خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

A.M.K

کاربر سایت
Mar 16, 2008
2,334
نام
arash
من خودم دوست دارم معامله انجام بشه اما خب چندین مسئله بنظرم وجود داره...
۱- پابلیشرها در حال حاضر که دارن برا بازیاشون ۷۰ دلار می‌گیرن، وضعیت فنی بازی‌ها روز لانچ اینه... حالا اگر یه قراردادی ببندنو پول رو از قبل بگیرن و بازی رو گیم پس بیاد من حس می‌کنم وضعیت فنی بازیا بدتر بشه :Dدیگه کامل شل میکنن
۲-مدیریت عجیب xbox... من خودم الان کنسول ندارم اما قبلا 360 داشتم و اون زمان چقدر هیلو و گیرز قوی بودن... الان ببینین چی سر هیلو اومده! گیرز هم مشکلات خودشو داشت سر ۴ و ۵! یا مدیریت بقیه انحصاری هاش! واقعا عجیب و سردردگم بوده مدیریت xbox! هیلو باید دلیلی باشه که بقیه بخوان بیان سراغ پلتفرم xbox نه اینکه اینقدر مشکل داشته باشه
 
  • Like
Reactions: VEGETAR

sphac

کاربر سایت
Apr 24, 2021
300
مگه اعتباری مونده برای ایشون که بخواد کاهش پیدا کنه؟
واقعا درست میگید😁اسپنسر در همه ی زمینه ها از رقیب خود پایین تر است ایشان بنظرم هیچ اعتبار و اقتداری برای برخورد با کنسول سونی ندارد تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که پلی استیشن شخصی خودش را روشن نکند و بازیهایی انحصاری پلی استیشن را از کنسولش پاک کند😁🥺در ضمن این رو هم بگم در فروش کنسول تولید محتوا مدیریت استودیوها بازاریابی و افزایش اعتبار ایکس باکس همواره خیلی خیلی از سونی پایین تر بوده است در پایین حرفم این شخص هیچ اقتدار و نفوذی ندارد که بتواند با سونی برخورد کند یا باعث کاهش اعتبار آن شود. فقط و فقط می تواند خودش را از کنسول و محصولات پلی استیشن دور کند⁦☹️😁
میلیاردها دلار پول خرج کردن تا بازار رقیب رو نابود کنه و انحصار ایجاد کنه. این تهاجم نیس تجاوزه:D
مایکروسافت هدفش از بین بردن رقبا و ایجاد انحصار است. این نوع رفتارها خلاف اخلاق تجاری و منصفانه است.
 
  • Like
  • Smile
Reactions: shinsuke and mjmk

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
651
نمیدونم این یه سریا خطاب به من بود یا نه. چون من یادم نمیاد اصلا با شما سال ۲۰۱۹ بحثی کرده باشم. اگه نه بهتر بود پست خودشون رو ریپلای میکردی.

در مورد اسپنسر. واقعا در یک سال و نیم گذشته عملکرد قابل قبولی نداشته این منتفی شدن خرید هم بیشتر تحت فشارش قرار میده ولی دلیل نمیشه کل کارهایی که کرده رو خاک کنیم. این بت سازی ناجی صنعت گیم و اینا رو من قبول ندارم. ولی بنظرم اسپنسر مدیر خوبی بوده برای اکس باکس چون حداقل منی که ده سال بود اکس باکس نداشتم رو مجبور کرد XSX بخرم یکی بخاطر بکوارد یکی هم به خاطر در دسترس بودن گیمپس. استفاده گیم پس برای شخص من اولا عنوانین بتزدا هست دوما هیلو-فورتزا هست سوم اینکه بازی مولتی پلتفرم که جدید هست و نمیدونم خوشم میاد یا نه رو روش بازی میکنم اگر خوشم اومد برای PS میخرم. (این یک مورد وسواس عجیبه که روی لایبرری PSام دارم)
ولی برای هرکس دیگه متفاوته! مثلا یکی هست عشق بازی ایندیه بازی های ایندی روی گیمپس بیشتر در معرض توجه قرار میگیرند. یکی هست که توی ایران پول نداره بازی رو دی وان با دلار ۵۰ تومن بخره با اشتراک یک ساله در طول سال چند بازی رو Day1 تجربه میکنه. یکی هست که گیمره و صبحش رو با گیم شب میکنه به کلی عنوان جدید و قدیمی دسترسی داره. بنابراین دیل خوبیه برای اعضای مختلف کامیونیتی.
نگرانی من از کنسل شدنش بخاطر اینه که COD سودبخش بودن گیمپس رو تضمین میکرد و حالا که دیل انجام نمیشه احتمالا دیگه مایکروسافت روی سودآوری گیمپس حساب باز نمیکنه چون با توجه به عملکرد ضعیف بخش اکس باکس در یک سال اخیر از کورس عقب افتاده.

شما احتمالا از این آدمایی که میشینی تا یکی شکست خورد میری بهش میگی دیدی گفتم موفق نمیشی! چون خود فیل اسپنسر هم تا دو روز پیش نمیدونست خرید تایید میشه یا نه خب اگر تایید میشد که کاملا ورق برمیگشت و این پیش بینی خفن شما درست از آب در نمیومد. چه بسا همین الان هم نه فیل اسپنسر اخراج شده نه گیمپس با خاک یکسان.

این دسته بندی ما و اونا اگه اشاره به کنسول واره یادم نمیاد جایی کری خونده باشم یا در بحث vs شرکت کرده باشم که در دسته بندی کل کل شما قرار بگیرم.

شب خوش
ای آقا
این "یه سری ها" به صورت کلی مایکروسافت فنها بودن، منظورم شخص شما یا شخص دیگه ای نیست که من برم اون یا شما رو پیدا کنم تا ریپلایشون کنم :D شما از کنسل شدن این سرویس گفتی منم نظرم رو گفتم، چون موضوع خیلی مهمی بود و هستش که قبلا مثلا وقتی میگفتیم با سرویس محور شدن صنعت گیم کیفیت ناخودآگاه میاد پایین، همون یه عده (مایکروفن ها) میگفتن " شما چون همچین سرویسی ندارین رو پلتفرمتون و باید 70 دلار بدین و ما خیلی کمتر هزینه میکنیم برای همین این حرفارو میزنین". اصلا کنسول واری وجودی نداره من خودم بهترین دورانم رو Xارجینال و 360 گذروندم.

اینکه به ضعف مایکرو فقط به یک سال ونیم گذشته اشاره میکنی واقعا خنده داره:D اتفاقا من Insomniac و Remedy رو برای همین مثال که زدم این مفهوم رو برسونم، مایکرو از سال 2013/2014 یه مسیر کج رو شروع کرده که آخرش همین فن های مایکرو مثلا آخر این نسل میگن مایکرو از شروع نسل 8 تا آخر 9 فقط وقت تلف کرد، آخرش هم برگشت مثل قبل به روش سنتی بازی ساخت.

صبح شما هم بخیر :D
با کل پست موافقم به جز اون قسمتی که در مورد شرایط اسپنسر نوشتی.
واقعیت اینه که مدیریت ارشد به ترازمالی یه بخش نگاه میکنه و با اون در مورد مدیریت اون بخش تصمیم میگیره. اسپنسر از وقتی اومده درسته از لحاظ درصد فروش کماکان با رقبا فاصلش ثابت مونده ولی خود بخش ایکس باکس سودده بوده و خریدها هم وعده بهتر شدن MARKET CAP مایکرو رو میده.(با اینکه از لحاظ عملکرد گیمینگش تعریف چندانی نداشته کاراش و به جز بحث گیم پس که اونم نتیجه پول مایکرو هست مدیرای قبلی خیلی ازش بهتر عمل کردن)

خلاصه که اگر این معامله به ثمر بشیته که احتمالش زیاده(حداقل بالای 50) اسپنسر موقعیتشو حفظ میکنه ولی اگر معامله لغو بشه اسپنسر که سهله خود بخش XB هم تو مایکرو جایگاهش متزلزل میشه (چون عملا مایکرو داره با کارت این معامله بازی میکنه و به جز اون دستش تقریبا خالیه)

.
حقیقتا مراد جان، با شناختی از مایکرو داریم، اینها تو 10 سال گذشته به قدری فیلم بازی کردن و دروغ گفتن که من شخصا باورشون ندارم. به نظرم اگه این معامله به ثمر بشینه، صرفا میتونه برای بخش بازی مایکرو و اسپنسر "زمان بخره" تا یه مدت هم تبلیغ عناوین و IP های ATVI رو میکنن تا باز هایپ کاذب بوجود بیارن.
مثلا یه نمونه دیگه همین بازی ساختن Kojima برای مایکروسافت هستش که کاملا واضحه اسپنسر بخاطر هایپی که دور و بر کوجیما هستش سعی کردن کوجیما براشون بازی بسازه که اونم اصلا در اولویت KojiPro و معلوم نیست کی بیاد.
بنظرم باید منتظر موند و دید چه اتفاقی میوفته.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,940
بله، کالاف
Call of Duty: Modern Warfare II Crossed $1 Billion Within 10 Days of Launch

قرار نیست، همه گیمرا مثل هم فکر کنن، مثال پیکان نیست، شاید خیلیا مثل خود شما در مورد فیفا بگن ولی اونم حسابی هر سال، درآمد داره.
طرفدارش میخوادش و شدیدا هم داخل بازی، برا بازی پول پرداخت میکنن و ایتم میخرن
_________
شما آفلاینش رو میخوای و میبینی ولی برا آنلاینش سر و دست میشکونن.الان پول حرف میزنه، اگه پول در بیاد، کیفیت مهم نیس.
ساخت بازی زمانبره، اگه خرید بشه که تو بهترین حالت اواسط 2024 به نظر میشه، انتظار خبر، زودتر از 2028 نداشته باش، با این فرض که همه چی خوب پیش میره
اونم بعید میدوونم عناوینی مثل blur یا sleeping dogs اصلا ساخته بشن. چون sleeping رقیب داره مثل gta که ساخت یه چی تو اون مایه ها هزینه بره
و blur هم وقتی فورزا داره، بعیده بسازه
رفیق شوخی میکنی؟ دقیق رفتی آمار MW II با اون خاطره عالی که برامون ساخت و خودمم اتفاقا به شدت تاییدش کردم گذاشتی:D
به نظرم بهتره قبول کنیم کیفیتش پایین اومد هم منتقدین میگن هم کسایی که از اول با این سری بودن.
من فقط آمار فروش شماره های جدیدشو نداشتم انگار خیلی خوبه ولی خب کیفیت بازیهاش واضحا در حد عناوین نسل شش و هفت نیست دیگه به لحاظ کیفی.
واقعا مثال پیکان جدی گفتی یا شوخی؟
پیکان زیاد فروخت چون مردم مجبور بودن بخرن هنوزم مجبورن،
ولی کسی تفنگ نگرفته سمت گیمرا کالاف بخرن،
پس فروشش دقیقا یعنی موفقیت تو این بازار رقابتی
نوشتم شوخی اینم بیشتر فکر کنم برای اسم بازی باشه از قبل و یه سری مسائل دیگه مثل انلاینش
ولی اون زمان نسل شش و هفت اصلا قابل مقایسه نبود با الانش الان بازیهای بهتر خیلی زیادن اونموقع تو قله بود
 
  • Smile
Reactions: shinsuke

SNIPER II

Gold User
Dec 9, 2011
1,250
نام
Mansour
بله CMA معامله رو بلوک کرده ولی قرارداد خرید اکتیویژن همچنان جریان داره بر خلاف دنیای موازی شما که جشن کنسل شدن خرید گرفتین :D

موضوعات با هم قاطی نکن و عملکرد فیل اسپنسر چه ربطی به تاپیک خرید اکتیویژن داره که منم بخوام جواب بدم ولی اگه کامنت های من دنبال کرده بودی متوجه میشدی که خیلی وقته من پ امثال من میگیم باید تهاجمی تر و محکم تر برخورد کنه با سونی و بقیه شرکت ها

من از مسیری که فیل اسپنسر برای xbox ایجاد کرده مثل گیم پس و کنسول قدرتمند و کلود و خرید استدیو و ناشر های بزرگ راضی هستم ولی ضعف هایی هم داره مثل برخورد زیادی دوستانه با رقبا و مدیریت ضعیف استدیو ها و مارکتینگ بد

پس از نظر من فیل اسپنسر باید نقد بشه ولی اینقدر عملکرد مثبت داشته که نشه زیر سوالش برد

اون redfall که میگی تا قبل اینکه امتیازاتش بیاد سونی فن ها توی سوشال مدیا گریه میکردن که چرا واسه پلی استیشن نمیاد بعد یهو نمرات که پایین شد ناپدید شدن :D

حالا اینکه من هیچ جایی از redfall دفاع نکردم هم جای خود ولی حداقل بدون کی از redfall دفاع کرده بعد بیا رپلای کن :D

یه بخشی از کامنت ها به قدری بی ربط هستن که ارزش جواب دادن ندارن :D
اتفاقا من سر اینکه یه عکس از نمره بازی فرستادم تو دوتا تاپیک دو نمره منفی گرفتم
فکر کنم مدیری که باهام برخورد کرده بود ایکس باکس فن بود :D :-?
 
  • Smile
Reactions: shinsuke

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,933
نام
محمد حسین
رفیق شوخی میکنی؟ دقیق رفتی آمار MW II با اون خاطره عالی که برامون ساخت و خودمم اتفاقا به شدت تاییدش کردم گذاشتی:D
به نظرم بهتره قبول کنیم کیفیتش پایین اومد هم منتقدین میگن هم کسایی که از اول با این سری بودن.
من فقط آمار فروش شماره های جدیدشو نداشتم انگار خیلی خوبه ولی خب کیفیت بازیهاش واضحا در حد عناوین نسل شش و هفت نیست دیگه به لحاظ کیفی.

نوشتم شوخی اینم بیشتر فکر کنم برای اسم بازی باشه از قبل و یه سری مسائل دیگه مثل انلاینش
ولی اون زمان نسل شش و هفت اصلا قابل مقایسه نبود با الانش الان بازیهای بهتر خیلی زیادن اونموقع تو قله بود
اونی که میگی با حرف 2 نوشته میشد مال سال 2009
این یکی با حرف یونانی نوشته میشه.خبر ماله 2023 هست، توجه کن
اون mw2 این یکیه که بعد 2 ماه، یه میلیارد دلار درآورد
Modern Warfare 2 makes a billion dollars
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,940
اونی که میگی با حرف 2 نوشته میشد مال سال 2009
این یکی با حرف یونانی نوشته میشه.خبر ماله 2023 هست، توجه کن
اون mw2 این یکیه که بعد 2 ماه، یه میلیارد دلار درآورد
Modern Warfare 2 makes a billion dollars
اگه اونه که نمراتش خب مشخصه تو مقایسه با عناوین نسل شش و هفت سری، یه بازی متوسط.
اونم حروف رومیه تا جایی که یادمه، بعد یه ۲۰۲۲ هم باید تنگش میذاشتی:D
پ.ن: من یه چیزی این تاپیک متوجه شدم فنهای هر دو طرف کپی همن ظاهرا:D
خب یه میلیارد دراورد تاپیکهای بازی رو چک کردید از نسل هشت به اینور؟ خبری و خود بازی... نقدها هم همینطور
والا برای من جوری شد که اول دراپ کردم سریو بعد مواردی که گفتم جوری بود سمتشم نرفتم چون بازی بهتر ریخته بود.
من کلا دیگه بحثی ندارم فقط امیدوارم اگه افتاد دست مایکرو احیاش کنه و از جنگ جهانی دومم باز بسازه. قضیه به هر حال برای منی که شماره یک تا سه روی کنسول و pc اون زمان هر کدوم یه بار رفتم و با ۴ و دو تا MW زندگی کردم خیلی روشنه.
 
  • Smile
Reactions: shinsuke

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
در ۲۰۲۱ سونی درامد بیشتری از کلاود داشته، بعد cma قرارداد رو بلاک کرده😑😑


View attachment 292042
میشه ربط اینکه سونی درامدش از PSNow بیشتر از xCloud بوده تو ۲۰۲۱ رو با بلاک شدن مرج اکتی بلیز بگید؟
 

earendilist

کاربر سایت
Feb 12, 2023
820
نه داداش cma سه میلیون سند را بررسی کرده امکان نداره اشتباه کرده باشد
حالا بماند که من اصولا با وجود این نهادها مخالفم ولی بحث الان بحث این نیست که این نهادها باشن یا نباشن
طبق شواهد بسیاری که این مخالف با این معامله داخل چارچوب های خودشان نیز با مشکلات متعددی روبرو هست صرف تعداد صحفات بررسی شده دلیل بر صحت نتیجه نیست اگر بخواهیم این طور استدلال کنیم باید برای محکم شدن استدلال بگوییم cma باید چند تن سند یا چند گیگابابت سند را بررسی میکرد تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود هر چه وزن و حجمش بیشتر باشد محکم تر است در حالی واقعا چنین نیست
بعدش اینا یک جوری میان میگن که ما منفعت گیمر بریتانیایی را در نظر گرفتیم که انگار اینان اقا بالاسر مردم هستی و نفع و ضررشان را بهتر از خودشان میدانند
در اینجا هم شرکت های رقیب هم مردم راضی هستند اینا مخالفت کردن واقعا حرصم داره از این در میاد

پ.ن حت اگر مردم و شرکت های رقیب هم مخالفت میکردند هم ربطی نداشت اما چون اینجا خودشان را ارباب مردم معرفی میکنند دستکم رایشان باید نمودی در بیرون داشته باشد که ان هم ندارد
 
  • Like
Reactions: RAFA_1992

xerexplay

کاربر سایت
Dec 14, 2018
46
نام
Khashayar Bakhshandeh
Redfall 👎👎👎👎


درسته که واقعا xbox در توسعه redfall هیچ نقشی نداشته اما با این وجود این گفته ها به هیچ وجه سلب مسولیت از مدیرای xbox و به خصوص اسپنسر و مت بوتی نمیکنه.
الان حدود بیش از ۳ سال از نسل نهم میگذره و حتی یه بازی در خور هم از xbox به جز یه مشت وعده پوچ و شومن گونه از اسپنسر ندیدیم و تا به در بسته میخورن میان وعده day one بازی انحصاری روی game pass میدن.
در اینکه xbox قبل از اسپنسر ویرانه ای بیش نبود شکی نیست اما فرض کنید عنان xbox رو با پشتوانه عظیمی مثل microsoft شخصی مثل ریجی فیس برعهده میگرفت.
مشکل xbox بیش از هر چیزی ضعف شدید مدیریتی هست تازه همین حالا هم تو مدیدریت این همه کارمند و استودیو موندن بعد فرض کنید به این ab هم اضافه میشد اونوقت دیگه خدا میدونه چه اشفته بازاری میشد.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
در ۲۰۲۱ سونی درامد بیشتری از کلاود داشته، بعد cma قرارداد رو بلاک کرده😑😑


View attachment 292042
در سال 2021 ملت اشتراک psnow به خاطر قابلیت دانلود بیش از 400 بازی می خریدن نه کلاد

دو خط پایین تر نوشته درامد xcloud حتی بدون خرید اکتی هم در 5 سال 9 برابر می شه :-??


نه داداش cma سه میلیون سند را بررسی کرده امکان نداره اشتباه کرده باشد
حتی این سند که اسکرین شات فرستاده نخوندی
بعد cma زیر سؤال میبری؟
حالا بماند که من اصولا با وجود این نهادها مخالفم ولی بحث الان بحث این نیست که این نهادها باشن یا نباشن
طبق شواهد بسیاری که این مخالف با این معامله داخل چارچوب های خودشان نیز با مشکلات متعددی روبرو هست صرف تعداد صحفات بررسی شده دلیل بر صحت نتیجه نیست اگر بخواهیم این طور استدلال کنیم باید برای محکم شدن استدلال بگوییم cma باید چند تن سند یا چند گیگابابت سند را بررسی میکرد تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود هر چه وزن و حجمش بیشتر باشد محکم تر است در حالی واقعا چنین نیست
بعدش اینا یک جوری میان میگن که ما منفعت گیمر بریتانیایی را در نظر گرفتیم که انگار اینان اقا بالاسر مردم هستی و نفع و ضررشان را بهتر از خودشان میدانند
در اینجا هم شرکت های رقیب هم مردم راضی هستند اینا مخالفت کردن واقعا حرصم داره از این در میاد

پ.ن حت اگر مردم و شرکت های رقیب هم مخالفت میکردند هم ربطی نداشت اما چون اینجا خودشان را ارباب مردم معرفی میکنند دستکم رایشان باید نمودی در بیرون داشته باشد که ان هم ندارد
cma بعد از 9 ماه بررسی 400 صفحه گزارش نوشته
حداقل یکبار 400 صفحه رو بخون بعد ادعا کن مشکلات متعددی داره :-??دقیقا کدوم بخش و سند مشکل داره؟

--------
مایکروسافت اول redfall گردن بگیره خرید بقیه صنعت گیم پیش کش
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر