خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
فکر کنم کوروش رسیده میخواد مطالب محرمانه با فونت بزرگ رونمایی کنه قاضی همه رو انداخت بیرون.
تام کروز رو هم با خودش میبره که در صورت نیاز تو دادگاه برای قاضی و فیل اسپنسر و بقیه حضار بخنده.
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
580
اسم کارکتری که انحصاریه Oni هست
یه چیز عجیب تر اینه که توی پلتفرم های دیگه حتی اون کارکتر رو نشون نمیده و به جاش یه کارکتر عادی رو نشون میده :D
View attachment 298518
View attachment 298513
مرسی دقیقا همینه. حالا بخوام بیشتر بگم چون بنظر کسی شاید ندونه، هر فصل Combat Pack رایگان برای پلی استیشن وجود داره که شامل اسکین و بلوپرینت و ایناست. 2 تا loadout اضافه تر برای پلی استیشن، دابل ایکس پی ماهانه به مدت 24 ساعت، 5 تا tier skip رایگان برای بتل پس هر فصل، پلیرهای پلی استیشن اگه پارتی بشن 25% weapon xp اضافه تر میگیرند.
من که الان نمیگم اینا بد یا خوبه، میگم اون وکیل ftc این قسمت رو ناشیانه بازی کرد. یه وکیل حرفه ای کارش این هست اینا رو از قبل چک کنه.
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
580
از اسپنسر سوال میپرسند که تصمیم گیرنده نهایی برای مایکروسافت گیمینگ شما هستید که میگه بله و به نادلا ایشون گزارش میده.
میپرسند تصمیم گیرنده درباره انحصار بازی ها شما هستید که میگه بله. 9 سال حضور در مایکروسافت و وجود بیش از 23 استودیو برای مایکروسافت.
میپرسند چندتا استودیو خریداری کردید که میگه 10 تا. درباره اکو سیستم ایکس باکس اسپنسر توضیح میده که این اکوسیستم یک پلتفرمی هست که سازنده ها برای پلیرها بازی میسازند.
از استاندارد 70% برای سازنده و 30% برای کنسول ها صحبت پرسیده میشه و اسپنسر تایید میکنه که درسته.
- گیم پس هم 70-30 هست؟ اسپنسر توضیح میده که گیم پس سرویس اشتراکی هست و بابت هر بازی قراردادی امضا میشه که داخل گیم پس بشه.
- درباره عملکرد بین بازی های سری ایکس و سری اس صحبت میشه
- بازی های نسل نهمی که ساخته میشند میتونند قدرت نسل نهمیشون روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس به نمایش بزارن که اسپنسر جواب میده بله. اینجا میخواد بگه پس سوییچ کنسول نسل نهمی نیست.
از قدرت پردازش سوییچ سوال میشه و اسپنسر جواب میده سوییچ برای افرادی طراحی شده که در حال حرکت هستند، باتری داره و پلتفرم قابل حمل هست. کنسول های نسل هشت نیاز دارند که ساکن باشند و صفحه نمایش ندارند ولی نینتندو طراحی پلتفرم متفاوتی رو ساخته.
- از قدرت ضعیف نینتندو سوییچ استفاده میکنند و میپرسند بالاترین رزولوشن 4k hd هست که اسپنسر تایید میکنه.
- حالا با مقایسه مشخصات فنی سوییچ و قیمتش با پلی استیشن و ایکس باکس میخوان ثابت کنند که سوییچ کنسول ضعیف تری هست و رده پایین تری داره و با استفاده از اسناد داخلی مایکروسافت گیمینگ میخوان این موضوع رو اثبات کنند که سوییچ سهمی از بازار بین کنسول های نسل نهمی براش درنظر گرفته نشده.
- حالا به ایمیلی اشاره میکنند که بین اسپنسر و زنیمکس بود، جلسه ای بین هیئت مایکروسافت در نوامبر 2022. مشخص نیست چه چیزی گفته شده تو سند و از اسپنسر میپرسند که تو این حرف رو درباره اون شرکت خاص زدی که میگه بله. و میپرسه که یادت هست بحث هایی داشتید که درباره اینکه نینتندو در سهمی در بازار کنسول ها داره. در یک بازه ای از زمان نینتندو به خاطر عرضه ایکس باکس سریز و پی اس 5 بین کنسولهای استاندارد شمرده نشده بود.
اسپنسر جواب میده که دیدگاه های متفاوتی درباره این سهم داریم. برخی از این استانداردها/معیارها هم شامل سهم سونی میشد هم شامل نینتندو برخی هم نه. وقتی میگیم "نسل فعلی" معمولا منظورمون در مورد هر 3 تا کنسولی که تو بازار وجود داره هست. درسته که ایکس باکس و پی اس 5 در زمان های مشابه لانچ شدند بخاطر همین تو اسناد ما بارها فقط این دوتا رو نمایش دادیم.
- میپرسند که ایا دوره ای وجود داشته که نینتندو جز معیارهای کنسول نهمی قرار نگیره؟ اسپنسر تایید میکنه و میگه بله به این دلیل که هر دو کنسول سونی و مایکرو در تاریخ نزدیک به همی لانچ شدند، این دو کنسول چرخه زمانی مشابهی دارند.
- زمانی هم بوده که نینتندو در کنار ps - xbox تو محسابه سهم بازار کنسول ها قرار بگیره؟ اسپنسر میگه که بله گاهی اوقات هر 3 تا رو باهم نمایش میدیم گاهی هم هر 2 تا رو.
- میپرسند موقعی هم بوده که هر 3 تای اینا با هم بوده باشند؟ و اسپنسر میگه که موقعی که میخوام چشم اندازهای دقیق جهانی داشته باشیم هر 3 تا رو با هم نشون میدیم.(منظورش توی اسناد داخلی هست)
- سوال اخر هم اینکه ایا موافقی که ایکس باکس تو در مقابل سونی رقابتی تر از اروپا هست؟ بله
15 دقیقه استراحت

خیلی خلاصه: ftc تلاش میکنه که اولا سوییچ رو rule out کنه با کمک اسناد داخلی مایکرو، ولی مشخص شد این اسناد جاهایی که از نینتندو صرف نظر کرده مربوط به زمانی بوده که ایکس باکس با پلی استیشن بخاطر عرضه و چرخه عمر این دوتا کنسول بوده که نزدیک به هم بودند. در نگاه کلی مایکروسافت این 3 تا رو با هم در نظر میگرفته.

از کنسول میپرسند که مشخصا همه اشنا هستند. کنسول وار بیشتر منعکس کننده طرفدارها هست مثل طرفدارهای وزرشی
- فکر میکنی ایکس باکس کنسول وار رو باخته؟
+ از اونجایی که کنسول وار یک ساختار اجتماعی هست با جامعه است هرگز مایل نیستم که بخوام خودمون رو از اون جامعه بیرون بیارم. اگه به سهم ما در بازار تو 20 سال گذاشته نگاه کنید ما جایگاه سوم رو داشتیم و باقی موندیم.
- ایکس باکس به اندازه سونی فروخته نشد؟
+ ما پشت سر نینتندو و سونی هستیم.
حالا یک ایمیلی اورده میشه بین استورات و اسپنسر به تاریخ 4 دسامبر 2020 محتویاتش مشخص نیست ولی میپرسه ازش که ایا سونی رو به عنوان یک رقیب اگرسیو میبینید که اسپنسر در جواب میگه سونی رهبر بازار هست(بنابراین) یک رقیب اگرسیو هست.
- میپرسند که به نظرت سونی نسبت به بقای ایکس باکس متخاصم هست؟ اسپنسر میگه بله و با سهم درامد 30 درصدی بازی های ما روی پلی استیشن که سونی به دست میاره تلاش میکنه که سهم ایکس باکس رو از بازار کم کنه. اون ها از درامدی که بابت بازی های ما به دست میارند بازی های ثردپارتی رو برای ایکس باکس بلاک میکنند. یکی از بزرگترین خطرات برای بقای ایکس باکس این هست که سونی به تیم های مختلفی پول میده تا بازی ها رو از ایکس باکس دور نگه داره
در ادامه سوالات درباره گیمپس شروع میشه و اسپنسر توضیح میده که گیم پس یک مدل بیزینس هست، مایکروسافت نیاز محتوای aaa داره با استفاده ازش کاربران رو جذب گیم پس و اون ها رو نگه داره. افزودن محتوای بیشتری چیزی هست که برای اسپنسر مهمه و هدف هم همین هست. تعداد مشترکین برای موفقیت گیم پس مهم هست. بازی های aaa کمی در سال وجود دارند و تعداد بازی های مستقل بیشتر از aaa هست. هر سال سندی منتشر میشه که استراتژی سالانه و ترندهای بلند مدت در بیزینس رو ارائه میده. حالا ftc سندی رو در این باره نشون میده که بین نادلا، اسپنسر و هود هست. من دقیقا متوجه نشدم محتواش چی بود.

حالا میرسن به مذاکره درباره Cod در سال 2020
درباره مذاکره با اکتی صحبت میکنند که میرسه به اینجا که اسپنسر میگه پول پرداخت میشد تا (محتوا) از ایکس باکس حذف بشه و از فاینال فانتزی 16 مثال زده میشه. اسپنسر میگه ما رقیبی داتشیم که فعالانه قراردادهای امضا میکرد تا (سازنده ها) پلتفرم ایکس باکس رو ندید بگیرند. همین مساله هم باعث شد که حفظ بازی های ثردپارتی برامون بیشتر مهم بشه. اسپنسر ادامه میده که ما مجبور نیستیم برای بازی های انحصاری هزینه کنیم. ما از کارمندهامون استفاده میکنیم تا بازی بسازند و بهشون حقوق میدیم. با داشتن رقیبی که به شرکت های ثالث پول پرداخت میکرد تا ایکس باکس نادیده گرفته بشه، احساس کردیم ضروریه که محتوای بیشتری رو حفظ کنیم.

دوستان اگه میتونید لطفا ادامه بدید.
 
آخرین ویرایش:

Eghball

کاربر سایت
Nov 3, 2014
489
نام
اقبال
Xbox chief Phil Spencer is taking the stand.We’re back after the courtroom was briefly sealed. Microsoft Gaming CEO and head of Xbox Phil Spencer is in court and ready to discuss the $68.7 billion proposed acquisition of Activision Blizzard. Judging by the exhibit list that both the FTC and Microsoft have submitted it looks like Spencer is going to have a busy day.
He’s come well prepared in a suit and tie, which is unusual attire for a gamer.
We might be about to hear more around Microsoft’s xCloud strategy, how the company’s Activision Blizzard deal came to be, and some details around PlayStation publishing agreements.



او با کت و شلوار و کراوات به خوبی آماده شده است، که برای یک گیمر لباس غیرعادی است.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
من یادم نمیاد جایی گفته باشم به شما ربطی نداره؟ چی به شما ربط نداره؟ :D این بحثا برای من فانه ناراحتی چیه؟ :D هرکسی هرجایی هرچی من نوشتم رو می تونه 9999 بار نقل کنه و هرچی دوست داره موافق یا مخالف بگه، اتفاقا اینه که به من ربطی نداره که کی چی می نویسه منم هرجایی که دلم بخواد نظرمو میگم. اینجا یک فروم عمومیه وقتی یک پستی می نویسی هرکسی می تونه جواب بده همونطوری که من وقتی چیزی می نویسم هرکسی می تونه جواب بده
روحیه بحث کردن نداری خودتو اذیت می کنی فقط
جالب بود :)
داری حرفایی رو که من باید بهت میگفتم رو به خودم میگی.اصلا هیچ دلیلی برا ناراحتی وجود نداره.همه کامنت میزارن بدون توهین و منو شما هم همچنین.بعد کامنت من٬شما اومدید میگید دارم عین ضبط صوت تکرار مکررات میکنم(که من باز این تیکه رو توهین حساب نمیکنم که قطعا نیست).این کامنتت چه معنی میده؟یعنی کامنت ندم چون شما ناراحت میشید؟!منم گفتم اگه کامنتام برات تکراریه خب ایگنور کن و جواب نده٬که این وسط نقش شاکی رو دستت گرفتی و به من گیر میدی که اعصاب ندارم :)
در کل همه یکم از کوروش کبیر یاد بگیریم که اینقدر به شخصش میتوپید و متلک میندازید بهش ولی باز داره در کمال احترام نسبت به موضوع کامنت میذاره(به فرض هم غیر منطقی و غلط) و نه شخصیت فرد کامنت دهنده
 
  • Like
Reactions: VEGETAR

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
لینک اسپانیولی داریم ، طرف بعضا میاد صحبت میکنه ولی اوکیه
________
ftc کلا بحث رو برده سمت ایکس باکس و پلی استیشن و کلا نینتندو رو که میخواد به عنوان یه کنسول نسل 8 معرفی کنه و از بازی بیاره بیرون
pc هم نیاره تو بازی

 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
جالب بود :)
داری حرفایی رو که من باید بهت میگفتم رو به خودم میگی.اصلا هیچ دلیلی برا ناراحتی وجود نداره.همه کامنت میزارن بدون توهین و منو شما هم همچنین.بعد کامنت من٬شما اومدید میگید دارم عین ضبط صوت تکرار مکررات میکنم(که من باز این تیکه رو توهین حساب نمیکنم که قطعا نیست).این کامنتت چه معنی میده؟یعنی کامنت ندم چون شما ناراحت میشید؟!منم گفتم اگه کامنتام برات تکراریه خب ایگنور کن و جواب نده٬که این وسط نقش شاکی رو دستت گرفتی و به من گیر میدی که اعصاب ندارم :)
در کل همه یکم از کوروش کبیر یاد بگیریم که اینقدر به شخصش میتوپید و متلک میندازید بهش ولی باز داره در کمال احترام نسبت به موضوع کامنت میذاره(به فرض هم غیر منطقی و غلط) و نه شخصیت فرد کامنت دهنده
داداش برای منی که از نیمه ۳۰ رد شدم واقعا عجیبه خوندن این پیامها
منظور اون جمله این نبود که شما چیزی نگی منظور ابن بود چند بار تاحالا به این مورد نوکیا اشاره کردی و توضیح دادیم اما هی بر میگردی خونه اول

و اینکه کبیر ی شخص نیست کبیر ی مکتبه :D هرقدر هم مخالف افکارش باشم به خودم اجازه نمیدم بهش توهین کنم
این بحث ها صرفا کل کل دوستانه اس
همین دوستان سونی فن هم چندتاشون دوست خارج از فروم منن و با هم بازی هم میکنیم اینجا تیکه هم میندازیم :D دوستی همینه دیگه‌.
حالا بگذریم...

ظاهرا امروز خون و خون ریزی بوده تو دادگاه ببینیم چی لو میره :D
 
آخرین ویرایش:

reza_meybod

کاربر سایت
Feb 14, 2010
41
نام
Reza
اکنون به سراغ Call of Duty می رویم.
FTC اکنون از فیل اسپنسر در مورد Call of Duty و مذاکره با Activision برای نسخه Xbox Series S/X برای عرضه آن کنسول در سال 2020 سؤال می کند.
سندی به تقسیم درآمد ارائه شده اشاره می‌کند و دیروز شنیدیم که Activision می‌خواهد شکاف بهتری را برای کار بر روی نسخه بهینه‌سازی شده سری Xbox S/X داشته باشد.

FTC در تلاش است ایده دستیابی مایکروسافت به محتوا را ایجاد کند تا مجبور به پرداخت این هزینه ها نباشد و بتواند محتوای انحصاری داشته باشد. "اگر شما صاحب محتوایی هستید، مجبور نیستید برای محتوای انحصاری هزینه ای بپردازید؟"
از FTC بپرسید

اسپنسر می گوید: «ما برای انحصار در پلتفرم خود پولی نمی پردازیم. او اشاره می‌کند که ظاهراً سونی قراردادهایی امضا می‌کند تا بازی‌های ترد پارتی را خارج از ایکس‌باکس نگه دارد.

زمانی که یک رقیب به طور فعال بازی‌های ترد پارتی را امضا می‌کند تا از پلتفرم ما رد شود، برای ما مهم‌تر هست که امنیت بازی‌های ترد پارتی از جمله Call of Duty را بر روی پلتفرم خود ایجاد کنیم.
مایکروسافت قبلاً در نظر گرفته است که از پلی استیشن برای محتوای Activision صرفنظر کند. "آیا شما در مایکروسافت در مورد حذف PlayStation با عناوین Activision صحبت هایی داشته اید؟"
اف تی سی از فیل اسپنسر می پرسد..
اسپنسر می‌گوید: «من مکالمه خاصی را به خاطر ندارم، اما به نظر می‌رسد که یک مکالمه عادی برای ما باشد.

این گفتگوها بخشی از ارزیابی Activision Blizzard قبل از اعلام پیشنهاد خرید بود. مایکروسافت ارزش اقتصادی و استراتژیک یک خرید را اندازه گیری می کند.

اف تی سی می‌خواهد بداند که آیا یک دارایی می‌تواند دارای ارزش استراتژیک باشد که بر ارزش اقتصادی آن برتری دارد یا خیر. بنابراین، مایکروسافت کاری مانند ساخت بازی‌های Activision برای Xbox به عنوان یک بازی استراتژیک انجام می‌دهد، حتی اگر مسائل اقتصادی منطقی نباشد.

اسپنسر می‌گوید: «هیچ ارزشی برای استراتژی وجود ندارد، آن یک تحلیل استراتژیک است، بیشتر تفسیری است در مورد اینکه چگونه این دارایی در استراتژی ما قرار می‌گیرد، هیچ مقدار عددی اختصاص داده نشده است».

مایکروسافت در نظر داشت Minecraft Dungeons را انحصاری کند. مایکروسافت فقط پورت Minecraft Dungeons را روی Xbox و PC در نظر گرفته بود. FTC به گفتگوی فیل اسپنسر و مدیر سابق Xbox Mike Nichols اشاره می کند که در آن هر دو در نظر گرفته و موافق هستند که باید انحصاری ایکس باکس باشد.

Minecraft Dungeons در نهایت برای پلی استیشن، ایکس باکس، رایانه شخصی و نینتندو سوییچ عرضه شد

اف تی سی به سؤالات مربوط به سوییچ و بتسدا بازگشته است. «آیا پیش‌بینی می‌کنید که Call of Duty در سوییچ برای یک بازیکن به همان شکلی باشد که گویی آن بازیکن در Xbox Series X بازی می‌کند؟»
اف تی سی می پرسد...
فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، می‌گوید: «من فکر می‌کنم این بازی به‌عنوان یک بازی سوئیچ عالی خواهد بود. "فکر نمی‌کنم شبیه به هم باشد."
اف تی سی اکنون می‌خواهد بداند که آیا مایکروسافت تحلیل اقتصادی نینتندو از نظر معامله Activision Blizzard انجام داده است یا خیر؟ احتمالاً به این دلیل که ایجاد یک نسخه از Call of Duty برای نینتندو سوییچ پرهزینه خواهد بود. اف تی سی یک بار دیگر می خواهد مشخص کند که سوییچ از بازار کنسول "با عملکرد بالا" خود جدا است.

وکیل اف تی سی سپس رویداد میزگرد مطبوعاتی Bethesda را به اسپنسر یادآوری می کند. «یادتان هست که گفتید اگر مشتری ایکس باکس هستید، این به معنای ارائه بازی‌های انحصاری عالی برای شما در پلتفرم‌هایی است که Game Pass وجود دارد؟» اسپنسر می گوید: «بله، دارم.

بازی‌های انحصاری Xbox یکی دیگر از بخش‌های کلیدی پرونده اف تی سی است، جایی که رگولاتور معتقد است مایکروسافت بازی‌های Activision Blizzard را در اقدامی که ضدرقابت می‌داند انحصاری برای ایکس‌باکس خواهد ساخت.

ایمیل باند، بوتی و اسپنسر درباره بتسدا
اف تی سی به ایمیل فوریه 2021 بین سارا باند، مت بوتی و فیل اسپنسر از ایکس‌باکس در مورد نحوه اعلام خرید Bethesda اشاره می‌کند.
اسپنسر در آن زمان نوشت: «من می‌خواهم در اعلام بسته شدن Bethesda جسورانه عمل کنیم و روی Bethesda روی Xbox تمرکز کنیم. من می‌خواهم با گفتن این جمله راحت باشیم... خرید Bethesda برای قوی‌تر کردن Xbox است. تمرکز ما با Bethesda بر روی اکوسیستم Xbox خواهد بود.

اف تی سی می‌خواهد بداند آیا اسپنسر با مدیران مایکروسافت در مورد ساخت بازی‌های انحصاری Bethesda برای Xbox صحبت دیگری داشته است یا خیر؟
اسپنسر می گوید: «انحصار یک موضوع کلی در تجارت کنسول است، بنابراین یک مکالمه ثابت است.


فیل اسپنسر تایید نمی کند که Elder Scrolls VI یک انحصاری Xbox خواهد بود. علیرغم مصاحبه ای که در سال 2021 انجام شد، اسپنسر به یک وکیل اف تی سی می گوید که برای دانستن این موضوع خیلی زود است:
فکر می‌کنم با توجه به اینکه بازی چقدر فاصله دارد، کمی نامشخص بود که این بازی روی چه پلتفرم‌هایی عرضه می‌شود... هنوز خیلی سخت است که بفهمیم پلتفرم های مقصد در این مرحله چه خواهند بود.»

پس آن مصاحبه چطور؟ اسپنسر در پاسخ به سؤال گفت: «به یاد ندارم که به طور علنی چنین بیانیه ای را گفته باشم. "وقتی این را گفتم، معتقد بودم [درست است]، اما اگر امروز از من بپرسید، نمی‌توانم یک بیانیه عمومی را به یاد بیاورم."

این بخشی از یک سئوال طولانی است که در آن اف تی سی تلاش می کند ثابت کند که خرید Activision Blizzard منجر به بازی های انحصاری بیشتری می شود.

ایکس باکس مانند اوماها است، پلی استیشن شبیه نیویورک ...
فیل اسپنسر دوباره توسط مایکروسافت مورد پرسش قرار میگیرد، و او تلاش می‌کند تا این اتهامات را که مایکروسافت بازی‌ای مانند Call of Duty را در پلی‌استیشن مورد تنزل می‌دهد، رد کند - استدلالی که به‌ویژه سونی مطرح کرده است.
اسپنسر می‌گوید با توجه به اینکه پلی‌استیشن (به تخمین او) چقدر موفق‌تر است، ساخت یک بازی با کیفیت بالا برای ایکس‌باکس و ساختن یک بازی با کیفیت پایین‌تر در پلی‌استیشن، ضرر مالی و اعتباری بزرگی برای مایکروسافت خواهد بود. وکیل مایکروسافت یک قیاس را بیان می کند: این شبیه فیلمبرداری یک نسخه خوب از یک فیلم است که در اوماها افتتاح می شود، اما نسخه بدی است که در نیویورک اکران می شود.

این یک سوال متفاوت از این است که آیا مایکروسافت ممکن است بازی ها را به طور کلی متوقف کند - چیزی که به این معنی است که فروش پلی استیشن را از دست می دهد، اما همچنین توسعه را ساده تر می کند.

فیل اسپنسر سوگند یاد می‌کند که بازی Call of Duty را از پلی‌استیشن 5 حذف نخواهد کرد. اسپنسر خاطرنشان می‌کند که مایکروسافت در هر صورت از قول خود متحمل ضرر خواهد شد. از نظر من، حذف بازی Call of Duty از پلی استیشن صدمات جبران‌ناپذیری برای برند ایکس‌باکس ایجاد می‌کند.» اما اکنون او نیز به طور رسمی آن را زیر سوگند خود یاد کرده است.
او در دادگاه به قاضی کورلی گفت: "من دستم را بالا می برم، هر کاری که لازم باشد انجام می دهم." "تعهد من این است و شهادت من این است که به عرضه نسخه های بعدی Call of Duty در پلی استیشن 5 سونی ادامه خواهیم داد."

شايد شايسته است كه به طور خاص به «5» در آن سوگند توجه شود.
 
آخرین ویرایش:

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
+ خوب بردار اسپنسر شما چرا نسخه PS5 اه Minecraft رو ندادی؟
- سونی Devkit نداد و باعث شد ما نتونیم بازی رو برای PS5 بهینه کنیم و این باعث شد بازی ما به خاطر بهینه نبودن و اجرا شدن نسخه PS4 از بقیه بازی های رقیب عقب بمونن.

یعنی رسما سونی یه کارایی کرده که الان حتی Minecraft رو اگر مایکروسافت به عمد هم می خواسته نسخه PS5 رو نده، یه بهونه ای داده دستش که همه جا می تونه بگه اینا Devkit ندادن به همین دلیل ما ندادیم و تازه ما شاکی هم هستیم چون بازیمون برای PS5 بهینه نیست :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر