قتل در کوچه های طهران 1312 تحولی در سبک ادونچر ایرانی

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
اما شما اگه تصاویر ور به دقت ببینید متوجه ایرانی سازی میشین
ایشون راست میگن،مثلا اون اتاق کالبد شکافی که تو Still Life تو طبقه دوم بود و اسم اتاق Morgue بود(فقط میخواستم بگم چقدر یادمه:d) اون جسدی که اونجا افتاده بود یه خانوم برهنه بود:d
اما در مورد گرافیک،شما گفتید که نمونه کیفیت پایینه و کیفیت اصلی بالاتره،حالا من یه سوال از شما دارم،اینطوری که شما حرف زدید فهمیدم مثل خودم adventure باز هستید حالا تو این تم گرافیکی که انتخاب کردید گیمر چطور باید interactive point رو پیدا کنه؟ شما همین اول باید تکلیف خودتون رو مشخص کنید که میخوایید مثل سری CSI از روش Pixel Hunt استفاده کنید یا مثل سری Secret file این نقاط رو به یه نحوی نشون بدید،با معلوم کردن این مشخصه خیلی از لحاظ گیم پلی جلو میافتید و اگر مشخص نکیند مطمئن باشید که خیلی بازخورد بدی خواهید دید چون هر کدوم از مولفه های گیم پلی ادونچرها با هم فرق میکنه و بسته به نوع بازی این مولفه ها هم رعایت بشن:)
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
ایشون راست میگن،مثلا اون اتاق کالبد شکافی که تو Still Life تو طبقه دوم بود و اسم اتاق Morgue بود(فقط میخواستم بگم چقدر یادمه:d) اون جسدی که اونجا افتاده بود یه خانوم برهنه بود:d
اما در مورد گرافیک،شما گفتید که نمونه کیفیت پایینه و کیفیت اصلی بالاتره،حالا من یه سوال از شما دارم،اینطوری که شما حرف زدید فهمیدم مثل خودم adventure باز هستید حالا تو این تم گرافیکی که انتخاب کردید گیمر چطور باید interactive point رو پیدا کنه؟ شما همین اول باید تکلیف خودتون رو مشخص کنید که میخوایید مثل سری CSI از روش Pixel Hunt استفاده کنید یا مثل سری Secret file این نقاط رو به یه نحوی نشون بدید،با معلوم کردن این مشخصه خیلی از لحاظ گیم پلی جلو میافتید و اگر مشخص نکیند مطمئن باشید که خیلی بازخورد بدی خواهید دید چون هر کدوم از مولفه های گیم پلی ادونچرها با هم فرق میکنه و بسته به نوع بازی این مولفه ها هم رعایت بشن:)
سلام کرایسیس جان
در مورد اشاره ای که کردین واقعا شگفت زده شدم
خوب جا داره یه توضیح کامل برای شما دوست خوبم بدم :

گیم پلی بازی کاملا مبتنی بر بازخورد های متنی و روند بازی هست و به هیچ وجه ما نخواستیم با پیکسل گردی گیم پلی اضافه کنیم به بازی , در این بازی شما میتونید به راحتی ( و بدون هیچ محدودیتی ) از HintSearch استفاده کنید و تمامی نقاط حساس رو مورد بررسی قرار بدین , همچنین دیالوگ ها کاملا با انتخاب شما پیش میره ( به اسکرین شات ها توجه کنید) و مثلا در یک صحنه از بازی برای درست کردن یک آیتم نیاز به سریش دارید و باید برید سراغ پسربچه و از اون سریش بگیرید , این بدین معنی که بازیکن باید تمام بازی رو مدیریت کنه , اما این مدیریت به معنی الزام در اعمال نیست بلکه تنها منطق گرایی کار رو پیش میبره ( در مرود سایر معما ها هم از معماهای روتین سبک ادونچر استفاده کردیم , نظیر پازلها , مکانیک ها , دراگ - دراپ,تفکیک, ترکیب,شرط و پیش شرط و ...)
به هر حال سعی میکنیم پیش از انتشار بازی یک نسخه قابل بازی هم برای دوستان آماده کنیم تا انشاالله روند بازی و قابلیت های اون مشخص بشه.
باز هم از نظرتون ممنون و بابت وقتی که به ما اختصاص دادین تشکر میکنم
یا حق
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
امیدوارم بازم جوابمو بدی:d چون ادونچر و بالاتراز اون بازی ایرونی رو دوست دارم انقدر حرف میزنم:d
به هیچ وجه ما نخواستیم با پیکسل گردی گیم پلی اضافه کنیم به بازی , در این بازی شما میتونید به راحتی ( و بدون هیچ محدودیتی ) از HintSearch استفاده کنید و تمامی نقاط حساس رو مورد بررسی قرار بدین , همچنین دیالوگ ها کاملا با انتخاب شما پیش میره
خب حالا معلومه که یه فکری پشت این بازی هست:) فقط دقت کنید که با اضافه کردن Hint Search باید بالانس خوبی هم برقرار کنید که بازی اینطور نشه که شی A رو پیدا کن ببر نقطه B و همین کار رو کل بازی انجام بدیم که با حرفت مطمئنم که فکر اینجاهاش رو هم کردید

اما این مدیریت به معنی الزام در اعمال نیست بلکه تنها منطق گرایی کار رو پیش میبره
من میمیرم واسه منطق گرایی:d جدا از شوخی اگر معماها و در صورت وجود پازل ها اگر بر پایه منطق باشه مطمئن باش نه تنها بازی سخت میشه(اون نوع سخت مخ آب کن نه،یه سختی قشنگ:d) بلکه گیم پلی بسیار هم جذاب و دلچسب میشه،به عنوان مثال بازی Scratches رو که احتمالا بازی هم کردی رو ببین،به نظر من منطقی ترین ادونچر و با اون که نمرات بالایی هم نگرفت ولی از یادگارهای دوران ادونچرینگ:d منه
 

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
MurderInTehranAlleys1312%20%286%29.jpg
original:
ZhianZiba.jpg

خواستم گفته باشم که تو سال 1313 تو ایران ژیان وجود نداشته...
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
امیدوارم بازم جوابمو بدی:d چون ادونچر و بالاتراز اون بازی ایرونی رو دوست دارم انقدر حرف میزنم:d
اوه خواهش میکنم , من از اینکه شما رو علاقه مند به سبک ادونچر میبنم بینهایت خوشحالم در خدمتتون هستم , امید وارم بتونم تمام سوالاتی ور که میپرسید پاسخ بدم و شرمنده شما و صد البته بقیه دوستان نشم.
خب حالا معلومه که یه فکری پشت این بازی هست:) فقط دقت کنید که با اضافه کردن Hint Search باید بالانس خوبی هم برقرار کنید که بازی اینطور نشه که شی A رو پیدا کن ببر نقطه B و همین کار رو کل بازی انجام بدیم که با حرفت مطمئنم که فکر اینجاهاش رو هم کردید

بله حق با شماست , مطمئنا برقرار کردن شروط مستقیم از لذت باز کم میکنه , بنابراین ما سعی کردیم علاوه بر اینکه شروط غیر در اغلب موارد غیر مستقیم باشن , برای اونها پیش شرط هایی رو هم تعبیه کنیم . خیلی سادش میشه داستان موزیکال دوران بچگیمون که طرف برای نون باید میرفت اول مزرعه گندم و باری مزرعه آب میبرد و اب و ... البته مسلما با تمام تلاش ما باز هم کاستی هایی خواهد بود اما امیدوارم کار در حد رضایت باشه و به عنوان یک گیمر عرض میکنم ( نه با تعصب یک سازنده) که بازی , به خصوص در بعد فنی معیار ها رو در حد خودش رعایت کرده , انشاالله ...
من میمیرم واسه منطق گرایی:d جدا از شوخی اگر معماها و در صورت وجود پازل ها اگر بر پایه منطق باشه مطمئن باش نه تنها بازی سخت میشه(اون نوع سخت مخ آب کن نه،یه سختی قشنگ:d) بلکه گیم پلی بسیار هم جذاب و دلچسب میشه،به عنوان مثال بازی Scratches رو که احتمالا بازی هم کردی رو ببین،به نظر من منطقی ترین ادونچر و با اون که نمرات بالایی هم نگرفت ولی از یادگارهای دوران ادونچرینگ:d منه

دقیقا , کلا گروه ما هم خوره ادونچر , بزارید قبل از پاسخ یادی از گذشته ها بکنیم که با دوستم میرفتیم و هر بازی ادونچری بود ( حالا بدون توجه به داستان و گرافیک و ...) فقط به صرف ادونچر تهیه میکردیم. در جواب شما دوست عزیزم باید عرض کنم منظق گرایی یکی از شاخص های بازی های ادونچر خوبه و این باید نمودش در معماها باشه , تا اینجا با شما کاملا موافقم در بازی ما هم سعی بر این امر بوده من چند نمونه خدمتتون رعض میکنم : مثلا پیدا کردن جسد دوم ( تنها یک جسد رد آن محل پیدا شده بوده است)با چندین معما پیدا کردن پرونده قتل ها در بایگانی پازل وارد شدن به اتاق رییس شبیه سازی چهره قاتل و ده ها نمونه دیگه که همگی معماهای Base بازی هستند و صد البته پیشبرنده داستان امید وارم پاسخ سوالاتون رو درافت کرده باشید اگه سوال دیگه ای بود رد خدمتم یا حق
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
original:
ZhianZiba.jpg

خواستم گفته باشم که تو سال 1313 تو ایران ژیان وجود نداشته...
صد در صد:d
البته این تبلیغها ( حدود 30 عدد) از مسائل مختلف تنها جهت ارتباط ذهنی گذاشته شده
فکر میکنم فوتوشاپ کاریش معلوم باشه
به هر حال خوشحالم از این دقت نظر شما
( اوه راستی در مورد این تغییرات در پایان بازی توضیحاتی داده شده است)
 

Medusa

کاربر سایت
Jul 6, 2008
2,729
نام
Javad
فک کن بخوای بقول یسری با بازی های خارجکی مقایسه کنی ! :d
ساخته بشه قول میدم 10 15 هزار تومن قیمتش باشه .
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
بسیار عالی!!!:)
یه نکته دیگه رو هم فکر کنم بد نباشه بگم،در حد امکان و جوری که به بازی ضربه نخوره سعی کنید مولفه های طنز رو هم تو دیالوگ ها و به خصوص نقش اول بیارید.اینجوری نشه که مثل گاس مک فرسون خشک باشه و چون فضای بازی هم طوری ایجاب میکنه به بذله گویه گایبراش و جورج استوبارت نباشه،به صورتی که مثلا بعد از پیدا کردن یه سرنخ یه متلک ظزیفی بندازه،اگر تو این زمینه کمک خواستید من خودم هستم:d
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
فک کن بخوای بقول یسری با بازی های خارجکی مقایسه کنی ! :d
ساخته بشه قول میدم 10 15 هزار تومن قیمتش باشه .

خوب مقایسه با خارج به شرط امکانات , مثل هندونه به شرط چاقو:d
اما کسایی جان باور کن اگه امکانات فراهم بشه ( حالا فقط پول نیستا , حتی نبود یسری دغدغه ها و ...) میشه یه کارایی کرد ;)
انشاالله اگه ناشر همکاری بکنه , خیلی کمتر از اینا , هدف اصلی ما استفاده بازیباز های ایرانی از این بازیه , نه سود و ...( تلاشمون در عرضه بدون قفل بازیه)

بسیار عالی!!!:)
یه نکته دیگه رو هم فکر کنم بد نباشه بگم،در حد امکان و جوری که به بازی ضربه نخوره سعی کنید مولفه های طنز رو هم تو دیالوگ ها و به خصوص نقش اول بیارید.اینجوری نشه که مثل گاس مک فرسون خشک باشه و چون فضای بازی هم طوری ایجاب میکنه به بذله گویه گایبراش و جورج استوبارت نباشه،به صورتی که مثلا بعد از پیدا کردن یه سرنخ یه متلک ظزیفی بندازه،اگر تو این زمینه کمک خواستید من خودم هستم:d
والا در مورد طنز افشار چد تا متلک تا اونجا که تو ذهنمه میگه , مثلا یکیش به افسر موسوی توی نظمیه/.
اما در کل با توجه به فضای سنگین بازی کمتر شاهد طنازی خواهیم بود , مع الوصف حتما صحبت های شما رو منتقل میکنم و بابت پیشنهادتون ممنونم:x
 

Neo

کاربر سایت
Sep 27, 2005
1,542
نام
احسان
خسته نباشيد و ايشالا كه كارتون خوب پيش بره .

اگه اجازه يه انتقاد داشته باشم ميگم كه انتخاب خوبي بوده كه با Paint دستي كار كردين ولي اي كاش كه رو جنبه ي هنريش بيشتر كار ميكردين . منظورم اينه كه اي كاش يك سبك تصويري ايجاد ميكردين مثل Braid يا اين Limbo كه جديد اومده يا Pato Pan . در ضمن اميدوارم كه در انتخاب موسيقي هم دقت اساسي بكنين كه خيلي ميتونه روي كارتون تاثير بزاره .

موفق باشيد .
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
خسته نباشيد و ايشالا كه كارتون خوب پيش بره .

اگه اجازه يه انتقاد داشته باشم ميگم كه انتخاب خوبي بوده كه با Paint دستي كار كردين ولي اي كاش كه رو جنبه ي هنريش بيشتر كار ميكردين . منظورم اينه كه اي كاش يك سبك تصويري ايجاد ميكردين مثل Braid يا اين Limbo كه جديد اومده يا Pato Pan . در ضمن اميدوارم كه در انتخاب موسيقي هم دقت اساسي بكنين كه خيلي ميتونه روي كارتون تاثير بزاره .

موفق باشيد .

خواهش میکنم نئو جان
عرضم به حضورتون که در مورد گرافیک باور کنید تمام تلاشمون رو انجام دادیم
[FONT=&quot]، علاوه بر اینکه داستان بازی داستانی کاملا واقعی و تمام صحنه ها رئال هستند . در واقع ما در این بازی یه خرق عادت رد سبک 2D Hand Writting کردیم و اون اینکه از این سبک برای یک بازی جدی استفاده کردیم ( شما تصور کن داری داستانی به سبک استیل لایف رو تو دنیای نقاشی بازی میکنی) و هیچ تم فانتزی رو وارد کار نکردیم.
اما در مورد موسیقی باور کنید تلاش خوبی شده , آثار برجسته ای از اساتید داخلی و خارجی به اضافه کارهای گروه به اضافه یک سورپرایز بزرگ در همین بخش موسیقی که به زودی در همین تاپیک براتون خواهم گذاشت .
باز هم از نقدتون ممنونم...
[/FONT]
 

aydingta

کاربر سایت
May 30, 2006
541
نام
ایدین
از مدیرهای سایت و به نوعی (عضو تحریریه ) تعجب می کنم که اینجوری انتقاد می کنن. به نوعی انتقاد نبود سرکوب بود!اگه شما ها اینجوری سرکوب می کنین دیگه مبتدیا باید . . . ./:)
ما ایرانی ها با تجربه یا بی تجربه فقط انتقاد می کنیم در صورتی که همت انجام اون کارو هیچ کدوممون نداریم ! یه مقدار به تلاش دیگران احترام بزاریم هیچی ازمون کم نمیشه !
ممنون ازت دوست خوبم که همت کردی یه بازی با گرافیکی جالب و هنری (از نظر من ) ساختید .ادامه بدین که همتتون درسی برای همه بشه . همین که پولی نگرفتی از جایی خودش کلی حرفه ! همین که این گروه که با وجود دانشجو بودن و حتما با پول شخصی این کارو می کنن کلی حرف توشه !
بازم خسته نباشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

em_boys

کاربر سایت
Jan 6, 2010
44
منم از این بازی خوشم اومده....خسته نباشی عرض میکنم..به نظر من داستان بازی و روند بازی مهم تر از گرافیک بازی هست,چه زیاد بازیهایی بودن که گرافیک ساده ای داشتن ولی ماندگار شدن....فقط میخواستم بدونم این بازی چه جوری میاد بیرون؟؟؟!!! به بازار عرضه میشه توسط یه پخش کننده یا باید دانلودش کنیم؟؟؟!!! واینکه حدودا کی حاضر میشه؟؟؟
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
سلام..
اول که خسته نباشید میگم..
دوم درمورد گرافیک بازی این که این گرافیک دیگه دمده شده و از مد افتاده الان دیگه بازی ها دارن میرن تو فاز 3D و اگر بازی رو به همون روش معمولی اجرا میکردین بهتر بود.
سوم این که داستان بازی اساسی ترین مشکل هست که دیگه همه بازی ها شما یک سایه از این استعمار پیر میبینی:dولی داستان شبیه سریال 24 هست:d
و به جای خطاطی شما خیلی راحت میتونستید از خط ساده ولی در بعضی جاها از یک مینی گیم یا هر چیزی که یک متن به صورت رمزی نوشته شده رو رمز گشایی کنید(مثال)
ولی ذر کل موفق باشید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر