حتی کوجیما هم نمی‌داند ژانر بازی Death Stranding چیست

فرداد معبودی

کاربر سایت
Nov 17, 2014
449
نام
فرداد معبودی
Death-Stranding.jpg

بازاریابی و نحوه نمایش‌های بازی Death Stranding به گونه‌ای بوده که علیرغم دو ماهی که تا عرضه بازی باقی مانده هم‌چنان کسی نمی‌‌داند این اثر چه چیزی است. با وجود نمایش‌های زیادی که داشته اما هم‌چنان علامت سوال اصلی درباره توصیف آن در ذهن مخاطبین و گیمرها باقی مانده است. حال آن که به نظر می‌رسد خالق بازی هم دیگر متوجه نمی‌شود محصولش در چه ژانری طبقه‌بندی می‌شود.
در گفتگو با Financial Times، هیدئو کوجیما خالق و کارگردان عنوان مورد بحث از استودیو Kojima Productions اعتراف کرد که کاملا مطمئن نیست ژانر بازی Death Stranding را چگونه توصیف و دسته‌بندی کند. موضوعی که بسیاری را نیز از زمان معرفی بازی درگیر خود کرده است. ایشان قصد داشت که اثری در یک ژانر جدید خلق کند و از همین رو اکنون نمی‌داند بازی دقیقا چیست. با این حال شخصا می‌داند که ریسک بزرگی در این محصول بوده مخصوصا اگر مخاطبین هدف...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
این بازیِ کوجیما از کارهای قبلیش عجیب تره! اصلا من تعجب میکنم چطور قراره ظرف حدودا 4 سال عرضه بشه. 4 سالی که تاسیس استودیو جدید، جذب نیرو، پیدا کردن ناشر و ... رو شامل میشه. اونم با یه موتور جدید، قبلا اگه میگفتن کوجیما قراره همچین بازی ای بسازه باور نمی کردم که کمتر از 6، 7 سال ساختش زمان ببره!

نمی دونم اعضای Kojima Productions چند نفر هستن اما به هر حال، این احتمال رو میدم که بازی از نظر وسعت و جزئیات از بازی های قبلی کوجیما (تو دوران خودشون) کوچیک تر باشه. منظورم از نظر هزینه ساخت نیست چون به نظرم میاد بازی AAA هست.

این بازی کوجیما در کل از پروژه های قبلیش از هر نظر گنگ تره.
 
  • Like
Reactions: Scαrface

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
یه حسی بهم میگه از اکشن زیاد خبری نیست
اینو ببینید
2019-08-30_115054.jpg
کاری به عنوان مولتی پلتفرم ندارم ،فقط به ذکر این نکته بسنده میکنم که we happy few تو استرالییا +18 گرفته و این یه درجه پایینتر گرفته
و میزان خشونت we happyfew
2019-09-07_23-32-33.jpg
این بازی خشونتش و تمش با fable anniversary برابری میکنه
2019-09-07_23-37-07.jpg
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
نه مرسی. این نظریات گوهر بارتون رو برای خودت نگه دار. از حوصله من خارجه بشینیم سر بدیهیات 5 صفحه با شما بحث کنم.
بدیهیات؟ گرفتی مارو؟ کدوم بدیهیات؟
دست پیش میگیری پس نیوفتی؟ دیگه اینجور حرف زدن ها* عادت شده تو این مملکت. کنتور هم نداره که به صورت رایگان میتونی بگی.
دوست گرامی اینکه این آقا خودش نمیدونه بازیشو تو چه ژانری ساخته. با نمیدونه چی ساخته. چقدر اختلاف داره؟ والا تو مهد کودک هم اینطوری بحث نمیکنن.
===
نمونش رو میبینید دیگه تو همین تاپیک دوستانتون از هر فرصتی برای نفرت پراکنی استفاده میکنن.
شما هم مثل همونا. ایرادی هم نداره. نه من ناراحت میشم نه باهاش مشکل دارم. ولی توروخدا دیگه عدای ادمای منطقی رو در نیارید. این قسمتش خیلی آزار دهنده میشه.
 

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
اين ادعا شبيه حرف و ادعا clifi B سال 2006 هست كه ميگفت مابين اول شخص و سوم شخص ساخته بازي رو و باعث شده دوم شخص بوجود بياد :D
در كل اين رفتارا بيشتر جنبه لاف زدن و ابوداني بازي داره حالا بازي بياد ميشه اكشن ادونچر با چاشني و الماناي جديد:D
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
تو مستند ریزینگ کریتوس بارلوگ میگه... با اینکه یک تصویر کلی از بازی داشتیم...
اما برنامه رو جوری ریخته بودیم که خودمون هم نمیدونستیم دقیقا قراره چی بسازیم

در روند ساخت ، هی ایده های جدید به ذهنشون میومده...

بنظرم در این شرایط ذهن آدم خلاق تره... چون حدو مرز و ساختار دقیقی مشخص نشده... و بعنوان مثال وقتی ی عنصر رو ایجاد میکنی... همون عنصر میتونه شروع عناصر دیگه ای باشه

این حرف کوجیما هم از همین داستان میاد.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: SepehrR and z2s sas

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
دوست گرامی اینکه این آقا خودش نمیدونه بازیشو تو چه ژانری ساخته. با نمیدونه چی ساخته. چقدر اختلاف داره؟

وقتی بدون اینکه خبر رو بخونی نارنجک به خودت میبندی میشه همین. کوجیما میگه چون بازی نوآورانه ای ساختم و یه کار جدید کردم نمیدونم تو چه ژانری قرار میگیره و باید طبقه بندی بشه. یعنی مثل بازی های دیگه اکشن ادونچر یا سبک های روتین دیگه نیست. یه چیز تلفیقی و خاص خودمه. این میشه چیزی که کوجیما میگه.

چیزی که تو سعی داری اینجا به خودت بقبولونی، یعنی اینکه نمیدونه چی ساخته، یعنی وقتی صبح میره استدیو از خودش میپرسه این اصلا چه بازی هست، توش باید چیکار کنیم، اصلا چیه؟ من کیم؟ lol

ببین خیلی واضحه و به جای اینکه الکی بیای بحث کنی یه کلمه بیا بگو اشتباه برداشت کردم. تیتر رو اشتباه ترجمه کردن و منم بر مبنی همون کامنت دادم. هرچی بیشتر بحث کنی بیشتر داری همش میزنی.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
خیلی هم خوب میدونه چی ساخته ولی دوست داره بازیش رو متفاوت جلوه بده و دوباره بره سر خط خبرا! :D
تا الان هیچ نشانه‌ای از اینکه ژانر جدیدی خلق شده ندیدیم...فقط حرفای کوجیماست. با توجه به چیزایی که دیدیم خیلی راحت میشه بازیو توی دسته‌ی اکشن ادونچر قرار داد ولی معلومه کوجیما دوست نداره این کار رو بکنه. خودشم توییت کرده بود که کلا دوست داره واسه بازیایی که میسازه ژانر و اسم جدیدی در نظر بگیره...واسه همین برای متال گیر سالید هم از tactical espionage action استفاده کرده بود ولی آخرشم رفت زیر مجموعه Stealth قرار گرفت و در واقع از ژانر جدیدی خبری نبود...واسه Death Stranding هم social strand system رو در نظر گرفته که بیشتر مثل یه لقب یا اسم جدید برای بازیه تا یه ژانر.
کلا معلومه بنده خدا خیلی دوست داره خلق یه ژانر رو به اسمش بزنن و مثلا بهش بگن پدر فلان سبک :D ولی تا الان همچین اتفاقی نیفتاده و به نظر می‌رسه با DS هم نمیوفته.

تو مستند ریزینگ کریتوس بارلوگ میگه... با اینکه یک تصویر کلی از بازی داشتیم...
اما برنامه رو جوری ریخته بودیم که خودمون هم نمیدونستیم دقیقا قراره چی بسازیم
درسته ولی نه وقتی دو ماه مونده به عرضه! :D
البته بازم میگم که کوجیما خیلی هم خوب میدونه چی ساخته ولی از هر فرصتی استفاده میکنه بازیشو متفاوت و ساختارشکن جلوه بده.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
وقتی بدون اینکه خبر رو بخونی نارنجک به خودت میبندی میشه همین. کوجیما میگه چون بازی نوآورانه ای ساختم و یه کار جدید کردم نمیدونم تو چه ژانری قرار میگیره و باید طبقه بندی بشه. یعنی مثل بازی های دیگه اکشن ادونچر یا سبک های روتین دیگه نیست. یه چیز تلفیقی و خاص خودمه. این میشه چیزی که کوجیما میگه.

چیزی که تو سعی داری اینجا به خودت بقبولونی، یعنی اینکه نمیدونه چی ساخته، یعنی وقتی صبح میره استدیو از خودش میپرسه این اصلا چه بازی هست، توش باید چیکار کنیم، اصلا چیه؟ من کیم؟ lol

ببین خیلی واضحه و به جای اینکه الکی بیای بحث کنی یه کلمه بیا بگو اشتباه برداشت کردم. تیتر رو اشتباه ترجمه کردن و منم بر مبنی همون کامنت دادم. هرچی بیشتر بحث کنی بیشتر داری همش میزنی.
:))
عجب!
من که نظرمو گفتم و هیچگونه زاویه ای با متن خبر نداشت. نارنجک بستن که تخصص شماست و در آخر هم همیشه فقط خودتون آسیب می بینید.
چیزی که تو سعی داری به عنوان حرف من به خودت بقبولونی که باهاش تکفیرتو توجیه کنی رو به من نچسبون دوست عزیز.
کارگردان نمی دونه این چیزی که ساخته تو چه ژانریه با این که نمیدونه چی ساخته هیچ اختلافی نداره.
مثبتش میشه اثر ساخته شده انقدر خاص و نوآورانس که خودشم نمیدونه چیه.
منفیش میشه انقدر در طول پروژه ایده های مختلفی رو در بازی پیاده کرده که در آخر باعث از هم گسیختگی شده که خودش هم نمیدونه چی ساخته.
منفی یا مثبت روهم قطعا بعد از عرضه میشه متوجه شد.
ببین تا 5 صفحه ای که قولشو بهت دادم و تا جایی که بخای چرندیاتت رو به عنوان حرفی که من زدم به خودم القا کنی منم تا 5 صفحه و تا جایی که بتونم، الکی یا راستکی باهات بحث میکنم.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,773
تیتر خبر رو هم ویرایش کردن که به مزاق دوستان خوش بیاد. عجب حکایتی :))
هیچ ساتی از این تیتر (تحریف شده) استفاده نکرده و متن خبرها هم به روشنی نشون میده که برداشت خبرنگارها از صحبت های کوجیما چیست:
Hideo Kojima Says He Doesn't Understand Death Stranding
Hideo Kojima has a knack for creating game narratives that often don't entirely make sense but that build fascinating and intriguing worlds for players to inhabit. For his new game, Death Stranding, he has created something so unique that even he admits he doesn't fully understand it.

Kojima Says Even Now He Doesn't Understand Death Stranding; Game Design Is Holistic for Him
Speaking with the Financial Times in a paywalled article, Kojima-san eccentrically stated even he doesn’t quite understand Death Stranding as it’s something that has never been done before, which is, of course, a risk.

Kojima Claims To Not Fully Understand Death Stranding - Rely on Horror
Death Stranding has been an extremely odd entity since it was announced. Even with the game’s release just around the corner, we still don’t have a strong grasp on what the gameplay is truly like… beyond the urinating mini-game, that is. Gameplay aside, you’d be hard-pressed to find stories with ghost breastfeeding and canister babies. While I doubt Kojima is a perplexed as many fans, it seems like he too is somewhat overwhelmed with what the title has become.

مورد زیاده و هر سایتی هم که این خبر رو رفته از همین تیترهای مشابه استفاده کرده. متن خبرها هم که کاملا گویاست. nt x3

تو مستند ریزینگ کریتوس بارلوگ میگه... با اینکه یک تصویر کلی از بازی داشتیم...
اما برنامه رو جوری ریخته بودیم که خودمون هم نمیدونستیم دقیقا قراره چی بسازیم

در روند ساخت ، هی ایده های جدید به ذهنشون میومده...

بنظرم در این شرایط ذهن آدم خلاق تره... چون حدو مرز و ساختار دقیقی مشخص نشده... و بعنوان مثال وقتی ی عنصر رو ایجاد میکنی... همون عنصر میتونه شروع عناصر دیگه ای باشه

این حرف کوجیما هم از همین داستان میاد.
در دنیای سینما هم این اتفاق زیاد افتاده.
Peter Jackson: 'I didn’t know what the hell I was doing' when I made The Hobbit
 
آخرین ویرایش:

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
این بازیِ کوجیما از کارهای قبلیش عجیب تره! اصلا من تعجب میکنم چطور قراره ظرف حدودا 4 سال عرضه بشه. 4 سالی که تاسیس استودیو جدید، جذب نیرو، پیدا کردن ناشر و ... رو شامل میشه. اونم با یه موتور جدید، قبلا اگه میگفتن کوجیما قراره همچین بازی ای بسازه باور نمی کردم که کمتر از 6، 7 سال ساختش زمان ببره!

نمی دونم اعضای Kojima Productions چند نفر هستن اما به هر حال، این احتمال رو میدم که بازی از نظر وسعت و جزئیات از بازی های قبلی کوجیما (تو دوران خودشون) کوچیک تر باشه. منظورم از نظر هزینه ساخت نیست چون به نظرم میاد بازی AAA هست.

این بازی کوجیما در کل از پروژه های قبلیش از هر نظر گنگ تره.
فكر كنم كوجيما پروداكشن و استودیوی Guerrilla Games كه صاحب موتور بازي هم هست با همكاري هم بازي رو ميسازن... چون از طرف گوریلا‌گیمز کارمند فرستاده بودن ژاپن که به تیم کوجیما در ساخت بازی کمک کنه
گوريلا گيمز بيشتر اجرا كنندست تا طراح بازي
:D
بنظرم این کارگردانی و نحوه‌ی روایت داستانه که این بازی رو متفاوت میکنه... البته از کوجیما مطمعنم...
تا الان نمایش‌های بازی برای من که انصافا راضی‌کننده بوده...
تو بازی دث استرندینگ جدا از داستان قوی... رو بخش‌های مختلف بازی مثل گیم‌پلی ، شخصیت‌پردازی،طراحی محیط ، اتفاقات عجیب و نحوه‌ی ارتباطات در بازی... و خیلی مسایل دیگه‌ کار شده... چند ثانیه از گان‌پلی بازی رو نشون دادن بنظر عالی میومد و این چیزیه که تا الان دیدیم... اتفاقات بحث برانگیز مثل نحوه‌ی مردن تو بازی هم که بماند :D

به دوستانی هم که میگن دث استرندینگ کلا بازیه نامعلومیه و احتمال شکستش وجود داره... حالا فعلا چیزی نمیگیم ولی بازی که منتشر شد حرف میزنیم :D:D:Thumbup::D







خیلی هم خوب میدونه چی ساخته ولی دوست داره بازیش رو متفاوت جلوه بده و دوباره بره سر خط خبرا! :D
تا الان هیچ نشانه‌ای از اینکه ژانر جدیدی خلق شده ندیدیم...فقط حرفای کوجیماست. با توجه به چیزایی که دیدیم خیلی راحت میشه بازیو توی دسته‌ی اکشن ادونچر قرار داد ولی معلومه کوجیما دوست نداره این کار رو بکنه. خودشم توییت کرده بود که کلا دوست داره واسه بازیایی که میسازه ژانر و اسم جدیدی در نظر بگیره...واسه همین برای متال گیر سالید هم از tactical espionage action استفاده کرده بود ولی آخرشم رفت زیر مجموعه Stealth قرار گرفت و در واقع از ژانر جدیدی خبری نبود...واسه Death Stranding هم social strand system رو در نظر گرفته که بیشتر مثل یه لقب یا اسم جدید برای بازیه تا یه ژانر.
کلا معلومه بنده خدا خیلی دوست داره خلق یه ژانر رو به اسمش بزنن و مثلا بهش بگن پدر فلان سبک :D ولی تا الان همچین اتفاقی نیفتاده و به نظر می‌رسه با DS هم نمیوفته.


درسته ولی نه وقتی دو ماه مونده به عرضه! :D
البته بازم میگم که کوجیما خیلی هم خوب میدونه چی ساخته ولی از هر فرصتی استفاده میکنه بازیشو متفاوت و ساختارشکن جلوه بده.
ساختار شکن و بحث براگیز دقیقا قبول دارم
ولی اگه بازی تو همون ژانر های قدیمی هم قرار بگیره(البته هنوز معلوم نیست شاید حرکت زد :D ) به قول یکی ازدوستان کوجیما هر چی بسازه شاهکار در میاد...
بنظرم دث استرندینگ مثل بازی لست‌آف آس استاندارد جدید تعریف میکنه
 
آخرین ویرایش:

navidvvv

کاربر سایت
Apr 8, 2019
59
خیلی از المانای بازی شبیه متال گیره ، کوجیمارو هر کاریش کنی فقط متال گیر میتونه بسازه اینم یه جور متا گیره ، برای اینکه بگه متال گر جدید نساختم اومده کلا از ریشه خودشو زده به اون راه که من خودمم نمیدونم چی از اب در اومده شاید سبک راک ان رول متالی باشه شایدم هیپ هاپه ، شایدم خردادیانه ، شایدم همش قاطی
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
خیلی از المانای بازی شبیه متال گیره ، کوجیمارو هر کاریش کنی فقط متال گیر میتونه بسازه اینم یه جور متا گیره ، برای اینکه بگه متال گر جدید نساختم اومده کلا از ریشه خودشو زده به اون راه که من خودمم نمیدونم چی از اب در اومده شاید سبک راک ان رول متالی باشه شایدم هیپ هاپه ، شایدم خردادیانه ، شایدم همش قاطی
شوخی میکنی دیگه نه؟:D کوجیما قبل محبوبیت mgs (نه mg) واسه بازی های visual novelش که بهترینای زمان خودشون بودن تو ژاپن شهرت داشت اصلا مثال بهتر p.t این بازی کجاش شبیه mg بود؟:D حالا درسته این حرف بخاطر خاص نشون دادن ds و افتادن سر زبونا زده ولی ما که هنوز گیم پلی ds بصورت کامل ندیدیم:-"
 

navidvvv

کاربر سایت
Apr 8, 2019
59
شوخی میکنی دیگه نه؟:D کوجیما قبل محبوبیت mgs (نه mg) واسه بازی های visual novelش که بهترینای زمان خودشون بودن تو ژاپن شهرت داشت اصلا مثال بهتر p.t این بازی کجاش شبیه mg بود؟:D حالا درسته این حرف بخاطر خاص نشون دادن ds و افتادن سر زبونا زده ولی ما که هنوز گیم پلی ds بصورت کامل ندیدیم:-"
از همون متال گیر کوجیما به اینجا رسیده بقیش ابهامه ، تو هر بقالی برین اسم کوجیمارو بگین میگه متال و سالید و بیگ باس و بقیه برو بچ دیگه اون گذشتشو به اون شکل نمیبینه شایدم ندونه ، واقعا حس مخفی کاری و نوع دوربین و نوع دشمنا تو این بازی شمارو یاد چیزی نمیندازه؟ من که فقط دارم متال جدید میبینم با ظاهر متفاوت
 
  • Like
Reactions: JohnnySilverhand

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر