طرفداران ژانر FPS

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
Boltgun یه حس دوگانه برام ایجاد کرده...یعنی تجربه‌اش هم شیرینه هم زهرماره :D
از یه طرف عاشق اسلحه‌هاش شدم و خیلی حس خوبی منتقل می‌کنن و تنوع خوبی هم دارن...مخصوصا وقتی L3 رو میگیری و میری تو دل دشمن!
ولی از طرف دیگه طراحی دشمنا و نوع مبارزه و حرکاتشون افتضاحه. من هیچ هوشمندی خاصی توی چیدمان دشمنا و روش مبارزشون نمیبینم و بزرگترین مشکل بازی هم همینه.
لول دیزاین اکثر مراحلش هم خوب نیست و نه چیز خاصی واسه پیدا کردن داره، نه راه‌ مخفی براش طراحی شده و نه ساختار و فضاسازیش به اون مراحل به یاد موندنی شوترای کلاسیک نزدیک میشه. اکثرا یه فضای بزرگ پر از دشمنه که راحت میشه با سلاح قوی بازی از رو نعش همشون رد شد! :D لول دیزاین مخصوصا اواخر بازی داغون‌تر هم میشه. یعنی به جای اینکه مراحل رو پیچیده‌تر کنن و با روش‌ها و ایده‌های جدیدی سوپرایزت کنن، صرفا تعداد دشمنا رو بیشتر کردن و الکی وقتت رو تلف میکنن.
بازی در کل کنترل و هسته گیم‌پلی خوبی داره ولی تو بقیه چیزا خیلی مشکل داره. حیف اون اسلحه‌ها!
خلاصه بنظرم برید همون شوترهای کلاسیک خفن و قدیمی رو بازی کنید تا اینکه بازی بهتری عرضه بشه...تجربه‌اش رو چندان پیشنهاد نمیکنم.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
مرررسی علی جان بابت توضیحاتت. گیم دیزاین توی شوترهای اینچنینی خیلی مهمه.
با توصیفت بیشتر یاد سیریوس سام و پینکیلر افتادم. البته نسخه های قدیمیشون واقعا خوب بودن توی این سبک مخصوصا پین کیلر واقعا عالی بود.
 
  • Like
Reactions: FUTURE

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
مرررسی علی جان بابت توضیحاتت. گیم دیزاین توی شوترهای اینچنینی خیلی مهمه.
با توصیفت بیشتر یاد سیریوس سام و پینکیلر افتادم. البته نسخه های قدیمیشون واقعا خوب بودن توی این سبک مخصوصا پین کیلر واقعا عالی بود.
پین کیلر واقعا خفن بود و مهمترین نکته‌اش این بود که هویت خودشو رو داشت...
الان بیشتر شوترهای کلاسیکی که می‌بینیم رسما دارن تقلید میکنن...یکی میره دنباله‌رو Duke Nukem میشه، یکی رسما دووم رو کپی میکنه...حالا تقلید تا حدی اشکالی نداره اگه درست بتونن ساختار اون بازیا رو دربیارن ولی متاسفانه اکثرا فقط تو ظاهر میتونن بازی رو دربیارن و یکم که بازی میکنی می‌بینی توخالیه!
صحبت از Painkiller شد...تریلر چند روز پیش Witchfire رو دیدی؟ همون سازنده‌های پین‌کیلر دارن روش کار میکنن و سالهاست منتظرشم...بدیش اینه که بعد از این همه وقت تازه امسال قراره ارلی اکسس بازی منتشر بشه :| ولی بازم ول کن نیستم و باید بازیش کنم ببینم اینهمه ساله دارن چی میسازن! :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
پین کیلر واقعا خفن بود و مهمترین نکته‌اش این بود که هویت خودشو رو داشت...
الان بیشتر شوترهای کلاسیکی که می‌بینیم رسما دارن تقلید میکنن...یکی میره دنباله‌رو Duke Nukem میشه، یکی رسما دووم رو کپی میکنه...حالا تقلید تا حدی اشکالی نداره اگه درست بتونن ساختار اون بازیا رو دربیارن ولی متاسفانه اکثرا فقط تو ظاهر میتونن بازی رو دربیارن و یکم که بازی میکنی می‌بینی توخالیه!
صحبت از Painkiller شد...تریلر چند روز پیش Witchfire رو دیدی؟ همون سازنده‌های پین‌کیلر دارن روش کار میکنن و سالهاست منتظرشم...بدیش اینه که بعد از این همه وقت تازه امسال قراره ارلی اکسس بازی منتشر بشه :| ولی بازم ول کن نیستم و باید بازیش کنم ببینم اینهمه ساله دارن چی میسازن! :D
دقیقا درست گفتی. ببین اینکه یک سری فن بیس بخوان عنوانی رو مشابه با شوترهای قدیمی و نوستالژی بسازن اصلا هم چیز بدی نیست. منتها همونطور که گفتی تقلید هم باید تقلید درست باشه. یک‌بازی مثل dusk حقیقتا تمام درس هایی رو که از گیم دیزاین id گرفته بود رو پیاده کرد و نتیجه رو دیدیم چی از آب دراومد. ولی خب خیلی ها صرفا پوسته بازی رو شبیه به عناوین الداسکول در میارن و بازی فاصله زیادی داره با اصل اثری که ازش اقتباس شده.
علی من خیلی وقته منتظر witchfire هستم و فالوش میکنم. اتمسفرش خیلی نزدیک به painkiller هست، نمیدونم چقدر میتونه موفق بشه ولی فکر میکنم الان ۴ ۵ سال هست داره روش کار میشه. فقط بدیشون اینه که خیلی قطره چکونی خبر ازش میاد و خیلی هم تنبل هستن سازنده هاش و احتمالا میخوان بازی رو برای اون دنیای ماها ریلیز کنن😁
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
بچه ها طی مراسم quake con از بازیQuake 2 remaster رونمایی شد و بازی منتشر شد. از نظر من که خیلی خیلی ریمستر عالی ای هست. حتما دوستانی که بازی نکردن تجربه ش کنن این شاهکار رو. نسخه های کلاسیک Quake واقعا مثال و نمونه خارجی ندارن و زیباییشون منحصر به فرد هست برای خودشون.
فقط من موندم بالاخره کی میخواد نسخه جدید از این بازی ساخته بشه، البته نسخه چمپیونز هم بود ولی ابدا در حد Q3A و یا Quake live نبود و صد البته همه منتظر ساخت نسخه ای هستن که شامل کمپین هم بشه و بتونه نزدیک شاهکارهای نسخه ۱ و ۲ بشه
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,735
به نظر من حتی مقایسه کاد و بتل هم اشتباهه کاد یه شوتر بستس ولی بتل یه شوتر با فضای باز و وسعت بزرگه (بماند که سبک بتل رویال 4.5 ساله اومده تو سری کاد) ولی ماهیت کال آف مپایی هست با مقیاس کوچیک با تعداد 10.15 پلیره در صورتی که بتل مپای بزرگ و تعداد پلیر بیس 64 نفرس . کلا این 2 بازی فقط باید با بازیای سری خودشون مقایسه بشن
رقیب کاد از این نظر سری moh خدابیامرز بود
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
خدای من چقدر پیر شده کارمک، مدت ها بود تصویری ازش ندیده بودم و الان باورم نمیشه که اینقدر شکسته شده...
این دو نفر اسطوره های دوره نوجوانی من هستن و باز هم مدت ها بود که در یک قاب ندیده بودمشون.
Id software در دهه ۹۰ یک مشت نابغه روانی داشت که با تعداد اندکشون هر بار که بازی جدید ریلیز میکردن صنعت بازیسازی رو به لرزه در میاوردن. اون موقع نه اثری از ناتی داگ بود نه راکستار و نه خیلی از بزرگان امروز ( منظور از نبودن در واقع به اندازه امروز بزرگ نبودن هست). به جدیت میتونم بگم دهه ۹۰ بزرگترین کمپانی بازیسازی id software بود و یک تنه بر کل صنعت گیم پادشاهی میکرد.
آثاری رو خلق کردن که هنوزم بعد از ۲۰ ۳۰ سال از خلق شدنشون با هر نسخه میتونن طوفان به پا کنن و هنوز هم برنده رقابت های داخل ژانرشون باشن.
من نرسیدم کل ویدئو رو ببینم ولی ممنون بابت به اشتراک گذاری👌👌👏👏
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر