خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
من خود متن نوشتم بعد شما تفسیر خودت ارائه میدی ؟
حرف فیل اسپنسر مشخص
بازی های سینگل پلیر مثل گذشته تاثیر گذار نیستن

این ادعا درست یا اشتباه ؟

من چند تا مثال دیگه بیارم ؟
3 اصلی GOW روی هم در 8 سال و با تخفیف های مختلف 14 میلیون نسخه فروختن , GOWR در 2.5 ماه 11 میلیون نسخه 70 / 60 دلاری

تمام نسخه های COD ( منهای BO4) حالت سینگل پلیر دارن
درامد رتبه اخر لیست battlefront 2015 بیشتر از رتبه اول لیست 2000- 2010
Guitar Hero III is biggest grossing retail title ever in US
  • 1. Guitar Hero III: Legends of Rock $830.9 million
  • 2. Call of Duty: Black Ops $787.4 million
  • 3. Wii Fit (inc: Balance Board) $736.6 million
  • 4. Call of Duty: Modern Warfare 2 $713.6 million
  • 5. Rock Band $670.7 million
  • 6. Wii Play (inc: Wii Remote)
  • 7. Guitar Hero World Tour
  • 8. Wii Fit Plus
  • 9. Mario Kart Wii (inc: Wii Wheel)
  • 10. Call of Duty 4: Modern Warfare
درامد رتبه اول لیست 2000- 2010 کمتر از درامد دو هفته Hogwarts Legacy

بازی سرویس محوری مثل کاد ؟؟؟؟؟ بازی 70 دلاری که کلا یکسال پشتیبانی میشه ؟ سرویس محور ؟

ماینکرفت ماهانه 170 میلیون پلیر داره و پیک پلیر همزمانش 17 میلیون پلیر در روز میرسه بعله امار بازیای سینگل ورش هیچه ؟ کی گفته ؟
با درامد 380 میلیون دلاری ؟
View attachment 286422
مایکروسافت سالانه چقد برای تولید محتوا و 968 کارمند استودیو هزینه می کنه ؟
View attachment 286424

وقتی مایکروسافت تمام استودیو های شوتر ساز خرید انتظار داری سونی چیکار کنه ؟

نه فقط اون بقیه استدیو ها رو هم واسه لایو سرویس ساختن بسیج کرده ؟
چه ارتباطی به بازی سینگل پلیر داره ؟ کدوم بازی سینگل پلیر لغو شده تا بازی سرویس محور ساخته بشه ؟
سونی برای مقابله با خرید های مایکروسافت و جبران ضعف در بازی های انلاین , 10 بازی سرویس محور در دست ساخته که تازه یک سوم کل پروژه های در حال ساخت PS

بله از بین 100 تا بازی سرویس محور یکی موفق می شه
از بین 1000 بازی سرویس محور یکی به موفقیت بزرگ می رسه
اما 99 درصد بازی سرویس محور شکست می خورن
در یک سال اخیر 3 بازی سینگل پلیر داشتیم که بالای 900 میلیون دلار درامد داشتن ( بعلاوه COD که بخش سینگل پلیر هم داره می شه 4 )
در همین مدت چند تا بازی سرویس محور موفق عرضه شدن که حتی 500 میلیون دلار درامد داشتن ؟
"You'll have things like Zelda or Horizon: Zero Dawn that'll come out, and they'll do really well, but they don't have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience."

صنعت گیمینگ رشد کرده به طبع فروش بازیای سینگل پلیر هم افزایش پیدا کرده (ده بار اشاره میکنه they'll do really well ) بعد باز دوباره میری آمار بازیای سینگل پلیر رو میاری و با هم مقایسه میکنی ؟ داره در مورد صنعت گیمینگ به صورت کلی میگه و هیچ جا نگفته هرکی بازی سرویس محور بسازه موفق میشه !!! خیلی صریح داره میگه "big service-based games" پشتبندش از "audience" استفاده میکنه یعنی کل صنعت گیمینگ رو داره جمع میبنده . شما درامد و تعداد مخاطبای چند تا بازی فعال لایو سرویس سال رو با درامد بازیایی سینگل پلیر Big Hits سال مقایسه کن ببین کدوم بیشتر از کدوم در امد زایی و جذب مخاطب داره . اونم به چه نسبت بودجه ای ؟ تو چند سال پروسه ساخت ؟

ماکرو خودش چند تا بازی این مدلی داره و قطعا دنبال اینه که بیشتر هم ازش بسازه حالا قرار نیست همشون موفقیت بزرگ داشته باشن همینکه بتونه مخاطب گیم پس رو مجاب به تمدید اشتراک گیم پس بکنه بدون اینکه بخواد یـ بازی بیگ بادجت اضافه کنه برا ماکرو کافیه .البته که این وسط باید یـ بالانسی هم برقرار باشه و خود ماکرو هم میدونه باید همه طیف ها و سلیقه ها رو در نظر بگیره

پ.ن : اماری که از ماینکرفت اوردی رسمی نیستن و همه صرفا فقط امار فروش هستن و تخمینی با اضافه کردن پرداخت های درون برنامه ایش خیلی بیشتر از این حرفا بازی درامد داره تازه نسخه های فرعیش هم هست که همشون با هم منجر به رشد گیم پس میشه . تو فضای مجازی هم کلی کمک میکنه به رشد بقیه IP های ماکروسافت فقط کافیه چند تا کراس اور با بقیه IP خودش بزاره و سر صدا بکنه کاری که خیلی کمپانیا دارن با فورت نایت میکنن .


بازیای انلاین این روزا همه به یـ نحوی سرویس محور محسوب میشن حالا چون اکتی هر سال واسش داره و میتونه بیس گیم رو کلی شیر دوشی کنه و تهش منجر به سایکل 1 ساله میشه بازم دلیلی بر سرویس محور نبودنش نیست . بماند که چند سال بعد اومدن بتل رویال داره ساپورت منظم و پیوسته میکنه بازی رو

به هرحال :

Jim Ryan says PlayStation has 2 unannounced live service games coming this fiscal year | VGC

That’s according to Sony Interactive Entertainment president Jim Ryan, who said during a business briefing on Thursday that the company currently had what it considered to be one live service game in MLB The Show 22


سونی قبل اینکه ماکرو بخواد اکتی رو بخره میگه میخوایم فوکوس کنیم رو بازیا سرویس محور تا اون موقع ماکرو کجا بازی شوتر درست حسابی به غیر Halo داشت ؟ مگه همه ی بازیای شوتر لایو سرویس هستن ؟ بعد واسه مقابله با شوترای ماکرو میان Destruction AllStars میسازن ؟ خود جیم رایان از سودی که تو MLB The Show کرده دهنش آب افتاده :

MLB The Show 21’s Diamond Dynasty mode enables players to buy randomised packs of cards to try and build a dream team, either by earning or buying in-game currency called Stubs.
In a slide related to this strategy, SIE said MLB The Show 21 has attracted the “highest paying user spend of any sports title in the US PS Store” since its release last month

سونی از کجاش میخواد استدیو بیاره که تا دو سال دیگه سر جمع 12 تا بازی سرویس محور بسازه ؟ قاعدتا چند تا از استدیو های فعلیش باید مشغول ساخت بازی سرویس محور بشن (از جمله ناتی داگ) و ریسورس مصرف کنن و یـ بخشی ازشون کامل بره برا لایو سرویس شدن . قرار نیست چیزی کنسل بشه چون در وحله اول چیزی ساخته نشده . همون گوریلا گیم که مثال اوردی 20 میلیون هورایزن فروخته همون داره بازی سرویس محور میسازه در صورتی که میتونست در کنار هورایزن یـ کیلزون دیگه هم بسازه .
 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
اون سایت قطعا این هم جز درامد ها حساب کرده
این فروشگاه پلیر ها هم ( با استاندارد 30 درصد از فروش ایتم ها ) می شه سالی 30 میلیون دلار درامد برای مایکروسافت
رفیق اون سایت هیچ منبع مستندی نداشته و همین جور از روی فروش بازی ها یک آماری منتشر کرده است.شما منظور کامنت من رو متوجه نشدید،فقط محتوایی که پلیر تولید کرده سالانه ۹۰ میلیون دلار درآمد دارد اون هم فقط روی PC،محتوایی که سازنده تولید می کند اون هم روی نزدیک به ۱۰ پلتفرم چقدر درآمد دارد؟
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
"You'll have things like Zelda or Horizon: Zero Dawn that'll come out, and they'll do really well, but they don't have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience."

صنعت گیمینگ رشد کرده به طبع فروش بازیای سینگل پلیر هم افزایش پیدا کرده (ده بار اشاره میکنه they'll do really well ) بعد باز دوباره میری آمار بازیای سینگل پلیر رو میاری و با هم مقایسه میکنی ؟ داره در مورد صنعت گیمینگ به صورت کلی میگه و هیچ جا نگفته هرکی بازی سرویس محور بسازه موفق میشه !!! خیلی صریح داره میگه "big service-based games" پشتبندش از "audience" استفاده میکنه یعنی کل صنعت گیمینگ رو داره جمع میبنده . شما درامد و تعداد مخاطبای چند تا بازی فعال لایو سرویس سال رو با درامد بازیایی سینگل پلیر Big Hits سال مقایسه کن ببین کدوم بیشتر از کدوم در امد زایی و جذب مخاطب داره . اونم به چه نسبت بودجه ای ؟ تو چند سال پروسه ساخت ؟

ماکرو خودش چند تا بازی این مدلی داره و قطعا دنبال اینه که بیشتر هم ازش بسازه حالا قرار نیست همشون موفقیت بزرگ داشته باشن همینکه بتونه مخاطب گیم پس رو مجاب به تمدید اشتراک گیم پس بکنه بدون اینکه بخواد یـ بازی بیگ بادجت اضافه کنه برا ماکرو کافیه .البته که این وسط باید یـ بالانسی هم برقرار باشه و خود ماکرو هم میدونه باید همه طیف ها و سلیقه ها رو در نظر بگیره

پ.ن : اماری که از ماینکرفت اوردی رسمی نیستن و همه صرفا فقط امار فروش هستن و تخمینی با اضافه کردن پرداخت های درون برنامه ایش خیلی بیشتر از این حرفا بازی درامد داره تازه نسخه های فرعیش هم هست که همشون با هم منجر به رشد گیم پس میشه . تو فضای مجازی هم کلی کمک میکنه به رشد بقیه IP های ماکروسافت فقط کافیه چند تا کراس اور با بقیه IP خودش بزاره و سر صدا بکنه کاری که خیلی کمپانیا دارن با فورت نایت میکنن .


بازیای انلاین این روزا همه به یـ نحوی سرویس محور محسوب میشن حالا چون اکتی هر سال واسش داره و میتونه بیس گیم رو کلی شیر دوشی کنه و تهش منجر به سایکل 1 ساله میشه بازم دلیلی بر سرویس محور نبودنش نیست . بماند که چند سال بعد اومدن بتل رویال داره ساپورت منظم و پیوسته میکنه بازی رو

به هرحال :

Jim Ryan says PlayStation has 2 unannounced live service games coming this fiscal year | VGC

That’s according to Sony Interactive Entertainment president Jim Ryan, who said during a business briefing on Thursday that the company currently had what it considered to be one live service game in MLB The Show 22


سونی قبل اینکه ماکرو بخواد اکتی رو بخره میگه میخوایم فوکوس کنیم رو بازیا سرویس محور تا اون موقع ماکرو کجا بازی شوتر درست حسابی به غیر Halo داشت ؟ مگه همه ی بازیای شوتر لایو سرویس هستن ؟ بعد واسه مقابله با شوترای ماکرو میان Destruction AllStars میسازن ؟ خود جیم رایان از سودی که تو MLB The Show کرده دهنش آب افتاده :

MLB The Show 21’s Diamond Dynasty mode enables players to buy randomised packs of cards to try and build a dream team, either by earning or buying in-game currency called Stubs.
In a slide related to this strategy, SIE said MLB The Show 21 has attracted the “highest paying user spend of any sports title in the US PS Store” since its release last month

سونی از کجاش میخواد استدیو بیاره که تا دو سال دیگه 12 تا بازی سرویس سر جمع بسازه ؟ قاعدتا چند تا از استدیو های فعلیش باید مشغول ساخت بازی سرویس محور بشن (از جمله ناتی داگ) و ریسورس مصرف کنن و یـ بخشی ازشون کامل بره برا لایو سرویس شدن . قرا نیست چیزی کنسل بشه چون در وحله اول چیزی ساخته نشده . همون گوریلا گیم که مثال اوردی 20 میلیون فروخته همون داره بازی سرویس محور میسازه در صورتی که میتونست در کنار هورایزن یـ کیلزون دیگه هم بسازه

کلا 5 تا بازی سرویس محورکنسول / PC با درامد زایی بالای 1 میلیارد دلار در سال وجود داره
500 بازی سرویس محوری که شکست خوردن و سرور هاشون هم بسته شده در نظر نمی گیری ؟ گفتم چند تا بازی سرویس محور موفق نام ببر که در یک سال اخیر عرضه شدن که حتی 500 میلیون دلار درامد داشتن ؟
مگه HALO در همین مسیر قربانی نشد ؟

استودیو های سازنده این 5 بازی هم توانایی تکرار موفقیت اشون ندارن چه برسه به دیگران
راکستار RDR 2 رها کرد
EA موفق نشده حتی یک پنجم موفقیت APEX تکرار کنه
اپیک هیچ جایگزنی برای fortnite نداره
اکتی کلا همه چیزی اش فدای COD کرده

از اون طرف تمام بازی های AAA چند سال اخیر سونی به موفقیت های عظیم تجاری تبدیل شدن و حتی یک شکست تجاری نداشته ( 4 بازی بالای 20 میلیون نسخه فروختن )
نینتندو با هر بازی رکورد فروش صنعت گیم می زنه


مگه پشتیبانی بازی های سرویس محور مجانیه ؟
Genshin Impact set to cost double its initial budget for each year of ongoing development
Developer miHoYo reckons that on-going development will cost $200 million per year. The budget for free-to-play smash hit Genshin Impact was reportedly $100 million
هر سال به اندازه یه بازی AAA که 4 سال در دست ساخته هزینه داره

موفق ترین بازی سرویس محور انحصاری مایکروسافت Sea of Thieves با 12 تا 17 هزار پلیر روزانه استیم ( دیگه حداکثر 50 هزار پلیر کنسول / PC)
1678137351280.png
RARE همین هم نمی تونه تکرار کنه چه برسه به مقایسه با بزرگان


احتمال اینکه بازی بعدی سانتا مونیکا بالای 20 میلیون نسخه بفروشه خیلی زیاد
احتمال اینکه EA موفقیت APEX تکرار کنه زیر 5 درصد
به هیچ عنوان ممکن نیست اپیک موفقیت fortnite تکرار کنه


7 ماه دیگه Spider-Man تاثیر گذاری یه بازی سینگل پلیر به رخ می کشه
تا پایان 2023 حداقل 20 میلیون نسخه می فروشه / همراه Spider-Man حداقل 10 میلیون PS5 فروخته می شه = حداقل 2 میلیارد دلار دارمد زایی

با اضافه کردن پرداخت های درون برنامه ایش خیلی بیشتر ؟ چقد
اگه عدد بزرگی بود مایکروسافت با افتخار رسما اعلام می کرد
مثلا ماینکرفت تا به حال 4 میلیارد دلار درامد زایی داشته / سالانه 600 میلیون دلار درامد زایی داره
مایکروسافت تا امروز امار مخفی کرده

مایکروسافت 2020 دنبال اکتی بود
https://game-news24.com/2022/01/29/...ried-to-sell-activision-blizzard-to-facebook/
According to the report, the controversial video game giant was influenced by the fact that Microsoft spent an eye on it as much back as 2020
مایکروسافت 2019 تا 2022 قطعا یه دور با تمام ناشر های صنعت گیم مذاکره کرده , سونی هم خبر داشته ( قبل از خرید بتزدا خبر داشت و جیم رایان سعی کرد تمام بازی های بتزدا رو انحصاری زمانی کنه ) در همین فاصله با 3 تا استودیو شوتر ساز قرارداد بست و مذاکره با بانجی انجام داد

پروژه بازی های سرویس محور سونی هم به خاطر موفقیت عظیم fortnite

بازی Haven Studios
بازی London Studio
تلو انلاین
Spider-Man انلاین
TWISTED METAL
دو تا پروژه بانجی
بازی Deviation Games
بازی Firewalk Studios
بازی Bend Studio
HORIZON ONLINE

افسانه کیلزون از کجا میاد ؟ 99 درصد گیمر های امروزی 10 دقیقه هم گیم پلی کیلزون تحمل نمی کنن :-?? کل سری سر جمع 20 میلیون نفروخته
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
کلا 5 تا بازی سرویس محورکنسول / PC با درامد زایی بالای 1 میلیارد دلار در سال وجود داره
500 بازی سرویس محوری که شکست خوردن و سرور هاشون هم بسته شده در نظر نمی گیری ؟ گفتم چند تا بازی سرویس محور موفق نام ببر که در یک سال اخیر عرضه شدن که حتی 500 میلیون دلار درامد داشتن ؟
مگه HALO در همین مسیر قربانی نشد ؟

استودیو های سازنده این 5 بازی هم توانایی تکرار موفقیت اشون ندارن چه برسه به دیگران
راکستار RDR 2 رها کرد
EA موفق نشده حتی یک پنجم موفقیت APEX تکرار کنه
اپیک هیچ جایگزنی برای fortnite نداره
اکتی کلا همه چیزی اش فدای COD کرده

از اون طرف تمام بازی های AAA چند سال اخیر سونی به موفقیت های عظیم تجاری تبدیل شدن و حتی یک شکست تجاری نداشته ( 4 بازی بالای 20 میلیون نسخه فروختن )
نینتندو با هر بازی رکورد فروش صنعت گیم می زنه


مگه پشتیبانی بازی های سرویس محور مجانیه ؟
Genshin Impact set to cost double its initial budget for each year of ongoing development
Developer miHoYo reckons that on-going development will cost $200 million per year. The budget for free-to-play smash hit Genshin Impact was reportedly $100 million
هر سال به اندازه یه بازی AAA که 4 سال در دست ساخته هزینه داره

موفق ترین بازی سرویس محور انحصاری مایکروسافت Sea of Thieves با 12 تا 17 هزار پلیر روزانه استیم ( دیگه حداکثر 50 هزار پلیر کنسول / PC)
View attachment 286449
RARE همین هم نمی تونه تکرار کنه چه برسه به مقایسه با بزرگان


احتمال اینکه بازی بعدی سانتا مونیکا بالای 20 میلیون نسخه بفروشه خیلی زیاد
احتمال اینکه EA موفقیت APEX تکرار کنه زیر 5 درصد
به هیچ عنوان ممکن نیست اپیک موفقیت fortnite تکرار کنه


7 ماه دیگه Spider-Man تاثیر گذاری یه بازی سینگل پلیر به رخ می کشه
تا پایان 2023 حداقل 20 میلیون نسخه می فروشه / همراه Spider-Man حداقل 10 میلیون PS5 فروخته می شه = حداقل 2 میلیارد دلار دارمد زایی

با اضافه کردن پرداخت های درون برنامه ایش خیلی بیشتر ؟ چقد
اگه عدد بزرگی بود مایکروسافت با افتخار رسما اعلام می کرد
مثلا ماینکرفت تا به حال 4 میلیارد دلار درامد زایی داشته / سالانه 600 میلیون دلار درامد زایی داره
مایکروسافت تا امروز امار مخفی کرده

مایکروسافت 2020 دنبال اکتی بود
https://game-news24.com/2022/01/29/...ried-to-sell-activision-blizzard-to-facebook/
According to the report, the controversial video game giant was influenced by the fact that Microsoft spent an eye on it as much back as 2020
مایکروسافت 2019 تا 2022 قطعا یه دور با تمام ناشر های صنعت گیم مذاکره کرده , سونی هم خبر داشته ( قبل از خرید بتزدا خبر داشت و جیم رایان سعی کرد تمام بازی های بتزدا رو انحصاری زمانی کنه ) در همین فاصله با 3 تا استودیو شوتر ساز قرارداد بست و مذاکره با بانجی انجام داد

پروژه بازی های سرویس محور سونی هم به خاطر موفقیت عظیم fortnite

بازی Haven Studios
بازی London Studio
تلو انلاین
Spider-Man انلاین
TWISTED METAL
دو تا پروژه بانجی
بازی Deviation Games
بازی Firewalk Studios
بازی Bend Studio
HORIZON ONLINE

افسانه کیلزون از کجا میاد ؟ 99 درصد گیمر های امروزی 10 دقیقه هم گیم پلی کیلزون تحمل نمی کنن :-?? کل سری سر جمع 20 میلیون نفروخته
اگه اوضاع سونی اینقدر خرابه گلریزون کنیم :D
ی شوتر انحصاری که 2 نسل هم هست چال شده انتظار داری امروز گیمپلیش قابل قبول باشه؟
هی معکوس 4 به 1 میکشی

سونی خودش نخواسته شوترهاشو احیا کنه killzone و resistance رو شما از گیمرهای قدیمی بپرسی میگن چقدر خوب بودن برای دوران خودشون و چقدر حیف که رها شدن
 
  • Like
Reactions: ravi and RAFA_1992

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
اگه اوضاع سونی اینقدر خرابه گلریزون کنیم :D
ی شوتر انحصاری که 2 نسل هم هست چال شده انتظار داری امروز گیمپلیش قابل قبول باشه؟
هی معکوس 4 به 1 میکشی

سونی خودش نخواسته شوترهاشو احیا کنه killzone و resistance رو شما از گیمرهای قدیمی بپرسی میگن چقدر خوب بودن برای دوران خودشون و چقدر حیف که رها شدن
خلا اکشن ادونچر انقدر موقعیت خوبی بوده که سونی بیشتر تمرکزشو گذاشت روش و خوبم فروخت، از اونور کال او دیوتی جای شوتر رو پر میکرد و سونی بیشتر از یه فرست پارتی داشت ازش سود میکرد، منطقیه تمرکزتو بزاری روش...

پیش بینی ریبوت Resistance زیاد دور به نظر نمیرسه اگه خرید اکتیویژن صورت بگیره. اینسومنیاک هم که الان برای سونیه و میتونه احیا بشه اگه شرایط برای آینده کال او دیوتی خوب پیش نره...
کیلزون هم بعید میدونم حالا حالاها سونی بره سمتش دوباره چون گوریلا گیمز با هورایزن خوب داره پیش میره...
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
خلا اکشن ادونچر انقدر موقعیت خوبی بوده که سونی بیشتر تمرکزشو گذاشت روش و خوبم فروخت، از اونور کال او دیوتی جای شوتر رو پر میکرد و سونی بیشتر از یه فرست پارتی داشت ازش سود میکرد، منطقیه تمرکزتو بزاری روش...

پیش بینی ریبوت Resistance زیاد دور به نظر نمیرسه اگه خرید اکتیویژن صورت بگیره. اینسومنیاک هم که الان برای سونیه و میتونه احیا بشه اگه شرایط برای آینده کال او دیوتی خوب پیش نره...
کیلزون هم بعید میدونم حالا حالاها سونی بره سمتش دوباره چون گوریلا گیمز با هورایزن خوب داره پیش میره...
نکته اینه که اگر معامله هم انجام نشه بعید نیست مایکرو در حرکتی ناجوانمردانه هزینه کنه برای انحصاری شدن کاد. اکتی هم که قطعا از بهم خوردن معامله عصبانی میشه و راحت تر به سمت مایکرو غش! :D می کنه (دیگه اینجوری بحث رگلاتوری و مجوز هم مطرح نیست)
به نظر من سونی اشتباه بزرگی می کنه که قرارداد 10 ساله رو نمی پذیره چون بهش این امکان رو میده فرصت کافی برای جایگزین کردنش داشته باشه
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
اگه اوضاع سونی اینقدر خرابه گلریزون کنیم :D
ی شوتر انحصاری که 2 نسل هم هست چال شده انتظار داری امروز گیمپلیش قابل قبول باشه؟
هی معکوس 4 به 1 میکشی

سونی خودش نخواسته شوترهاشو احیا کنه killzone و resistance رو شما از گیمرهای قدیمی بپرسی میگن چقدر خوب بودن برای دوران خودشون و چقدر حیف که رها شدن

شما از گیمرهای قدیمی بپرسی میگن چقدر خوب بودن برای دوران خودشون و چقدر حیف که رها شدن ؟ دلیل اصلی دفن شدن Killzone همین فن های قدیمیه
فن های اصلی دنبال گیم پلی کند و سنگین و اتمسفر تاریک ان , اوج این گیم پلی Killzone 2 / 3 که 2.5 تا حداکثر 3 میلیون فروختن
گیمر های جدید 10 دقیقه هم این سبک گیم پلی تحمل نمی کنن :-??killzone زنده هم بشه گیم پلی اش کپی cod خواهد بود , همین گیمر های قدیمی فحش میدن که گیم پلی شبیه cod پس دیگه Killzone نیست :))

سونی خودش نخواسته شوترهاشو احیا کنه ؟ دقیقا چه موفقیتی داشتن که احیا بشن ؟
://gamerant.com/resistance-3-sales/
There's a myth that PS3 exclusive games don't sell well. When compared to juggernaut franchises like Gears of War (Gears 3 sold 3 million copies in its first week), it may be easy to believe that PS3 games suffer commercially. While this isn't actually true, it does seem to be the case for Resistance 3, which only sold 180,000 copies during its first month in America

For comparison's sake, Resistance 2 sold 385,000 copies in its first month, and Resistance: Fall of Man sold an estimated 178,234 copies

کل 11 نسخه اصلی و فرعی resistance/ killzone با هم جمع بزنی روی هم به اندازه یه call of duty ghost نفروختن

نکته اینه که اگر معامله هم انجام نشه بعید نیست مایکرو در حرکتی ناجوانمردانه هزینه کنه برای انحصاری شدن کاد. اکتی هم که قطعا از بهم خوردن معامله عصبانی میشه و راحت تر به سمت مایکرو غش! :D می کنه (دیگه اینجوری بحث رگلاتوری و مجوز هم مطرح نیست)
به نظر من سونی اشتباه بزرگی می کنه که قرارداد 10 ساله رو نمی پذیره چون بهش این امکان رو میده فرصت کافی برای جایگزین کردنش داشته باشه
سونی تا 2024 cod با اکتی قرارداد داره
(اگه خرید لغو بشه ) تا اخر 2025 فروش ps5 به 100 تا 110 میلیون رسیده / در مقابل 40 - 45 میلیون سری x/s :)) قبلا هم گفتم اگه هیئت مدیره اکتی قصد خودکشی داشته باشن با مایکرو قرارداد می بندن

خرید اکتی هم بین مایکروسافت و نهاد نظارتی , هر تضمینی هم لازم باشه مایکروسافت به نهاد های نظارتی میده و هیچ ربطی به سونی نداره
(سونی هیچ قراردادی هم امضا نکنه ) مایکروسافت ( به خاطر تضمین های که داده ) مجبور cod روی ps5/ps6 عرضه کنه
 
آخرین ویرایش:

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
بازی فرست پارتی مایکروسافت این ماه داره روی سرویس پلاس میاد! بعد سر لج و لجبازی مایکروسافت بره برای انحصاری کردن کود و اکتیویژنم که کینه به دل گرفته بگه داداش برگه هاتو بده زودتر امضا کنم که حال سونی رو بگیریم؟مگه بچه بازیه؟اونم کی کمپانی پول پرستی مثل اکتیویژن که حتی حاضر نیست یسال از خیر سود حتی 1 دلاری بازیای COD چشم پوشی کنه و سال دیگه بازم کود جدید داریم (با وجودی گویا اول قرار بود یسال فاصله بیفته و با DLC جبران بشه)
اولا که با توجه به میزان فروش سرسام‌آور PS5 نه اکتیویژن بلکه هر کمپانی و سازنده دیگه‌ای مگه دیوانه باشه که بخواد سود این n میلیون کنسول رو بیخیال بشه (بماند که سال دیگه این رقم چند برابرم شده). دوما اون پشت اونا دارن به ریش کاربراشون میخندن که اینجوری میزنن تو سر و کله همدیگه! نمونشم مثال زدم که این ماه داره ماینکرفت میاد روی پلاس (حالا بماند که دقیق توی اوج این بحث خرید اکتیویژن یهو چنین اتفاقی افتاده، ما خودمونو میزنیم به اون راه که مثلا نفهمیدیم دلیل مایکروسافت چیه!).
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
نکته اینه که اگر معامله هم انجام نشه بعید نیست مایکرو در حرکتی ناجوانمردانه هزینه کنه برای انحصاری شدن کاد. اکتی هم که قطعا از بهم خوردن معامله عصبانی میشه و راحت تر به سمت مایکرو غش! :D می کنه (دیگه اینجوری بحث رگلاتوری و مجوز هم مطرح نیست)
به نظر من سونی اشتباه بزرگی می کنه که قرارداد 10 ساله رو نمی پذیره چون بهش این امکان رو میده فرصت کافی برای جایگزین کردنش داشته باشه
ببین این ماجرا اصلا سر اینکه یک سال یا ده سال ماکرو تضمین بده نیست، اینو باید بپذیری که اگه به هر دلیلی پلی استیشن از لیست پلتفرم های کال او دیوتی خط بخوره، طر دو سه سال این بازی با افت زیادی روبرو میشه، و این افت باعث ریزش شدید سهام اکتیویژن میشه! فروش چند ده میلیون نسخه از یه بازی که هرسال داره میاد رو ازش حذف کنی، اون بازی با کله میخوره زمین...
سونی هم اینو خوب میدونه که تحت هیچ شرایطی این بازی انحصاری نخواهد شد. مشکل سونی آیندس! افزایش 150 میلیون کاربر اکس باکس، قدرت مطلق تو کلود گیمینگ و این دست مسائل... وگرنه مطمعن باش انحصاری که نمیشه هیچی، شاهد باندل های مخصوص پلی استیشن و محتوای انحصاری برای پلی استینش هم خواهیم بود. به قول معروف مارک مای وُرز
 
  • Like
Reactions: Need-More-Speed

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,240
نام
یونس
ببین این ماجرا اصلا سر اینکه یک سال یا ده سال ماکرو تضمین بده نیست، اینو باید بپذیری که اگه به هر دلیلی پلی استیشن از لیست پلتفرم های کال او دیوتی خط بخوره، طر دو سه سال این بازی با افت زیادی روبرو میشه، و این افت باعث ریزش شدید سهام اکتیویژن میشه! فروش چند ده میلیون نسخه از یه بازی که هرسال داره میاد رو ازش حذف کنی، اون بازی با کله میخوره زمین...
سونی هم اینو خوب میدونه که تحت هیچ شرایطی این بازی انحصاری نخواهد شد. مشکل سونی آیندس! افزایش 150 میلیون کاربر اکس باکس، قدرت مطلق تو کلود گیمینگ و این دست مسائل... وگرنه مطمعن باش انحصاری که نمیشه هیچی، شاهد باندل های مخصوص پلی استیشن و محتوای انحصاری برای پلی استینش هم خواهیم بود. به قول معروف مارک مای وُرز
خوب ببین صحبت من صرفا "مثال" برای شرایطی بود که می تونه پیش بیاد نه اینکه حتما پیش میاد
مایکرویی که 70 میلیارد می خواد بده آش رو با جاش بخره، براش کاری نداره که چند میلیارد دلاری که اکتی با از دست دادن سونی ضرر می کنه رو جلو جلو بهش بده و مشتری های گیمپس رو بالا ببره :D
البته من خودمم اعتقادم اینه که مایکرو دنبال انحصاری کردن کاد نیست حداقل در کوتاه مدت، چون به ضرر خودشه مایکرو هدف اصلیش گسترش پلتفرمشه به قولی ما مو میبینیم اون پیچش مو :D
اصلا بر فرض محال خرید انجام بشه و کاد هم از همون فرداش انحصاری بشه مایکرو طی 10 سال چقدر درآمد نصیبش میشه؟ 5 میلیارد دلار؟ 10 ؟ 20؟ :D 70 میلیارد دلار بده که مثلا طی چند سال چندرغاز نصیبش بشه؟ منکه اینطور فکر نمی کنم

مایکرو براش مهمه پلتفرمش تا جای ممکن گسترش پیدا کنه و نگاهش به کلاوده اصلا تفکر کوتاه مدت نداره در مورد این سرمایه گذاری های هنگفت
 

Roozbeh7

کاربر سایت
Mar 20, 2019
2,014
نام
روزبه
خوب ببین صحبت من صرفا "مثال" برای شرایطی بود که می تونه پیش بیاد نه اینکه حتما پیش میاد
مایکرویی که 70 میلیارد می خواد بده آش رو با جاش بخره، براش کاری نداره که چند میلیارد دلاری که اکتی با از دست دادن سونی ضرر می کنه رو جلو جلو بهش بده و مشتری های گیمپس رو بالا ببره :D
البته من خودمم اعتقادم اینه که مایکرو دنبال انحصاری کردن کاد نیست حداقل در کوتاه مدت، چون به ضرر خودشه مایکرو هدف اصلیش گسترش پلتفرمشه به قولی ما مو میبینیم اون پیچش مو :D
اصلا بر فرض محال خرید انجام بشه و کاد هم از همون فرداش انحصاری بشه مایکرو طی 10 سال چقدر درآمد نصیبش میشه؟ 5 میلیارد دلار؟ 10 ؟ 20؟ :D 70 میلیارد دلار بده که مثلا طی چند سال چندرغاز نصیبش بشه؟ منکه اینطور فکر نمی کنم

مایکرو براش مهمه پلتفرمش تا جای ممکن گسترش پیدا کنه و نگاهش به کلاوده اصلا تفکر کوتاه مدت نداره در مورد این سرمایه گذاری های هنگفت
مگه مدیران مایکروسافت مغز خر خوردن که بیان این همه پول به اکتی بدن تا CODبرا Psنیاد

احتمال اینی که خرید انجام نشه خیلی کمه این خرید بالاخره نهایی میشه تا چند ماه دیگه

ولی سوتی تونست خیلی شیک برا خودش زمان بخره ‌ و یه استراتژی بچینه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
شما از گیمرهای قدیمی بپرسی میگن چقدر خوب بودن برای دوران خودشون و چقدر حیف که رها شدن ؟ دلیل اصلی دفن شدن Killzone همین فن های قدیمیه
فن های اصلی دنبال گیم پلی کند و سنگین و اتمسفر تاریک ان , اوج این گیم پلی Killzone 2 / 3 که 2.5 تا حداکثر 3 میلیون فروختن
گیمر های جدید 10 دقیقه هم این سبک گیم پلی تحمل نمی کنن :-??killzone زنده هم بشه گیم پلی اش کپی cod خواهد بود , همین گیمر های قدیمی فحش میدن که گیم پلی شبیه cod پس دیگه Killzone نیست :))

سونی خودش نخواسته شوترهاشو احیا کنه ؟ دقیقا چه موفقیتی داشتن که احیا بشن ؟
://gamerant.com/resistance-3-sales/
There's a myth that PS3 exclusive games don't sell well. When compared to juggernaut franchises like Gears of War (Gears 3 sold 3 million copies in its first week), it may be easy to believe that PS3 games suffer commercially. While this isn't actually true, it does seem to be the case for Resistance 3, which only sold 180,000 copies during its first month in America

For comparison's sake, Resistance 2 sold 385,000 copies in its first month, and Resistance: Fall of Man sold an estimated 178,234 copies

کل 11 نسخه اصلی و فرعی resistance/ killzone با هم جمع بزنی روی هم به اندازه یه call of duty ghost نفروختن


سونی تا 2024 cod با اکتی قرارداد داره
(اگه خرید لغو بشه ) تا اخر 2025 فروش ps5 به 100 تا 110 میلیون رسیده / در مقابل 40 - 45 میلیون سری x/s :)) قبلا هم گفتم اگه هیئت مدیره اکتی قصد خودکشی داشته باشن با مایکرو قرارداد می بندن

خرید اکتی هم بین مایکروسافت و نهاد نظارتی , هر تضمینی هم لازم باشه مایکروسافت به نهاد های نظارتی میده و هیچ ربطی به سونی نداره
(سونی هیچ قراردادی هم امضا نکنه ) مایکروسافت ( به خاطر تضمین های که داده ) مجبور cod روی ps5/ps6 عرضه کنه
البته کیلزون ۲ به خاطر گیم پلیش نبود که ازش استقبال نشد، به خاطر زیادی هاردکور بودنش و نزدیکی زیادش به صحنه های نبرد واقعی بود . چون نمیشد توش ران اند گان یه لشکر از دشمن رو مثل کماندو ارنولد کشت و کیف کرد... فقط مخاطبین خاص خودش رو جذب کرد... دقیقا همون طور که گفتی اومدن تو نسخه سوم کژوال ترش کردن ، نه تنها جواب نداد، که صدای فن های سری رو هم در اورد...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر