم واقعا خیلی جهان سازی و لول دیزاین خفنی دارن
دروغ میگه با من demon's souls بازی کرد ولی جفتمون نوب تر از همدیگه =))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر