خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
آوردن بازیای اکسباکس رو بقیه پلتفرمها همچین برای ماکرو بد هم نیست.
رو پلتفرم خودش که بواسطه گیمپس رسما فروش فاجعه هست. بیاره رو نینتندو یا سونی لااقل بتونه بفروشه.
همین الان برد اسمیث میگه ۵۹ بازی آماده برای انتشار روی پلی استیشن داریم.
پس چرا با همه اینها بازم cma رای اولیه ای که داده همون ۴ تا راه حل بوده ؟ :-?

Three Xbox rivals believe the Activision Blizzard merger would harm competition
ایشالا با یه صلوات و دست و روبوسی حلش کنن بره ماییده شدیم :D به کی بگیم سونی شوکیس نمیذاره بخاطر همین دیل که مثلاً بهانه دست طرف مقابل نده :))
ماکرو چرا سهم نینتندو را نشون نداده؟ :))
نهایی شد؟ :D

View attachment 285120


اتفاقا امروز اصلا شرایط اونجوری که ماکرو می‌خواسته پیش نرفته و توافقی انجام نشد .

View attachment 285121

آیا کسی تو خواب هم میدید ماکرو یه روزی این حرفارو بزنه ؟ :))

View attachment 285122

View attachment 285125


خلاصه حرف‌های مهم مایکرو که که بیشترش حول حرفای برد اسمیت بود اینا هست:

"ما خیلی ضعیفیم
اما برعکس سونی خیلی خیلی قویه و ۲۰ ساله سلطان مارکت دنیاست.
بیش از ۷۰ درصد مارکت دنیا دستشه
واسه همین نمی‌خواد رقیب جدیدی براش بوجود بیاد"

View attachment 285126

"سونی داره ۱۵۰ میلیون پلیر سوییچ و جی فورس رو از نعمت کاد محروم میکنه" (جدی اینو گفته :D حالا اصلا معلوم نیست سوییچ بتونه کاد اجرا کنه و آیا اصلا پلیر داره رو این پلتفرم‌ها یا نه 😂 )

ادامه ش:

"خلاصه اینکه سونی قصد داره دیل مارو رو بهم بزنه که این ۱۵۰ میلیون نفر به کاد نرسن . من قرارداد تو جیبمه بنظرم سونی بجای مخالفت بیاد و امضاش کنه که بقیه پلتفرم‌ها هم به نوایی برسن"

(البته نمیگه مگه کسی تاحالا جلوی اینارو گرفته بود که بیان و کاد رو بیارن رو پلتفرم هاشون که تازه حالا بیان محدود بشن به قرارداد ۱۰ ساله..
در عین حال نمیگه پس تکلیف ۱۴۵ میلیون پلیر ps4+ps5 چی میشه ;))

بعد جالبه اسپنسر تو اوایل دسامبر صحبت از قراداد ۱۰ ساله با نینتندو کرده بود خب اگه اینا تاثیر گذار بود که نظر رگولاتوری CMA و FTC اون بیانیه ها نبود)

View attachment 285129
برد اسمیث: سونی ۲۸۶ بازی انحصاری دارد!

رئیس مایکروسافت در ادامه صحبت‌های خود درمورد قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد گفت که آن‌ها درحال حاضر ۵۸ بازی در حال اجرا بر روی پلی استیشن دارند و با قرارداد اطمینان می‌دهند بازی ۵۹ام هم وجود داشته باشد. اما سونی تنها دو بازی بر روی اکس باکس دارد.

او همچنین مدعی شد سونی ۲۸۶ بازی انحصاری دارد و مایکروسافت تنها ۵۹ بازی انحصاری بر روی اکس باکس دارد!

View attachment 285177
Microsoft says Call of Duty will run like you "would expect" on Switch, which isn't encouraging


خب بسلامتی ماکرو از همین الان گفته اجرای کالاف روی سوییچ معلومه که چجوریه و باب میل نیست.
فرانچایز کاد که قرار باشه رو سوییچ هم پورت بشه و کلی محدودیت براش پیش بیاد رو فاتحه اش رو بخونید .‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌محدودیت های سریز اس کم بود اینم اضافه شد.




داداش بخاطر اعصابتم که شده ایگنور کن این ماجرا رو حالا یه چی میشه تهش دیگه:D
حالا تازه اولشه . حتی اگه cma هم قبول کنه ولی ftc مخالفت کامل کرده و بعد باید بره تو دادگاه و این قضیه دادگاه هم تا اواسط ۲۰۲۴ طول میکشه تا تایید بشه. تازه اروپا هم هست این وسط که فعلا دخول نکرده
باید ایگنور کنید وگرنه اعصاب نمی مونه برای افراد پیگیر این داستان :D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
واقعیتش اینه که:
اولا اوردن کالاف روی نینتندو بیشتر یه حرکت سیاسی از طرف مایکرو هست که اون بحث عدم انحصار و همه با هم دوستیم و .... رو به نهادهای قانونگذار نشون بده. وگرنه خود مایکرو هم میدونه که نه طرفدار انچنانی داره همچین بازیهایی رو نینتندو نه سود چندانی عایدش میشه

دوما: رقیب اول و اخر مایکرو تو این خرید سونی هست (نه اپل نه امازون نه ولو نه انویدیا و ....) و طبیعیه سونی خودش رو جر بده برای تحقق نیافتن خرید یا امتیاز گرفتن ازش

سوما: این تعریف های گاه اغراق امیز مایکرو از سونی (داشتن ۲۶۸ تا انحصاری) و اعتراف به کیفیت بالاتر بازیهای سونی، بنظرم روش عجیب غریبی برای دفاع از خوده و بیشتر خود زنیه تا دفاع و راههای بهتری برای دفاع وجود داره


.
 

RAFA_1992

کاربر سایت
Jun 17, 2018
478
اگه همین الان معامله تایید بشه یعنی بیشتر 1یا 2 سال طول میکشه یک نسخه ی کاد برای سوئیچ توسعه داده بشه،
تا اون زمانم سوئیچ دو اومده پس کاملا منطقیه کاد های اینده فقط برای نسخه ی جدید سوئیچ توسعه داده بشن که از لحاظ سخت افزاری قویتره،
امیدوارم نگرانی رو از دل یه عده رهانیده باشم
 

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
580
حرف های برد اسمیت دقیقا Counter Argument هست به حرف های سونی و CMA و بقیه نهادهای نظارتی و ابهاماتی که در این باره براشون وجود داره.
شما داری یک بحث حقوقی رو پیش میبری و از اتهامی که بهت زدن تو محور اون بحث از خودت دفاع میکنی، اگه برد اسمیت توی چارت فقط سونی و مایکروسافت رو نشون میده دقیقا بخاطر این اتهام بوده که مایکرو با CoD مونوپولی ایجاد میکنه و سونی ضرر میکنه حالا طرف مدافع هم میگه که اینطوری نیست و سونی سهم زیادی از بازار داره با اینکه CoD انحصاری نخواهد شد اما کماکان سهم سونی از بازار گیمینگ خیلی خوبه و بالاست و CMA هم درباره این بحث فقط از سونی نام برده و کاری به نینتندو نداشته.
حالا اینکه سونی واقعا هم سهم زیادی از بازار داره و مایکروسافت هم چنین مساله ای رو قبول داره نشون از تحقیر و کوچک بودن مایکروسافت نیست، اتفاقا نشون از منطق درست و بدون سوگیری اینهاست. اگه حرفی که زده دروغ هست جای نگرانی نداره که، سونی به راحتی میاد میگه دروغه و اینطوری نیست، نهاد نظارتی هم راستی آزمایی میکنه و در نهایت ادعا رد میشه.
نگرانی و اتهام دیگه ای که وارد شد همین بحث کلاود بود که اکثرا حتی موافق های این خرید چنین مساله رو منطقی میدونستند و مورد قبول هم هست. مایکروسافت هم با زیرکی خیلی راحت قرارداد خوبی رو با انویدیا بست و این اتهام رو به راحتی از دور خارج کرد و این حسن نیت طرف قرارداد رو نشون میده که قصدش کلا انحصار نیست. ضمن اینکه من خودم با این اینترنت داغون ایران تجربه استفاده از سرویس جی فورس رو داشتم و بابت این مساله هم خوشحالم.

دقیقا مایکروسافت همون چیزی که از اول گفته رو داره انجام میده، خیلی راحت با بقیه کنار میاد و طرفی که ترسی نداره و ریگی به کفشش نیست خب معلومه که به راحتی با مذاکره کار رو پیش میبره.
فیل اسپنسر قبلا خبر از توافق با استیم و نینتندو داده بود ولی بدونید که این یک پیش مذاکره/توافق اولیه بوده و تا موقعی که تبدیل به سند قابل اتکا نشه ارزش چندانی تو محاکم حقوقی نداره، پس طرفین میان و قرارداد رو امضا میکنند تا بتونند در آینده بهش استناد کنند.
حالا CoD چطوری میخواد روی سوییچ/نینتندو (یعنی 10 سال آینده قرار هست سوییچ با چنین کیفیتی باقی بمونه؟) اجرا بشه و نگرانی که در این باره وجود داره کاملا مسخره هست. مایکروسافت قبلش با ABK درباره چنین تصمیمی باید به توافق برسه تا بتونه چنین پیشنهادی رو عملی کنه ضمن اینکه همون Cod Mobile اگه روی سوییچ بیاد که واقعا عالیه تازه Warzone mobile هم در راهه که اونم میتونه روی سوییچ عالی باشه. تازه میتونند از کلاود روی سوییچ استفاده کنند و با همون کیفیت اصلی تجربه کنند که این هم نسبت به وضعیت فعلی عالیه.
وضعیت فعلی CoD طوری هست که سونی یه اپشن ساده کراس پلی رو برداشته انحصاری کرده بعد اخه .... :D

خیلی خلاصه، این قرارداد قطعا به نفع صنعت گیم از نظر بازیگرهای صنعت گیم "قطعا" هست. فقط مونده نظر نهادهای نظارتی که باید ببینیم قانع میشند یا نه.
دیگه فکر کنم الان متوجه شدید که اون راه حل های پیشنهادی CMA اجباری نیست و اون حرف که حتما باید CoD جدا بشه وگرنه هیچی، یه دروغ/برداشت اشتباه/عدم اگاهی فقط بوده و همونطور که خیلی قبل تر دوستان اشاره کردن مایکروسافت از قبل راه حل متناسب رو اماده کرده بوده و حالا بهش اعتبار حقوقی داده که بشه بهش استناد کرد و به اینکار اصطلاحا گفتند Behavioural remedies.
پس وقتی یه سند حقوقی رو میخوایم تفسیر کنم حتما باید بیشتر ازش بدونیم و کلمه به کلمه اش رو از روی شیکم با مغالطه تفسیر به رای نکنیم. مایکروسافت هم گفته که کل ABK رو میخواد. با گذر زمان هم دارید مشاهده میکنید که ABK چه واکنش های بدی رو نسبت به سونی داره و دیگه ناچارا باید قبول کنیم که امسال خوشبختانه سال اخر قرارداد CoD برای سونی هست. اینم که گفتم خوشبختانه فقط بخاطر اون کراس پلی هست.
 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
آوردن بازیای اکسباکس رو بقیه پلتفرمها همچین برای ماکرو بد هم نیست.
رو پلتفرم خودش که بواسطه گیمپس رسما فروش فاجعه هست. بیاره رو نینتندو یا سونی لااقل بتونه بفروشه.
همین الان برد اسمیث میگه ۵۹ بازی آماده برای انتشار روی پلی استیشن داریم.
رفیق already running معنی دقیقش آماده برای انتشار نیست.منظورش بازی های منتشر شده هست.
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,279
نام
علیرضا
به عنوان کسی که پلتفرم اصلیش در حال حاضر نینتندوئه (و بعدش هم PC)، متاسفانه اهمیتی به کالاف! یا سهام فلان شرکت نمیدم. مبارک خودتون باشه همش:D
۹۹ درصد افراد ممکن همین نظر شما داشته باشند
ولی خب مایکروسافت باید یک جوری حسن نیتش رو به رگولاتوری ها نشون میداد
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
برای دوستانی که مثل من خسته شدن از اخبار این خرید, خبر نهایی تو بهترین حالت دو ماه و تو بدترین حالت اگر اتفاق خاص دیگه ایی نیفته تا اخر تابستون طول میکشه طبق این پست اقای وکیل تو ResetEra.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Z-fan

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,495
نام
عرفان
واقعیتش اینه که:
اولا اوردن کالاف روی نینتندو بیشتر یه حرکت سیاسی از طرف مایکرو هست که اون بحث عدم انحصار و همه با هم دوستیم و .... رو به نهادهای قانونگذار نشون بده. وگرنه خود مایکرو هم میدونه که نه طرفدار انچنانی داره همچین بازیهایی رو نینتندو نه سود چندانی عایدش میشه

دوما: رقیب اول و اخر مایکرو تو این خرید سونی هست (نه اپل نه امازون نه ولو نه انویدیا و ....) و طبیعیه سونی خودش رو جر بده برای تحقق نیافتن خرید یا امتیاز گرفتن ازش

سوما: این تعریف های گاه اغراق امیز مایکرو از سونی (داشتن ۲۶۸ تا انحصاری) و اعتراف به کیفیت بالاتر بازیهای سونی، بنظرم روش عجیب غریبی برای دفاع از خوده و بیشتر خود زنیه تا دفاع و راههای بهتری برای دفاع وجود داره


.
عزیزم اظهارات ، اظهر من الشمس میکنیا.
این رو که همه میدونن رقابت اصلی بین سونی و مایکروسافت هست. منتها این سونی نیست که خرید رو باید تایید کنه. این رگولاتوری ها هستند. رگولاتور ها هم محافظ منافع سونی و دفاع از دو دهه پیشتازیش نیستند. الان با این قراردادها که اصلا چیز کوچیکی هم نیست، بازی های بیشتری در دسترس افراد بیشتری قرار میگیره و کاملا به نفع گیمرهاست. بحث راضی کردن رگولاتوری هاست نه کسب اجازه از سونی:D
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
عزیزم اظهارات ، اظهر من الشمس میکنیا.
این رو که همه میدونن رقابت اصلی بین سونی و مایکروسافت هست. منتها این سونی نیست که خرید رو باید تایید کنه. این رگولاتوری ها هستند. رگولاتور ها هم محافظ منافع سونی و دفاع از دو دهه پیشتازیش نیستند. الان با این قراردادها که اصلا چیز کوچیکی هم نیست، بازی های بیشتری در دسترس افراد بیشتری قرار میگیره و کاملا به نفع گیمرهاست. بحث راضی کردن رگولاتوری هاست نه کسب اجازه از سونی:D
تو پست من اصلا قسمتی رو می بینید که نوشته باشم سونی باید اجازه بده ؟؟؟ شگفت انگیزه از پستم همچین برداشتی کردن
من نوشتم دلیل اینکه سونی مانع تراشی میکنه و خودشو به هر دری میزنه که تاثیر بذاره رو این معالمه اینه که متضرر میشه از این معامله ولی بقیه شرکت ها یا مثه ولو چه بسا سود میکنن یا مثه نینتندو تاثیر خاصی روشون نمیذاره یا اینکه مثه انویدیا یه ضرر کمتری بکنن که اونم با یه قرارداد همکاری قابل رفعه.

اینکه به نفع گیمرها هم هست یا نه در میان مدت بهتر مشخص میشه چون ارزونتر بازی کردن به تنهایی مزیت حساب نمیشه مهمتر حفظ و ارتقای کیفیت بازیهاس که باید دید بعد نهایی شدن قرارداد چی میشه

.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر