خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,412
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
رفقا گویا امروز معامله تکمیل و نهایی می شود.به عنوان شیرینی فعلا دو سه تا CoD و Crash رو برای گیم پس عرضه کنند تا بقیه رو به مرور اضافه کنند.جالب ترین نکته در مورد معامله هم این هست که CMA در ابتدا معامله رو بلاک کرد و خیلی ها تصور کردند دیگر کار تمام است ولی مایکروسافت یک کامبک اساسی زد و در نهایت توانست تاییدیه CMA رو بگیرد.این وسط دلقک ماجرا FTC هست که هنوز هم از رو نرفته و قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دوباره پرونده بلاک کردن معامله رو به جریان بیندازد!از این دلقک تر هم رگولاتوری مستقل(!) استرالیا هست که هنوز تصمیم گیری نکرده است و احتمالا به صورت خودجوش امروز معامله رو تایید می کند.
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
b13920ead5f5a680390a2e29554492f4c13e-912cr476.jpg
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
629
مهدیار اون فراست مورن رو بیار تو
بلاک شد بخاطر وزنه سنگین کلاود گیمینگ
Microsoft / Activision deal prevented to protect innovation and choice in cloud gaming

عجب وضعیتی شد. حالا باید منتظر واکنش مایکروسافت باشیم.
از این پست من به بعد:
View attachment VID_20231013_110812_185.mp4


گاهی اوقات بحث فن بازی هست از این مسایل که اسباب بازی من بهتر از اسباب بازی تو هست.
بعضی مسائل یه کم دانش نیاز داره که من شخصا دانششو ندارم و به ندونستن پافشاری نمیکنم و از دیگران یاد میگیرم. حالا تو این چیزها وقتی حرفهای بی مورد زده میشه خیلی خیلی خنده دار هست. حالا بدتر از حرف بی مورد زدن، این هست که دیگران رو محکوم کنی به ندونستن.
یعنی شما نه تنها درباره یه مساله هیچی نمیدونی، هیچی هم یاد نمیگیری تازه میای دیگران رو متهم به ندونستن میکنی، یه چندتا انگ هم اضافه اش.

خوشحالم که یه درس بزرگ تو این تاپیک به دوستان داده شد اونم اینکه وقتی ۴۰۰ صفحه گزارش و ۳ میلیون سند دیدند به راحتی با قبولش، خودشون رو خراب نکنند و به این چیزها استدلال نکنند که یه تصمیم بر این مبنا حتما درست هست و دیگه کار تمومه و... این بهترین اتفاق برای این تاپیک بود.
خیلی از دوستان پافشاری کردند که دیگه کار تموم شد و وکلای میلیون دلاری به درد نمیخورند و پول مفت میگیرند و افرادی که به کار CMA ایراد میگیرند چیزی نمیدونند و کارشناس ها و اینا دیگه کی هستند و.. 😁
ولی دانش همیشه میچربه به هر چیز دیگه ای و میتونه همیشه نجاتتون بده. گاهی اوقات یه وکیل شما رو از زندان و مرگ و این چیزها نجات میده گاهی اوقات هم ۷۰ میلیارد دلار رو براتون زنده میکنه و نادونی افراد تصمیم گیرنده رو بهشون گوشزد میکنه. یه وکیل یه مجموعه بزرگ رو میتونه شکست بده یا راهی برای توافق پیدا میکنه.
بلاک شدن هم با کنسل شدن فرق داره.

تبریک به همه رفقایی که تو بحث شرکت کردند و اخبار رو پوشش دادند و همیشه این تاپیک رو داغ نگه داشتند.
download (1).jpeg

خیلی خیلی دوست دارم که قرارداد با سونی طوری باشه که سری CoD به پلاس هم اضافه بشه.
 
آخرین ویرایش:

wave

کاربر سایت
Jun 27, 2007
815
خیلی دوست دارم که قرارداد با سونی طوری باشه که سری CoD به پلاس هم اضافه بشه.
کد بخواد وارد پلاس بشه، باید هزینه‌ی سنگینی براش بکنه و سونی هیچ وقت همچین کاری نمی‌کنه.

البته صرفا خواستن سونی نیست. ممکنه MS بخواد کاربرهای سرویسش رو تا عدد مشحصی برسونه، بعدش اگر سونی یا هر کسی بخواد باهاش قرارداد ببنده.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
11,072
نام
محمد حسین
بالاخره پروژه سه میلیون سند بسته شد، فعلا سهام اکتی متوقف شده و این اتفاق از حدود 3 و نیم بامداد امروز افتاده. حدود 4 عصر، 5 ساعت دیگه بازار استارت میخوره. باید دید ماکرو قبل آغاز بازار سهام اکتی رو خارج میکنه یا بعد بازار میزاره، تو دو روز تعطیلات میبنده.
البته جالب میشه، ماکرو یدفعه بگه نخواستیم، سهام اکتی با مخ میخوره زمین.
کلا تاپیک جذابی بود؛، البته لینا خان هنوزم ادامه داره و این تاپیک بسته نشه و همچنان هنوز اتحادیه مصرف کنندگان کشورمون هنوز تایید نکرده.
cma که میگفتن سابقه نداشته به تحقیق دوم بره با گروگانگیری خانواده کاردل به چهرمین مرحله تحقیقم رفتن و با تهدید بمبگذاری اسپنسر در لندن بالاخره با وجود سه میلیون سند، جام بهار نارنجو نوشید و تایید کرد.
جیمبو جام گل گاو زبانو زد بالا و در نرمشی قهرمانانه، امضا زد قراردادو
زیاد چیزی نگیم، چون الان دوباره میان درس اخلاق میدن، شما تو این تاپیک چیکار میکنید ولی برام جالب بود، این مدرسان اخلاق، چجوری مراسم ختم اعلام میکردن برای یه خبر دروغین یه ساعته و جایزه میدادن برا رد معامله.
_____________
قرارداد سونی همونطور که مشخص بود با عرضه این کالاف تمومه و از نسخه بعد، میتونند طرفداراش از بازی بعد، دی وان رو گیم پس برن.
و نکته آخرم در مورد وکلای ماکرو، که دقیقا در بهترین زمان ممکن تمام ماجرا رو بردن جلو و در عرض 3 ماه، معامله ای که به نظر خیلیا مرده میومد مثل کوردن و .... ، کاری کردن که بالاخره ftc بیاد هم 3 میلیون سندو نشون بدن به مردم و هم بالاخره یه مقدار از قدرت اضافی ای که اینا دارن رو جلوشونو بگیرن.
_____________________________
برد اسمیت هم گفته

2023-10-13_11-28-27.jpg

برد اسمیت گفته که آخرین سد برداشته شده، احتمالا بدون تایید رگولاتوری ایران، میخوان برن جلو.
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
کد بخواد وارد پلاس بشه، باید هزینه‌ی سنگینی براش بکنه و سونی هیچ وقت همچین کاری نمی‌کنه.

البته صرفا خواستن سونی نیست. ممکنه MS بخواد کاربرهای سرویسش رو تا عدد مشحصی برسونه، بعدش اگر سونی یا هر کسی بخواد باهاش قرارداد ببنده.
سونی اینجا دیگه با مایکروسافت طرف قرارداد تنها نیست. برای کلاد هم باید بره با یوبی سافت هم کنار بیاد :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر