جیم رایان از مدیریت پلی‌استیشن کناره‌گیری می‌کند

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
آخرین ویرایش:

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,735
و اینکه من نمیدونستم ولی گویا ۶۴ سالشه. برا صنعت گیم که فاز انرژیک تر و جوون تری داره خب این عدد بالاییه.
با کلیت حرفت موافقم به جز قسمت سن

به عنوان مثال زلنیک مدیر عامل تیک تو ۶۶ سالش هست .
 

Need-More-Speed

کاربر سایت
Jul 1, 2007
4,239
نام
یونس
حالا شاید هر اتفاقی افتاده باشه پشت پرده ولی خب چه برهه ای؟ مگه الان چه شرایط اورژانسی ای هستش؟
نه اول نسلیم که که شرایط مهم باشه نه آخر نسل و آماده شدن برا نسل جدید و کنسول جدید و ...

وسط نسلیم دیگه. اگه هم میخواست استعفا بده اتفاقا الان وقتش بود.

و اینکه من نمیدونستم ولی گویا ۶۴ سالشه. برا صنعت گیم که فاز انرژیک تر و جوون تری داره خب این عدد بالاییه.
البته جیم رایان 55 سالشه همچین پیرمرد هم نیست :D من فکر نمی کنم اخراج شده باشه، یا واقعا از شرایط خسته اس یا با هیت مدیره اختلاف پیدا کرده
 

PlayStationStudios

کاربر سایت
Sep 16, 2020
873
وای یه صبح دل انگیز دیگه بدون جیمبو و بدون تصور اینکه امروز دیگه میخواد چه افتضاحی به بار بیاره...

وقتی از دکل در آمد و عملکرد اقتصادی حرف میزنیم یاد یه یارویی میوفتم ، که بالاترین میزان کسب درامد تو تاریخ ایران رو داشت ، میزان کسب سرمایه فقط یک سالش از کل دوران حکومت سابق بیشتر بود ... حتما مدیر موفقی بوده دیگه 🤣🤣🤣🤪 اما همه میدونیم هم تر زدن تو اون سرمایه ، هم تصمیمات خودش و بالادستیش و اطرافیانشانون کشور رو انداخته به این حال و روزی که الان هست... دقیقا بلایی که جیمبو داشت سر سونی میورد...
عجب مثال شاهکاری زدی ! دقیقا زمان اون نخبه بزرگ در امد نفت ایران از کل تاریخ ایران بیشتر بوده !! ظرف 8 سال از تاریخ ایران بیشتر پول درآورد پس برترین مدیر تاریخ این کشور بوده =))
 

Bax

کاربر سایت
Aug 16, 2009
1,235
نام
حمید
جیم رایان در کل کارنامه خاکستری داشته.
از یک طرف میراث بازی های نسل قبل خیلی بهش کمک کرد که بتونه چند سال اول نسل رو پر و پیمان شروع کنه.
ثانیا خرید استدیو بانجی، از اون خرید های مهم بوده. بانجی همیشه کار درست بوده و همیشه کار درست می مونه.
همچنین جرئت عرضه بازی رو پی سی و ساخت سرویس اشتراکی که در بلند مدت به نفع سونی هست از محاسن اش بود.

از اون طرف هم میشه گفت تعطیلی چند استدیو، pr مزخرف، دعوا با ماکروسافت سر موضوعی که عملا بازنده بود، عدم توانایی در عرضه بازی جدید، پرداخت بیش از حد به عناوین گس ، شوکیس ها نه چندان جذاب ، psvr ، قیمت گذاری بالا، ریمستر های بی دلیل ، هم از معایب اش بود.

در کل هر چه بود تموم شد. باید دید مدیر جدید چه می کنه.
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
خیلی یهویی رفت. علت اینم که میگم یهویی اینه که تو این چند سالی که مدیریت ps رو بر عهده داشت تقریبا 70...80 درصد اتفاقات نتیجه تصمیمات مدیر قبلی بود و جیم چند تا خرید کرد و تصمیم گرفت که نتیجشونو فرصت نکرد ببینه.
درسته خرید بانجی و هاوس مارک و بلوپوینت جز نقاط مثبت مدیریتش بود ولی بقیش موارد منفی بود ( مخصوصا برای فن های ps) و بنظرم به سختی بتونه نمره قبولی بگیره ازشون

.
 

Mohammad@li

کاربر سایت
Sep 11, 2014
2,093
نام
MohammadAli
بعدم بد ترین پورت تاریخ pc رو منتشر کردن و عملا پی پی کردن تو برنامه های جیمبو ، اون طرف فاکشن خودشون که از بالا مجبورشون کرده بودن یه بازی بزرگ گس تبدیل بشه رو زدن نابود کردن و احتمالا کنسل بشه بره
ون تو جان اون پورت رو البته Iron Galaxy توسعه داده بود و ربطی به ناتی داگ نداشت. اتفاقا وظیفه فیکس کردن پورت بعد ریلیز به ND داده شد که در نهایت باعث شد پورت آبرومندی بشه.
نابود شدن فکشنز هم ربطی به ناتی داگ نداشت و دستور بالاسریشون (Bungie) بود که بازی به اندازه کافی خوب نیست و باید ریبوت بشه.
----------------------

در آخر باید بگم که رفتن جیم رایان حداقل واسه من پی سی گیمر تا حدی ناراحت کننده بود و امیدوارم مدیر بعدی هم راه ایشون رو ادامه بده. بدون جیم رایان هیچوقت نمیشد تصور اینم بکنیم که GOW یا آنچارتد رو تو لایبرری استیممون داشته باشیم. نسل قبلی مجبور بودم یه PS4 هم کنار پلتفرم اصلیم داشته باشم ولی جیم رایان کبیر باعث شد کلا بفروشمش و بازیای سونی رو با محتوای کاملتر از PS5 و با تمام DLCها با تاخیر 2 ساله رو همون پلتفرم خودم بازی کنم. (بصورت کرکی)
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
ون تو جان اون پورت رو البته Iron Galaxy توسعه داده بود و ربطی به ناتی داگ نداشت. اتفاقا وظیفه فیکس کردن پورت بعد ریلیز به ND داده شد که در نهایت باعث شد پورت آبرومندی بشه.
TLOU P1 رو خود ND پورت کرده رو PC و از IG کمک گرفتن. تو پیج استیم بازی هم برید به وضوح فقط اسم ND رو‌ توی‌ توسعه دهنده می بینید.
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,279
نام
علیرضا
فعلا که جیم رایان هنوز سرکاره عزیز. تازه تا اوایل ۲۴ گفتن می‌ره بیرون
وای یه صبح دل انگیز دیگه بدون جیمبو و بدون تصور اینکه امروز دیگه میخواد چه افتضاحی به بار بیاره...

وقتی از دکل در آمد و عملکرد اقتصادی حرف میزنیم یاد یه یارویی میوفتم ، که بالاترین میزان کسب درامد تو تاریخ ایران رو داشت ، میزان کسب سرمایه فقط یک سالش از کل دوران حکومت سابق بیشتر بود ... حتما مدیر موفقی بوده دیگه 🤣🤣🤣🤪 اما همه میدونیم هم تر زدن تو اون سرمایه ، هم تصمیمات خودش و بالادستیش و اطرافیانشانون کشور رو انداخته به این حال و روزی که الان هست... دقیقا بلایی که جیمبو داشت سر سونی میورد...
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
در مورد بازی‌های پلی استیشن روی پی‌سی که همه فحشش رو جیم رایان می‌خوره:
این ماجرا قبل از رایان به شکل‌های دیگه‌ای شروع شده بود و مشخصه که جزو برنامه کلان سونی بوده، نه این مدیر و اون مدیر. :D Heavy Rain به عنوان یکی از معروف‌ترین بازی‌های PS3، قبل از رایان برای پی‌سی منتشر شد و Beyond هم همین‌طور. حالا اینا رو می‌گیم با فاصله برای پی‌سی اومدن، ولی اون یکی بازی Quantic Dream یعنی Detroit فقط ۱.۵ سال بعد از انتشار برای PS4 برای پی‌سی منتشر شد که همین قضیه هم خیلی چیزها رو نشون می‌ده. یا مثلاً بازی Journey رو داشتیم که جزو خاص‌ترین شاهکارهای پلی استیشن بود و برای پی‌سی هم اومد.
حتی شما می‌تونستی مدت‌ها قبل از مدیریت رایان، به لطف PS Now روی پی‌سی سراغ The Lats of Us و God of War 3 تا Bloodborne و خیلی از بازی‌های دیگه بری! :D مثلاً این خبر برای سال ۲۰۱۷ هست (جیم رایان سال ۲۰۱۹ مدیر شد) و با خوشحالی توی سایت رسمی پلی استیشن نوشتن:
On top of that, PS Now’s library has now ticked to over 500 games. That’s a massive range of games to explore and play, all with one subscription, the push of a button, play on your PS4 or Windows PC
یا وقتی پروژه جدید کوجیما معرفی شد و در حالی که هنوز اسمش رو نمی‌دونستیم، گفتن که برای پی‌سی هم میاد. بعدش مدت‌ها به عنوان انحصاری PS4 معرفی شده بود، ولی دوباره از یه جایی به بعد شایعات نسخه پی‌سی هم مطرح شد و آخرش هم اون نسخه منتشر شد. همه اینا قبل از مدیریت رایان بود و نشون می‌ده که مسیر داشته به تدریج به این سمت می‌رفته و کم‌کم رسید به نقطه‌ای که به جای استریم، بازی‌های فرست‌پارتی روی پی‌سی پورت بشن.
این مسیر توی دوران مدیریت نفر بعدی هم ادامه پیدا می‌کنه و قطع نمی‌شه. چون تا این لحظه آسیبی به فروش کنسول نزده و PS5 داره طوفانی می‌فروشه و اگه مشکلات کمبود کنسول نبود (که به رایان خاک‌سربر هم ربطی نداشت و یه موضوع جهانی بود)، PS5 حتی از این هم بیشتر فروخته بود. بازی‌ها هم که دارن خوب می‌فروشن و بعضی وقت‌ها بازی‌هایی که مدت‌ها از زمان انتشارشون می‌گذره رو توی لیست‌های مختلف می‌بینیم. یا مثلاً God of War Ragnarok فقط توی سه ماه، ۱۱ میلیون نسخه فروخت که یه آمار عجیب غریبیه. اون هم در حالی که نسخه قبلیش برای پی‌سی اومده بود و این‌طوری نشد که ملت بگن چون این نسخه هم در آینده میاد، پس روی PS5 نخریم. مخاطب نسخه‌های کنسولی و پی‌سی متفاوت هستن و عرضه بازی روی پی‌سی، یه سود اضافه‌ای به سونی می‌رسونه و خیلی بعیده که این سود رو ول کنه. اتفاقاً باید به فکر افزایش کیفیت این بازی‌ها هم باشه و پورت‌های بهتری آماده کنه که ماجراهای بعضی از بازی‌ها مثل TLoUP1 پیش نیاد.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,020
نام
محمد امین
یک فامیل پولداری داشتیم میخواست یکی از اسباب بازی های قدیمی بچش که دو سال تو زیر زمین داشت خاک میخورد به بچه یک آدم مستحق بده اما پسرش داشت فحش به مادرش میداد که حق نداری این کارو بکنی و این مال منه هرچی مادرش میگفت تو دو سال با این بازی نکردی اما زار زار گریه میکر آخریم زد اسباب بازی شکست و خرابش کرد تا به بدست اون بدبخت نرسه
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
در مورد بازی‌های پلی استیشن روی پی‌سی که همه فحشش رو جیم رایان می‌خوره:
این ماجرا قبل از رایان به شکل‌های دیگه‌ای شروع شده بود و مشخصه که جزو برنامه کلان سونی بوده، نه این مدیر و اون مدیر. :D Heavy Rain به عنوان یکی از معروف‌ترین بازی‌های PS3، قبل از رایان برای پی‌سی منتشر شد و Beyond هم همین‌طور. حالا اینا رو می‌گیم با فاصله برای پی‌سی اومدن، ولی اون یکی بازی Quantic Dream یعنی Detroit فقط ۱.۵ سال بعد از انتشار برای PS4 برای پی‌سی منتشر شد که همین قضیه هم خیلی چیزها رو نشون می‌ده. یا مثلاً بازی Journey رو داشتیم که جزو خاص‌ترین شاهکارهای پلی استیشن بود و برای پی‌سی هم اومد.
حتی شما می‌تونستی مدت‌ها قبل از مدیریت رایان، به لطف PS Now روی پی‌سی سراغ The Lats of Us و God of War 3 تا Bloodborne و خیلی از بازی‌های دیگه بری! :D مثلاً این خبر برای سال ۲۰۱۷ هست (جیم رایان سال ۲۰۱۹ مدیر شد) و با خوشحالی توی سایت رسمی پلی استیشن نوشتن:
On top of that, PS Now’s library has now ticked to over 500 games. That’s a massive range of games to explore and play, all with one subscription, the push of a button, play on your PS4 or Windows PC
یا وقتی پروژه جدید کوجیما معرفی شد و در حالی که هنوز اسمش رو نمی‌دونستیم، گفتن که برای پی‌سی هم میاد. بعدش مدت‌ها به عنوان انحصاری PS4 معرفی شده بود، ولی دوباره از یه جایی به بعد شایعات نسخه پی‌سی هم مطرح شد و آخرش هم اون نسخه منتشر شد. همه اینا قبل از مدیریت رایان بود و نشون می‌ده که مسیر داشته به تدریج به این سمت می‌رفته و کم‌کم رسید به نقطه‌ای که به جای استریم، بازی‌های فرست‌پارتی روی پی‌سی پورت بشن.
این مسیر توی دوران مدیریت نفر بعدی هم ادامه پیدا می‌کنه و قطع نمی‌شه. چون تا این لحظه آسیبی به فروش کنسول نزده و PS5 داره طوفانی می‌فروشه و اگه مشکلات کمبود کنسول نبود (که به رایان خاک‌سربر هم ربطی نداشت و یه موضوع جهانی بود)، PS5 حتی از این هم بیشتر فروخته بود. بازی‌ها هم که دارن خوب می‌فروشن و بعضی وقت‌ها بازی‌هایی که مدت‌ها از زمان انتشارشون می‌گذره رو توی لیست‌های مختلف می‌بینیم. یا مثلاً God of War Ragnarok فقط توی سه ماه، ۱۱ میلیون نسخه فروخت که یه آمار عجیب غریبیه. اون هم در حالی که نسخه قبلیش برای پی‌سی اومده بود و این‌طوری نشد که ملت بگن چون این نسخه هم در آینده میاد، پس روی PS5 نخریم. مخاطب نسخه‌های کنسولی و پی‌سی متفاوت هستن و عرضه بازی روی پی‌سی، یه سود اضافه‌ای به سونی می‌رسونه و خیلی بعیده که این سود رو ول کنه. اتفاقاً باید به فکر افزایش کیفیت این بازی‌ها هم باشه و پورت‌های بهتری آماده کنه که ماجراهای بعضی از بازی‌ها مثل TLoUP1 پیش نیاد.
بعد از رفتن شان لیدن و اون اتفاقاتی که افتاد یه سری گمانه زنی ها شروع شد یه چیزایی شرایر گفت از صحبت هایی که شان لیدن هم تلویحا کرده یه سری نتایج حاصل شده:

اواخر نسل 8 حالا یه چیزی تو مایه های 2018 و 2019 دو تا گروه در پلی استیشن با هم اختلاف نظر پیدا می کنن. یکی بخش اروپای سونی بوده که رییس وقتش همین جناب جیمبو (لع) بوده اون طرف تیم سونی آمریکا که رییسش شان لیدن بوده.
اختلاف نظر در رابطه با چگونگی ادامه مسیر پلی استیشن بوده. حالا پورت پی سی یکیشه. از همون موقع بعد از دیدن موفقیت GTA آنلاین و فورتنایت برخی به فکر گس افتاده بودن. فکر می کنم داستانای تلو 2 هم بیشتر تقویت کرد. تو اون دوره به هر حال اون بخش توسعه طلب برخی از تصمیماتش رو تحمیل می کرده مثل همون پورتایی که شما اشاره کردی. ولی به تدریج اون بخش کاملا مسلط میشه. شان لیدن رو اخراج میکنن. تیمای اروپا و آمریکا منحل میشن و کلش میشه یکی و در نهایت هم جیمبو به عنوان نماینده اون طرز فکر رو میزارن و کار تموم میشه.
بله استارت گه کاریا قبل از ایشون خورده بود ولی به زور و اعمال نفوذ همین دسته. شخص جیمبو هم نیست یه گروهن که سهامدارای عمده ای رو هم پشت سرشون دارن. هدفشونم مشخصه. پول درآوردن.
حالا آیا رفتن جیمبو یعنی به این نتیجه رسیدن این راه غلط بوده یا اینکه صرفا یه تغییرات درون سازمانی مرسومه زمان بهش پاسخ میده
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,600
نام
mohammad
بعد از رفتن شان لیدن و اون اتفاقاتی که افتاد یه سری گمانه زنی ها شروع شد یه چیزایی شرایر گفت از صحبت هایی که شان لیدن هم تلویحا کرده یه سری نتایج حاصل شده:

اواخر نسل 8 حالا یه چیزی تو مایه های 2018 و 2019 دو تا گروه در پلی استیشن با هم اختلاف نظر پیدا می کنن. یکی بخش اروپای سونی بوده که رییس وقتش همین جناب جیمبو (لع) بوده اون طرف تیم سونی آمریکا که رییسش شان لیدن بوده.
اختلاف نظر در رابطه با چگونگی ادامه مسیر پلی استیشن بوده. حالا پورت پی سی یکیشه. از همون موقع بعد از دیدن موفقیت GTA آنلاین و فورتنایت برخی به فکر گس افتاده بودن. فکر می کنم داستانای تلو 2 هم بیشتر تقویت کرد. تو اون دوره به هر حال اون بخش توسعه طلب برخی از تصمیماتش رو تحمیل می کرده مثل همون پورتایی که شما اشاره کردی. ولی به تدریج اون بخش کاملا مسلط میشه. شان لیدن رو اخراج میکنن. تیمای اروپا و آمریکا منحل میشن و کلش میشه یکی و در نهایت هم جیمبو به عنوان نماینده اون طرز فکر رو میزارن و کار تموم میشه.
بله استارت گه کاریا قبل از ایشون خورده بود ولی به زور و اعمال نفوذ همین دسته. شخص جیمبو هم نیست یه گروهن که سهامدارای عمده ای رو هم پشت سرشون دارن. هدفشونم مشخصه. پول درآوردن.
حالا آیا رفتن جیمبو یعنی به این نتیجه رسیدن این راه غلط بوده یا اینکه صرفا یه تغییرات درون سازمانی مرسومه زمان بهش پاسخ میده
احسان جان این چیزا مستندات براش وجود داره یا احساس شخصیه؟!:D
حتی قبل از شاون لیدن
همین بازی هلدایورس 1 تو 2015 زمان مدیریت اندرو هاوس با اینکه فرنچایزش دست سونی بود! اما شش ماه بعد لانچ رو pc هم عرضه میشه!
این سیاست عرضه بازی رو pc حتی قبل از شاون لیدن تو سونی شکل گرفته!
اگر این باند نفوذ داشتن، حتی نمیزاشتن بعد از این نگرش لیدن رئیس بخش امریکا بشه! چه برسه براش توطئه بچینن!:D
.
.
.
خاله بازی که نیست کمپانی ها همه به دنبال سود بیشترن! اینکه یک زمانی یوشیدا رئیس استدیو ها بوده یا لیدن رئیس بخش امریکا با این نگرش بوده که هیئت مدیره فکر می کرده اینا بهترین عملکرد مالی رو تحقق می بخشن! اینکه یکی مشتری مداره یکی شیطانه! همش تصویر سازی رسانه هست!
حالا یکی تو روی ادم وامیسه و میگه من یک بیزینس منم و برا کسب وکارم دست به هر عملی می زنم، یکی دیگه میاد تی شرت می پوشه میگه همواره شما مخاطبا برا من تو الویت هستید درحالیکه اولویت همین فردم رضایت هیئت مدیرس!(در نهایت همین هیئت مدیره میره دنبال فردی که مطمئن باشه از جیمبو بیشتر پول در میاره، راضی نباشن سری جا به جاش می کنن!)
 

rpg321

کاربر سایت
May 27, 2021
1,031
من با دوستمون موافق هستم لیدن هم یادمه گفت بازی های بزرگ هر نسل هزینه ساختشون 2 برابر میشه و گفت نسل 8 100 میلیون دلار نسل بعدش میشه 200 میلیون دلار که با توجه به آمار درسته اگه می خواید بازی های سونی همین کیفیت رو حفظ کنن باید فروش بیشتری کنن یکی از این راه ها انتشار
روی pc هست بازی با این بودجه 200 میلیون دلاری و با هزینه تبلیغات روش . سخته که هزینه شو دراره و این برای ip های تازه خیلی خیلی سخت تره ولی اگه می خواد منتشر کنه و فروش خوبی کنه باید پورت خوبی هم بده
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
احسان جان این چیزا مستندات براش وجود داره یا احساس شخصیه؟!:D
حتی قبل از شاون لیدن
همین بازی هلدایورس 1 تو 2015 زمان مدیریت اندرو هاوس با اینکه فرنچایزش دست سونی بود! اما شش ماه بعد لانچ رو pc هم عرضه میشه!
این سیاست عرضه بازی رو pc حتی قبل از شاون لیدن تو سونی شکل گرفته!
اگر این باند نفوذ داشتن، حتی نمیزاشتن بعد از این نگرش لیدن رئیس بخش امریکا بشه! چه برسه براش توطئه بچینن!:D
.
.
.
خاله بازی که نیست کمپانی ها همه به دنبال سود بیشترن! اینکه یک زمانی یوشیدا رئیس استدیو ها بوده یا لیدن رئیس بخش امریکا با این نگرش بوده که هیئت مدیره فکر می کرده اینا بهترین عملکرد مالی رو تحقق می بخشن! اینکه یکی مشتری مداره یکی شیطانه! همش تصویر سازی رسانه هست!
حالا یکی تو روی ادم وامیسه و میگه من یک بیزینس منم و برا کسب وکارم دست به هر عملی می زنم، یکی دیگه میاد تی شرت می پوشه میگه همواره شما مخاطبا برا من تو الویت هستید درحالیکه اولویت همین فردم رضایت هیئت مدیرس!(در نهایت همین هیئت مدیره میره دنبال فردی که مطمئن باشه از جیمبو بیشتر پول در میاره، راضی نباشن سری جا به جاش می کنن!)
خوب حرفی که من میزنم خیلی واضح نوشتم یه سری گمانه زنی هست. البته این گمانه زنی ها بر پایه خبرهای ریز و درشتیه که از اینور اومده. اما چند نکته
اولا دعوای شان لیدن و جیمبو و اختلاف نظرشون یه فکته. حتی تا جایی که عملا چند بار شان لیدن مخصوصا بعد از خبر ریمیک تلو بهش اشاره کرده.
دوما همون موقع رفتن شان لیدن ما اینو میدونستیم تو همین بی سی بحث کردیم. جالب اینجاست که خود من فکر می کردم که شان لیدن اونطرف بوده و جیمبو ناجی ماست. حتی با مازیار من بحث کردم و بعده ها ازش بخاطر اینکه از جیمبو حمایت کردم عذرخواهی کردم. @vaan 2 . می تونه شهادت بده
در هر صورت فعلا در حد حدس و گمان باقی میمونه تا ببینیم ادامه روند سونی چیه

نکته بعدی از کی تا به حال حرف مدیران برای ما سند رفتارشونه؟ همین آقای جیمبو فرمودن انحصاری بودن پرسونا واسه ما مهمه. فرمودن بازار ژاپن مهمه. آقای اسپنسر همین دو سه روز پیش فرمودن ما دنبال خرید نینتندو و سگا نبودیم. حرفو ول کنیم دم خروسو دریابید

نکته آخر برای بار صدم پورت بازیا رو پی سی فقط بخشی از مشکلات جیم رایانه. خواهش می کنم به این بحث محدودش نکنیم
 
آخرین ویرایش:

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
اسم Factions اومد اینو می گم:
اگر مورد انتظار ترین نباشه به طور قطع یکی از مورد انتظار ترین بازی های سونی TLOU: Factions بوده و هست.
بعد فکر کن جیم رایان برداشت بانجی رو گذاشت بالا کله ND کلا زد بازی رو با خاک یکی کرد.
فکر کن استادیو ای که از زمان PS1 داره برای سونی انحصاری می سازه و از همون موقع یک بازی فیل هم تو کارنامش نیست براش آقا بالاسر گذاشتن.
این کار خود فاجعه بود. به خصوص این که مولتی نسخه اول TLOU خودش خیلی خوب بود.
یک سری هم اینطوری توجیه می کردن که Bungie گس ساز موفقه هرچی اون صلاح بدونه همونه. من نمی دونم مثلا بالا کله Respawn کسی رو گزاشتن زمان ساخت Apex یا مثلا Activision سر Warzone اومد بالا کله استادیو هاش Blizzard رو گذاشت که سلطان گس سازی بود و ... که جیم رایان همچین کار احمقانه ای رو کرد!
امثال Mediatonic و Psyonix که Indie حساب می شدن و حتی عقبه خنده داری هم داشتن بدون آقا بالاسر امثال Fall Guys و Rocket League رو تحویل دادن ND که به کنار!

صد ها ساعت صرف نفرت پراکنی علیه سونی می کنی ( با ادعای بی طرف بودن ) حداقل یه چند دقیقه هم شاهکار گیم پس بازی کن :-??
1696145062763.png
بعد متوجه میشی موفقیت یه استودیو در یک سبک , ارتباطی به خروجی همون استودیو در یه سبک دیگه نداره :-??

مثال Mediatonic و Psyonix :)) :)):)) دو استودیو مستقل که با بودجه چند هزار دلاری ساخت بازی شروع کردن و در نهایت موفق شدن ( صد ها استودیو دیگه هم همین مسیر رفتن و نابود شدن ) با ناتی داگ مقایسه می کنی :)) که حداقل بودجه هر بازی اش 200 میلیون دلار :))

واقعا معلوم نیست چه هزینه هنگفتی برای Tlou2 Faction تو این چند سال خرج کردن و چقدر ضرر دادن سر ساخت این بازی ، آخرشم بانجی بیاد بگه این بازی نمیتونه بازیکن هارو به طور طولانی مدت درگیر بکنه...حالا معلوم نیست واقعا قراره بعدا کنسل بشه یا بیشتر روش کار بکنن ، خدا داند.
ولی چیزی که مشخصه خیلی خیلی روی بازی سرمایه گذاری کردن..چون اگر یادتون باشه نیل دراکمن گفته بود این بازی جاه طلبانه ترین پروژه ما تا به امروزه...حالا شما یه دو دوتا چهارتا بکن ببین چقدر خرج بازی میتونن کرده باشن با توجه به بازی های قبلیشون که این جاه طلبانه ترینشون بوده.
حالا سوال اصلی اینجاست مسبب این هزینه های سنگین ، استودیوی ناتی داگ بوده و یا جیم رایان؟
احتمالی که من میدم اینه که استودیو ناتی داگ رو تحت فشار گذاشتن برای ارائه یک بازی آنلاین وسیع و پول ساز که در نهایتم تا این لحظه با توجه به اخبار منتشر شده اصلا راضی کننده نبوده و یک هزینه هنگفت رو گذاشتن رو دسته پلی استیشن...والا اگر نیل دراکمن تصمیم گیرنده اصلی بود هیچ کدوم این اتفاقات نمی افتاد که از ریمستر به ریمستر برسیم و از یک پروژه جاه طلبانه به یک پروژه در حال کنسل شدن.
نیل دراکمن حداقل یک میلیارد دلار به سونی ضرر زده
به خاطر یه تصمیم مسخره
فروش پارت 2 نابود کرد ( بازی که به راحتی در 2 سال 20 میلیون نسخه می فروخت )
نسخه های فرعی احتمالی نابود کرد
اینده سریال هم نابود شد ( هر چند خودشون فهمیدن چه گندی زدن , قراراه سریال کش بدن و اون صحنه مشهور اخر فصل 2 / اوایل / اواسط فصل 3 )

احتمالی که من میدم اینه که استودیو ناتی داگ رو تحت فشار گذاشتن :-??:-??:-??
سونی چند سال موفق ترین ip خودش دفن کرده و از صد ها میلیون دلار سود گذشته , چرا ؟ ناتی داگ علاقه ای به ساخت انچارتد نداره :| هر ناشر دیگه ای بود تا الان 2 نسخه انچارتد عرضه شده بود/دو نسخه دیگه هم معرفی شده بود

هر ناشر دیگه ای بود تا به حال تلو پارت 3 معرفی / 2024 عرضه می شد , چرا معرفی نشده ؟ بزرگان ناتی داگ دوست نداشتن بلافاصه بعد از پارت 2 نسخه سوم عرضه کنن :-??

همین ناتی داگ از سال 2018 روی یه ip جدید کار می کنه( مشخص هم نیست تا الان چقد هزینه کرده ) حالا بزرگان ناتی داگ کی رضایت میدن بازی معرفی بشه مشخص نیست :-??

تلو انلاین از کجا اومد ؟ توهمات بزرگان ناتی داگ
این ها توهم زدن که ما قراره بازی های انلاین متحول کنیم ( دراکمن هم به این موضوع اشاره کرد ) ما قراره اولین بازی مولتی پلیر با داستان گویی سینمایی بسازیم
سونی بر اساس توهمات این ها 100 تا 150 نفر کارمند جدید استخدام کرده ( حقوق 100 کارمند استودیو ناتی داگ بیشتر از 400 کارمند یه استودیوی در ژاپنی / 1000 کارمند در استودیوی چینی و هند یه )

خوشبختانه بانجی سر می رسه و از یه ابر فاجعه جلوگیری می کنه
و گرنه بازی با همون شرایط عرضه میشد و 2 هفته بعد امار پلیر هاش به زیر 10 هزار نفر می رسید
یکماه بعد رسانه تیتر می زدن
پایان ناتی داگ / شکست بزرگ سونی :))

اگه سال 2017 هم یکی مثل بانجی وجود داشت 8-> نظارت می کرد و روند داستان / اون تصمیم مسخره رو تغییر می داد

امروز تلو پارت 2 بالای 25 میلیون فروخته بود
نسخه فرعی جوئل عرضه شده بود
پارت 3 در مراحل پایانی ساخت بود
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر