خبر رسمی مایکروسافت شرکت اکتیویژن را به مبلغ ۶۸ میلیارد دلار خرید | آپدیت : اکتیویژن بیلیزارد به صورت رسمی به خانواده Xbox ملحق شد

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,387
نام
سید محمد حسین
1642512253475.png
به گزارش منابع داخلی وال استریت ژورنال، گویا مایکروسافت توانسته به عقد قرارداد برای خرید اکتیویژن نزدیک شود.
اطلاعات بیشتری فعلا در دسترس نیست و علی رغم منبع معتبر، هنوز نمی توان صحت کامل این قرارداد را تایید کرد

به گفته Dina Bass خبرنگار وبگاه بلومبرگ، ارزش این قرارداد قریب به هفتاد میلیارد دلار تخمین زده شده

ادیت: رسمی شد. مایکروسافت، شرکت اکتیویژن بیلزارد +کینگ رو به زیر مجموعه های خودش اضافه کرد

1642512789894.png

اطلاعات تکمیلی

طبق گفته فیل اسپنسر، از زمان عقد رسمی قرارداد، مدیران اکتیویژن مستقیم گزارشات شون رو به فیل اسپنسر باید ارائه بدن
و این جور که مشخصه حداقل تا زمان عقد رسمی قرارداد، بابی کاتیک کماکان رییس اکتیویژن بلیزارد باقی خواهد ماند

به گفته بابی کاتیک، تاریخ عقد رسمی این قرارداد تو سال مالی 2023 (از جولای 2022 تا ژوئن 2023) تخمین زده میشه
تا اون زمان، اکتیویژن کماکان به فعالیت مستقل خودش زیر نظر بابی کاتیک ادامه میده

آپدیت [20 بهمن]: طبق بیانیه مایکروسافت، کمپانی نه تنها به قراردادهای قبلی پیرامون عرضه فرنچایز Call of Duty روی کنسول های پلی استیشن وفادار میمونه، بلکه بعد از اتمام این قراردادها به عرضه عناوین COD و دیگر بازی های محبوب اکتیویژن روی پلی استیشن ادامه داده و علاقمنده که این رویه رو برای کنسول های نینتندو هم پیش بگیره

بالاخره نبردهای حقوقی مایکروسافت با آمریکا و FTC به انتهای خود رسید

بعد از یک سال و هفت ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس، با مجموعه اکتیویژن بلیزارد و گرفتن تاییدیه های متعدد از کشورهای مختلف و علی رغم مخالفت بریتانیا
نهایتا بعد از یک نبرد حقوقی طولانی با کمیسیون تجارت آمریکا (FTC) بر سر قانونی بودن و عادلانه بودن این ادغام، در تاریخ 11 جولای 2023، با رای مثبت قاضی دادگاه به نفع مایکروسافت، بالاخره این قرارداد یک قدم دیگر به عملی شدن نزدیک تر شد.
حال تنها مانع بین مایکروسافت و این قرارداد، مخالفت CMA و بریتانیا است که گویا قرار است دوباره به مرحله مذاکره کشیده شود.

در نهایت در تاریخ اکتبر 2023 اکتیویژن بلیزارد به ایکس باکس ملحق شد

بعد از یک سال و ده ماه از اعلان خبر ادغام بخش گیمینگ مایکروسافت، ایکس باکس با مجموعه اکتیویژن بلیزارد تنها مانعی که بر سر راه هر دو کمپانی بود، تاییدیه CMA بریتانیا بود.
این امر نیز بعد از تعهد مایکروسافت در زمینه بخش کلاود و انعقاد قرارداد و دادن حق امتیاز به یوبیسافت برای انتشار بازی های کلاود در اروپا، در نهایت مایکروسافت موفق شد تاییدیه بریتانیا را نیز از آن خود کند
و بالاخره با دادن تریلری از طرفی مایکروسافت خبر ملحق شدن اکتیویژن به مایکروسافت به صورت رسمی تایید شد.



 
آخرین ویرایش:

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,974
نام
محمد حسین
"To be clear, Microsoft will continue to make Call of Duty and other popular Activision Blizzard titles available on PlayStation through the term of any existing agreement with Activision. And we have committed to Sony that we will also make them available on PlayStation beyond the existing agreement and into the future so that Sony fans can continue to enjoy the games they love."
برد اسمیت دو تا نکته گفته، اول از همه نگفته همه بازیها که نکته اول هست و گفته عناوین محبوب، همون سیاست موجانگ که ماکرو دنبال کرده،
دومیش ماکرو از بازیهای حاضر نامبرده و با این تفاسیر در مورد بازیهای جدید احتمالا سیاست جدیدی رو در پیش میگیره
___________
در مورد نینتندو قبلا ماکرو بازیایی که میشد رو ، رو نینتندو داده بود مثل ori
نینتندو با توجه به پلیری که داره یه منبع خوب درآمده، عرضه وارزون شاید بتونه نتیحجه خوبی از لحاظ درآمد داشته باشه تو نینتندو.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
من که اورواچ ۲ مطمئن بودم جایی نمیره چون بخش مولتی یک و دو سینک هستن ، بقیش برام مهم نیست ،😌

اما تبریک میگم به اونایی که سوییچ دارن و به لطف این خرید ، از بازی های اکتی بهره مند میشن😁😉
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,519
نام
عرفان
با این خبر خب بیشتر قطعی شد که برند اکس باکس با سرعت هرچی بیشتر و تمام تر، به سوی انتزاعی شدن میره. یعنی شما با خرید کالاف روی پلی استیشن داری از خدمات اکس باکس استفاده میکنی، با خرید گیم پس روی پی سی داری از خدمات اکس باکس استفاده میکنی و… و البته تلاش برای این که بهترین و ارزانترین و کاملترین و راحت ترین راه استفاده از این خدمات خود سخت افزار های اکس باکس هست. هرچند خود فیل اسپنسر سال ها پیش اشاره کرده بود که نمیخوان اکس باکس رو به یک سخت افزار محدود کنند.
البته حالا درستترش اینه که بگیم مایکروسافت گیمینگ
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
بازم عالیه که همش میاد رو گیم پس و یه سودی رسونده به گیمرها (مخصوصا ایرانی ها با این وضعیت اقتصادی). ای کاش سونی هم این کارو تو سرویس اسپارتاکوس برای بازیهای بانجی بکنه، وگرنه که رو PS هم ۷۰ دلار بخواییم بدیم خب رو همین Xbox میخریم بازیهاش رو:D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,974
نام
محمد حسین
اسپنسر اسپنسر ننگ به نيرنگ تو 😂

بايد ديد بعد از رسمي شدن قرارداد چي ميگه فعلا دستش زير ساطور ftc يه

واقعا سياستمدارانه بيانه دادن دمشون گرم
نينيتندو 😂😂
بعد قرارداد حرفشو عوض نمیکنه،مایکروسافته، حرفشو عوض کنه، آبروش میره و بازخورد بد اجتماعی داره . صحبتش جوریه، راه رو برا آینده باز گذاشته، عناوین محبوب که به نظرم منظورش پولسازه، مولتی میمونن و مولتی تر هم میشن تا بیشتر در بیارن.
یکسری که معلوم نیست کدوماست از بازیای حاضرو انحصار میکنه که بعدا معلوم میشن .
عناوین جدیدم احتمالا انحصار میکنه.
_____________
الان تو همین تاپیک نگاهها رو نگاه کن، زمان خرید چقدر به ماکرو حمله بود الان جو چه خوشگل شده، ماکرو بردش رو کرده، از مونوپولی فرار کرده، از اینکه دنبال انحصار بازاره فرار کرده تازه میخواد رو نینتندو هم بده.
با همین بیانیه از ftc رد میشه و رابین هود زمانه شده :D
 

samadi741

کاربر سایت
Sep 23, 2017
716
نام
محمد
بعد قرارداد حرفشو عوض نمیکنه،مایکروسافته، حرفشو عوض کنه، آبروش میره و بازخورد بد اجتماعی داره . صحبتش جوریه، راه رو برا آینده باز گذاشته، عناوین محبوب که به نظرم منظورش پولسازه، مولتی میمونن و مولتی تر هم میشن تا بیشتر در بیارن.
یکسری که معلوم نیست کدوماست از بازیای حاضرو انحصار میکنه که بعدا معلوم میشن .
عناوین جدیدم احتمالا انحصار میکنه.
_____________
الان تو همین تاپیک نگاهها رو نگاه کن، زمان خرید چقدر به ماکرو حمله بود الان جو چه خوشگل شده، ماکرو بردش رو کرده، از مونوپولی فرار کرده، از اینکه دنبال انحصار بازاره فرار کرده تازه میخواد رو نینتندو هم بده.
با همین بیانیه از ftc رد میشه و رابین هود زمانه شده :D
فقط همه اینها که گفتی یه ۷۰ بیلیون ناقابل خرج داشت
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,215
نام
ماکان
مساله اینجاست که چه سونی و چه مایکروسافت محض خوش آیند فن ها تصمیم نمیگیرن و برعکس، نگاهشون خیلی خیلی بیزنس محور و با منطق مالیه. سر قضیه بانجی و دستنی هم گفتم، بازی های بزرگ سرویس محور، مثل CoD یا Destiny با فن بیس عظیمشون زنده هستن. اینارو بگیری انحصاری کنی جدای از اینکه توهین به مخاطبه و واکنش خوبی به همراه نمیاره، به بخش بزرگی از اعتبار و کامیونتی ضربه جبران ناپذیر زده و ممکنه منتج به مرگ IP ها بشه. چون در عمل اینجوری نیست که فکر کنی با انحصاری شدن مثلا CoD همه فن هاش میان گیم پس میگیرن، یا برعکس دستنی رو سونی انحصاری کنه هرکی رو Xbox بازی میکرد از فرداش میره PS میخره. اکثرا بیخیال بازی شده و دنبال بازی های جایگزین میگردن.

این چند وقته هم هوشمندانه سونی مانور زیادی رو بازی های سرویس محور جدیدش داد و گفت تا سال 26 ده تا بازی این مدلی میده بیرون. این یه خط و نشون برای رقیب هم هست، چون اگه بخواد تا اون تایم CoD رو از پلتفرم PS حذف کنه فن هاش میان سراغ بازی های جایگزینی که سونی ارایه میده. دست کم بخشی از مخاطبین، و از دست دادن این حجم از پلیر برای CoD بخصوص زمانی که رقابت هم سنگین میشه یعنی خودکشی.

برای مایکرو هم عدم انحصار بهتره. اول اینکه همیشه مزیت رقابتیش رو خواهد داشت، از جمله کانتنت انحصاری برای Xbox و عرضه دی وان روی گیم پس، دوم اینکه هرچی روی PS بفروشه یعنی سود بیشتر برای مایکروسافت و سوم اینکه سونی کمک میکنه برندی که مال مایکروسافته بزرگ تر بشه. و در نهایت مطمعنه که کس دیگه ای مثل آمازون یا اپل نمیاد اینارو بخره و گند بزنه به بازار.

پ.ن: اما در مجموع من فکر میکنم سونی برنامه داره تا 5 سال آینده حجم زیادی از پلیرهای این بازی های سرویس محور ترد پارتی رو به سمت فرست پارتی های خودش سوق بده. برای همینم یهو داره این همه بازی تولید میکنه، به نظر من همه این بازی ها نمیگیرن و خیلی هاشون زود شات داون میشن، اما دست آخر شاید دوتاشون مثلا یا سه تا، خوب از آب در بیان و مخاطب پیدا کنن و با تمرکز روی اون ها منابع درآمدی اصلیش روی فرست پارتی خواهد بود نه بازی هایی که هر لحظه ممکنه به تملک یه کس دیگه در بیاد و شیر آبو روشون ببندن.
 
آخرین ویرایش:

kurosh900

کاربر سایت
Aug 10, 2014
225
نام
masoud
سونی : بازی های بانجی مولتی میمونن و میخوام بازی های بیشتری رو مولتی کنم

مایکروسافت : کاد و بازیهای بزرگ مولتی میمونن

همچنان در بازیسنتر :

Angry Season 3 GIF by SuccessionHBO
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,974
نام
محمد حسین
فقط همه اینها که گفتی یه ۷۰ بیلیون ناقابل خرج داشت
داشته باشه. ماکرو پول میخواد، نه پز دادن اینکه این بازی برا ما انحصاریه، ایکس باکس رو ماکرو ساخته پول در بیاره.
به کاربرش هم امتیاز میده، روز اول بیا گیم پس بازی رو بگیر، بازی کن. و این شروعه، ماکرو ممکنه همون کار سونی رو کنه، محتوا انحصار زمانی کنه، سونی چجوری قبلا و همین امسال محتوا انحصار میکرد اونم محتوا میزنه.
ماکرو با اینکار، از اتهامات انحصارگرایی عبور میکنه و قراردادو میتونه نهایی کنه، همین امروز قرارداد انویدیا رد شد البته اون وسعت انحصارگراییش اصلا قابل قیاس با این نیود و مشخص بود به سرانجام نمیرسه، با این بیانیه راحت رد میشن و میتونه راهی باز کنه برا قراردادهای احتمالی بعدی. بخواد اینو سخت انحصار کنه، حتی اینم بره جلو، بعدیاشو دیگه جلوشو میگیرن، البته بعید میدونم قرارداد ناشر دیگه ای باشه، به این زودیا.
اکتی کلی ایپی محبوب داره ، خودش میگه کالاف انحصار نیست ولی بقیه .... هست حدس رو اورواچ و دیابلو هست ولی از سایر عناوین خیلیا رو انحصار میکنه.
عناوین آینده رو هم انحصار میکنه. بستشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر