خبر رسمی سونی 900 نفر از نیروی کار پلی استیشن را اخراج کرد!

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,709
نام
Ebrahim
td3f971N.jpg
طبق گفته‌های جیسون شرایر، کمپانی ۹۰۰ نفر از کارمندان پلی استیشن در سراسر دنیا (۸ درصد از نیروی کار) را اخراج کرده است و از طرفی دیگر، استودیو لندن پلی استیشن نیز به زودی تعطیل خواهد شد و همچنین استودیو FireSprite، بیشترین تعداد اخراجی ها را داشته است.

Sony Announces Reduction In Global Workforce; Proposes Closure Of London Studio And Layoffs At Firesprite - PlayStation Universe
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
این اعدادی که واسه تعدیل نیروها میدن الگوی جالبی داره...

Embracer حدود 900 نفر
Microsoft حدود 1900 نفر
Sony حدود 900 نفر

اخراج ها رو هم مثل قیمت محصولاتشون تو فروشگاه‌ها انجام میدن...مثلا 69.99$ که کمتر به نظر بیاد!
قشنگ مشخصه هیچکدوم از اون افراد واسشون مهم نیستن و تو بیانیه ها هم رسما چرند میگن که تصمیم خیلی سختی بود واسمون و ناراحت هستیم و اینجور مضخرفات.
تمام تمرکزشون این بوده که تا یه حدی اخراج کنن که زیاد به چشم نیاد و ظاهر بدی واسشون نداشته باشه!
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,279
نام
علیرضا
٨ درصد تعديل نيرو
١٠ درصد افت سهام
اونم كه از متاى foamstars
فومستارز مربوط به اسکویر بود نه سونی
شما باید برای عملکرد سونی تو ۲۰۲۴ بازی هلدایورز۲ رو ببینی که چقدر دارن وحشتناک عمل می‌کنند!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
۹۰۰ نفر! :| احتمالاً اکثر استودیوها تحت تأثیر این قضیه قرار گرفتن. جیسون شرایر هم از اینسامنیاک، ناتی داگ و گریلا به عنوان یه سری از این استودیوها نام برده. متأسفانه صنعت بازی توی وضعیتی به سر می‌بره که بازی‌های خفن و پرفروش هم که بسازی، باز اخراج در کمین هست و کافیه یه پروژه کنسل بشه یا یه سری تغییرات به وجود بیاد و...
-----------
خبر تعطیلی استودیو لندن خیلی ناراحت‌کننده بود. جزو قدیمی‌ترین استودیوهای سونی بود و بیشتر از ۲۰ سال عمر داشت و اگه Team Soho رو به عنوان پدر این استودیو در نظر بگیریم که برمی‌گرده به سال ۱۹۹۴. با اینکه سال‌ها از تولید آخرین بازی‌ای که ازشون تجربه کرده بودم می‌گذشت (The Getaway: Black Monday) و توی این سال‌ها SingStar تولید می‌کردن و بازی‌های دوربینی مثل EyePet و بعدها هم بازی‌های واقعیت مجازی، ولی باز هم یه امیدی داشتم که در آینده چیزهای جالبی ازشون ببینیم.
آخرین پروژه‌شون به طور کامل معرفی نشده بود، ولی قرار بوده یه چیز متفاوت نسبت به بازی‌های این سال‌هاشون باشه. یه بازی آنلاین Co-op که این کانسپت آرت هم ازش منتشر شده بود:

256c27_24London-Studio-Fantasy-Game-10-27-22-768x432.jpg
 
آخرین ویرایش:

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza
خبر کامل:

sony1.jpg

پلی استیشن قرار است حدود 900 کارمند خود را در سراسر جهان اخراج کند. این خبر در بیانیه‌ای توسط رئیس و مدیر عامل فعلی SIE تأیید شد. آقای جیم رایان، که قرار است ماه آینده از سمت خود کناره گیری کند، گفت این شرکت تصمیم بسیار سخت را برای کاهش تعداد کارکنان خود به میزان حدود 8٪ یا حدود 900 نفر را گرفته است. اخراج ها شامل تعطیلی کامل استودیوی پلی‌استیشن لندن می‌شود که اخیراً مسئولیت توسعه بازی های پلی استیشن VR را بر عهده داشت. تعدیل نیرو شامل استودیوهای دیگر سونی از جمله Firesprite، Insomniac Games، Naughty Dog و Guerrilla نیز می‌شود. تیم های فناوری، خلاق و پشتیبانی پلی استیشن نیز تحت تأثیر این اقدامات قرار می گیرند.

در بیانیه رایان آمده است: اینها افراد فوق العاده با استعدادی هستند که بخشی از موفقیت ما بوده اند و ما از مشارکت آنها بسیار سپاسگزاریم. با این حال، صنعت به شدت تغییر کرده است، و ما باید کسب و کار خود را برای آنچه در پیش است آماده کنیم. ما باید انتظارات توسعه دهندگان و گیمرها را برآورده کنیم و به پیشبرد فناوری آینده در بازی ادامه دهیم، بنابراین یک گام به عقب برداشتیم تا مطمئن شویم که برای ادامه ارائه بهترین تجربیات بازی به جامعه آماده شده ایم.

رایان همچنین ایمیلی برای کارکنان ارسال کرده و برنامه‌ها را با جزئیات بیشتری توضیح داد. در ایمیل آمده است که:

کاهش تعداد کارکنان حدود 900 نفر یا حدود 8 درصد از نیروی کار فعلی ما وجود خواهد داشت. اخراج کارکنان در تمام مناطق سرگرمی تعاملی سونی (SIE) تأثیر خواهد گذاشت. چندین استودیو پلی‌استیشن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. امروز به کارمندان ایالات متحده که تحت تأثیر این اخراج قرار گرفته اند گفته می شود، در حالی که در بریتانیا پیشنهاد شده است که:

PlayStation London Studios به طور کامل تعطیل خواهد شد، Firesprite Studio کاهش نبرو خواهد داشت. کاهش نیرو در بخشهای مختلف SIE در بریتانیا وجود خواهد داشت.

رایان ادامه می‌دهد: برای کسانی که SIE را ترک خواهند کرد، شما با احترام و قدردانی عمیق ما از تمام تلاش‌های شما، این شرکت را ترک می‌کنید. برای کسانی که در SIE خواهند ماند، ما با دوستان و همکارانی که در طول این فرآیند به آنها احترام می گذاریم خداحافظی خواهیم کرد و این دردناک خواهد بود. انعطاف پذیری، حساسیت و سازگاری شما در هفته‌ها و ماه‌های آینده بسیار مهم خواهد بود. این کار آسانی نخواهد بود و من از تأثیر آن آگاهم. کارکنان آسیب دیده حمایت، از جمله مزایای دریافت اخراج، خواهند کرد. اگرچه این زمان‌ها چالش‌برانگیز هستند، اما نشان‌دهنده فقدان قدرت شرکت، برند یا صنعت ما نیست. هدف ما این است که چابک و سازگار باقی بمانیم و همچنان بر ارائه بهترین تجربیات ممکن در بازی در حال حاضر و آینده تمرکز کنیم.

این شرکت پیش از این در سال گذشته مجموعه‌ای از کارکنان خود را اخراج کرده بود، حدود 100 کارمند از Bungie، ده‌ها کارمند Naughty Dog و 15-20٪ از کارکنان استودیو Dreams از جمله این تعدیل نیروها بودند.

تعدیل نیروی حدود 900 کارمند پلی‌استیشن در سراسر جهان - بازی سنتر


آپدیت:

آقای هالست هم بیانه ای دادند و گفتند که ساخت چند بازی کنسل میشه و همچنین تمرکز روی pc و موبایل بیشتر شده:

An Important Update from PlayStation Studios
 
آخرین ویرایش:

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
این اعدادی که واسه تعدیل نیروها میدن الگوی جالبی داره...

Embracer حدود 900 نفر
Microsoft حدود 1900 نفر
Sony حدود 900 نفر

اخراج ها رو هم مثل قیمت محصولاتشون تو فروشگاه‌ها انجام میدن...مثلا 69.99$ که کمتر به نظر بیاد!
قشنگ مشخصه هیچکدوم از اون افراد واسشون مهم نیستن و تو بیانیه ها هم رسما چرند میگن که تصمیم خیلی سختی بود واسمون و ناراحت هستیم و اینجور مضخرفات.
تمام تمرکزشون این بوده که تا یه حدی اخراج کنن که زیاد به چشم نیاد و ظاهر بدی واسشون نداشته باشه!
معمولا بین ۸ درصد تا ۱۰ درصد هست تعدیل نیرو ها.

تعدیل برای یه کمپانی ظاهر بدی در بازار نداره در شبکه های اجتماعی اونم در حد یکی دو روز هست.
 

VecchiaSignora

کاربر سایت
Sep 11, 2010
4,807
استودیو های گس ساز بیشترین تعدیل رو داشتند انگاری . هرمن فرمودند گوه خوردیم و برای ساخت بازی های بلاک باستر می‌بایست این تعدیل رو انجام میدادیم.

واضح بود از همون اول ده تا بازی گس قرار نیست همشون میوه بده. ولی آقای جیمبو از هل حلیم خودشو انداخت تو دیگ.

امیدوارم و به نظر میاد این تعدیل هایی که در اینسامنیاک و ناتی داگ اتفاق افتاده مربوط به نیروهایی باشه که در حال ساخت گس تو استودیو بودند.
گوریلا هم داشت یه گس از هورایزن می‌ساخت. اینا هم تعدیل نیرو داشتند. از اونجایی که هالست گقته تغییر برنامه دادیم میشه نتیجه گرفت تمام پروژه های گس کنار گذاشته شدند.
 

esemech

کاربر سایت
Jan 27, 2011
731
نام
مهدی
اینحوری تعدیل نیرو رو ،من که شب عید زنگ زدن گفتن دیگه نیا درک میکنم .
خیلی بده واقعا ،کاش هیچکی اینجوری بیرون نندازن. ولی خب شرکت ها سود و زیان خودشون مهم ،نیرو و آدما پشیزی براشون ارزش نداره. 😕

الان هم توی دنیا موج تعدیل نیرو فراگیره ،احتمالا به رکود اقتصادی داشته باشیم .
همه این ترکش ها از تاثیرات کروناس،اول یه تورم داشتیم ،حالا وقت رکوده و بعدش نورمال میشه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
مثل اینکه بخشی از این اخراجی ها از Ins هست، یه سوال الان واقعا ذهن منو درگیر کرده، یه استدیو دیگه اساسا باید چیکار میکرده که Ins نکرده و باز حضرات آیات تشخیص دادن باید تعدیل نیرو بشن؟ Ins نبود جیمبو چی داشت رو کنسول عرضه کنه؟ عوض اینکه بودجه بیشتر بدن اخراج کردن نیروهاشون رو که هزینه ها کم بشه؟ این گدا بازیا چیه اینا دارن در میارن؟
 

last of amir

کاربر سایت
Sep 3, 2014
2,160
نام
Amir
استراتژی گس سازی سونی بدترین تصمیم تاریخ پلی استیشن بود به نظر من و عملا چندسال استودیوها رو به دلایل مختلف انداخت عقب. لندن استودیوی بیچاره بعد این همه سال اومد یه بازی بسازه اونم گس، سریع درشون بسته شد. احتمالا اخراج اعضای ناتی و گوریلا و اینسامنیاک هم به خاطر کنسل شدن بازی گس بوده و سانتامونیکا که اصلا بازی گسی نداشته در امان مونده. خداروشکر اتفاقی برای مدیا مولکول نیوفتاد چون به شدت احتمال میدادم در اینا هم بسته بشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر