سرخط خبرها

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,826
نام
مهراد
استدیو لاریان ( سازنده Baldur’s Gate 3 ) :
سرویس های اشتراکی باعث کاهش کیفیت بازی ها خواهند شد.
به هیچ وجه بازی های خود را روی این سرویس ها عرضه نخواهیم کرد.

Baldur's Gate 3's Swen Vincke Says Larian's Games Won't Appear on a Subscription Service

مدیرعامل و موسس استودیو بلژیکی Larian می‌گوید اگر سرویس‌های اشتراکی انقدر رشد کنند که بالاتر از فروش بازی‌ها، تبدیل به مدل اصلی عرضه در این صنعت شوند، محتوای درست‌وحسابی در صنعت بازی کاهش خواهد یافت.

"اگر سیستم عرضه‌ی مستقیم بازی از سوی بازی‌ساز به بازیکن از بین برود و سرویس‌های اشتراکی تبدیل به مدل اصلی انتشار بازی‌ها شوند، عملا فقط گروهی مشخص تصمیم خواهد گرفت که کدام بازی‌ها به درد بازار می‌خورند و کدام بازی‌ها نه. دریافت چراغ سبز برای ساخت یک بازی که می‌خواهد کاملا کمال‌گرایانه ساخته شود، غیرممکن خواهد بود. چون صاحبان سرویس‌های اشتراکی همواره مشغول محاسبه‌ی دقیق هزینه‌ها و درآمدها هستند تا به حداکثر سوددهی برسند. همین الآن هم به گروه مشخصی از پلتفرم‌های دیجیتالی عرضه‌کننده محدود شده‌ایم.
شما بازی‌های ما را روی سرویس‌های اشتراکی پیدا نخواهید کرد"

پ.ن: کاملش
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,101
نام
محمد علی
Screenshot 2024-01-17 215737.png

استاد نادلا فرمودند:
ما فکر می کنیم که اکنون توانایی آن را داریم کاری را انجام دهیم که همیشه قصدش را داشتیم. یعنی ساختن بازی‌های عالی و در دسترس قرار دادن آن برای همه در تمامی پلتفرم‌ها شامل اکس‌باکس، کنسول‌ها، کامپیوترهای شخصی، بازی‌های موبایلی و ابری. (اصل فرموده جدید نیست اما تام‌وارن تازه توییتش کرده که شاید معنی خاصی داشته باشه)
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
نميشه بده يكيم كيلزون ريميك كنه؟ 8-

با ما لج کردن باور کن!:D ولی خوب فکر کنم مشکل اصلی سر راه ایشون همون بحث لایسنس هست. در کل امیدوارم یه روز یه چیزی از این IP ببینیم.
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,804
نام
شیخ صدرا
با ما لج کردن باور کن!:D ولی خوب فکر کنم مشکل اصلی سر راه ایشون همون بحث لایسنس هست. در کل امیدوارم یه روز یه چیزی از این IP ببینیم.

همه چيش مال خود سونيه ديگه هر كار بخواد ميتونه بكنه.
واقعا كم عقليه كه وقتى شوتر ندارى سراغ همچين چيز آماده ايي نرى!

View attachment 325090

استاد نادلا فرمودند:
ما فکر می کنیم که اکنون توانایی آن را داریم کاری را انجام دهیم که همیشه قصدش را داشتیم. یعنی ساختن بازی‌های عالی و در دسترس قرار دادن آن برای همه در تمامی پلتفرم‌ها شامل اکس‌باکس، کنسول‌ها، کامپیوترهای شخصی، بازی‌های موبایلی و ابری. (اصل فرموده جدید نیست اما تام‌وارن تازه توییتش کرده که شاید معنی خاصی داشته باشه)

اينا واقعا يا ميخوان كلا از كنسول ساختن بيان بيرون يا اينكه به زور ميخوان خودشون و گيم پس رو همه جا نفوذ بدن كه بعدا از طريق همين تو بازار كنسول تعيين كننده بشن.
 
  • Like
Reactions: J. Constantine

jdepp

کاربر سایت
May 29, 2021
822
من یه نظری دارم (نمی دونم چقدر درسته) اونم اینه که مایکروسافت یه شرکتیه که همیشه دنبال خلق یه چیز جدیده و به اصطلاح دنبال ایده ی نو و پیشتاز در تکنولوژیه. اما فقط به خلق کردنش فکر می کنه، به ساپورت و پیشرفت یا ادامه اش توجهی نداره و بعد یه مدت هم عطای اونو به لقاش می بخشه و با کله می فرستتش ته درّه. دلیلش هم پول زیادی هست که این شرکت داره. این موضوع رو من از زمان ویندوزفون احساس کردم.
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
من یه نظری دارم (نمی دونم چقدر درسته) اونم اینه که مایکروسافت یه شرکتیه که همیشه دنبال خلق یه چیز جدیده و به اصطلاح دنبال ایده ی نو و پیشتاز در تکنولوژیه. اما فقط به خلق کردنش فکر می کنه، به ساپورت و پیشرفت یا ادامه اش توجهی نداره و بعد یه مدت هم عطای اونو به لقاش می بخشه و با کله می فرستتش ته درّه. دلیلش هم پول زیادی هست که این شرکت داره. این موضوع رو من از زمان ویندوزفون احساس کردم.

به نظرم اشتباه میکنی

مایکروسافت اتفاقا شرکتی هست که وقتی چشم انداز خوبی نداشته باشه چیزی اون ادامه نمیده و شهامت تعطیل کردن یا بستن قسمت های مختلف داره

مثلا اومد سرویس mixer راه انداخت ولی نتونست موفق بشه و کلا تعطیلش کرد و الان خبرهاش اومده که توییچ هنوز به سود دهی نرسیده

در نتیجه بهترین کاری که میتونست انجام بده همین تعطیل کردن mixer بود

در مورد ویندوزفون هم این قضیه وجود داره و ویندوز فون اصلا نظر توسعه دهندگان و مصرف کنندگان نتونست جلب کنه و هر روز ادامه دادنش باعث از بین رفتن منابع مایکروسافت میشد

یا مثلا وقتی از سنسورهای حرکتی مثل کینکت عقب نشینی کرد که بازارش دیگه مثل قبل جذاب نبود و همین الان وضعیت فروش انواع اقسام vr ببینی متوجه میشی که نسخه های مثلا تکمیل تر یا جدیدتر این سبک وسایل هم مخاطب خاصی ندارن

خلاصه شاید موقع استارت یک پروژه چشم انداز درستی ازش نداشته باشن ولی قطعا موقع تعطیل کردنش آینده اون بازار بررسی کردن و دیدن نتیجه ای نداره
 

simplexcomic96

کاربر سایت
Jun 12, 2014
689
من یه نظری دارم (نمی دونم چقدر درسته) اونم اینه که مایکروسافت یه شرکتیه که همیشه دنبال خلق یه چیز جدیده و به اصطلاح دنبال ایده ی نو و پیشتاز در تکنولوژیه. اما فقط به خلق کردنش فکر می کنه، به ساپورت و پیشرفت یا ادامه اش توجهی نداره و بعد یه مدت هم عطای اونو به لقاش می بخشه و با کله می فرستتش ته درّه. دلیلش هم پول زیادی هست که این شرکت داره. این موضوع رو من از زمان ویندوزفون احساس کردم.
دقیقا مثل gfwl یا کینکت یا خود بازار ژاپن ایکس باکس 360 ، ویندوز 8 ، کورتانا و...
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
همه چيش مال خود سونيه ديگه هر كار بخواد ميتونه بكنه.

نه هلگاست هارو از یه انیمه کپی کرده بودن، که بعد شکایت مجبور شدن دیزاینشون رو تغییر بدن. شاید تو ریمیک دوباره به مشکل بخورن سر همین داستان
 
  • Like
Reactions: m.a.t

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
650
چندتا خبر. اول اینکه فیلم Until Dawn درحال ساخته. اینکه بعد 8 سال سونی این تصمیم رو گرفته عجیبه!

Until Dawn’ Video Game Movie in the Works

کارگردان Until Dawn و The Quarry بعد 14 سال از Supermassive games جدا شده و استودیو خودش رو تاسیس کرده (Dial M for Monkey)

Petition دیزگان 2 ، 200 هزار امضا رو رد کرد. به غیر از کارگردان بازی، فنهای Days gone هم ول کن این قضیه نیستن. :D

Days Gone 2 petition has over 200k signatures
 
آخرین ویرایش:

jdepp

کاربر سایت
May 29, 2021
822
به نظرم اشتباه میکنی

مایکروسافت اتفاقا شرکتی هست که وقتی چشم انداز خوبی نداشته باشه چیزی اون ادامه نمیده و شهامت تعطیل کردن یا بستن قسمت های مختلف داره

مثلا اومد سرویس mixer راه انداخت ولی نتونست موفق بشه و کلا تعطیلش کرد و الان خبرهاش اومده که توییچ هنوز به سود دهی نرسیده

در نتیجه بهترین کاری که میتونست انجام بده همین تعطیل کردن mixer بود

در مورد ویندوزفون هم این قضیه وجود داره و ویندوز فون اصلا نظر توسعه دهندگان و مصرف کنندگان نتونست جلب کنه و هر روز ادامه دادنش باعث از بین رفتن منابع مایکروسافت میشد

یا مثلا وقتی از سنسورهای حرکتی مثل کینکت عقب نشینی کرد که بازارش دیگه مثل قبل جذاب نبود و همین الان وضعیت فروش انواع اقسام vr ببینی متوجه میشی که نسخه های مثلا تکمیل تر یا جدیدتر این سبک وسایل هم مخاطب خاصی ندارن

خلاصه شاید موقع استارت یک پروژه چشم انداز درستی ازش نداشته باشن ولی قطعا موقع تعطیل کردنش آینده اون بازار بررسی کردن و دیدن نتیجه ای نداره
ویندوزفون در ایران که شاید شناخت مردم نسبت به بقیه ی جهان به این سیستم عامل و گوشی کمتر بود کلی طرفدار داشت. خیلی سیستم عامل خوبی بود فقط کافی بود ساپورت نرم افزاری بشه اما نشد و به جاش کلا از رده خارج شد. این تعطیل کردنا شاید برای شرکت سود داشته باشه اما روی مخاطب تاثیر منفی می ذاره.
مثلا سونی vr رو با اینکه به قول شما فروش زیادی نداره اما بازم داره حمایت می کنه و براش بازی منتشر می شه.
عمده سرمایه گذاری های مایکروسافت در جایی هست که قراره اولین باشه اما پیشرفت دادن اون یا به فکر مخاطب زیاد نیست. مثلا ChatGPT یا همین ویندوز که عملا هر دفعه نسخه جدید می ده اما بازم مشکلات خودش سر جاشن. الانم به جای اینکه به فکر مخاطب باشه تا از این نسل کنسول هاش لذت ببره می خواد تا ۲۰۲۶ نسل جدید رو منتشر کنه و احتمالا بدون در نظر گرفتن ارتقا اساسی سطح گیم برای نسل بعد.
مایکروسافت هاردکور گیمینگ با کنسول خانگی اولویت اصلیش نخواهد بود و پیشرو بودن در تکنولوژی و پی بردن به چیزای جدید هست که هدفشه. اوج گیم کنسولی برای مایکروسافت همون زمان ۳۶۰ با انحصاری های درجه یکش بود که متاسفانه الان به فکر ساختن بازی باکیفیت نیست. با شناختی که از مایکروسافت دارم گیم پس و کنسول رو هم بعد چند سال تبدیل می کنه به کلود گیمینگ تا به تجربه ی بازی هایی با سطح متوسط بپردازیم.
 
آخرین ویرایش:

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
ویندوزفون در ایران که شاید شناخت مردم نسبت به بقیه ی جهان به این سیستم عامل و گوشی کمتر بود کلی طرفدار داشت. خیلی سیستم عامل خوبی بود فقط کافی بود ساپورت نرم افزاری بشه اما نشد و به جاش کلا از رده خارج شد. این تعطیل کردنا شاید برای شرکت سود داشته باشه اما روی مخاطب تاثیر منفی می ذاره.
مثلا سونی vr رو با اینکه به قول شما فروش زیادی نداره اما بازم داره حمایت می کنه و براش بازی منتشر می شه.
عمده سرمایه گذاری های مایکروسافت در جایی هست که قراره اولین باشه اما پیشرفت دادن اون یا به فکر مخاطب زیاد نیست. مثلا ChatGPT یا همین ویندوز که عملا هر دفعه نسخه جدید می ده اما بازم مشکلات خودش سر جاشن. الانم به جای اینکه به فکر مخاطب باشه تا از این نسل کنسول هاش لذت ببره می خواد تا ۲۰۲۶ نسل جدید رو منتشر کنه و احتمالا بدون در نظر گرفتن ارتقا اساسی سطح گیم برای نسل بعد.
مایکروسافت هاردکور گیمینگ با کنسول خانگی اولویت اصلیش نخواهد بود و پیشرو بودن در تکنولوژی و پی بردن به چیزای جدید هست که هدفشه. اوج گیم کنسولی برای مایکروسافت همون زمان ۳۶۰ با انحصاری های درجه یکش بود که متاسفانه الان به فکر ساختن بازی باکیفیت نیست. با شناختی که از مایکروسافت دارم گیم پس و کنسول رو هم بعد چند سال تبدیل می کنه به کلود گیمینگ تا به تجربه ی بازی هایی با سطح متوسط بپردازیم.

ساپورت نرم افزاری که انجام میداد و مشکل این بود توسعه دهنده ها برنامه هاشون پورت نمیکردن یا خیلی با تاخیر اینکار انجام میدادن

بحث ایران و طرفدارهای ویندوز فون هم به نظرم درست نیست

شاید علاقه مندان تکنولوژی ویندوز فون دوست داشتن اون زمان ولی تا جایی که یادمه عموم مردم زیاد ارتباط نمیگرفتن

ببین بحث اول بودن نیست و برای مایکروسافت سود مهم ترین چیزه

مثلا هولولنز مایکروسافت بهترین و کامل ترین دیوایس واقعیت افزوده بود و حتی ارتش آمریکا هم ازش استفاده میکنه و قرارداد باهم دارن ولی مایکروسافت به خاطر بازار محدود کلا تعطیلش کرد

بازی با کیفیت هم نمیدونم تعریف شما دقیقا ازش چیه ولی مایکروسافت هر چی میده یه بهونه ای هست واسه ندیدن موفقیت و کیفیت بازی

مثلا ریسینگ که حساب نیست
شبیه ساز پرواز که بازی نیست
های فای که aaa نیست
استارفیلد که یوزر اسکورش پایینه
و.....


انتخاب های مایکروسافت اگر درست نبود مطمئن باش الان ارزشمندترین کمپانی دنیا نبود
 

jdepp

کاربر سایت
May 29, 2021
822
ساپورت نرم افزاری که انجام میداد و مشکل این بود توسعه دهنده ها برنامه هاشون پورت نمیکردن یا خیلی با تاخیر اینکار انجام میدادن

بحث ایران و طرفدارهای ویندوز فون هم به نظرم درست نیست

شاید علاقه مندان تکنولوژی ویندوز فون دوست داشتن اون زمان ولی تا جایی که یادمه عموم مردم زیاد ارتباط نمیگرفتن

ببین بحث اول بودن نیست و برای مایکروسافت سود مهم ترین چیزه

مثلا هولولنز مایکروسافت بهترین و کامل ترین دیوایس واقعیت افزوده بود و حتی ارتش آمریکا هم ازش استفاده میکنه و قرارداد باهم دارن ولی مایکروسافت به خاطر بازار محدود کلا تعطیلش کرد

بازی با کیفیت هم نمیدونم تعریف شما دقیقا ازش چیه ولی مایکروسافت هر چی میده یه بهونه ای هست واسه ندیدن موفقیت و کیفیت بازی

مثلا ریسینگ که حساب نیست
شبیه ساز پرواز که بازی نیست
های فای که aaa نیست
استارفیلد که یوزر اسکورش پایینه
و.....


انتخاب های مایکروسافت اگر درست نبود مطمئن باش الان ارزشمندترین کمپانی دنیا نبود
بنظر من که سود کردن در اولویت اولش نیست، وگرنه چرا سیستم اشتراکی گیم پس رو راه انداخته که مشخص نیست سودش کجاشه (کلی هزینه بابت اوردن هر بازی روی این سرویس در مقابل ماهی ۱۶ دلار؟!) یا خرید کمپانی های بزرگ که با توجه به مبلغ خریدشون و در ادامه هزینه هاشون برای ساخت بازی، چطوری قراره اونارو جبران کنن در حالی که کیفیت بازیهاشون داره افت می کنه؟
بنظرم مایکرو در گیمینگ به دنبال راه اندازی یه سیستم همه گیر و قابل استفاده برای سنین مختلف جامعه است که بتونه یه سود عظیم رو در نهایت داشته باشه و نه در ابتدای کار و به همین خاطر دائما در حال آزمون و خطا با سیستم های مختلف هست و این به هاردکور گیمر ضربه می زنه چون از کیفیت بازی های استودیو هایی که زیر دستش هستن کاسته می شه.

کیفیت بازیها بنظرم مشخصه که نسبت به نسل ۳۶۰ افت داشته، عناوین فوق العاده ای مثل گیرز، هیلو یا همین فورزا. اون زمان رو با الان اگه مقایسه کنیم متوجه منظور من می شی.
به هرحال امیدوارم اشتباه کنم و تنها چیزی که برای ما گیمر جماعت مهم هست یعنی کیفیت بازی ها، دچار ضرر نشه و عرضه ی عناوین فوق العاده و خاطره انگیز از استودیو های اکس باکس در کنار پلی استیشن ببینیم.

ویرایش: در مورد ارزشمند ترین کمپانی که می گی احتمالا داره نون بخش ویندوز و پیشتاز بودن در تکنولوژی رو می خوره وگرنه در بخش گیمینگ خودشون هم قبول دارن که عقب ترن. اینکه در گیمینگ هم اینقدر هزینه می کنن به نظر من بخاطر سودآوری چیزی مثل ویندوز هست که امکان سرمایه گذاری در گیم رو هم براشون فراهم کرده.
 
آخرین ویرایش:

Erehx

Gold User
Dec 13, 2023
196
نام
?Who knows
اینا که ۴ نسله هرکاری میکنن از آخر اولن لااقل بیان همون ناشر معمولی شن. لازمه این کار بازنگری تو کیفیت عناوینشون هست که اگه بتونن بهش برسن، چرا که نه عین بقیه ناشرا بیان بازیشونو رو PS و نینتندو منتشر کنن. وقتی کاربرای این پلتفرما هر نسل دارن بهترین و تاپترین عناوین بازار رو تجربه میکنن، باید بتونی بازی تو اون سطح ارائه بدی تا حرفی برای گفتن داشته باشی. دیگه مثل پلتفرم خودش نیست که بیای کد گیم پس تو پک غذای فست فود و سوپرمارکت مفتکی بدی و با بذل و بخشش بتونی کاربر سمت خودت جذب کنی (که تو همینم البته به در بسته خوردن).
فقط برام جای سواله که چرا به گوگل و آمازون و اپل اشاره ای نکرده؟ تا جایی که یادمه این وسط سونی و نینتندو بود و نبودشون اصلا اهمیتی نداشت! نمیدونم حالا به حرف رییس کمپانی باید توجه داشت یا تحلیل کاربرا؟
 

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
بنظر من که سود کردن در اولویت اولش نیست، وگرنه چرا سیستم اشتراکی گیم پس رو راه انداخته که مشخص نیست سودش کجاشه (کلی هزینه بابت اوردن هر بازی روی این سرویس در مقابل ماهی ۱۶ دلار؟!) یا خرید کمپانی های بزرگ که با توجه به مبلغ خریدشون و در ادامه هزینه هاشون برای ساخت بازی، چطوری قراره اونارو جبران کنن در حالی که کیفیت بازیهاشون داره افت می کنه؟
بنظرم مایکرو در گیمینگ به دنبال راه اندازی یه سیستم همه گیر و قابل استفاده برای سنین مختلف جامعه است که بتونه یه سود عظیم رو در نهایت داشته باشه و نه در ابتدای کار و به همین خاطر دائما در حال آزمون و خطا با سیستم های مختلف هست و این به هاردکور گیمر ضربه می زنه چون از کیفیت بازی های استودیو هایی که زیر دستش هستن کاسته می شه.

کیفیت بازیها بنظرم مشخصه که نسبت به نسل ۳۶۰ افت داشته، عناوین فوق العاده ای مثل گیرز، هیلو یا همین فورزا. اون زمان رو با الان اگه مقایسه کنیم متوجه منظور من می شی.
به هرحال امیدوارم اشتباه کنم و تنها چیزی که برای ما گیمر جماعت مهم هست یعنی کیفیت بازی ها، دچار ضرر نشه و عرضه ی عناوین فوق العاده و خاطره انگیز از استودیو های اکس باکس در کنار پلی استیشن ببینیم.

ویرایش: در مورد ارزشمند ترین کمپانی که می گی احتمالا داره نون بخش ویندوز و پیشتاز بودن در تکنولوژی رو می خوره وگرنه در بخش گیمینگ خودشون هم قبول دارن که عقب ترن. اینکه در گیمینگ هم اینقدر هزینه می کنن به نظر من بخاطر سودآوری چیزی مثل ویندوز هست که امکان سرمایه گذاری در گیم رو هم براشون فراهم کرده.

اگه قراره همین جوری بدون فکت بیای یه سری مطلب بگی که تا ابد هم ادامه بدیم فایده نداره چون مبنا صحبت های شما مشخص نیست چیه

ولی در کل خیلی وقت هست مایکروسافت اعلام کرده گیم پس سود ده هست و امسال هم بخش گیمینگ مایکروسافت با وجود فروش کم کنسول رکورد های درآمد و سود خودش زده و نزدیک به پلی استیشن درآمد داشته

تازه این آمار بدون اکتی ویژن هست

در مورد درآمد مایکروسافت هم اگه اطلاع نداری بگم که اولین منبع درآمد مایکروسافت آژور و بخش کلود هست بعد میشه آفیس و بعدش ویندوز هست

من دیگه ادامه نمیدم و اگه قرار باشه بر اساس احساس شما کمپانی هارو قضاوت کنیم که الان مایکروسافت کلا باید تعطیل کنه بره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر