ریسینگ بازاش بیان تو!

NIK

کاربر سایت
Sep 23, 2005
261
نام
امیر
سلام خدمت همه دوستان خودم
این بار هم با یک دسته خبر جدید در مورد دنیای ماشین اومدم اما این دفعه تو یه تاپیک دیگه چون این بار اطلاعات ما بیشتر به دنیای بازی های کامپیوتری نزدیکه تا دنیای ماشین.
این بار می خوام برای شما یک سری لوازم جانبی کامپیوتر که مربوط به رانندگی می شود را معرفی کنم. مطمئن هستم همه شما که به رانندگی و بازی های کامپیوتری در زمینه مسابقه و امثال آن علاقه دارید، از خواندن این پست لذت می برید.
حتما تا کنون نام Logitech به گوشتون خورده است!؟ بله لاجیتک... Logitech را می توان به عنوان یکی از بهترین کمپانی های سازنده لوازم جانبی به حساب آورد، از موس و کیبرد و بلندگو و دوربین گرفته تا کنترل از راه دور برای کامپیوتر و قاب برای PSP، همه چیز می سازد. خلاصه هر نوع وسیله ای که بگین درست می کنه و یک نکته مهم در اینه که اگر نخواهیم با قطعیت بگوییم همه، بلکه می توان گفت تقریبا تمام محصولات آن دارای کیفیت ساخت و مزایای بسیار بسیار خوبی هستند. ساخت کنترل های متنوع برای کنسول های بازی (از جمله PC, XBOX, PS) گوناگون هم یک شاخه از محصولات این کمپانی را تشکیل می دهد. یک گونه از این کنترلرها و یکی از پرطرفدارترین آنها فرمان هایی هستند که برای این کنسول ها ساخته می شوند. Logitech سابقه طولانی و تجربه فراوانی در زمینه ساخت این گونه کنترل ها دارد و تا کنون نیز با تولید Logitech MOMO Force Feedback این امر را به خوبی اثبات کرده بود. قسمت های مختلف این محصول از جمله طرح فرمان و دنده و یا حتی پدالهای این محصول نیز در واقع با همکاری شرکت MOMO که یکی از بهترین و گرانترین سازندگان لوازم مسابقه ای (واقع در ایتالیا) می باشد طراحی شده بود. این فرمان با داشتن شعاع چرخش 270 درجه(135 درجه به هر طرف)، داشتن دو اهرم تعویض دنده یکی بصورت معمولی و دیگری دو پدال در پشت فرمان و با داشتن خاصیت Force-Feedback بسیار عالی (یا به قول خودمون شوک) هنگام انجام بازی هایی که از این خاصیت پشتیبانی می کردند می توانست در حد بسیار عالی شما را در حال و هوای بازی قرار دهد.

MOMORacing.gif

MOMO Racing​

این کمپانی دست نگه دار نبوده و اخیرا با استفاده از تجربه فراوان خود در این زمینه، گونه جدید و کاملتری از این فرمانها را طراحی و ساخته که اولین مدل از این فرمان در نمایشگاه E3 به نمایش در آمد که مورد توجه همگان قرار گرفت. این کنترلر که از سری G محصولات لاجیتک میباشد،( سریG لوازم جانبی برای PC هستند با کیفیت بسیار عالی) G25 نام دارد. این محصول در نوع خود یک شاهکار است و برای کاربران طبیعی ترین و فراموش نشدنی ترین تجربه رانندگی را فراهم می کند. این یک فرمان بسیار دقیق است که دارای میزان شعاع چرخش باورنکردنی 900 درجه است(اگه حساب کنی می بینی تقریبا 1 دور و نیم به هر طرف) که واقعا نسبت به بقیه هم نوعان خود یک مزیت محسوب می شود. این محصول در واقع سه تکه اصلی دارد: خود فرمان، مجموعه دنده و مجموعه پدال ها.

g25e31.jpg

G25 در نمایشگاه E3. به کیفیت چرم خوب توجه کنید.​

در مورد فرمان باید بگویم که اطراف آن از چرم پوشیده شده و در قسمت وسط دو دکمه قرار گرفته جنس خود فرمان و اهرم های تعویض دنده هم جنس استیل زنگ نزن هستند. این فرمان با داشتن قطر 11 اینچ و استفاده از چرم در قسمت دستگیره آن حالت بسیار راحتی را برای استفاده کننده فراهم می کند.

g25.jpg

مجموعه دنده نیز که شامل خود دنده (6دنده جلو) که از جنس چرم است بعلاوه 8 دکمه قابل تنظیم، یک directional pad و یک کلید تعیین وضعیت دنده. نکته بسیار جالب نیز همین کلید وضعیت دنده است. یعنی شما می توانید از بین دو حالت تعویض دنده یکی را به دلخواه انتخاب کنید، برای مثال شما دوست دارید که دنده ها را به صورت طبیعی و همانند ماشین های واقعی انتخاب کنید کافیست که این کلید را به سمت راست چرخانده و از این به بعد دنده ها به صورت کاملا عادی و جدا از هم (همان طور که در بالای سر دنده نشان داده شده) قابل تعویض هستند. حالت دیگر هم دقیقا مانند خودروهای مسابقه ای پرقدرت یعنی تعویض دنده به صورت ترتیبی یا sequential است. البته دنده عقب هم فراموش نشده ها!

1518730-1.jpg

با توجه به داشتن چنین سیستم دنده کاملی مجموعه کاملی نیز برای پدالها در نظر گرفته شده است. این مجموعه شامل سه پدال گاز و ترمز و از همه مهمتر کلاچ است. جنس پدال ها نیز استیل می باشد. در زیر این مجموعه پدال هم از مواد پلاستیکی استفاده شده تا که این مجموعه به آسانی بر روی زمین سر نخورد( مشکلی در مدل های قبلی همواره وجود داشت).

pedal.jpg

علاوه بر این ها سیستم Force-Feedback در این فرمان نیز فراموش نشده. این فرمان دارای سیستم dual-motor Force-Feedback است که موتور دوم می تواند به طرز بسیار خوبی لرزش را به سرتاسر فرمان منتقل کند.

115188.jpg

این فرمان در نمایشگاه E3​

یک خبر خوب هم دارم. این که این فرمان نه تنها به راحتی و با USB به کامپیوتر متصل می شود بلکه این فرمان به طور کامل با PS2 نیز سازگاری دارد :love: و شما می توانید بازی مورد علاقه خودتان را حتی اگر در PS2 است را امتحان کنید.:)
البته شایان ذکر است که شما از تمام ویژگی های این فرمان در تمام بازی ها نمی توانید استفاده کنید. این عیب خود فرمان نیست بلکه مربوط به خود بازی می شود که برای مثال از ویژگی داشتن کلاچ استفاده نمی کند و یا اینکه چرخش فرمان به اندازه 900 درجه در اکثر بازی ها امکان پذیر نیست. یکی از بازی هایی که رسما از ویژگی اخیر استفاده می کند بازی معروف و پرطرفدار Gran Turismo 4 است. برای مشاهده لیست بازی هایی که خود لاجیتک اعلام کرده و گفته که رسما محصولات ما با آنها سازگار است به این سایت سری بزنید:
http://www.logitech.com/promotions/promo.cfm?contentid=7873&countryid=6&languageid=1
این فرمان در ماه اکتبر امسال در اروپا و در مارچ سال آینده در آمریکا به تعداد محدود (Limited Edition) و به قیمت $299 در دسترس قرار می گیرد.

محصول معرفی شده دیگر در این زمینه که در E3 به نمایش در آمد Logitech DriveFX که شاید خبر آن در سایت باشد. این فرمان که اولین فرمان لاجیتک برای XBOX360 است، از خاصیت جدیدی به نام axial-feedback technology که نوع پیشرفته تری از لرزاننده ها برای ایجاد تجربه رانندگی بهتر است بهره می برد. این محصول در جولای عرضه میشود و به قیمت $100 خواهد بود.

DriveFXWheel.jpg

Logitech DriveFX Wheel​


این یکی که می خوام براتون بگم دیگه مطمئن هستم در موردش نشنیدین تا حالا.:-" آیا تا به حال خواسته اید در هنگام رانندگی اطراف خود را نگاه کنید و جلوی ماشینی که در کنار شماست و در حال سبقت گرفتن از شماست را بگیرید. شرکت Natural Point مشکل شما را با تولید محصولی به نام TrackIR 4 Pro حل کرده است. این محصول که حجم بسیار کوچکی دارد (از نظر حجم در حدود موس های مینی) قادر است تمامی حرکات سر شما را داخل بازی شبیه سازی کند، . یعنی شما با چرخاندن سر خود به اطراف می توانید زاویه دوربین را در زمانی که داخل کابین خودرو هستید تغییر دهید. برای مثال هرگاه شما بخواهید به آینه نگاه کنید کافی است کمی سر خود را به چپ بگردانید تا زاویه دوربین به سمت آینه برود سپس به حالت قبلی برگردید! به نظر من که دیگه از این بهتر نمی شه:drooling:....

TRACKIR4PRO.jpg

این هم ریخت و قیافه TrackIR4 Pro :)

این محصول علاوه در زمینه بازی های رانندگی در شبیه ساز های هواپیمایی مثل Flight Simulator و امثال آن نیز کاربرد دارد. البته پروژه هایی نیز برای کار این سخت افزار با بازی های FPS مانند HL2 نیز در حال اجرا می باشد.
شما در این عکس به خوبی می توانید انواع جهت و چگونگی حرکات سر را این محصول شناسایی می کند را ببینید.

trackir.jpg

قیمت این محصول $179 دلار آمریکا است و شما می توانید این محصول از سرتاسر دنیا به آسانی خریداری کنید.(البته به جز ایران:( ) برای مشاهده چگونگی کار این دستگاه من دو تا لینک فیلم از سایت خود این محصول برای شما قرار می دهم.

GT Legends - Demo using TrackIR 4
http://media.naturalpoint.com/video/gamedemo/GTLegends-GameDemo-400x300.wmv
این فایل 9.9 مگابایت می باشد و تمام ویژگی های TrackIR 4 Pro را به خوبی نشان می دهد. توجه کنید که در این فیلم به خوبی مشخص است اگر شما سر خود را نیز به جلو حرکت دهید دوربین به سمت شیشه ماشین نزدیکتر می شود.

TV Advertisment for Flight Channel!
http://media.naturalpoint.com/video/trackIR_ad_small.wmv
حجم فایل 1.9 مگابایت است و این فایل مدل قدیمی تر این محصول را نشان می دهد اما به دلیل داشتن حجم کم (برای کسانی که dial-up دارند) و اینکه خود محصول را از بیرون نشان می دهد گفتم بهتر است این را هم ببینید.

لااقل یکی از اینها رو ببینید از دستتون میره ها...;)
و در آخر هم بهتر است به لیست تمام بازی هایی که این محصول را ساپرت می کنند نگاهی بیاندازید:
(http://www.naturalpoint.com/trackir/03-enhanced-games/enhanced-games-all.html)

بعد از این همه حرف زدن حالا با خودتون فکر کنید اگر می خواهید ماشین بازی کنید و همه این لوازم برای شما مهیا باشد چه کیفی داره... . زیاد نگران نباشید چون یک شرکت کانادایی این مشکل را برای شما حل کرده است. این شرکت توانسته یک کابین مجازی خودرو که اختصارا VRX نامیده می شود را طراحی نماید. به نظر من یکی از مهمترین اجزای این مجموعه صندلی آن است که مستقیما توسط شرکت SPARCO ساخته شده است. این صندلی بر روی میله های محکم قرار گرفته و شما می توانید آن را به دلخواه تنظیم نمایید. علاوه بر این ها یک سیستم صوتی 5 Channel به همراه یک آمپلیفایر 1000 واتی نیز برای این سیستم در نظر گرفته شده است. در این سیستم حتی مکان نسب تلویزیون هم در نظر گرفته شده و این مکان قابل تنظیم نیز می باشد. البته این سیستم تنها چیزی را که نیاز دارد یک تلویزیون مناسب است که شما می توانید به دلخواه یکی را تهیه نمایید. قیمت این مجموعه $3495 اعلام شده است.

vrxpro1.jpg

این هم یک سیستم کامل که فرمان اون هم MOMO Racing است
aboutvrx_01.jpg

righttable.jpg

توجه کنید که برای راحتی کیبورد و موس کنار رفته است​

البته شما زیاد نگران قیمت زیاد آن نباشید زیرا که این قیمت مربوط به Package کامل آن است یعنی شما می توانید فقط شاسی + صندلی ارزان تری را برای خود سفارش دهید و فرمان و یا هر وسیله دیگری را با آن استفاده کنید.

base.jpg

این یک نمونه ارزان است.​

از این گونه کابین ها بسیار وجود دارد ولی من خواستم یکی از آنها که به نظر من از همه کامل تر بود را به شما معرفی کنم.

این هم یک video برای علاقه مندان به این مجموعه. تو این فیلم هر سه تا محصول یعنی G25 و TrackIR و کابین به خوبی نمایش داده می شه:
http://www.azfamily.com/sharedcontent/VideoPlayer/showVideo.php?vidId=51204&catId=281
all_018a_020.jpg

عده ای از خبرنگاران در حال تست بازی GTR2 و مجموع کابین VRX​
این هم سایتش : http://www.virtualracerx.com
تا حالا که همش در مورد لوازم بود پس خود بازی ها چی می شه!؟ طبق بررسی هایی که من این چند وقت بعد از Release شدن GTR2 انجام دادم به اطلاعات جالبی دست پیدا کردم و توانستم با Simulator های متعددی آشنا بشم. rFactor یکی از معروفترین این Simulator های ریسینگ است و به طور گسترده ای در بین علاقه مندان به Race استفاده می شود. من خودم تا به حال اسم این بازی نشنیده بودم اما فهمیدم که این بازی جز بهترین هاست. دیگر اگر بخواهم برای شما از Simulator های پر طرفدار دنیای PC نام ببرم، Live For Speed که یک بازی Online است و بعد از آن از سری بازی های GTR هستند. بازی اول یعنی rFactor ماشین های F1 هم دارد که این خود نکته بسیار جالبی است.

rfactor_3.jpg

rfactor-bmw.jpg

این 2 تا هم عکس از بازی rFactor چون ماشین های F1 اون قشنگ بودن حیفم اومد براتون نزارم​

ماشین های دیگر یعنی به غیر از Open-Wheel ها (این اصطلاح شامل تمام خودروهایی می شود که لاستیک های آن ها سر باز بوده و داخل بدنه خودرو نیستند مانند Formula1) در این بازی بسیار زشت طراحی شده اند;) .
و حال سوال مهمی که در این جا مطرح می شود این است که پس بازیهای Simulator دیگری مثل Gran Turismo و یا Forza که هر دو را می توان غول های بازی های کنسول نام برد کجا هستند!؟
البته هیچگاه این موضوع اشتباه گرفته نشود که همواره وقتی میگیم Simulator یعنی دیگه بهترینه و رو دست نداره نه، هیچ وقت این امر درست نبوده و نیست. این فقط وفقط به این معناست که فرد استفاده کننده را بهتر و بیشتر به واقعیت آن مسئله شبیه سازی شده نزدیک می کند. برای مثال به سخت بودن و گنگ بودن بازی Flight Simulator اگر آن را دیده باشید حتما پی برده اید، اما این بازی به قدری به واقعیت نزدیک است که حتی خلبانها در منزل با آن تمرین می کنند.

خوب امیدوارم این دفعه نیز استفاده برده باشین:love:
دوستار همه شما ماشینی ها
NIK(امیر)
:bye:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر