مایکروسافت کنسول نسل بعدی ایکس باکس را تایید کرد | یک کنسول فوق العاده قدرتمند

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
این روز ها اخبار مختلفی از شرکت مایکروسافت و ایکس باکس به گوش می‌رسد. از مولتی پلتفرم شدن بازی های این کنسول تا ساخت کنسول دستی و اما و اگر هایی پیرامون آینده برند ایکس باکس. یکی از این خبر ها مربوط به کنسول نسل بعدی ایکس باکس می شود. با ادامه خبر با سایت بازی سنتر همراه باشید.

1000021526.jpg


ساعاتی قبل و در طول پادکست رسمی ایکس باکس که به برنامه های آینده شرکت مایکروسافت در قبال بخش سرگرمی و ایکس باکس می‌پرداخت، شاهد تایید کنسول نسل بعدی ایکس باکس بودیم.

به نظر می‌رسد مایکروسافت یک بار دیگر همان سیاست مشابه برای ساخت کنسول ایکس باکس سری ایکس را در پیش گرفته و برای مارکتینگ و معرفی جدیدترین کنسول ایکس باکس از کلید واژه «فوق العاده قدرتمند» یا همان «ultrapowerful» استفاده کرده است.



1000021525.jpg



سارا باند مدیر ایکس باکس در این خصوص در طول پادکست گفت:

«تعطیلات پایانی امسال منتظر خبر های هیجان انگیزی باشید و موردی که ما روی آن تمرکز کرده‌ایم، ارائه بزرگترین جهش فنی است که تا به حال در یک نسل سخت‌افزاری دیده‌اید. این مورد باعث تجربه بهتر برای گیمران و همچنین کمک به سازندگان بازی برای ساخت دیدگاه خود می شود.»



در اطلاعات قبلی که در دادگاه مایکروسافت در مقابل FTC به بیرون درز پیدا کرده بود، سال ۲۰۲۸ به عنوان سال عرضه نسل جدید ایکس باکس در نظر گرفته شده بود. با این حال شایعات دیگری مبنی بر عرضه کنسول نسل بعدی ایکس باکس در سال ۲۰۲۶ هم به گوش می‌رسد.



1000021527.jpg



کنسول ایکس باکس سری ایکس در طول مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۹ معرفی شد و دور از ذهن نیست که مایکروسافت یک بار دیگر برای معرفی کنسول جدید ایکس باکس از این مراسم استفاده کند. مراسم The Game Awards در ماه دسامبر سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.



منبع
 

Attachments

  • 1000021525.jpg
    1000021525.jpg
    54.3 KB · مشاهده: 50
آخرین ویرایش:

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
من برعکس فکر میکنم مخاطبش فن ها و کلا مشتری ها بود، تا شرکای تجاری. چون یحتمل برای سیگنال دادن به اونها راه ها کارآمدتری هست، مثل اینکه خصوصی بگن نسل بعد هم هست و مشخصات احتمالی کنسول رو هم بدن، تا اگه از الان دارن رو تکنولوژی های نسل بعد کار میکنن بدونن چی به چیه.

برآیند این شایعاتی که وجود داشت و دیشب بخشیش تایید شد، و مهم تر اینکه هیچ قسمتی رو هم کسی رد نکرد، ایجاد دو تا سوال در ذهن مخاطب و مشتری بلقوه است. یک، این رویه تا کجا ادامه پیدا میکنه؟ یعنی تا چه حد انحصار از بین میره؟ دو، آیا با این وجود کنسول Xbox باقی میمونه و اگه آره، در خریدش چه مزیتی هست؟

دقت کنی تمام شو مایکروسافت در باب پاسخ به این سوال ها بود. پاسخ در لفافه به شایعات تاییدشون بود و قراره بازی هاشون برای پلتفرم های دیگه هم بیاد. اما هم Xbox قرار نیست شات داون بشه و ادامه حیات داره و هم اینکه همه بازی ها کماکان رو سرویس گیم پس میان. پس مخاطب اکس باکس یا گیم پس باید خیالش راحت باشه که قرار نیست چیزی براش تغییر کنه و صرفا برخی، یا تعداد زیادی، یا همه عنوان ها قراره برای پلتفرم های دیگه بیان که خوب ضرری برای جامعه فعلی نداره. من تحلیلم از صحبت های دیروز این بود. محافظه کارانه هم سعی کردن ساختار جدید رو توضیح بدن و هم یه کار کنن فن ها راضی باشن و این موج ناآمیدی خیلی گسترده تر نشه. بدتر اینکه کسی فکر نکنه دیگه اکس باکسی وجود نداره، پس دیگه نخره ....



دنیای ایده آل منم دنیایی هست که توش قبل هرچیزی انحصار طلبی نباشه. من این انحصار طلبی رو یه مقدار متفاوت از عناوین انحصاری میبینم. عنوان انحصاری رو میشه از دو جنبه تحلیل کرد، یعنی روی کاغذ انحصار برای من ارزشی نداره، و بارها گفتم اینکه کس دیگه نتونه فلان بازی رو انجام بده چیزی به من اضافه نمیکنه. از طرف دیگه دوست دارم همه بازی هارو روی یه پلتفرم و اکوسیستم واحد برم. اما از سوی دیگه این انحصار، منهای بحث مارکتش، و از دید فنی هم یه بنفیت خاصی داره، و اونم تمرکز تولیده. یعنی وقتی یه شرکت میاد محض پرستیژ کنسول و برندش یه بازی رو منحصرا برای یه پلتفرم میسازه دستش بازه تا دست آوردهای خاص تری داشته باشه که تو بازی مالتی پلتفرم تقریبا ناممکنه. در نتیجه محصول مستقیم انحصار این شکلی، کیفیت هم هست. و اگه نبود انحصار به معنی از بین رفتن این کیفیت باشه طبیعتا به مذاق کسی خوش نمیاد.

در نتیجه عنوان انحصاری برای مخاطب و اساسا گیمرها چیز خوبیه. چون باعث میشه یه محصول باکیفیت رو تجربه کنن. اما انحصار طلبی در ابعاد مختلف خیلی بده. دو جنبه این انحصار طلبی که من تو مایکروسافت میبینم و به شدت علیه اش هستم، یکی تمایل برای تصاحب بازار و عرضه انحصاری محتوای سابقا مالتی پلتفرمه. یکی هم از بین بردن حق مالکیت تو سرویس گیم پسش. مایکروسافت به گیم هم مشابه ویندوز و آفیس و ... نگاه میکنه و در دنیای ایده آلش، همه گیمرها مخاطب این ها هستن، اما رابطه شون یه چیز تو مایه های ارباب رعیتی هست، و مخاطب صاحب چیزی نیست، بلکه تا وقتی پول بده، میتونه از سرویس و بازی هاشون استفاده کنه. این تفکر انحصار طلبانه است که به نظر من خیلی خیلی بده.
اینکخه مزیت کنسول های اکس باکس چی هست کاملاً مشخصه. گیم پس.
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
یه نسل با کینکت ملت رو مچل کردن
یه نسل با کلاود و eSRAM
یه نسل هم با گیم پس و خرید
نسل بعد هم میخوان ملت رو با AI مچل کنن.

نسل های قبل با کدوم اینا نتیجه گرفتن که حالا با این بخوان نتیجه بگیرن؟ تا نگرش و جهان بینی مدیران اون قسمت XB به مقوله صنعت بازی عوض نشه همین آش و همین کاسس وضعیتشون
تنها برگ برنده اینا پول کمپانی مادره و فقط همین خطرناکه....

.
چیزی که مردم باید توجه کنند اینه که اکس باکس یه شرکت نیست که کمپانی مادرش مایکروسافت باشه.

هیچ یک از حقوق ثبتی اکس باکس به نام اکس باکس نیست. تمامی پتنت ها به نام مایکروسافت ثبت میشه. اکس باکس همون مایکروسافت هست و مدیران اکس باکس صرفاً گردانندگان این بخش هستند.

هیت مدیره مایکروسافت این تصمیمات رو میگیره و هدف درآمد حداکثری از صنعت گیم هست.

صنعت گیم برای مایکروسافت یه مسابقه نیست که با فروش کنسول برنده اون باشه.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,757
نام
مراد حلیمی
چیزی که مردم باید توجه کنند اینه که اکس باکس یه شرکت نیست که کمپانی مادرش مایکروسافت باشه.

هیچ یک از حقوق ثبتی اکس باکس به نام اکس باکس نیست. تمامی پتنت ها به نام مایکروسافت ثبت میشه. اکس باکس همون مایکروسافت هست و مدیران اکس باکس صرفاً گردانندگان این بخش هستند.

هیت مدیره مایکروسافت این تصمیمات رو میگیره و هدف درآمد حداکثری از صنعت گیم هست.

صنعت گیم برای مایکروسافت یه مسابقه نیست که با فروش کنسول برنده اون باشه.
من هم نوشتم بخش XB نه شرکت XB.
در مورد پول هم که نوشتم پول کمپانی مادر یعنی پول خارج از بخش XB ........ .

صنعت گیم برای هیچ کدام از رقبا یه مسابقه نیس و هدف همگی هم افزایش سوده (فقط برای گیمرهای متعصب یه مسابقس. مثه زمانی که یه عده ستایش میکردن بازی SOT رو ولی الان که مولتی شده میگن نارگیل چینی)

اینکخه مزیت کنسول های اکس باکس چی هست کاملاً مشخصه. گیم پس.
برا این مزیت نیاز نبود یهو بگن کنسول جدید خیلی قویه و بزودی منتشر میشه. نشون میده خودشون نمیدونم چیکار میکنن

.
 
آخرین ویرایش:

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,994
نام
sami
به نظر من مادامی که مایکروسافت بتونه سرویس gamepass رو با شرایط فعلیش رو کنسول هاش نگه داره خرید xbox توجیح داره

شخصا تا به اینجای نسل به لطف این سرویس استفادم از series x چند برابر PS5 بوده
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
اینکخه مزیت کنسول های اکس باکس چی هست کاملاً مشخصه. گیم پس.

درسته، اما اعداد و ارقام نشون میدن مزیت کافی برای استقبال مردم از این کنسول نیست. ضمن اینکه کلا هم گیمرها علاقه چندانی بهش نشون ندادن و بازار این سرویس ها داره کوچک تر هم میشه.

این تازه در شرایطیه که بازی ها انحصاری هستن. شما فرض کن بازی ها مالتی پلتفرم هم باشن و بتونیم عناوین مایکروسافت رو از استورهای دیگه بخریم، آیا وضع بدتر هم نمیشه؟
 

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,478
نام
Nightwing
امیدوارم کنسول نسل بعدیش هم teraflops زیادی داشته باشه چون واقعا این نسل به کار اومد... :-bd
خیلی به کار اومده دیگه ٬ زیادم اومده ٬ مثلا تفاوت گرافیک الن ویک ۲ رو سری ایکس با ps5 مثل این میمونه که سایبرپانک و رو ۴۰۹۰ بزاری کنار گرافیک سوییچ :D درین حد موفق عمل کرده ایکس باکس در زمینه سخت افزار
 

Killua Zoldyck

卍解・天鎖斬月
Gold User
Aug 30, 2014
169
نام
امیر
بعد اینهمه مدت واقعن نظرم در مورد گیم پس عوض شده
دلیل اصلیشم اینه که واقعن مخاطبی که برای مثال نتفلیکس میتونه جمع کنه خیلی عدد بالاییه ولی گیم اونقدری مخاطب چند صد میلیونی (اگر موبایل گیمینگ و کامیونیتی نینتندو رو در نظر نگیریم) نداره که بخواد با گیم پس هزینه ساخت بازی های aaa رو به سوددهی برسونه
مگر رویکردش مثل اپل بازی های کم هزینه ولی سرگرم کننده باشه مثل سرویس apple arcade
یه بازی مثل hi fi با اینکه کم هزینه بود ولی میتونست سوددهی کلان کنه برای شرکت ولی فکر نکنم چیزی دستشونو گرفته باشه سر این قضیه
مثال خیلی دم دستیشم helldivers 2 هست
و قطعن برنامه الانشون جذب مخاطب و در نهایت افزایش قیمت اشتراکه و کل این کانسپت چیز جالبی نیست به نظر من
 
  • Like
Reactions: HalfLife G

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
اینکه AI شدیدا دارای اهمیته هیچ شکی نیست
اینکه مایکی روی AI سرمایه گزاری عظیمی کرده غیر قابل انکاره!


ولی جز مایکی پنج شش ابر کمپانی دیگه روی AI سرمایه گزاری کردن و هی به تعداد این کمپانی ها اضافه میشه!


و رقابت این کمپانی ها در اینه که بیشترین مشتری رو داشته باشن و سهم بیشتری از بازار رو دریافت کنن! اصلا قرار نیست این تکنولوژی ها در انحصار باشن!


کلاودم همینه، فکر کردید مثلا تو یک بخشی یک کمپانی با کمپانی دیگه رقابت دارند خدمات ارائه نمیدن؟


همین نتفلیکس بخش عمده ایش بر بستر AWS آمازونه... حالا مدیران آمازون باید بگن نه این درست نیست جفتمون تو کاره اینترتیمنتیم نباید به اینا خدمات بدیم؟!(ما خدمات ندیم، میرن سراغ یکی دیگه، باعث رشد رقیبامون میشن)
اتفاقا می دونن ارائه ندن، کمپانی های دیگه هستن، و همچنین این همکاری ها باعث بزرگ شدن بخش کلاود خودشون میشه و هم تبلیغات برا جذب مشتری های بیشتر و تثبیت جایگاهشون تو بازار!


همونطور که سونی تو بخشایی داره از Azure مایکروسافت استفاده می کنه! حالا چون تو دیویژن های این شرکتا رقابت وجود داره ارائه خدمات ممنوع؟!:D(همین helldivers2 داره از Azureاستفادت می کنه)


در بحث AI هم همینه، یکی از دلایل رشد عجیب انودیا، تنوع مشتری هاشه که خیلی هارو وابسته خودش کرده


قدیمم تو زمینه سخت افزار و سایر تکنولوژی ها این رعایت میشد!
همین سونی گاهی لنز های اسمارت فون بهتری برا مشتری هاش عرضه می کرد تا گوشی های خودش


همین سامسونگ هرکی بهش هر مدل پنل امولدی سفارش بده عرضه می کنه!


این قضیه رفته جلو و الان به کلاود و AI رسیده!
این یک بازار رقابتی هست


بله هوش مصنوعی باعث میشه کنسول xbox پرفورمنسش بهتر بشه!
ولی خب قرار نیست این تکنولوژی ها انحصاری باشن، سونی هم در این بازار رقابتی میره سراغ کمپانی که بهترین و بالاترین خدمات رو بده! و مشکلی از این بابت نخواهد داشت
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,757
نام
مراد حلیمی
دلیل اصلیشم اینه که واقعن مخاطبی که برای مثال نتفلیکس میتونه جمع کنه خیلی عدد بالاییه ولی گیم اونقدری مخاطب چند صد میلیونی (اگر موبایل گیمینگ و کامیونیتی نینتندو رو در نظر نگیریم) نداره که بخواد با گیم پس هزینه ساخت بازی های aaa رو به سوددهی برسونه
مگر رویکردش مثل اپل بازی های کم هزینه ولی سرگرم کننده باشه مثل سرویس apple arcade
اصل قضیه هم همینه.
همون دو سه سال پیش هم ما هی می گفتیم که گیم پس نباید با نتفلیکس مقایسه بشه چون ماهیت فیلم با گیم فرق داره/ تعداد مخاطب ها فرق داره/ محتواهای لازم فرق داره/ میزان زمانی که مخاطب باید صرف کنه و اینکه چه وقتی بعد انتظار صرف کنه فرق داره و ............ .
محتواهایی مثه گیم پس یا پلاس و ...........یه ارزش افزوده فرعی برای مخاطب هستن برخلاف سینما که میتونه یه ارزش افزوده اصلی تلقی بشن.(کشورهای جهان سومی و فقیر رو کاری ندارم که ماها اکثرا شامل این مورد میشیم)

همونطور که مایکرو دید نمیتونه سود کافی از گیم پس بدست بیاره و مجبور شد زمین بازی رو عوض کنه به سمت مولتی پلتفرم کردن عناوینش، مطمینا درآینده تغییراتی حتی بیشتر از تغییرات فعلی هم در مورد گیم پس اعمال خواهد کرد.

.
 
آخرین ویرایش:

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,524
من به كليت بحث كار ندارم ولى به نظرم حداقل كاربر ايرانى سواى از فن بازى زياد نبايد از حركت برند محبوبش و در تصوير وسيع تر صنعت گيم به سمت كلاود خوشحال بشه.
فاز بعضيا رو واقعا درك نميكنم چطور اينو به عنوان پرچم پيروزى دست گرفتن هى دور افتخار ميزنن :D
اگه ایرانی بودن ملاکه چرا اصلا گیمر ایرانی باید فن سونی باشه وقتی که کنسول کمپانی رقیب قیمتش نصفه و با پول نسبتا کم میشه انواع و اقسام گیم ها رو حتی روز ریلیز بازی کرد؟ اصلا چرا باید گیمر ایرانی فن کنسول باشه وقتی پی سی با کلی بازی کرک شده و آنلاین مفت و مجانی هست؟ :))
 
  • Smile
Reactions: S0lid Snake

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,244
اگه ایرانی بودن ملاکه چرا اصلا گیمر ایرانی باید فن سونی باشه وقتی که کنسول کمپانی رقیب قیمتش نصفه و با پول نسبتا کم میشه انواع و اقسام گیم ها رو حتی روز ریلیز بازی کرد؟ اصلا چرا باید گیمر ایرانی فن کنسول باشه وقتی پی سی با کلی بازی کرک شده و آنلاین مفت و مجانی هست؟ :))
الزاما بحث قیمت نیست. مسئله اینه که با وضعیت اینترنت اینجا، کلود بازی کردن عملا برای ۹۹ درصد جامعه قفله. باز به دیسک و دانلود فارق از قیمتشون میشه دسترسی داشت ولی کلود کاملا غیر قابل دسترسه. اگه کمپانی ها فول فورس به این سمت برن ماها باید با گیم بای بای کنیم:D
=====
در مورد خود خبر هم، واقعا ته بازندگیه که یهو وسط نسل بگی میخوایم بزودی کنسول جدید بدیم و اون ۲۰ میلیونی که کنسول قبلیمون رو خریدن برن موز بچینن و در عین حال فکر کنی چه هایپی هم راه انداختی:D
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,524
الزاما بحث قیمت نیست. مسئله اینه که با وضعیت اینترنت اینجا، کلود بازی کردن عملا برای ۹۹ درصد جامعه قفله. باز به دیسک و دانلود فارق از قیمتشون میشه دسترسی داشت ولی کلود کاملا غیر قابل دسترسه. اگه کمپانی ها فول فورس به این سمت برن ماها باید با گیم بای بای کنیم:D
سی تومن پول کنسول و سالی چندین میلیون پول بازی ۷۰ دلاری و پلاس و گیم پس التیمیت دادن هم برای نصف جامعه قفله
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,244
سی تومن پول کنسول و سالی چندین میلیون پول بازی ۷۰ دلاری و پلاس و گیم پس التیمیت دادن هم برای نصف جامعه قفله
اول اینکه خیر، همه نمیرن چندین میلیون پول بازی ۷۰ دلاری و پلاس و فلان بدن. خیلیا اکانت ظرفیتی و هکی و هوم و.... از این چیزا میگیرن که کلی ارزونتر میشه. چیز جدیدی هم نیست از نسل قبل هم کم و بیش همین بساط بوده. بعدشم گفتم، بحث دسترسیه. به هر حال به دیسک و دانلود میشه دسترسی داشت ولی به کلود نه. حالا شما ببین نصف جامعه بیشتره یا کل جامعه:D
در ضمن پی سی مناسب بستن هم اندازه دو سه تا کنسول هزینه داره.
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,796
نام
شیخ صدرا
اگه ایرانی بودن ملاکه چرا اصلا گیمر ایرانی باید فن سونی باشه وقتی که کنسول کمپانی رقیب قیمتش نصفه و با پول نسبتا کم میشه انواع و اقسام گیم ها رو حتی روز ریلیز بازی کرد؟ اصلا چرا باید گیمر ایرانی فن کنسول باشه وقتی پی سی با کلی بازی کرک شده و آنلاین مفت و مجانی هست؟ :))

تبريك ميگم اصلا متوجه منظور اصلى نشديد :D
 
  • Like
Reactions: king of north

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر