ساخت نسخه بعدی بازی Tomb Raider با موتور گرافیکی Unreal Engine 5

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
در جدیدترین اخبار بازی، استودیوی کریستال داینامیکز تأیید کرده که ساخت نسخه جدیدی از سری Tomb Raider آغاز شده است و تیم توسعه‌دهنده برای ساخت این عنوان، از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده می‌کند.
بازی Shadow of the Tomb Raider

از عرضه آخرین بازی توم ریدر چند سالی می‌گذرد، اما استودیوی Crystal Dynamics ساعاتی پیش در استریم State of Unreal که توسط اپیک گیمز برگزار شد، از آغاز ساخت یک نسخه جدید از این مجموعه محبوب خبر داد. دالاس دیکینسون، مدیر کل فرنچایز Tomb Raider در بخشی از این استریم حاضر شد و اعلام کرد که ساخت نسخه جدید این سری آغاز شده و توسعه‌دهندگان این‌بار از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 بهره می‌برند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نسخه جدید Tomb Raiderدر دسترس نیست، اما می‌دانیم که این پروژه در مراحل ابتدایی ساخت خود قرار دارد. دیکینسون در خصوص استفاده از آنریل انجین می‌گوید: «استفاده از این انجین جدید به خلق سطح جدیدی از قصه‌گویی و تجربه گیم‌پلی منجر خواهد شد. از این‌رو، ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که اعلام کنیم به‌تازگی ساخت بازی جدید Tomb Raider را با استفاده از آنریل انجین 5 آغاز کرده‌ایم.»

او در ادامه عنوان کرد که تیم سازنده قصد دارد «آن تجربه اکشن ادونچر باکیفیت و سینمایی که طرفداران کریستال داینامیکز و مجموعه توم ریدر لیاقتش دارند» را ارائه دهند. طی سالیان اخیر، استودیوی کریستال داینامیکز مشغول توسعه و پشتیبانی از بازی Marvel's Avengers بوده و بدین ترتیب، از آخرین عنوان Tomb Raider که توسط این استودیو ساخته شده، یعنی Rise of the Tomb Raider، حدود 7 سال می‌گذرد.

بازی‌های قبلی سری با انجین داخلی Foundation ساخته شده بودند، بنابراین دیدن تغییر و تحولات احتمالی که با بهره‌گیری از آنریل انجین رخ خواهند داد، مطمئنا جالب خواهد بود. مدتی پیش استودیوی CD Projekt Red نیز رسما اعلام کرد که بازی بعدی The Witcher با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود.​
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
چقدر این مدل معرفی ها داره زیاد میشه :-<

"هی ما داریم نسخه بعدی فرنچایز معروف X رو میسازیم. تنها چیزی که می تونیم بهتون بگیم استدیوی سازنده و انجین پشت شه. حتی قرار نیست اسم بازی رو بدونید"

خیلی چیز جدیدی نیست این البته
تیزر تریلرهای معرفی کارهایی مثل همین BotW 2 و... که بیشتر از 4 سال از معرفی تا عرضه شون فاصله افتاده هم عملا همینن یا حتی قبل ترش با چیزهایی مثل CP2077 و TES 6 و Tlou 2 و...
ولی این چند وقته این قضیه به یه سطح جدیدی رسیده
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
با اینکه بنظرم دو نسخه قبلی TR بازیهای خیلی متوسطی بودن ولی بازم خبر خوشحال کننده‌ای بود که سری همچنان زنده‌ست...کلا بیشتر دوست دارم استدیوها روی فرنچایزهایی که ریشه‌شون از خود بازیها بوده کار کنن تا اینکه بر اساس فیلم یا کمیک بازی بسازن. این موفق نشدن اونجرز هم اتفاق خیلی خوبی بود...اگه بازی پولسازی از آب درمیومد و مدام آپدیت میشد، بعید میدونم برای مدت طولانی خبری از توم ریدر میشنیدیم.
امیدوارم تو نسخه جدید برن سراغ ریشه های سری...اون جو مرموز و ترسناک و پر از پازل نسخه های کلاسیک رو برگردونن و بیخیال دنبال کردن مسیر آنچارتد بشن.

چقدر این مدل معرفی ها داره زیاد میشه :-<

"هی ما داریم نسخه بعدی فرنچایز معروف X رو میسازیم. تنها چیزی که می تونیم بهتون بگیم استدیوی سازنده و انجین پشت شه. حتی قرار نیست اسم بازی رو بدونید"

خیلی چیز جدیدی نیست این البته
تیزر تریلرهای معرفی کارهایی مثل همین BotW 2 و... که بیشتر از 4 سال از معرفی تا عرضه شون فاصله افتاده هم عملا همینن یا حتی قبل ترش با چیزهایی مثل CP2077 و TES 6 و Tlou 2 و...
ولی این چند وقته این قضیه به یه سطح جدیدی رسیده
فک کنم این جور معرفی ها بیشتر بخاطر جذب استعداد باشه و هدفش ما گیمرا نیستیم...توی چند سال اخیر خیلی رقابت واسه جذب دولوپر باتجربه زیاد شده...قشنگ سرشون دعواست! مخصوصا توی یه سری مناطق که استدیوهای بزرگ زیادی حضور دارن...این جور معرفی کردن زودهنگام و اعلام کردن اینکه روی یه سری بزرگ در حال کار هستن، نظر خیلیا رو جلب میکنه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
فک کنم این جور معرفی ها بیشتر بخاطر جذب استعداد باشه و هدفش ما گیمرا نیستیم...توی چند سال اخیر خیلی رقابت واسه جذب دولوپر باتجربه زیاد شده...قشنگ سرشون دعواست! مخصوصا توی یه سری مناطق که استدیوهای بزرگ زیادی حضور دارن...این جور معرفی کردن زودهنگام و اعلام کردن اینکه روی یه سری بزرگ در حال کار هستن، نظر خیلیا رو جلب میکنه.

آره دقیقا
قبلا هم گفتم خودم
عملا یه آگهی استخدام پر زرق و برق تر و خبرخور تر اند.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Cait Sith

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,811
همون موقع که تریلر انریل 5 روی ps5 ‌ که زنه از دیوار بالا میرفت منتشر شد همونموقع گفتم چی میشد اگر یه تومب رایدر با این گرافیک و فیزیک ساخته میشد .
الان همون اتفاق داره میفته .
 
  • Like
Reactions: Tatsumaru

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,093
نام
MohammadAli
با اینکه بنظرم دو نسخه قبلی TR بازیهای خیلی متوسطی بودن ولی بازم خبر خوشحال کننده‌ای بود که سری همچنان زنده‌ست...
آخرین توم ریدری که کریستال ساخت یکی از بهترین اکشن ادونچرهای نسل پیش بود و بنچمارک محسوب میشد تو این سبک. Shadow هم در بدترین حالت خوب محسوب میشد و نمیشه بهش گفت متوسط.
با وجود اینکه TR 2013 هم عالی بود ولی من ROTR رو ترجیح میدم چون ریشه‌های این سری جستجو مقبره‌های پرجزییات و اشاره‌های تاریخی هست ولی 2013 بیشتر تبدیل به یه بازی سروایول هارر شده بود و مقبره‌هاش واقعا جنریک بودند و فقط خشونت توشون موج میزد.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
آخرین توم ریدری که کریستال ساخت یکی از بهترین اکشن ادونچرهای نسل پیش بود و بنچمارک محسوب میشد تو این سبک. Shadow هم در بدترین حالت خوب محسوب میشد و نمیشه بهش گفت متوسط.
با وجود اینکه TR 2013 هم عالی بود ولی من ROTR رو ترجیح میدم چون ریشه‌های این سری جستجو مقبره‌های پرجزییات و اشاره‌های تاریخی هست ولی 2013 بیشتر تبدیل به یه بازی سروایول هارر شده بود و مقبره‌هاش واقعا جنریک بودند و فقط خشونت توشون موج میزد.
بنچمارک ؟ بنچمارک کی ؟ بنچمارک کجا ؟!
 

Max Blood

کاربر سایت
Feb 17, 2016
805
نام
پویا
سه‌گانه جدید توم ریدر شروع خوبی داشت. ریبوت 2013 بازی کاملی نبود ولی شروع خوبی داشت و میتونست خیلی بهتر بشه. ولی تو نسخه بعدی هیچ ارتقایی پیدا نکردم. نه توی گان پلی و نه توی روایت بازی و طراحی مراحل.
رایز نه تنها ایرادات نسخه قبلی رو داشت بلکه اینقدر شبیه نسخه ریبورت بود که من با اینکه بعد از یه وقفه دو ساله رفتم سمت بازی ولی باز احساس میکردم دوباره دارم ریبوت رو بازی میکنم و اینقدر خسته کننده بود برام که نشد ادامه بدم.
امیدوارم در کنار تغییر انجین بازی یکم روی داستان کار کنن که اینقدر آبکی نباشه. و اون سیستم کرفتینگ و شوتینگ بازی رو هم درست کنن چون بخوان دوباره همونو بدن خیلی مسخره است.
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,093
نام
MohammadAli
بنچمارک ؟ بنچمارک کی ؟ بنچمارک کجا ؟!
عذر میخام که از بازی ای که انحصاری سونی نبوده تعریف کردم تا با چنین کامنت بی‌محتوایی که صرفا هدفش تمسخر هست روبرو بشم. با توجه به اینکه خیلی به متاکریتیک علاقه دارید اگه میشه به بازیایی نظیر HFW و GT7 لقب شاهکار و بهترین تو سبک رو داد پس اصلا بی‌راه نیست به ROTR هم چنین لقبی رو بدیم.

IMG_20220406_130924_003.jpg
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
عذر میخام که از بازی ای که انحصاری سونی نبوده تعریف کردم تا با چنین کامنت بی‌محتوایی که صرفا هدفش تمسخر هست روبرو بشم. با توجه به اینکه خیلی به متاکریتیک علاقه دارید اگه میشه به بازیایی نظیر HFW و GT7 لقب شاهکار و بهترین تو سبک رو داد پس اصلا بی‌راه نیست به ROTR هم چنین لقبی رو بدیم.

View attachment 251290
ربطی به سونی نداره!

بنچمارک به بازی‌ای میگن که معیار قرار میگیره برای بقیه بازیهای اون سبک ...

قطعا با هیچ متر و معیاری RoTR بنجمارک سبک اکشن‌ادونچر نیست! همین HFW هم نیست ...

نسخه اصلی این بازی سال 2015 منتشر شده برای XONE :
SmartSelect_20220406-132256_Samsung Internet.jpg

اینم عملکردش در پایان سال :

SmartSelect_20220406-132114_Samsung Internet.jpg

حالا به جای اینکه عصبی بشی و به موارد بی‌ربط متصل بشی، بفرمائید بر چه اساسی RoTR بنچمارک سبک اکشن‌ادونچر محسوب میشه؟!!
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
واقعا سه گانه خیلی خوبی بود
بنظرم یکی از بزرگ ترین مشکلاتش شوتینگ بدش بود که برای نسخه 2013 قابل قبول بود ولی برای دو نسخه بعدی نه
شخصا تغییرات زیر رو دوست دارم ببینم :
1-اون پسر تپله کلا حذف بشه
2- شوتینگ حتما یه دستی روش بکشن
3-یکم مقبره ها بیشتر بشه
4-کلت های دوتایی رو ببینیم
5- صداپیشه تغییر نکنه دیگه بهش عادت کردیم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر