خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,411
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
می‌دونی حدود 5K پست از این تحلیل های آب دوغ خیاری تو این تاپیک هست که تهش هم خلافش در اومد. بنظرم دیگه یه مدت تحلیل نکنین تا ببنییم چی میشه . الان برید تو فاز ناامیدی بهتره چون کم کم باهاش کنار میایین تا اینکه دوباره یکسال اسیر و امیدوار این بازیهای بیزینسی بشید و دوباره بخوره تو ذوقتون.
بشینید یه مدت نظاره گر باشید فقط..
ضمنا اینکه سونی فنا تو این تاپیک الان اومدن پست میدن دقیقا مثال مثل "گهی پشت به زین گهی زین به پشته" یه مدت زیاد ماکرو فنا ترول کردند و تیکه انداختن حالا نوبت طرف مقابله. کلا قضیه را فان و شل بگیرین تا اعصابتون خورد نشه.
تحلیلی نیست. وضعیت واضح و روشنه. و کم لاطائلات بگو محض رضای خدا. نه من تحمل سونی فن جماعت رو ندارم چون هیچوقت برخوردش سالم نبوده. هیچی جز دشمنی و نفرت از سمت شماها یه ذره هم حس نمیکنم.
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
Phil Spencer = Failed Spender
یعنی هرچی پول و آی پی و استودیو بود رو این مردک احمق به نابودی کشوند . 8 سال خشکسالی داد به طرفداران . اینم از گند و افتضاح آخری که به بار آورد . یعنی یه تیم مشاوره و رایزنی تو اون ماکروسافت خراب شده نیست این احمق دوزاری دروغ گو رو شوت کنن بیرون؟؟؟
جالبه بورد مایکروسافت با برنامه های همین آدم اومدن جلو و اوکی بودن. براشون پول و موقعیت ساخته. دروغ هاشو نشون نادلا بده تا اخراجش کنه و تو رو جاش بیاره.
 
  • Smile
Reactions: ALI PUNKER

pvt.miller

کاربر سایت
May 13, 2013
831
نام
Arya Faraji
واقعا یادم نیست همین جا بود یا تاپیک دیگه، ولی یه بار خوندم نوشته بودن فن های ایکس باکس همیشه منتظر ماه یا سال بعدی هستن که فلان اتفاق بیافته از اول نسل ۸ همین بوده.
هر چی بیشتر میگذره بیشتر به حرفش میرسم.
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
صرفا جهت اطلاع حداکثر تا 1 خرداد باید اعلام کنه اروپا. به طور سنتی معمولا دو هفته زودتر از تاریخ مدنظر اعلام میکنند. حدود 18-19 اردیبهشت تاریخ احتمالی میتونه باشه برای اعلام. همه چی کلا به اروپا بستگی داره الان. باید دید چی میشه.
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,777
جالبه بورد مایکروسافت با برنامه های همین آدم اومدن جلو و اوکی بودن. براشون پول و موقعیت ساخته. دروغ هاشو نشون نادلا بده تا اخراجش کنه و تو رو جاش بیاره.
من برام اصلا این خرید و ادغام مهم نیست . همه پلی استیشن ها رو داشتم و دارم و از تمامی عناوین سونی لذت کافی رو بردم . ۳۶۰ و کینکت رو هم داشتم و دوران طلایی اکس باکس رو هم تجربه کردم . الانم با پلی ۵ و پی سی هرچی عنوان اومده رو هم رفتم . کل بازیای سوویچ رو هم روز اول با امولاتور رو پی سی رفتم .
حرف من اینه که یه پلتفرم باید اینقدر کشش داشته باشه تا بفروشه و محبوب باشه . نه اینکه ۸ سال ملت رو تو خماری بذاری و چهارتا تریلر آشغال از ۶ سال پیش نشون بدی و آخرشم خبری از هیچ کدوم نباشه . ته تهشم یه فورتزا هورایزن و موتور اسپورت و های فای راش تحویل ملت بدی و به به و چه چه کنی . این یعنی جنایت مدیریت بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا ( و البته مایه دار ترین ).
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
MLex has a few highlights from the final report:

- In the response to the remedies working paper MS said that customers would lose out the merger's benefits and that a veto would be "disproportionate.”

- MS also said that the CMA would be overreaching and "cutting across" the assessments by other regulators around the globe.

- Some market players told the CMA they believed vetoing the deal was "excessive," while others said it would be disproportionate if alternative, effective remedies were available. Others said they did not see harm to competition in the first place.

- MLex says that only Sony and an undisclosed third party agreed with vetoing the deal. But the final report notes that four other third parties were supporting a block. A fifth said it would be appropriate if a behavioural remedy wouldn't work. Thanks to @gofreak for the correction.

- MS argued that prohibiting the merger would "be tantamount to lowering the evidentiary bar required to block a transaction because it is in a digital market." "Refusing to consider behavioral remedies in new digital markets simply because such markets are 'dynamic' or 'evolving' has the same effect, making it harder to obtain merger clearances in digital mergers”.

- MS believed that prohibiting the deal worldwide would be "disproportionate" because it would have an impact beyond the UK, arguing that vetoing the deal "would not be limited to the UK and would undermine the deal worldwide, and as such 'the effect of the CMA's conclusion in relation to a tiny part of the gaming world (cloud gaming) would have a grossly disproportionate and extensively extra-territorial effect', including 'denying a non-UK company, Microsoft, the freedom to conduct its business as it wishes outside the UK."

- MS stated that while UK laws do not preclude the CMA from adopting remedies that may have impacts outside the country, they also do not "permit the CMA simply to ignore the extra-territorial consequences of its actions."

- Microsoft also told the CMA that the merger had been approved unconditionally in several countries and that "the European Commission was engaging extensively with a behavioral remedy.” "By imposing a prohibition remedy, the CMA would in practice be cutting across the regulatory assessments and remedial solutions of other regulators in other jurisdictions."

- MLex also says that the veto should alarm tech companies like Broadcom or Amazon, among other large tech companies expecting to make an acquisition or in the process.


Yes, this is totally going to the CAT.

It’s obvious that for MS this goes beyond the ABK acquisition.
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
"Analysts on Wednesday questioned whether the CMA was making an apples-to-oranges comparison between the Microsoft Game Pass's cloud offering and those of Amazon, Sony, Nvidia Corp. and others.

"I think they're rather misinformed on what the cloud gaming market is," said Joost Van Dreunen, who lectures at New York University's Stern business school. "They're conflating cloud gaming with the revenue model. Then they're looking at it as a distinct technology and a market in another sense."

For example, the CMA may be overstating the Game Pass's role in Microsoft's cloud gaming dominance when cloud gaming is just one feature of the service.

"I don't think we can compare the way Microsoft uses cloud gaming to the way Amazon uses it for Luna," said Joost Rietvalt, an associate professor of strategy and entrepreneurship at University College London's School of Management. "The market share is driven by the popularity of Game Pass, not the popularity of cloud gaming within gamers."

It's an argument that analysts say Microsoft and Activision may invoke when they appeal. Activision on Wednesday called the CMA decision "disproportionate, irrational and inconsistent with the evidence,"
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
672
نام
Ro.s
I was just skimming through the final report, and there is a lot to unpack here.

A few examples:

The remedies offered to the CMA were different to the the ones offered to the EC (page 351)

Microsoft told us that the revised details of the Microsoft Cloud Remedy set out in its response to the Remedies Working Paper were consistent with the revised remedy proposal which had been put forward to the European Commission, but that Microsoft's proposal to the CMA went beyond the proposed commitments to the European Commission in certain respects in order to address the CMA's specific concerns set out in the Remedies Working Paper.

No one can predict the evolution of the cloud gaming market: the CMA, MS, ABK or third parties 🤔 (page 368)

Cloud gaming is an early-stage and growing dynamic market, and there is considerable uncertainty as to how it will develop and what competing business models will emerge. We believe, for the reasons set out in detail in Chapter 8, that foreclosure of Microsoft's rivals in cloud gaming services may be expected to result in substantial harm to competition in this market. We recognise that we cannot predict with any certainty how exactly the market might evolve absent the Merger (or if the Merger is allowed to proceed on the basis of the Microsoft Cloud Remedy). Neither, in our view, can the Parties or third parties. We consider this represents an inherent specification risk in the Microsoft Cloud Remedy – even if the remedy could be well-specified to cover the current status of the market, it may not be suited to future changes. This means that we cannot have a high degree of confidence that the terms of the remedy would be sufficiently well-specified to address these unpredictable market changes.

COD could make Nintendo (Switch) a closer competitor to Xbox (page 389)

We have concluded in Chapter 7 that Microsoft would not have the incentive to foreclose rival console gaming services in the UK. However, this is not determinative of whether Microsoft has a commercial incentive to develop and publish native CoD titles for Nintendo. This would involve substantial costs that would need to be recouped through additional sales of native versions of CoD on Nintendo. In addition, placing valuable CoD content on Nintendo would in principle increase diversion away from Xbox and towards Nintendo. While this effect may be relatively limited given our findings in Chapter 7 that Nintendo competes less closely with Xbox, making CoD on Nintendo could make it a closer competitor to Xbox, which we consider would not be in Microsoft's interest. The Parties have not provided us with convincing evidence of the expected costs, revenues and profitability that might inform an assessment of Microsoft's commercial incentives in this respect.

Predicting the evolution of COD and customer behaviour in ten years is hard (page 391)

The agreement has a ten-year term. We consider that account must be made for the inherent uncertainty over the scale of the benefits over time. The likelihood of the assumptions remaining constant will decrease over time, and the changing nature of the console market makes it harder to make any predictions about how a particular retail product (for example, CoD [REDACTED]) might evolve, or how customer behaviour might develop. As such, it is not a reasonable assumption that any annual benefit would remain constant over the term of the agreement. Instead, in our view the benefits are likely to decline significantly (and certainly at a rate greater than the 'risk-free' rate used in Microsoft's NPV calculation) over time, reducing our confidence that they can be expected to be realised.

MS has tried to buy at least one mobile games publisher (page 394)

We note Microsoft's submission that Activision has significant strength in mobile gaming, and consider that the presence of Activision's games on any mobile gaming store would enhance its competitiveness. However, we also consider that this could be achieved by less anti-competitive means than the Merger, and Microsoft could acquire 'attractive content and experience with player engagement and acquisition' by buying a different mobile games publisher. This appears to have been Microsoft's strategy – it attempted to buy [REDACTED] in [REDACTED], and said [REDACTED].
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,086
نام
آریا
بعضی از دوستان هم یه جوری می‌گن در صورت عملی نشدن قرارداد، مایکروسافت هم مثل سونی وارد فاز انحصاری کردن و کثافت‌کاری می‌شه که انگار تا امروز یه فرشته مظلوم بوده و فقط در راه رضای خدا و کمک به ایتام و پابرهنگان فعالیت می‌کرده. :D والا خود مایکروسافت هم زمانی که میزان سرمایه‌گذاریش توی این صنعت به جایی نرسیده بود که پشت سر هم استودیو بخره، خدای انحصاری کردن بود!
نمی‌دونم دوستان چقدر ماجراهای اکس باکس اوریجینال رو یادشونه. مجموعه‌ای مثل Dino Crisis که با پلی استیشن به دنیا اومده بود، نسخه سومش انحصاری اکس باکس شد یا Dead or Alive که دو نسخه اولش روی کنسول‌های پلی استیشن هم اومده بود، یه دفعه انحصاری اکس باکس شد.
دوران X360 هم که علی برکت الله! :D مثلاً Ridge Racer و Ace Combat که به شدت به پلی استیشن نزدیک بودن، اولین نسخه‌های نسل هفتم‌شون در انحصار کامل X360 بود و هیچ‌وقت هم برای PS3 نیومدن. Tenchu Z هم نسخه انحصاری X360 بود، در حالی که این سری روی پلی استیشن به دنیا اومده بود. یا موارد دیگه مثل GTA که اون سال‌ها بیشتر با پلی استیشن شناخته می‌شد و DLCهای نسخه چهارم در انحصار زمانی X360 بود. حالا اینا فقط یه سری از بازی‌هایی بودن که گذشته‌شون به پلی استیشن برمی‌گشت و اگه بخوایم چیزهای دیگه رو هم در نظر بگیریم که لیستش خیلی طولانی می‌شه، از Star Ocean که انحصار زمانی شد تا حتی چیزهایی مثل نسخه انحصاری Bomberman!
تا همین چند سال قبل هم از این کارها می‌کردن و یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها Tomb Raider بود، مجموعه‌ای که تا سال‌ها توی دنیای کنسول با پلی استیشن شناخته می‌شد و یه دفعه Rise of the Tomb Raider انحصار زمانی شد! فیل اسپنسر هم خیلی شیک انگار اومده میدون میوه و تره‌بار، گفت چون IP اکشن ماجرایی مثل Uncharted نداریم، به جاش Tomb Raider رو برداشتیم! :D این حرفی که می‌زنم شوخی و طنز نیست و واقعاً جملات اسپنسر همچین چیزی بود:

.I’m a big fan of Uncharted and I wish we had an action adventure game of that ilk. We’ve started some, and we’ve looked at them. But we don’t have one today of that quality. This [partnership with publisher Square Enix] is an opportunity
.Do I wish I had an owned IP first-party action adventure game? Absolutely. But I don’t right now. This is one that fits well

حالا چند سال میایم جلوتر و درسته که توی سال‌های اخیر مایکروسافت کمتر سراغ انحصاری کردن بازی‌های بزرگ می‌ره ولی هنوز هم اهل این کارها هستن، البته بیشتر در مقیاس کوچیک و متوسط. یعنی این آثاری که برای PS5 نمیان، یه دلیلی پشتش هست و این طوری نیست که سازنده بازی بگه طبق بیانات آقای بایدن، امسال برای حمایت از تولید ملی فقط برای مایکروسافت بازی می‌سازیم و خبری از کنسول‌های ژاپنی نیست! :( عقل و منطق حکم می‌کنه که سازنده بازی آرزوش باشه برای PS5 با اون فروش خیره‌کننده هم بازی بسازه، ولی به بهانه‌های مختلف مثل حمایت از استودیوهای مظلوم یا گیم پس و... یه پولی توی جیبش می‌ره و نسخه PS5 خط می‌خوره.
در مورد بازی‌های بزرگ هم مایکروسافت به خاطر پول بی‌پایانش به جای انحصاری کردن می‌ره آش رو با جاش می‌بره و اگه سونی فلان بازی رو انحصاری می‌کنه، مایکروسافت کل کمپانی رو می‌خره و خلاص! :D بعد هم در حالی که مثلاً فلان استودیو در حال کار روی نسخه PS5 بوده، بهشون می‌گه از این به بعد مال خودم هستین و دیگه اون نسخه PS5 رو بندازین سطل آشغال! بعد از خریدن استودیوهایی مثل Double Fine، inXile، Mojang، Ninja Theory و Obsidian، یه دفعه ۷ میلیارد می‌دن برای خرید یه ناشر عظیم در حد زنیمکس/بتزدا و حدود یک سال بعدش هم اون رقم رو ۱۰ برابر می‌کنن و ۷۰ میلیارد دلار کنار می‌ذارن برای خرید ناشر بزرگ بعدی یعنی اکتیویژن بلیزارد. کوچیک‌ترین شک و تردیدی ندارم که تا همین الآن هم کلی تلاش کردن برای خریدن یه سری از ناشرهای بزرگ ژاپنی، ولی حالا یا به دلایلی نشده یا هنوز در حال پیگیری هستن.
نکته مهم هم اینه که در مورد خریدهای قبلی، کمتر کسی بهشون گیر داده بود و اون همه استودیو رو راحت خریدن و حتی زنیمکس/بتزدا به عنوان سازنده و ناشر غول‌پیکر نقش‌آفرینی/شوتر هم خیلی سریع خریداری شد و فقط همین اکتیویژن بلیزارد بود که به دلایل مختلف، ماجراش پیچیده شده و به اینجا رسیده و باید دید در نهایت چی می‌شه. ولی دیگه مظلوم‌نمایی هم نداره به عنوان شرکتی که توی سال‌های اخیر حدود ۱۰ تا استودیو خریده که بعضی‌هاشون هم خیلی بزرگ و قدیمی بودن، نه یه مشت استودیوی تازه تأسیس که بگیم با حمایت مایکروسافت شکوفا شدن.
 

SNIPER II

Gold User
Dec 9, 2011
1,317
نام
Mansour
بعضی از دوستان هم یه جوری می‌گن در صورت عملی نشدن قرارداد، مایکروسافت هم مثل سونی وارد فاز انحصاری کردن و کثافت‌کاری می‌شه که انگار تا امروز یه فرشته مظلوم بوده و فقط در راه رضای خدا و کمک به ایتام و پابرهنگان فعالیت می‌کرده. :D والا خود مایکروسافت هم زمانی که میزان سرمایه‌گذاریش توی این صنعت به جایی نرسیده بود که پشت سر هم استودیو بخره، خدای انحصاری کردن بود!
نمی‌دونم دوستان چقدر ماجراهای اکس باکس اوریجینال رو یادشونه. مجموعه‌ای مثل Dino Crisis که با پلی استیشن به دنیا اومده بود، نسخه سومش انحصاری اکس باکس شد یا Dead or Alive که دو نسخه اولش روی کنسول‌های پلی استیشن هم اومده بود، یه دفعه انحصاری اکس باکس شد.
دوران X360 هم که علی برکت الله! :D مثلاً Ridge Racer و Ace Combat که به شدت به پلی استیشن نزدیک بودن، اولین نسخه‌های نسل هفتم‌شون در انحصار کامل X360 بود و هیچ‌وقت هم برای PS3 نیومدن. Tenchu Z هم نسخه انحصاری X360 بود، در حالی که این سری روی پلی استیشن به دنیا اومده بود. یا موارد دیگه مثل GTA که اون سال‌ها بیشتر با پلی استیشن شناخته می‌شد و DLCهای نسخه چهارم در انحصار زمانی X360 بود. حالا اینا فقط یه سری از بازی‌هایی بودن که گذشته‌شون به پلی استیشن برمی‌گشت و اگه بخوایم چیزهای دیگه رو هم در نظر بگیریم که لیستش خیلی طولانی می‌شه، از Star Ocean که انحصار زمانی شد تا حتی چیزهایی مثل نسخه انحصاری Bomberman!
تا همین چند سال قبل هم از این کارها می‌کردن و یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها Tomb Raider بود، مجموعه‌ای که تا سال‌ها توی دنیای کنسول با پلی استیشن شناخته می‌شد و یه دفعه Rise of the Tomb Raider انحصار زمانی شد! فیل اسپنسر هم خیلی شیک انگار اومده میدون میوه و تره‌بار، گفت چون IP اکشن ماجرایی مثل Uncharted نداریم، به جاش Tomb Raider رو برداشتیم! :D این حرفی که می‌زنم شوخی و طنز نیست و واقعاً جملات اسپنسر همچین چیزی بود:

.I’m a big fan of Uncharted and I wish we had an action adventure game of that ilk. We’ve started some, and we’ve looked at them. But we don’t have one today of that quality. This [partnership with publisher Square Enix] is an opportunity
.Do I wish I had an owned IP first-party action adventure game? Absolutely. But I don’t right now. This is one that fits well

حالا چند سال میایم جلوتر و درسته که توی سال‌های اخیر مایکروسافت کمتر سراغ انحصاری کردن بازی‌های بزرگ می‌ره ولی هنوز هم اهل این کارها هستن، البته بیشتر در مقیاس کوچیک و متوسط. یعنی این آثاری که برای PS5 نمیان، یه دلیلی پشتش هست و این طوری نیست که سازنده بازی بگه طبق بیانات آقای بایدن، امسال برای حمایت از تولید ملی فقط برای مایکروسافت بازی می‌سازیم و خبری از کنسول‌های ژاپنی نیست! :( عقل و منطق حکم می‌کنه که سازنده بازی آرزوش باشه برای PS5 با اون فروش خیره‌کننده هم بازی بسازه، ولی به بهانه‌های مختلف مثل حمایت از استودیوهای مظلوم یا گیم پس و... یه پولی توی جیبش می‌ره و نسخه PS5 خط می‌خوره.
در مورد بازی‌های بزرگ هم مایکروسافت به خاطر پول بی‌پایانش به جای انحصاری کردن می‌ره آش رو با جاش می‌بره و اگه سونی فلان بازی رو انحصاری می‌کنه، مایکروسافت کل کمپانی رو می‌خره و خلاص! :D بعد هم در حالی که مثلاً فلان استودیو در حال کار روی نسخه PS5 بوده، بهشون می‌گه از این به بعد مال خودم هستین و دیگه اون نسخه PS5 رو بندازین سطل آشغال! بعد از خریدن استودیوهایی مثل Double Fine، inXile، Mojang، Ninja Theory و Obsidian، یه دفعه ۷ میلیارد می‌دن برای خرید یه ناشر عظیم در حد زنیمکس/بتزدا و حدود یک سال بعدش هم اون رقم رو ۱۰ برابر می‌کنن و ۷۰ میلیارد دلار کنار می‌ذارن برای خرید ناشر بزرگ بعدی یعنی اکتیویژن بلیزارد. کوچیک‌ترین شک و تردیدی ندارم که تا همین الآن هم کلی تلاش کردن برای خریدن یه سری از ناشرهای بزرگ ژاپنی، ولی حالا یا به دلایلی نشده یا هنوز در حال پیگیری هستن.
نکته مهم هم اینه که در مورد خریدهای قبلی، کمتر کسی بهشون گیر داده بود و اون همه استودیو رو راحت خریدن و حتی زنیمکس/بتزدا به عنوان سازنده و ناشر غول‌پیکر نقش‌آفرینی/شوتر هم خیلی سریع خریداری شد و فقط همین اکتیویژن بلیزارد بود که به دلایل مختلف، ماجراش پیچیده شده و به اینجا رسیده و باید دید در نهایت چی می‌شه. ولی دیگه مظلوم‌نمایی هم نداره به عنوان شرکتی که توی سال‌های اخیر حدود ۱۰ تا استودیو خریده که بعضی‌هاشون هم خیلی بزرگ و قدیمی بودن، نه یه مشت استودیوی تازه تأسیس که بگیم با حمایت مایکروسافت شکوفا شدن.
داداش تو فقط بنواز که داری عالی مینوازی
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,240
نام
محمد
این کلیپ واقعا زیباست . اصلا خنده دار نیست و دقیقا رنج و غم و اندوه یک عده خوش خیال رو نشون میده .
واقعا همین ABK رو هم بخره مایکروسافت تهش چی میشه ؟ هیچی ... سال دیگه هم وضعش همینه . وقتی مدیریت دست یک آدم شارلاتان و بی خاصیته که هشت ساله بجای اینکه رو استودیوهای داخلی سرمایه گذاری کنه که بازی های با کیفیت بسازه فقط و فقط رو پول و هزینه کردن بیشتر حساب باز کرده وضع بهتر از این نمیشه . از خود کنسول بگیر که از ظاهرش گرفته تا منوهاش و دسته ش بویی از خلاقیت نبردن فقط گفته یه چیزی بسازید که قوی تر باشه روشم ضرر میدیم حسابی ولی قیمت رو پایین میدیم . از بازی ها هم که دیگه چیزی نگم . هیچی ، چهارتا آیپی درجه یک ایکس باکس رو هم گند زد بهشون .
بدتر از همه هم خود طرفدارای ایکس باکس . چندین ساله فاجعه در فاجعه رو دارن میبینن ولی کورکورانه طرفداری میکنن و نتیجش هم میشه این .
فرق طرفدارای سونی با ایکس باکس رو اینجا ببینید . من هر وقت دلم خواسته بازی های انحصاری سونی که مشکل داشتن رو کوبوندم و نقد کردم مثل همین هورایزن . هیچ کس نمیاد کورکورانه جواب منو بده و الکی یه چیزی بپرونه .
حالا شما به Crackdown بگو تو ... شصت نفر میان میریزن که نههه بازیه ساله ، بهترین بازی سبکشه و فلانه و بهمانه .
مقصر اصلی شکست های پی در پی مایکروسافت تو این صنعت خود شماها هستید .
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
شما فکر کن n تا IP بزرگ و کوچیک مختلف داری، طبق ادعای کاربرات کل بازار شوتر و rpg رو قبضه کردی ولی پلیرات میان میگن بهترین بازی نسل 9 های فای راشه!های فای راش رو با بازیای نسل 7 همین مایکروسافت مقایسه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرین! تموم دلخوشیشونم شده این که از فلان بازی ویدیو سینماتیک بدن که شخصیتش با دهن و صورتش شکلکای مختلفی درمیاره که اصلا معلوم نیست بازی نهایی نصف همونم کیفیت داشته باشه یا نه! یعنی از اول نسل 9 دارن با حالات صورت این شخصیتیه خودشونو خوشحال میکنن که واو عجب لپ گونه‌ای داره شخصیت فرست پارتی ما جیزز کرایست!
بتزدا یه تنه خودش ناشر بزرگی بود که کلی IP مختلف داشت! اسپنسر اومده کل اینارو تصاحب کرده ولی خب چون عرضه نداره و یه آدم چیپه که ذره‌ای فهم مدیریتی نداره، تنها چیزی که ازشون بیرون کشیده ردفاله! استارفیلدم که بازی مولتی پلتفرم بود و با وقاحت تمام زد انحصاریش کرد که بگه نگاه ما بازی نسل 9 انحصاری برای کاربرامون تدارک دیدیم! بعد حالا چشم دوخته به این که کال افو بیاره تحت مالکیت خودش که همون بلای استارفیلد و ردفالم سر این دربیاره و 2 سال دیگه انحصارش کنه که حداقل از بابت انحصار کردن چنین شوتری، کنسولش 4تا بیشتر بفروشه! چند سال از نسل 9 گذشته شرف و ابرویی برای هیلو نذاشته این ادم با مدیریتش بعد کاربراش میان با های فای راش پز میدن که بهترین بازی نسل 9ه! اونم جلو بازی و IPهای بزرگی که تو این چندسال اومدن!
مدیریت یعنی این که God of War Ragnarokی بسازی که به عنوان 8مین بازی از یک فرنچایز، بیاد و متای 94 بگیره! توجه کنین 8مین بازی از یه فرنچایز! حالا دم از هیلو با متای 87 بزنید که هر 6 ماه لطف میکنن براتون سیزن جدید میدن تحت مدیریت مردی که فقط بلده با پول آقاییش ip حاضر و آماده بخره و عرضه ساخت یه ip زیرنظر خودش ندارن استودیوهاش! از برنامه 10 ساله هیلو و اضافه کردن dlcهای داستانی رسیدین به این که خداروشکر هر 6 ماه سیزن میاد 2 تا گان و اسکین اضافه میشه میزنیم بر بدن! اسپنسر بزرگ رو خدا نگه داره تولدش براش بنر و پوستر طراحی کنیم! هیلو یه زمانی نماد برند ایکس باکس و ژانر شوتر اول شخص بود الان همین که متاش بالا 80 بشه خدا اسپنسر رو برامون نگهداره بزرگمرد صنعت گیمه حضورش باعث شده مسترچیف قلاب داشته باشه که گیم چنجره اصلا!
وسط نسل 9 رسیدیم و از AAA هر 3 ماه رسیدید به این که حیف شد دیابلو و مدرن 2 روی گیم پس نمیان بازی کنیم! AAAهاتون روی گیم پس جوابتونو نمیدن؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر