خبر رسمی سونی 900 نفر از نیروی کار پلی استیشن را اخراج کرد!

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,709
نام
Ebrahim
td3f971N.jpg
طبق گفته‌های جیسون شرایر، کمپانی ۹۰۰ نفر از کارمندان پلی استیشن در سراسر دنیا (۸ درصد از نیروی کار) را اخراج کرده است و از طرفی دیگر، استودیو لندن پلی استیشن نیز به زودی تعطیل خواهد شد و همچنین استودیو FireSprite، بیشترین تعداد اخراجی ها را داشته است.

Sony Announces Reduction In Global Workforce; Proposes Closure Of London Studio And Layoffs At Firesprite - PlayStation Universe
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
الان یکی میاد یه تحلیل فوق ماورایی خفن میده که چطور نیل دراکمن باعث این اخراج ها .. تعطیلی ها و کنسل شدن ها شده 🤣 و یکی دیگه هم پشتش میاد میگه اگه شأن لیدن بود ۹۰۰۰ نفر اخراج میشدن ...
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
بخش زیادی از اخراجیای مایکرو بخاطر همپوشانی بعد خرید بود! اینجا که سونی سالی ۲۰ میلیون کنسول میفروشه و متای ۹۵ میگیره نمیدونم چرا اینجوری شده :-??
کاری به خبر ندارم! فقط این همپوشانی یعنی چی؟!:D

دراز لقمه و یک کِش لقمه رو می‌دونم :D
 

S0lid Snake

کاربر سایت
Sep 26, 2012
2,116
نام
آرمان
نتیجه gaas کردن پلی استیشن و دنبال کردن لایو سرویس بی کار شدن ۹۰۰ نفر و کنسل شدن بیشتر gaas ها شد ٬ باید اونی که سونی رو برد دنبال لایو سرویس اخراج میشد نه اینا .
ازون ۱۲ تا عنوان لایو سرویس فقط ۵ تاشون موند :
Helldivers II (Shipped) •
Concord •
Fairgame$ •
Horizon Online •
Media Molecule Multiplayer Live Service •
دیگه با اطمینان میشه گفت این گس هایی که موندن و کنسل نشدن (و همینطور اصل کاری Marathon)، در حد استاندارد های کیفیتی سونی هستن و موفقیتشون تظمین شدست. نمونش همین Helldivers 2:

Screenshot 2024-02-27 at 9.57.25 PM.png
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,534
یه روزی، یکی معتقد بود سونی با 5 تا گس تو 2025 از هر کدوم یک میلیارد سود میزنه به جیب.
خیلیا هم تو همین تاپیک میگفتن به به.
__________
اونم یه تفکر نزدیک این داشت و خرید بانجی هم برا همین بود با این قیمت بالا.
به نظر شکست خورده اون ایده و محترمانه اخراج استعفاگونه داشته و سونی برا کاهش هزینه و افزایش درآمد تغییر رویه میخواد بده و برگرده به فرمت قبل و گسترش دادن بازارش رو کلود و pc و موبایل.
اینکه چه مقدار از استودیوها درگیر شده باشن با گس سازی، فاصله بازیا مشخص میکنه.
شاید غده سرطانی درستترین توصیف باشه، با توجه به ضرری که با لغو چندین عنوان بوجود آورد چون فقط ضرر صرف نیست با اینکار چندین استودیو به مدت نامعلوم از ساخت عنوان بعد فاصله گرفتند و مثل همین امسال، سونی برا لاین آ مجبور به انحصار بیشتر میشه که میشه هزینه رو هزینه.
_______________

هر چیزی اندازه داره، n تا استودیو خرید و برون سپاری هم کرده بود مثل deviation
و خود رییس سونی هم قبلا گفته بود چند تا پروژه لغو شدن
این همه گس، تا سال مالی 2025 میخواست 12 تا گس ریلیز کنه.
خود والو یا اپیک دو تا گس میسازن کل تیمشون میره پاشون. 12 تا گس مگه خم رنگرزیه.
لیک اومده بود اینسومنیاک هم داشت گس میساخت
GAAS مثل هر بازی دیگه ای باید خوب باشه که پلیر جذب کنه ولی کمپانی ها بهش صرفا به عنوان دستگاه چاپ اسکناس نگاه میکنن و فکر میکنن هر آشغالی سر هم کنن براشون پول مفت داره، الان مشکل سونی و بقیه کمپانی هایی که ده تا ده تا دارن اینجوری بازی میدن نفهمیدن این موضوعه.

همون Valve دو تا GAAS داره یکیش بالانس و گیم دیزاینش اول تا آخر دست یه نفره دومی هم ۲۵ ساله داره با یه هسته گیم پلی جلو میره و خیلی تغییراتش کوچیک بودن طی این همه سال ولی جفتشون هنوز موفقن چون بازی های به شدت خوبی هستن.
 
  • Like
Reactions: rahyarpaul

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,249
نام
سروش
دیگه با اطمینان میشه گفت این گس هایی که موندن و کنسل نشدن (و همینطور اصل کاری Marathon)، در حد استاندارد های کیفیتی سونی هستن و موفقیتشون تظمین شدست. نمونش همین Helldivers 2:

View attachment 329852
کاش یه مشاوره هم رو foam star میداد :D
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
GAAS مثل هر بازی دیگه ای باید خوب باشه که پلیر جذب کنه ولی کمپانی ها بهش صرفا به عنوان دستگاه چاپ اسکناس نگاه میکنن و فکر میکنن هر آشغالی سر هم کنن براشون پول مفت داره، الان مشکل سونی و بقیه کمپانی هایی که ده تا ده تا دارن اینجوری بازی میدن نفهمیدن این موضوعه.

همون Valve دو تا GAAS داره یکیش بالانس و گیم دیزاینش اول تا آخر دست یه نفره دومی هم ۲۵ ساله داره با یه هسته گیم پلی جلو میره و خیلی تغییراتش کوچیک بودن طی این همه سال ولی جفتشون هنوز موفقن چون بازی های به شدت خوبی هستن.
فقط بازی خوب ساختن کافی نیست، ساپورتش مهمتره و pc سرویس آنلاینم نداره
همین کانتر رو کنسول اومد و سر سال جمع شد.
خود والوم عنوان ناموفق ریلیز کرد و برگشت سراغ همون کانتر و خود دوتا
برای مثال dota underlords خودش ناموفق بود. والو براش راحتتره اینکار، چون فروشگاه داره و کنسول و پلتفرم نداره.
یه استیم دک داره که خود pc هست ولی این حجم از گس سازی برای یه پلتفرم هولدر، اونم همش aaa خودکشیه.
______
خود عنوان مولتی tlou هم احتمالا میتونست عرضه بشه به عنوان یه co-op
ولی سر همین گس سازی اسیب دید.
 

FERYGAMER

کاربر سایت
May 5, 2013
376
نام
فرنود
چرا فک میکنید کَس دیگه ای میبود فرق میکرد :D

دوران کرونا آنلاین گیمینگ اوج گرفته بود، همه تو خونه درگیر فورتنایت، ایپکس، وارزون، کانتر و ولورانت و ... بودن.
طبیعتا شرکتایی که دست تو این زمینه داشتن استودیو هاشون رو گسترش دادن چون درآمد رفته بود بالا و بازیاشون به ساپورت بیشتر نیاز داشت، شرکتایی هم که کوآپ و آنلاین محور موفق نداشتن اقدام کردن که بعضیاش موفق دراومد مثل Helldivers 2 و The finals یک سری هم فیل شدن مثل Foamstars و اینا.

یعنی جوری نیس که بگی اگه جیم رایان نبود الان ما داشتیم لست 3 و آنچارتد جدید میزدیم :D
دوران کرونا نشون داد چقدر میتونه جوگیری و مدیریت بد و نابلد سرنوشت صدها نفر رو نابود و زندگی مالیشون رو به خطر بندازه.
این مسئله فقط مربوط به صنعت گیم نمیشه و کل صنعت آیتی رو در بر میگیره. من تو حوزه نرم افزار خودرو مشغولم و میبینیم که چجوری شرکتای آیتی از مخابراتی گرفته تا استارتاپا درگیر ضرر شدن و اولین برنامشون برای جبران هم تعدیل نیرو.
دوره کرونا برای این شرکتا یه سود عجیبی اتفاق افتاده و افتادن به ریختن پلنای عجیب و غریب (نمونش سونی با بازی های Gaas ) که بریم ماه رو فتح کنیم و چون پول داریم بریم نیرو بگیریم پر کنیم شرکت رو. نتیجه این جوگیری هم این تعدیل نیرو ها و فریز شدن استخداماست که الان شرکتی مثل نوکیا در مهمترین دفاترش نهایت داره Summer Trainee استخدام میکنه!
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
به همین خاطر که مایکروسافت سینه خیز برگشته و التماس می کنه بازی هاش روی همین کنسول ها ( دوران اشون به پایان رسیده :)) ) عرضه کنه
آقای Mat Piscatella مدیر بخش گیمینگ‌ موىٔسسه Circana یا همون NPD سابق در ایالات متحده آمریکا است.

چیزی که میگه با چیزی که اسپنسر در پادکست گفت برابری می‌کنه. بازار کنسولی ویدیو گیم رشد نکرده. اگر نینتندو از معادلات خارج بشه. از نسل هفتم پلی استیشن و اکس باکس سر جمع ۲۰۰ میلیون کاربر نداشتند( با استناد به امار ۵۵ میلیونی خانواده اکس باکس وان)

این سینه خیز گفتن ها کاری از پیش نمیره. سونی دچار مشکلات نیست. وضعیت اش در بازار هم خوبه. ولی دیگه تموم شد ولخرجی‌های بی حساب و کتاب برای توسعه عناوین ویدیویی. دادستانی هم بر روی خط فرانچایز های شناخته شده و معروف پیش میرن که ریسک رو کمتر کنند.
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,129
نام
حسین
۲۰۲۴ سال بحران شدید مالی هست. صد لول بدتر از بحران ۲۰۰٨.
این تازه اولشه. اتفاقات بدتری در ادامه شاهدیم.
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
ای باباااا تیک ایت ایزی:D

یارو تحلیل گر NPD هست اومده یه نظری داده منم گذاشتم بدون هیچ نتیجه گیری خاصی. چیکار به من داری برو یقه خودشو بگیر اگه خیلی ناراحتی!!:D

البته که این بنده خدا هم نگفته که دوران کنسول ها به پایان رسیده؛ یکم با دقت و آرامش بیشتری بخون
نظر اش اشتباه
Nintendo Is Currently The Richest Company In Japan.
کمپانی که به سنتی ترین شکل ممکن تجارت می کنه :-B کمپانی که اجازه نمیده ملت بازیهای 20 سال پیش اش با شبیه ساز اجرا کنن :))کمپانی که تمام سود اش وابسته به انحصاری ها و فروش کنسول هاش :-bd
 

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,482
نام
Nightwing
کارمندای اخراجی از گوریلا گیمز، ناتی داگ و اینسامنیاک هم بودن.

Sony’s layoffs will impact a variety of its PlayStation studios, including Insomniac Games, Naughty Dog, Guerrilla Games, and Firesprite.
به فال نیک بگیریم ٬ همین یعنی یک قدم به موفقیت نزدیک تر شدن! چیزی نمونده ایشالا من فکر نمیکنم این ۳ تا استودیو آخر سال و ببینن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر