در کنفرانس مایکروسافت چه خواهیم دید؟

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,511
نام
محمد
Xbox One چند روز پیش در همایشی در ردموند واشنگتن معرفی شد تا مایکروسافت نیز رسما پا در میدان مبارزه نسل بعد بگذارد. بدون شک چیزی که برای هر بازیکنی مهم است، وجود عناوین انحصاری با کیفیت بر روی کنسول‌های نسل بعد است و این عناوین تاثیر زیادی در خرید یک کنسول توسط مشتری خواهند داشت. مایکروسافت اعلام کرده که در سال اول عرضه Xbox One تعداد 15 بازی انحصاری عرضه خواهد کرد که از این تعداد 8 عنوان جدید می‌باشند و به نظر می‌آید حداقل نیمی از آن‌ها عناوین کینکت و بازی‌های آرکید باشند. این عناوین همگی در E3 معرفی خواهند شد و در این مقاله سعی می‌شود بر اساس اطلاعات و شایعات موجود به بررسی این عناوین و استودیوهای سازنده آن اشاره شود. شایان ذکر است مایکروسافت 21 استودیو First Party داشته که از این تعداد نیمی از آن‌ها تاکنون عنوانی عرضه نکرده‌اند و حداقل 5 استودیو بیشتر از یک تیم و بازی در حال توسعه دارند. علاوه بر این مایکروسافت همانند نسل قبل به همکاری خود با استودیوهای Third Party ادامه خواهد داد.


استودیوهایی با شانس حضور بالا


23604136814677088238.jpg


Turn 10
احتمال حضور: 100 درصد



کمتر بازیکنی است که نام استودیو Turn 10 را نشنیده باشد، خالق سری Forza Motorsport و یکی از برترین سازندگان ریسینگ. این استودیو با بهره‌گیری از موتور گرافیکی انحصاری خود و در کنار آن طراحی یک موتور فیزیک بی‌نظیر دست به خلق یکی از بهترین ریسینگ‌های چند سال اخیر زده و جز برترین استودیوهای مایکروسافت به شمار می‌آید. در طول همایش معرفی Xbox One این استودیو آخرین ساخته خود را رونمایی کرد، Forza Motorsport 5 که برای لانچ کنسول Xbox One در نظر گرفته شده است. مسلما هر دوستدار ریسینگی که بخواهد کنسول جدید مایکروسافت را در هنگام عرضه بخرد از دیدن FM5 هیجان‌زده خواهد شد و سیاست لانچ کردن این بازی ممکن است به فروش بیشتر کنسول جدید مایکروسافت کمک کند. اطلاعات چندانی از بازی منتشر نشده و باید منتظر نمایش کامل آن در E3 بمانیم.

30621924252109009398.jpg



Remedy Entertainment
احتمال حضور: 100 درصد



احتمالا شما نیز از آن دسته بازیکن‌هایی هستید که با Max Payne خاطرات زیادی دارید، عنوانی که یکی از پیشگامان سبک TPS به شمار می‌آید و قلم هنرمند Sam Lake داستان زیبای آن را جاودانه کرد. این استودیو در نسل فعلی فراز و نشیب زیادی داشت، Alan Wake نتوانست انتظارات مایکروسافت را به صورت کامل برآورده کند و به نظر می‌آمد دیگر شاهد همکاری رمدی و مایکروسافت نیستیم. بعد از سکوتی طولانی، در همایش معرفی Xbox One اعلام شد که رمدی بار دیگر برای Xbox بازی خواهد ساخت و باز هم این بازی انحصاری خواهد بود. در حالی‌که همه منتظر نمایش Alan Wake 2 بودند، ناگهان متوجه شدند که Quantum Break در جلوی چشمان آن‌هاست! از داستان و جزییات بازی در حال حاضر خبری نیست ولی مشخص است که دوباره دستان سم لیک، داستان بازی را روایت خواهند کرد و باید منتظر یک داستان عالی و فضاپردازی خاص رمدی باشیم. به نظر می‌آید بازی به سمت عناوین شوتر رفته و باید انتظار یک بازی با مبارزات شلوغ را داشته باشیم، هر چند تجربه ثابت کرده رمدی هر که را ناامید کند، طرفداران خود را ناامید نخواهد کرد!

64944966001690448926.jpg



Crytek
احتمال حضور: 100 درصد



خالق Far Cry و Crysis نامی آشنا در صنعت گیم به حساب می‌آید خصوصا در زمینه خلق گرافیک‌های فک‌برانداز! چند سال پیش این استودیو خبر از ساخت یک بازی انحصاری برای مایکروسافت داد و بازی با اسم رمز Kingdoms در کنفرانس نمایش داده شد. پس از یک سال بی خبری مشخص شد بازی برای کینکت در حال ساخت است و نام Ryse برای آن برگزیده شده. ولی پس از آن بازی در سکوتی محض فرو رفت تا جایی که بارها خبر کنسل شدن آن به گوش رسید، البته شایعاتی نیز در این میان مطرح بود این‌که بازی دیگر برای کینکت نیست و ممکن است برای X360 عرضه نشود. این سکوت خبری با اعلام رسمی Crytek به پایان رسید، بازی عنوانی مبتنی برکنترلر بوده که برای کینکت نیز بهینه شده و مهم‌تر از آن بازی برای Xbox One در نظر گرفته شده است، و البته از آن مهم‌تر در E3 نیز نمایش داده خواهد شد! بهتر است تا E3 صبر کنیم تا ببینیم Crytek چه چیزی برای ما مهیا کرده است.

71054686632482896916.jpg



Rare
احتمال حضور: 100 درصد



بسیاری از بازیکن‌ها خاطرات زیادی با شاهکارهای Rare دارند یا حداقل آشنایی اندکی با این بازی‌ها دارند، عناوینی که هر یک در سبک خود از جمله برترین‌ها به حساب می‌آیند، Perfect Dark، Golden Eye، Banjo Kazooie و بسیاری عناوین بزرگ دیگر این استودیو را برای همیشه جاودانه کرد. ولی سال‌هاست که Rare مرده و پس از تولد Kinect دیگر خبری از عناوین شاهکار Rare نبوده و این استودیو تمرکز خود را بر روی بازی‌های Kinect گذاشته و از رسالت اصلی خود دور شده است. پس از مدت طولانی بی‌خبری دوباره Rare بازگشته ولی تجربه ثابت کرده دیگر نباید چندان به Rare امیدوار بود. نمایش یک IP قدیمی این استودیو در E3 حتمی است ولی آیا این IP برای کینکت ساخته خواهد شد؟ البته شایعه شده که Rare بر روی 2 بازی کار می‌کند که یکی از آن‌ها به صورت قطعی مربوط به کینکت نیست. Killer Instinct سهم بیشتری در شایعات دارند و پس از آن ساخت شماره دیگری از Perfect Dark و نیز طبق آگهی‌های استخدام ساخت یک بازی ریسینگ دور از ذهن نیست. اگر به لیست بازی‌های ساخته شده توسط این استودیو نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید Rare هر چه بسازد می‌تواند به یک عنوان عالی تبدیل شود، پس بهتر است منتظر E3 بمانیم تا متوجه شویم که آیا باید Rare را برای همیشه فراموش کنیم یا Return of the King!

40369295777990349168.jpg



Black Tusk Studio
احتمال حضور: 100 درصد



مایکروسافت چند سال پیش اقدام به تاسیس چند استودیو جدید کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شعبه‌ای واقع در ونکور کانادا بود که با نام Microsoft Vancouver شناخته می‌شد. چندی قبل این استودیو رسما رونمایی شد و اعلام کرد بازی بزرگی در دست ساخت دارد که می‌تواند به بزرگی Halo یا Gears of War باشد، نام استودیو نیز به Black Tusk Studio تغییر یافت. این استودیو بر طبق گفته‌ها یکی از بزرگترین استودیوهای مایکروسافت بوده و بالغ بر 200 کارمند دارد. بنابر آگهی‌های استخدام این استودیو می‌توان این گونه برآورد کرد که بازی آن‌ها یک شوتر با دنیایی وسیع و بخش تک‌نفره عظیم است. با وجود اینکه این استودیو تاکنون هیچ عنوانی نساخته ولی انتظارها از آن بالاست و باید دید آیا می‌تواند بر طبق گفته‌های خود عنوانی در خور تحویل بازیکن‌‌ها دهد یا خیر.

16874741485111632185.jpg



Lionhead Studios
احتمال حضور: 90 درصد



استودیوی مورد علاقه نگارنده مطلب! Lionhead پس از جدا شدن مولینیو وظیفه سنگینی بر عهده دارد، این استودیو بالغ بر 200 کارمند داشته و گفته می‌شود بر روی دو پروژه همزمان کار می‌کند. احتمالا یکی از این پروژه‌ها یک بازی MMO است که به نظر می‌آید در دنیای Fable جریان دارد. دیگر پروژه می‌تواند Black & White 3 باشد، البته استودیو تاکید کرده که یک IP جدید در دست ساخت دارد و نمی‌توان به طور قطعی گفت بازی‌های در حال ساخت این استودیو کدام عناوین هستند. شاید جدا شدن مولینیو در نگاه اول برای استودیو مشکل ساز شود، ولی ممکن است ظهور ایده‌های جدید دوباره Lionhead را به عنوان یک استودیو مطرح بر سر زبان‌ها بیندازد.

40351262051230971411.jpg



343 Industries
احتمال حضور: 80 درصد



343 یکی از بزرگترین استودیوهای مایکروسافت به شمار می‌آید و تیمی بالغ بر 300 کارمند دارد که گفته می‌شود بر روی 2 پروژه همزمان کار می‌کنند. یکی از این پروژه‌ها بدون شک Halo 5 است ولی بعید به نظر می‌رسد نمایشی در E3 امسال داشته باشد. تیم دوم نیز به احتمال فراوان بر روی عنوانی در دنیای Halo کار می‌کند و این عنوان می‌تواند Halo 2 Anniversary باشد که بر روی هر دو کنسول X360 و Xbox One عرضه می‌شود، البته احتمال دارد این بازی توسط Certain Affinity ساخته شود و 343 صرفا نقش نظارتی بر پروژه داشته باشد. حضور 343 در کنفرانس قطعی نیست ولی بعید به نظر می‌رسد مایکروسافت در نسلی که رقبا شمشیر را از رو بسته‌اند از پتانسیل بالقوه Halo چشم‌پوشی کند.

34906275221989075238.jpg


Harmonix
احتمال حضور: 80 درصد


رابطه بسیار نزدیک Harmonix و مایکروسافت در نسل قبل بر همگان آشکار بود. در نسل جاری نیز به نظر می‌آید این همکاری ادامه دارد خصوصا اینکه Harmonix اعلام کرده بر روی نسل جدید بازی‌های حرکتی در حال فعالیت است. نمایش Dance Central 4 یا یک عنوان جدید از سوی Harmonix در کنفرانس مایکروسافت بسیار محتمل است.

استودیوهایی با شانس حضور متوسط


26725790215833218363.jpg


BigPark
احتمال حضور: 60 درصد


این استودیو تاکنون دو بازی برای کینکت ساخته است، JoyRide و Kinect Sports 2 که با همکاری Rare ساخته شد. عرضه یک عنوان در هنگام لانچ Xbox One توسط این استودیو تقریبا محتمل است و این عنوان می‌تواند Kinect Sports 3 باشد چرا که فروش بالای دو شماره قبلی و محبوبیت آن، شانس ساخته شدنش را افزایش می‌دهد. باید صبر کرد و دید نسل بعد بازی‌های کینکت می‌تواند بهتر از این نسل ظاهر شود یا خیر.

39289172703307566722.jpg


Epic Games
احتمال حضور: 60 درصد


یکی از شرکای تجاری بزرگ مایکروسافت که در نسل قبل با سری Gear of War کمک بزرگی در راه محبوبیت X360 انجام داد. آینده این سری به صورت کامل مشخص نیست ولی بسیار بعید است که مایکروسافت حاضر شود یکی از بهترین عناوین خود را به این راحتی از دست دهد. همکاری مجدد مایکروسافت با سازنده‌های Third Party این امیدواری را بوجود می‌آورد که این سری دوباره در انحصار مایکروسافت باشد و احتمال نمایش Gears of War 4 و عرضه آن در سال 2014 چندان دور از ذهن نیست. حال اگر Geow رو نادیده بگیریم، می‌توان این احتمال را داد که Epic عنوان انحصاری دیگری برای Xbox One در دست ساخت دارد و Tech Demo ـی که تحت نام Inflitrator پخش شده ممکن است همان بازی باشد. به هر حال شانس نسبتا بالایی بر روی حضور Epic Games در کنفرانس متصور هستیم، مگر اینکه مایکروسافت بخواهد یکی از بهترین دوستانش را از دست بدهد!

07167793175773351284.jpg


Lucid Games
احتمال حضور: 40 درصد


مدت‌هاست که شایعات زیادی پیرامون Project Gotham Racing 5 به گوش می‌رسد. با توجه به آگهی‌های استخدام و تصویری که در سایت Lucid Games قرار گرفته، بسیاری بر این اعتقادند که PGR5 توسط این استودیو در حال ساخت است. ولی نمایش Forza 5 و عرضه آن در هنگام لانچ Xbox One تمام معادلات را به هم ریخت. احتمال اینکه مایکروسافت 2 بازی ریسینگ در یک کنفرانس نشان دهد چندان محتمل نیست ولی احتمال اینکه PGR5 در حال ساخت باشد کماکان بالاست حتی اگر در E3 شاهد حضور آن نباشیم.

97431801140049009438.jpg


Twisted Pixel
احتمال حضور: 40 درصد


این استودیو آمریکایی که متخصص ساخت بازی‌های آرکید است چندی پیش تحت پوشش مایکروسافت درآمد و گفته می‌شود تعداد کارمندان آن از 15 نفر به نزدیک 100 نفر افزایش یافته است. آن‌ها در حال حاضر بازی LocoCycle را برای X360 در دست ساخت دارند و به احتمال فراوان در حال ساخت یک بازی آرکید برای Xbox One نیز هستند.

72620326381378455222.jpg


Good Science Studio
احتمال حضور: 40 درصد


سازنده Kinect Adventures ممکن است باز هم بر روی یک عنوان لانچ برای کینکت کار کند. این استودیوی آمریکایی بر روی Kinect Fun Lab نیز کار کرده و به خوبی با قابلیت‌های کینکت آشنا است. ساخت Kinect Adventures 2 و معرفی آن در E3 امسال آن‌چنان دور از تصور نیست.

25275594916726031217.jpg


Kids and Lifestyle Entertainment
احتمال حضور: 40 درصد


همان گونه که از نام استودیو برمی‌آید آن‌ها مسئول ساخت بازی برای گروه‌های سنی پایین و نیز بازی‌های تناسب اندام هستند. اولین پروژه این استودیو یک بازی Fitness برای کینکت است و احتمالا در طول کنفرانس باید شاهد حضور چند خانم که از اضافه وزن رنج می‌برند باشیم!

استودیوهایی با شانس حضور پایین

Playful Learning
احتمال حضور: 20 درصد


استودیویی واقع در ایالات متحده که زمینه کاری آن بازی‌های خانوادگی بر مبنای استفاده از کینکت است. این استودیو تاکنون عنوانی عرضه نکرده ولی مشخص است که بر روی یک عنوان نسل بعد در حال کار بوده و احتمال اندکی وجود دارد این عنوان را در E3 رونمایی کند.

Skybox Sports
احتمال حضور: 20 درصد


این استودیوی آمریکایی جهت ساخت و توسعه عناوین و نیز مضمون‌های ورزشی تاسیس شده و چندی پیش نام آن به Skybox Sports تغییر یافت. با توجه به علاقه وافر مایکروسافت به امور ورزشی ساخت یک بازی در مورد یکی از ورزش‌های محبوب در آمریکا چندان دور از ذهن نخواهد بود ولی با توجه به تازه تاسیس بودن آن بعید است عنوان این استودیو برای E3 امسال آماده شود.

Connected Experiences
احتمال حضور: 20 درصد


استودیویی آمریکایی که در ابتدا وظیفه‌اش کمک به سایر استودیوهای First Party در ساخت بخش‌های آنلاین بوده ولی اخیر شایعه شده که خود نیز در حال ساخت بازی است. با توجه به زمینه کاری این استودیو می‌‌توان حدس زد که بازی احتمالی آن‌ها یک بازی تماما آنلاین و یا یک بازی MMO خواهد بود.

سایر استودیوهایی که از E3 جا خواهند ماند

Microsoft Studios – Osaka

جدیدترین استودیو مایکروسافت واقع در اوزاکا ژاپن. گویا مایکروسافت هنوز هم به موفقیت در بازار ژاپن امید دارد و می‌خواهد شانس خود را در این نسل نیز امتحان کند. با توجه به تازه تاسیس بودن این استودیو احتمال نمایش بازی آن‌ها در E3 ناچیز بوده و به نظر می‌آید TGS مکان بهتری برای نمایش عنوان آن‌ها باشد. مایکروسافت دو عنوان JRPG قابل ادامه را در اختیار خود دارد، Lost Odyssey و Blue Dragon. شاید استودیو Osaka در حال ساخت ادامه‌ای بر این عناوین باشد. البته ممکن است این استودیو تمرکزی بر روی عناوین Xbox One نداشته باشد و بر روی بازی‌های موبایل یا دیگر بخش‌ها کار کند. به هر حال برای دیدن نتیجه کار این استودیو باید مدت بیشتری منتظر ماند.

Platform Next Studios
تنها چیزی که در مورد این استودیو می‌دانیم این است که بر روی یک عنوان هاردکور نسل بعد در حال کار است.

Microsoft Studio – Victoria
یکی دیگر از استودیوهای تازه تاسیس واقع در کانادا که گفته می‌شود در حال ساخت یک بازی بزرگ برای نسل بعد است.

Microsoft Studios – Los Angeles
این استودیو بر طبق آگهی‌های استخدام در حال ساخت یک بازی هاردکور سینمایی است و اطلاعات دیگری از آن در دسترس نیست.

Xbox Live Productions
استودیویی با تمرکز بر روی عناوین آرکید. با توجه به کیفیت نه چندان جالب عناوین قبلی آن‌ها شانسی برای حضور در E3 نخواهند داشت.

Lift London
مایکروسافت طرح‌های زیادی برای سیستم‌ ابری (Cloud System) داشته و به نظر می‌آید در این نسل تمرکز خاصی بر روی این سیستم داشته باشد. Lift London نیز به همین منظور تاسیس شده تا بازی‌هایی مبتنی بر این سیستم بسازد. با توجه به تازه کار بودن این استودیو نمی‌توان بر روی حضور آن‌ها در E3 امسال حساب باز کرد.

Soho Productions
یکی دیگر از استودیوهای بریتانیایی مایکروسافت که پیش از این عنوان Kinect Sesame Street TV را روانه بازار کرده است. با توجه به سایر استودیوهای سازنده عناوین کینکت بعید است نوبت نمایش به این استودیو برسد!


*با تشکر از SiLeNt DeλtH بابت تهیه تصاویر.
 
آخرین ویرایش:

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
Microsoft Studio – Victoria

این استدیو در حال ساخت سفینه ای برای مایکروسافت می باشد تا بتواند در رقابت با NASA سربلند بشود.
(این کار به منزله رقابت با Google و Apple می باشد و مایکروسافت به کلی سونی را فراموش کرده است.)

پ.ن:جدا از شوخی...واقعا لیست نیازمندی هاشون بشدت جای تامل داره...یعنی کلا بازیشون باید به عظیم بگه زکی.
-------------------------
آقا محمد خسته نباشی...حالا که میبینم,واقعا حق داشتن تو 21 می هیچ بازی رو نمایش ندن چون واقعا کنفرانس E3 بی هیجان میشه.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
این استدیو در حال ساخت سفینه ای برای مایکروسافت می باشد تا بتواند در رقابت با NASA سربلند بشود.
(این کار به منزله رقابت با Google و Apple می باشد و مایکروسافت به کلی سونی را فراموش کرده است.)

پ.ن:جدا از شوخی...واقعا لیست نیازمندی هاشون بشدت جای تامل داره...یعنی کلا بازیشون باید به عظیم بگه زکی.
-------------------------
آقا محمد خسته نباشی...حالا که میبینم,واقعا حق داشتن تو 21 می هیچ بازی رو نمایش ندن چون واقعا کنفرانس E3 بی هیجان میشه.
از نظر نیروی انسانی این بهترین و باکیفیت ترین استودیو ماکروسافت هست.
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
هارمونیکس و نمایش دنس سنترال نسل بعد = 100% ـه!:D
 

Irisviel Ackerman

کاربر سایت
Aug 26, 2011
3,338
نام
امیر
بدجور منتظم ببینم بازی این استدیو Black Tusk چیه! لامصب لوگوی استدیوش هم کمی تم خوفناک داره.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,020
نام
محمد امین
چه خبره بابا..! فکر نکنم 1/3 این ها هم تو E3 حضور داشته باشن.. اصلا وقت نمیشه..!
 

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
چه خبره بابا..! فکر نکنم 1/3 این ها هم تو E3 حضور داشته باشن.. اصلا وقت نمیشه..!

گیم و گیم و گیم...E3 برای فیل اسپنسر و MS Studios هست...اینو تو توئیت.ر شخصیش گفته بود که ما 21 می بازی نداریم ولی در آخرین لحظه نمیدونم چی شد که QB و FMS 5 معرفی شدند.
در کل اگه واقعا به این قولش عمل کنه...به همه بازیها وقت میرسه!

هارمونیکس و نمایش دنس سنترال نسل بعد = 100% ـه!
biggrin1.gif

حرفت متین...ولی شایعه شده که یک شوتر اول شخص برای کینکت 2 دارن میسازن...اگه میخوان 8 تا IP جدید معرفی کنند,باید 100% رو IP هارمونیکس حساب کنن.
 

amingp

کاربر سایت
Feb 27, 2010
138
Craig Davidson گفته:
Code:
“[I]Xbox One will surprise the world during E3[/I],” he said, and added, “Let's kill Sony at E3″

پس به قصد کشت می خوان بیان!
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر