سرخط خبرها

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,087
نام
آریا
مگه دقیقا وضعیت بازی چشه؟
حالا جدا از کل کل های اینجا

مشکلاتی که داره مگه چیه که حتی مثلا مسابقات فعلا لغو شده؟
من چون زیاد آنلاین بازی نمی‌کنم، نمی‌دونم جریان مسابقاتش چیه ولی این‌طور که نوشتن، گویا هنوز یه سری باگ و مشکلات داره که برطرف نشده و احتمالاً به کیفیت مسابقات آسیب زده. گفتن به تازگی هم باگ‌های جدیدی پیدا شده یا به Invisible Car اشاره شده که نمی‌دونم ماجراش چیه. شاید منظور اینه که وقتی وسط مسابقه با بقیه بازی رو متوقف می‌کنیم، ماشین‌مون غیب می‌شه و مثلاً ملت از این روش برای برنده شدن استفاده می‌کنن؟! :D
کلاً وضعیت Forza Motosport با توجه به سابقه Turn 10 خیلی عجیبه. :D این استودیو از همون اولین نسخه FM عالی کار کرد و بعدش هم به تدریج بهتر و بهتر شد و توی نسخه چهارم به اوج رسید. نسخه‌های بعدی هم با اینکه از نظر میانگین یه کمی پایین اومدن (به جز FM5 که بحثش فرق داشت و لانچ‌تایتل بود)، ولی باز ریسینگ‌های خیلی خوبی بودن و جالب‌ترین بخش ماجرا هم این بود که توی فاصله‌های زمانی دو ساله می‌اومدن. یعنی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ و در طول ۳ نسل مختلف، ۷ تا نسخه FM منتشر شد که اکثراً هم جزو بهترین‌های زمان خودشون بودن.
این دفعه ۲ سال تبدیل شد به ۶ سال و بازی با بیشترین مشکلات تاریخ FM منتشر شد. حالا الآن که مدت‌ها می‌گذره و یه سری از ایرادات برطرف شده، ولی هفته‌های اول اوضاع خیلی بدتر بود و یه دفعه save می‌پرید و کلی وقتت تلف می‌شد یا بین مسابقات توی لودینگ گیر می‌کرد. یا مثلاً از نظر گرافیکی، واقعاً باعث تعجب منه که چرا بازی انقدر دوگانه هست. :D بعضی جاها یه شرایطی پیش میاد که ترکیب ماشین و پیست و وضعیت هوا باعث می‌شه یکی از خفن‌ترین گرافیک‌های نسل رو ببینیم، ولی بعضی جاها... یا مثلاً یه سری باگ‌های گرافیکی عجیب داره که من فکر می‌کردم فقط برای خودم پیش اومده، ولی دیدم جان لینمن (DF) هم توی توئیتر نوشته بود که وسط مسابقه یه دفعه یه حالتی براش پیش اومده که شبیه حالت خراب شدن کارت گرافیک هست که تصویر به هم می‌ریزه و پرش پیدا می‌کنه!
یه سری مسائل دیگه هم هست، مثل هوش مصنوعی که T10 خیلی ازش تعریف می‌کرد ولی مشکلات اساسی داره و بعضی جاها حریف یه جوری از پشت بهت می‌کوبه که این‌طوری می‌شی:

1aab13_24sadsaxcz.jpg


یعنی قشنگ بهت بی‌احترامی می‌شه و احساس می‌کنی تو رو توی پیست نمی‌بینن و آدم حساب نمی‌کنن! :D یا حالت لِوِل‌بندی ماشین‌ها و آپگریدشون هم با انتقادات زیادی مواجه شده که البته به شخصه مشکل خاصی باهاش ندارم.
۴،۵ روز پیش هم خود T10 یه بیانیه داد و گفت در جریان بعضی ایرادات هستیم و برطرف‌شون می‌کنیم، ولی به هر حال عجیبه که توی اون ۶ سال چه خبر توی استودیو بوده. یعنی اصلاً بعید نیست که پروژه رو تا یه جایی پیش بردن، ولی بعد به دلایلی پشیمون شدن و کنارش گذاشتن و رفتن سراغ نسخه فعلی.
برای همین هم یه سری از بخش‌های بازی از نسخه‌های قبلی وارد این نسخه شدن و برخلاف شعار Built from the Ground Up و این صحبت‌ها، هم خیلی از ماشین‌ها برای نسل قبل هستن و هم بعضی از پیست‌ها. مثلاً یه نفر با دیدن ویدیوی دیجیتال فاندری GT vs FM متوجه شد که توی پیست Circuit de Spa، یه تابلویی هست که روش به اشتباه به جای Welcome نوشته شده Weclcome (خود جان لینمن این قضیه رو نفهمیده بود!). بعدش مشخص شد توی FM7 هم دقیقاً همون Weclcome نوشته شده و بعد از ۶ سال درستش نکردن. :D

65d313_24GBTmTA4bkAAgC6S.jpg


در مجموع برای خیلی‌ها یه معمایی درست شده که جریان این ۶ سال چی بوده و به نظرم اگه جیسون شرایر یه ذره کارآگاه‌بازی دربیاره، بتونه به ماجراهای جالبی برسه.
کلاً FM برای من یه جورایی ناامیدکننده‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ بود. به هیچ وجه بازی بدی نیست و گیم‌پلی و فیزیک فوق‌العاده‌ای داره و به طور کلی هم وقت‌هایی که همه چیزش به خوبی کنار هم قرار می‌گیره، یه تجربه عالی ارائه می‌ده. ولی ایراداتش هم کم نیست و اصلاً به اون انتظاراتی که ازش وجود داشت جواب نداد.
----------
راستی همه این مواردی که گفتم، براساس تجربه نسخه کنسولی بود و نسخه پی‌سی اوضاع بدتری داشته. مثلاً توی استیم، Mostly Negative هست با میزان رضایت ۳۸٪ که به هیچ وجه قابل مقایسه با میانگین نقدهای نسخه پی‌سی نیست که ۸۳ شده بود. بعد هم ملت میان در مورد Xbox Tax و این تئوری‌های توطئه صحبت می‌کنن! :D
 
آخرین ویرایش:

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
486
من چون زیاد آنلاین بازی نمی‌کنم، نمی‌دونم جریان مسابقاتش چیه ولی این‌طور که نوشتن، گویا هنوز یه سری باگ و مشکلات داره که برطرف نشده و احتمالاً به کیفیت مسابقات آسیب زده. گفتن به تازگی هم باگ‌های جدیدی پیدا شده یا به Invisible Car اشاره شده که نمی‌دونم ماجراش چیه. شاید منظور اینه که وقتی وسط مسابقه با بقیه بازی رو متوقف می‌کنیم، ماشین‌مون غیب می‌شه و مثلاً ملت از این روش برای برنده شدن استفاده می‌کنن؟! :D
کلاً وضعیت Forza Motosport با توجه به سابقه Turn 10 خیلی عجیبه. :D این استودیو از همون اولین نسخه FM عالی کار کرد و بعدش هم به تدریج بهتر و بهتر شد و توی نسخه چهارم به اوج رسید. نسخه‌های بعدی هم با اینکه از نظر میانگین یه کمی پایین اومدن (به جز FM5 که بحثش فرق داشت و لانچ‌تایتل بود)، ولی باز ریسینگ‌های خیلی خوبی بودن و جالب‌ترین بخش ماجرا هم این بود که توی فاصله‌های زمانی دو ساله می‌اومدن. یعنی بین ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ و در طول ۳ نسل مختلف، ۷ تا نسخه FM منتشر شد که اکثراً هم جزو بهترین‌های زمان خودشون بودن.
این دفعه ۲ سال تبدیل شد به ۶ سال و بازی با بیشترین مشکلات تاریخ FM منتشر شد. حالا الآن که مدت‌ها می‌گذره و یه سری از ایرادات برطرف شده، ولی هفته‌های اول اوضاع خیلی بدتر بود و یه دفعه save می‌پرید و کلی وقتت تلف می‌شد یا بین مسابقات توی لودینگ گیر می‌کرد. یا مثلاً از نظر گرافیکی، واقعاً باعث تعجب منه که چرا بازی انقدر دوگانه هست. :D بعضی جاها یه شرایطی پیش میاد که ترکیب ماشین و پیست و وضعیت هوا باعث می‌شه یکی از خفن‌ترین گرافیک‌های نسل رو ببینیم، ولی بعضی جاها... یا مثلاً یه سری باگ‌های گرافیکی عجیب داره که من فکر می‌کردم فقط برای خودم پیش اومده، ولی دیدم جان لینمن (DF) هم توی توئیتر نوشته بود که وسط مسابقه یه دفعه یه حالتی براش پیش اومده که شبیه حالت خراب شدن کارت گرافیک هست که تصویر به هم می‌ریزه و پرش پیدا می‌کنه!
یه سری مسائل دیگه هم هست، مثل هوش مصنوعی که T10 خیلی ازش تعریف می‌کرد ولی مشکلات اساسی داره و بعضی جاها حریف یه جوری از پشت بهت می‌کوبه که این‌طوری می‌شی:

1aab13_24sadsaxcz.jpg


یعنی قشنگ بهت بی‌احترامی می‌شه و احساس می‌کنی تو رو توی پیست نمی‌بینن و آدم حساب نمی‌کنن! :D یا حالت لِوِل‌بندی ماشین‌ها و آپگریدشون هم با انتقادات زیادی مواجه شده که البته به شخصه مشکل خاصی باهاش ندارم.
۴،۵ روز پیش هم خود T10 یه بیانیه داد و گفت در جریان بعضی ایرادات هستیم و برطرف‌شون می‌کنیم، ولی به هر حال عجیبه که توی اون ۶ سال چه خبر توی استودیو بوده. یعنی اصلاً بعید نیست که پروژه رو تا یه جایی پیش بردن، ولی بعد به دلایلی پشیمون شدن و کنارش گذاشتن و رفتن سراغ نسخه فعلی.
برای همین هم یه سری از بخش‌های بازی از نسخه‌های قبلی وارد این نسخه شدن و برخلاف شعار Built from the Ground Up و این صحبت‌ها، هم خیلی از ماشین‌ها برای نسل قبل هستن و هم بعضی از پیست‌ها. مثلاً یه نفر با دیدن ویدیوی دیجیتال فاندری GT vs FM متوجه شد که توی پیست Circuit de Spa، یه تابلویی هست که روش به اشتباه به جای Welcome نوشته شده Weclcome (خود جان لینمن این قضیه رو نفهمیده بود!). بعدش مشخص شد توی FM7 هم دقیقاً همون Weclcome نوشته شده و بعد از ۶ سال درستش نکردن. :D

65d313_24GBTmTA4bkAAgC6S.jpg


در مجموع برای خیلی‌ها یه معمایی درست شده که جریان این ۶ سال چی بوده و به نظرم اگه جیسون شرایر یه ذره کارآگاه‌بازی دربیاره، بتونه به ماجراهای جالبی برسه.
کلاً FM برای من یه جورایی ناامیدکننده‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ بود. به هیچ وجه بازی بدی نیست و گیم‌پلی و فیزیک فوق‌العاده‌ای داره و به طور کلی هم وقت‌هایی که همه چیزش به خوبی کنار هم قرار می‌گیره، یه تجربه عالی ارائه می‌ده. ولی ایراداتش هم کم نیست و اصلاً به اون انتظاراتی که ازش وجود داشت جواب نداد.
----------
راستی همه این مواردی که گفتم، براساس تجربه نسخه کنسولی بود و نسخه پی‌سی اوضاع بدتری داشته. مثلاً توی استیم، Mostly Negative هست با میزان رضایت ۳۸٪ که به هیچ وجه قابل مقایسه با میانگین نقدهای نسخه پی‌سی نیست که ۸۳ شده بود. بعد هم ملت میان در مورد Xbox Tax و این تئوری‌های توطئه صحبت می‌کنن! :D
ما توی شرکتمون هر ماه توی یک ویدیو کال با بچه های on-site و ریموت دو سه ساعت در مورد مسائل روز ویدیو گیم و اخبار و حواشیش گپ میزنیم. چند روز پیش که موضوع صحبت در مورد تعدیل نیروهای اخیر بود دوتا از همکارامون به Turn10 اشاره کردند و گویا چندتا از دوستاشون گفتن بهشون توی یک ماه اخیر تعدادی از تهیه کننده ها و مدیران Turn10 اخراج شدند و گویا اینها همونهایی بودند که توی 343 روی Halo Infinite هم کار کردند چون turn10 و 343 هردو توی ردموند و نزدیک هم هستند و ساختمونشون هم خیلی نزدیک به هست و کلا این دوتا استودیو زیر نظر این گروه کار میکرند. یکیشون میگفت شنیده که مایکروسافت بشدت از این تیم تهیه کننده و منیجرشون که از قدیمی های xbox هم هستند عصبانی شده و گویا توی گزارشات QA روراست نبودند با اینکه تیم دیزاین و تکنیکال بازی درخواست وقت بیشتری از تهیه کننده ها داشتن ولی تیم تهیه کننده بدون توجه به این مسائل برای اینکه به ددلاین مورد نظری که گفته بودند برسن و در نتیجه bonous هاشون رو دریافت کنند. تغییرات اخیر توی مدیریت استودیو و ترفیع Dan Greenawalt از کارگردانی به ریاست استودیو هم به همین دلیل بوده.
چیزی که گفتند گویا حدود ۱۵ نفر که شامل تهیه کننده و مدیر محصول بودند اخراج شدند. و ممکنه تا هفته های آینده خبرش هم کم کم بیاد روی سایت های معتبر :D
کلا هم تغییرات زیادی توی تیم xbox و بخش ردموند انجام شده توی یک سال اخیر و گویا کلی اونجا این تیم کثافت کاری داشتند. این یارو Major Nelson هم گویا از همین دارو دسته بوده و دکمه اشو زد اسپنسر چند وقت پیش:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,316
نام
ماکان
وزیر ارشاد: سالی 10 بازی جدید مطابق با فرهنگ ایرانی تولید خواهیم کرد

پ.ن: گیف وینس مکمن رو تصور کنید...

مساله تولید 10 تا بازی نیست، چون در حال حاضر، حتا اگه فقط بازی های PC رو در نظر بگیریم بیشتر از 10 تا بازی تولید میشه و جناب وزیر از این منظر خیلی حرف بی ربطی نزده، اما مساله اصلی کیفیت این بازی هاست و اینکه چی تولید میکنن؟ چی داره ساخته میشه و اساسا این بازی ها کجای ویدئو گیم ایستادن؟ از اونجایی که خراک دوستان تنها کمیت هست و دوست دارن مدام انواع و اقسام ایونت ها و جشنواره های گیم رو برگزار کنن (در این حد که ایران به تنهایی در سال بالای 5 تا جشنواره و ایونت متفاوت برای جایزه دادن به بازی ها داره!) این عدد رقم ها فقط به درد پر کردن این مسابقات میخوره تا وانمود کنن داره یه اتفاق هایی میفته و اینم یکی از واگن های همون قطار پیشرفتی هست که از فرط سرعت دیوار صوتی رو هم شکونده منتها به جای حرکت صعودی به انتهای دره کثافت سقوط میکنه!

چند وقت پیش یه ایونت مسخره ای برگزار کردن به اسم GCG که درش تریلر بازی های در حال ساخت ایران رو نشون دادن. حقیقتا اگه تریلرها رو دیده باشید متوجه میشید وضعیت ما ماورای فاجعه ای هست که تو ذهن همه شکل گرفته! یعنی استدیوها به نسبت 10 سال پیش و علی رغم این همه تکنولوژی و آموزشی که وجود داره بی نهایت افت کردن و کارهاشون در حد گیم جم های یک روزه دانش آموزی هم نیست! در این حد که واقعا آدم به عقل سازنده ها شک میکنه و سوال میشه واقعا چی تو سرشون میگذره که نشستن این اراجیف رو تولید کردن؟ مثلا این یه نمونه رو نگاه کنید:


چیه این واقعا؟ چه فعل و انفعالاتی باید تو مغز یه نفر رخ بده که ملافه بکشه رو سرش با دسته بیل تو حیاط بایسته از خودش فیلم بگیره و متصور باشه بازی ترسناک ساخته و رو تریلر بنویسه فراتر از واقعیت؟ یا مثلا یه بازی دیگه هست که چون تریلرش به رویداد نرسیده و سازنده اصرار داشته حتما حضور داشته باشه، یه تریلر همینجوری داده بیرون که عوض گیم، گلچینی از مستندهای قطب شماله! (جدی)


حقیقتا دیدن این چیزها برای من یه نفر دردناکه. مدام برام سواله چرا گیم تو ایران به جای پیشرفت اینقدر پسرفت کرده؟ ما که مثلا شروع کردیم کارو تو دهه 80، با این انجین های Free و بدرد نخوری که وجود داشت چیزهای بهتری میساختیم. دست کم بازی ها بازی بودن! حالا با کیفیت خیلی بد. اما الان این همه تکنولوژی هست، این همه آموزش هست، این همه نیرو کار زیاد شده و با این وجود خروجی یه همچین چیزهاییه. که البته نتیجه مستقیم همین سیاست تولید 10 بازی مطابق با فرهنگ ایرانی در ساله، تا ویترین نمایشگاه ها پر تر بشه و احساس کنیم داریم از همه دنیا جلوتر میزنیم.بازی های مطابق با فرهنگ ایرانیشون هم ایناست البته:


با کیفیت بازی ها کار ندارم اصلا، طرفی که این آشغال رو ساخته حتا انقدر درک از ایران و اساطیر ایران نداره که بدونه کیومرث، به عنوان اولین انسان و پادشاه در اساطیر ایران نمیتونه با امپراطوری رم بجنگه! (مثل این میمونه که رستم بخواد هیتلر رو ترور کنه) یا مدل هایی که دنلد کرده و یه سری فرشته بال دار با مو قرمز و سبز و آبی هستن نمیتونن خدایان ایرانی باشن!

کلا از ویدئو گیمی که توش یه کارمند EA به نام بنیسی عملیات انهدام میسازه و مدعیه با 2 3 میلیون دلار میتونه ایران رو بکنه قطب بازیسازی منطقه بیشتر از این هم نمیشه ازش انتظار داشت.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,087
نام
آریا
شاهد از غیب رسید! :D

View attachment 324812
اون که بدون شک جمله احمقانه و زردی برای ایجاد هیاهو بوده (البته در نهایت هم بخش دومش به ضرر پلی استیشن شده! :D)، ولی همین IGN چند هفته پیش اومد سال ۲۰۲۳ رو بررسی کرد و نتیجه خیلی با مفهوم Xbox Tax متفاوت بود:

ایکس باکس: B
پلی استیشن: C

اگه واقعاً خبری از این ماجراها بود، می‌شد به بهانه‌های مختلف به راحتی امتیاز ایکس باکس رو پایین‌تر آورد یا پلی استیشن رو بالاتر برد. ولی توی سالی که پلی استیشن هم Spider-Man 2 و Final Fantasy XVI رو داشت و هم PSVR2 و همین‌طور تا لحظه انتشار اون رده‌بندی‌ها تنها کنسولی بود که بهترین بازی سال یعنی Baldur's Gate 3 رو اجرا می‌کرد، حتی به B هم نرسیده.
بحث Spider-Man 2 شد و یادم اومد که بزرگ‌ترین بازی پلی استیشن در سال ۲۰۲۳ با میانگین ۹۰، از طرف IGN امتیاز ۸/۱۰ رو گرفت. همون IGNـی که این نسل چهار تا امتیاز ۱۰ به بازی‌های فرست‌پارتی مایکروسافت داده (Forza Horizon 5، Pentiment، Flight Simulator و Deathloop). حتی امتیاز As Dusk Falls هم که اون زمان ناشرش ایکس باکس بود، بالاتر از Spider-Man 2 بوده و امیدواریم مسئولین به این ماجرای PlayStation Tax رسیدگی کنن! :D
-------------------
اون مدل تیترهای زرد IGN هم سابقه دار هست و مثلاً همین چند وقت پیش رسماً Spider-Man 2 رو مسخره کردن و یه جوری تیتر زدن و عکس از قیافه کتک‌خورده و غمناک پیتر پارکر گذاشتن که انگار داریم در مورد یه فاجعه اتمی صحبت می‌کنیم، در حالی که خیلی از بازی‌ها آرزوشون هست که اون تعداد نامزدی رو به دست بیارن.

0fb214_24zcxzc.jpg
 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
اون که بدون شک جمله احمقانه و زردی برای ایجاد هیاهو بوده (البته در نهایت هم بخش دومش به ضرر پلی استیشن شده! :D)، ولی همین IGN چند هفته پیش اومد سال ۲۰۲۳ رو بررسی کرد و نتیجه خیلی با مفهوم Xbox Tax متفاوت بود:

ایکس باکس: B
پلی استیشن: C

اگه واقعاً خبری از این ماجراها بود، می‌شد به بهانه‌های مختلف به راحتی امتیاز ایکس باکس رو پایین‌تر آورد یا پلی استیشن رو بالاتر برد. ولی توی سالی که پلی استیشن هم Spider-Man 2 و Final Fantasy XVI رو داشت و هم PSVR2 و همین‌طور تا لحظه انتشار اون رده‌بندی‌ها تنها کنسولی بود که بهترین بازی سال یعنی Baldur's Gate 3 رو اجرا می‌کرد، حتی به B هم نرسیده.
بحث Spider-Man 2 شد و یادم اومد که بزرگ‌ترین بازی پلی استیشن در سال ۲۰۲۳ با میانگین ۹۰، از طرف IGN امتیاز ۸/۱۰ رو گرفت. همون IGNـی که این نسل چهار تا امتیاز ۱۰ به بازی‌های فرست‌پارتی مایکروسافت داده (Forza Horizon 5، Pentiment، Flight Simulator و Deathloop). حتی امتیاز As Dusk Falls هم که اون زمان ناشرش ایکس باکس بود، بالاتر از Spider-Man 2 بوده و امیدواریم مسئولین به این ماجرای PlayStation Tax رسیدگی کنن! :D
-------------------
اون مدل تیترهای زرد IGN هم سابقه دار هست و مثلاً همین چند وقت پیش رسماً Spider-Man 2 رو مسخره کردن و یه جوری تیتر زدن و عکس از قیافه کتک‌خورده و غمناک پیتر پارکر گذاشتن که انگار داریم در مورد یه فاجعه اتمی صحبت می‌کنیم، در حالی که خیلی از بازی‌ها آرزوشون هست که اون تعداد نامزدی رو به دست بیارن.

0fb214_24zcxzc.jpg
رفیق کل بحث به کنار،Deathloop موقع عرضه انحصاری زمانی پلی استیشن بود!!!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,087
نام
آریا
رفیق کل بحث به کنار،Deathloop موقع عرضه انحصاری زمانی پلی استیشن بود!!!
درسته که اون موقع روی کنسول در انحصار زمانی PS5 بوده، ولی ماه‌ها از خرید بتزدا توسط مایکروسافت می‌گذشت و این‌طوری نبود که بعدش این قضیه مشخص شده باشه. یعنی استودیو آرکین از ماه‌ها قبل از انتشار Deathloop وارد خونواده ایکس باکس شده بود ولی به خاطر قراردادهای قبلی، بازی اول روی PS5 و پی‌سی منتشر شد و مایکروسافت در این زمینه نقشی نداشت. مثل Redfall و Starfield که برای PS5 هم در دست تولید بودن، ولی اون نسخه‌ها رو ترکوندن که روی کنسول‌ها در انحصار ایکس باکس باشن.
حالا اگه می‌خواین Deathloop رو جز آثار بتزدا بعد از خریداری توسط مایکروسافت حساب نکنین و از این زاویه بهش نگاه کنین که اون موقع بازی فرست‌پارتی نبوده، من مشکلی ندارم. :D اصلاً اون رو حذف می‌کنیم و می‌گیم IGN با وجود Xbox Tax، این نسل به ۳ تا بازی مایکروسافت امتیاز کامل داده. یا مثلاً به Grounded و As Dusk Falls امتیاز ۹ داده که نشون‌دهنده Xbox Tax هست، وگرنه حق این دو بازی هم ۱۰ بود. :|
کلی مثال نقض وجود داره که واضح‌ترینش همون امتیاز B به ایکس باکس و امتیاز C به پلی استیشن هست که از دید من بحث رو تموم می‌کنه و مثال‌های دیگه مثل مسخره کردن نامزدی‌های Spider-Man 2 توسط IGN، فقط اضافه‌کاری هستن. در مجموع از نظر من، این بحث Xbox Tax خیلی سطحی و پیش‌پاافتاده و یه چیزی شبیه تخت بودن زمین هست! :D برای همین با کمال احترام به نظر دوستان، دیگه صحبتی در این مورد ندارم.
 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
درسته که اون موقع روی کنسول در انحصار زمانی PS5 بوده، ولی ماه‌ها از خرید بتزدا توسط مایکروسافت می‌گذشت و این‌طوری نبود که بعدش این قضیه مشخص شده باشه. یعنی استودیو آرکین از ماه‌ها قبل از انتشار Deathloop وارد خونواده ایکس باکس شده بود ولی به خاطر قراردادهای قبلی، بازی اول روی PS5 و پی‌سی منتشر شد و مایکروسافت در این زمینه نقشی نداشت. مثل Redfall و Starfield که برای PS5 هم در دست تولید بودن، ولی اون نسخه‌ها رو ترکوندن که روی کنسول‌ها در انحصار ایکس باکس باشن.
حالا اگه می‌خواین Deathloop رو جز آثار بتزدا بعد از خریداری توسط مایکروسافت حساب نکنین و از این زاویه بهش نگاه کنین که اون موقع بازی فرست‌پارتی نبوده، من مشکلی ندارم. :D اصلاً اون رو حذف می‌کنیم و می‌گیم IGN با وجود Xbox Tax، این نسل به ۳ تا بازی مایکروسافت امتیاز کامل داده. یا مثلاً به Grounded و As Dusk Falls امتیاز ۹ داده که نشون‌دهنده Xbox Tax هست، وگرنه حق این دو بازی هم ۱۰ بود. :|
کلی مثال نقض وجود داره که واضح‌ترینش همون امتیاز B به ایکس باکس و امتیاز C به پلی استیشن هست که از دید من بحث رو تموم می‌کنه و مثال‌های دیگه مثل مسخره کردن نامزدی‌های Spider-Man 2 توسط IGN، فقط اضافه‌کاری هستن. در مجموع از نظر من، این بحث Xbox Tax خیلی سطحی و پیش‌پاافتاده و یه چیزی شبیه تخت بودن زمین هست! :D برای همین با کمال احترام به نظر دوستان، دیگه صحبتی در این مورد ندارم.
بنده فقط صحبت شما در مورد Deathloop رو تصحیح کردم،متوجه‌ دلیل این همه توضیح نمی شوم!اتفاقا خودم هم مشکلی با امتیازات بالا یا پایین ندارم و به نظرم در اکثر موارد منطقی هستند و اصلا در این مورد صحبتی هم نکردم.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,798
نام
مراد حلیمی
کلی مثال نقض وجود داره که واضح‌ترینش همون امتیاز B به ایکس باکس و امتیاز C به پلی استیشن هست که از دید من بحث رو تموم می‌کنه و مثال‌های دیگه مثل مسخره کردن نامزدی‌های Spider-Man 2 توسط IGN، فقط اضافه‌کاری هستن. در مجموع از نظر من، این بحث Xbox Tax خیلی سطحی و پیش‌پاافتاده و یه چیزی شبیه تخت بودن زمین هست! :D برای همین با کمال احترام به نظر دوستان، دیگه صحبتی در این مورد ندارم.
کلا تو هر زمینه ای یه عده ای هستن که اصول و بدیهیات رو قبول ندارن و زیر سوال میبرنش(به خاطر منافع) و به جاش مواردی رو مطرح میکنن که هیچ نوع مدارک و ادله ای پشتش نیس و به درستیش هم پافشاری میکنن.
یکی میگه زمین تخته، یکی میگه هیشکی نرفته کره ماه، یکی میگه تاریخ کلا غلطه، یکی میگه واکسن ها چیپ توشونه، یکی هم اینجا میگه همیشه به فلان پلتفرم لطف میشه یا فلان پلتفرم کوبیده میشه

تا بوده همین بوده​

.
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,158
درسته که اون موقع روی کنسول در انحصار زمانی PS5 بوده، ولی ماه‌ها از خرید بتزدا توسط مایکروسافت می‌گذشت و این‌طوری نبود که بعدش این قضیه مشخص شده باشه. یعنی استودیو آرکین از ماه‌ها قبل از انتشار Deathloop وارد خونواده ایکس باکس شده بود ولی به خاطر قراردادهای قبلی، بازی اول روی PS5 و پی‌سی منتشر شد و مایکروسافت در این زمینه نقشی نداشت. مثل Redfall و Starfield که برای PS5 هم در دست تولید بودن، ولی اون نسخه‌ها رو ترکوندن که روی کنسول‌ها در انحصار ایکس باکس باشن.
حالا اگه می‌خواین Deathloop رو جز آثار بتزدا بعد از خریداری توسط مایکروسافت حساب نکنین و از این زاویه بهش نگاه کنین که اون موقع بازی فرست‌پارتی نبوده، من مشکلی ندارم. :D اصلاً اون رو حذف می‌کنیم و می‌گیم IGN با وجود Xbox Tax، این نسل به ۳ تا بازی مایکروسافت امتیاز کامل داده. یا مثلاً به Grounded و As Dusk Falls امتیاز ۹ داده که نشون‌دهنده Xbox Tax هست، وگرنه حق این دو بازی هم ۱۰ بود. :|
کلی مثال نقض وجود داره که واضح‌ترینش همون امتیاز B به ایکس باکس و امتیاز C به پلی استیشن هست که از دید من بحث رو تموم می‌کنه و مثال‌های دیگه مثل مسخره کردن نامزدی‌های Spider-Man 2 توسط IGN، فقط اضافه‌کاری هستن. در مجموع از نظر من، این بحث Xbox Tax خیلی سطحی و پیش‌پاافتاده و یه چیزی شبیه تخت بودن زمین هست! :D برای همین با کمال احترام به نظر دوستان، دیگه صحبتی در این مورد ندارم.
کاری با این بحث ندارم. فقط این امتیاز B به اکس باکس و C به پلی استیشن تو سال گذشته، لطف IGN به اکس باکس نبوده که هی میگی، واقعیت بوده و IGN هم مثل بقیه سایت ها (مثل این) چیزی که واقعا بوده رو داده و به قول معروف حال نداده به اکس باکس:D
اینجا ولی بیشتر موضوع، ادمین توییترشونه که خیلی داغون و زرده، نه کل تشکیلاتش.
 

Erehx

Gold User
Dec 13, 2023
232
نام
?Who knows
کسی اینارو بازی میکنه ناموسا؟؟؟جایزه بابت چی میدن الان وقتی فروش هم نداره😂
همونایی که میرن فیلمای سفارشی رو میبینن! به حدی اون جماعت احمقن که نه تنها بازیش میکنن بلکه کیف دنیارم میبرن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر