جان کارمک توضیح میدهد.

POOYA1989

Future Breed Machine
کاربر سایت
Jan 1, 2011
1,341
نام
Pooya
مخاطبین کارمک معمولا انتظار دیدن چیزی به غیر از شاهکار را از عنواین او ندارند!
اتفاقی که ممکن بود برای آخرین محصول عرضه شده ی او یعنی RAGE نیز بی افتد،اما در حال حاضر کسی RAGE را شاهکار نمیداند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
جناب جان کارمک در آخرین مصاحبه ای که با سایت "KOTAKU" داشت،به شدت از نسخه ی PC بازیه RAGE و مشکلات آن ابراز نگرانی کرد و انگشت اتهام را به سمت شرکت های NVIDA و ATI برد. ایشان در این مصاحبه اذهان داشتند که نسخه PC بازی "Leading Platform" از این عنوان نبوده! به زبان ساده تر RAGE برای PC یک پورت ساده از کنسول بوده است.

در ادامه از ایشان درباره ی این موضوع سوال شد: که چرا تیم سازنده ی شما،از همان ابتدا بازی را بر روی PC طراحی نکرد؟ _ایشان در جواب گفتند:

-ما به برخی دلایل PC را پلتفرم مناسبی برای "Leading Platform" نیافتیم! ممکن هست پاسخ به این سوال برای PC گیمرها ناراحت کننده باشد اما توضیح آن به روش دیگر بسیار سخت است هر دو کنسول مخاطبان بیشتری نسبت به PC دارند،یک PC قدرتمند و به روز شده تقریبا 10 برابر، قدرتی بالاتر نسبت به کنسول های خانگی دارد! و اگر قرار بود PC پلتفرم اصلی ما باشد قطعاتجربه ای فراموش نشدنی را برای مخاطبینمان رقم میزدیم، اما امروز خوب بودن یک عنوان،به هنر سازندگان و نیرویی که صرف آن میکنند بستگی دارد نه به تکنولوژِی های پیشرفته با هزینه های سنگین! ما امروزه دریافتیم که بازی هایی که با هزینه های کمتر اما سود اقتصادی بیشتر ساخته می شوند به مراتب موفق تر از بازی هایی هستند که با هزینه های گزاف ساخته می شوند.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
به نظر میرسد که وضع عمومی برای مخاطبان PC این عنوان همچنان خراب است،و آنها هنوز نتوانستند آنطور که باید و شاید از عنوان جدید کارمک لذت ببرند.کم لطفی به PC گیمران تا جایی است که میزان فروش این بازی بر روی این پلتفرم در انگلستان هنوز مشخص نیست. طبق آمار 58 درصد این عنوان بر روی کنسول خانگی مایکروسافت و 32 درصد نیز بر روی کنسول خانگی سونی فروخته شده و هنوز ID آمار دقیقی از فروش این عنوان بر روی PC نشان نداده.
به نظر میرسد سازندگان حساب خاصی از فروش RAGE بر روی PC باز نکرده اند!




دیر لود شدن تکسچر ها و نبود بافت های با کیفیت از عمده مشکلات RAGE بر روی PC بوده است



عکس قبلی عوض شد،به خاطر اطمینان بیشتر از عکسی که یکی از دوستان در انجمن بازی سنتر گذاشت استفاده میکنم.
اگر عکس قبلی به اشتباه گذاشته شد عذر خواهی میکنم.











 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: uriel and raya2

Robin Hood

کاربر سایت
Feb 14, 2008
3,219
نام
امید
جالبه این حامیان جدید کامیونیتی PC در برابر ظالم جبار ، کارمک ِ خائن 90% درصدشون بازی رو روی PC منوش رو هم ندیدند :lol: بس کنید آقا ترول کردن هم حدی داره !
شما بهتره اول طرفی که میخوای به خیال خودت مسخرش کنی رو بشناسی بعد حرف از منوی بازی روی PC بزنی! ای کاش معنی این واژه ترول رو هم که دم به دقیقه به کار میبرنیش رو واقعا میدونستید!
همه سایت های درست و حسابی منتقدینشون کسانی هستند که کاملا با مسائل تکنیکی و فنی اشنا هستند حتی اگه تحصیلات دانشگاهیشون مرتبط با مسائل گرافیکی نباشه. مثلا تیم لس انجلس EA چند تا از اعضای بزرگش ,منتقدین اسبق گیم اسپات هستند. بعد من نمی دونم منظورت از افکت فیک چی هست وجود ولومتریک لایتینگ یک چیز مشهودیه تو بازی .کلی عکس هست فقط از این موضوع. بعد تو مدرکی داری که میگی رزولوشن واقعی نیست ؟ اخر سر هم حتی اگه گرافیک بازی خیلی خوب هم نباشه چه طوری ممکنه عنوانی که این همه سایت از گرافیکش تمجید کردند شکست کامل باشه اون هم با متوسط 82 !!! حالا مثال نمی زنم اما خیلی FPS های خیلی خوب بودند با همین متوسط نمره
100 درصد اصلا شکی درش وجود نداره که منتقدین سایتهای معتبر اکثرا از افرادی هستن که حتی اگر تحصیلات آنچنانی نداشته باشن کاملا به مسائل گرافیکی واقفن . افکت فیک مثل همون آسمون بازی که همیشه به یه صورته . میشه گفت یه صحنه اسکریپ شدست و به هیچ عنوان به صورت داینامیک نسبت به محیط اطرافش واکنش نشون نمیده و تغییری هم نمیکنه یا نورپردازی استاتیکش(منظورم اینه که داینامیک نیست) که در محیطهای داخلی زیاد جالب درنیومده .حالا ولیومتریک بودنش در صورتی که داینامیک نباشه و با محیط و اطراف تعامل نداشته باشه به درد نمیخوره. از نظر بصری تاکید میکنم خیلی زیباست و خصوصا انیمشن ها و طراحی مدلهای اکثر شخصیتها عالیه . افکت آتیش معرکه ای هم داره . فقط کیفیت تکسچرها حتی بعد از لودنشون اصلا جالب نیست همین خیلی روی تجربه ناخوشایند بازیی که برای سال 2011 هست تاثیر داره . میانگین نسخه PC هم در Gamerankings در حال حاضر 77 و نسخه های PS3 و 360 به ترتیب 84 و 82 هستن که همین کم کاری و یه پورت بدِ تیم id رو ، روی pc نشون میده . در رابطه با مبحث رزولوشن هم تحلیل DF رو بخون .
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Daedalus

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
فکر نمیکنم همه منتقدها تحصیلات آکادمیک داشته باشن اغراق نکن دیگه :biggrin1: نه باور کن نورپردازی ولیومتریک نداره . اکثر افکتهاش استاتیک و فیک هستن . آخه مشکل اینجاست که تکسچرهاش هم کیفیت آنچنان خوبی ندارن . 60 فریم با رزولِیشن 720p یه چندتایی داشتیم ولی خب سبکشون با این بازی متفاوته . به نظر من که 60 فریم با این همه مشکل اونم با رزولِیشنی که Native 720p نیست یه شکست کامله .
همه سایت های درست و حسابی منتقدینشون کسانی هستند که کاملا با مسائل تکنیکی و فنی اشنا هستند حتی اگه تحصیلات دانشگاهیشون مرتبط با مسائل گرافیکی نباشه. مثلا تیم لس انجلس EA چند تا از اعضای بزرگش ,منتقدین اسبق گیم اسپات هستند. بعد من نمی دونم منظورت از افکت فیک چی هست وجود ولومتریک لایتینگ یک چیز مشهودیه تو بازی .کلی عکس هست فقط از این موضوع. بعد تو مدرکی داری که میگی رزولوشن واقعی نیست ؟ اخر سر هم حتی اگه گرافیک بازی خیلی خوب هم نباشه چه طوری ممکنه عنوانی که این همه سایت از گرافیکش تمجید کردند شکست کامل باشه اون هم با متوسط 82 !!! حالا مثال نمی زنم اما خیلی FPS های خیلی خوب بودند با همین متوسط نمره
 

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
ببینید دوتا کنسول مزخرف چه بلاهایی که سر صنعت گیم نمیارند! بازی سازهای خلاق همگی از این موضوع رنج میبرند، اون‌هایی که خلاقیت براشون مهمتر از فروش بازی هست.
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
نمیشه همه سایت ها جو گیر بشند به هر حال منتقد ها خودشون از لحاظ اطلاعات و تحصیلات اندازه یک بازیساز خبره هستند (مثل ایران نیست که :D) هم IGN هم GS کلی از گرافیک تعریف کردند. بعدش گفتم PC مشکل داره باید پچشو بریزی خود GS به PC داده 7 !!
اصلا نمیشه نداشته باشه ولومتریک لایتینگ !! شاید بازی منو و تو با هم فرق داره. بعد بازی به این وسعت انتظار نداشته باشه همه تکسچر هاش معرکه باشند. من خودم با گیم پلی اش حال نمی کنم و از همون اول هم می دونستم چیزی نمیشه اما گرافیکش حداقل این چیزی که من دیدم عالیه. بی انصاف کلا چند تا بازی 60 فریم با رزولوشن 720 توی این نسل داشتیم ؟

اصلا نسل پیش ولومتریک لاتینگ نداشتیم ها حداقل من چیزی یادم نمیاد:D چیزی که شما میگی HDR هست.
آخه کسری جان، بازی ای که روی 720 ست نشده به چه درد میخوره؟ بازی روی PC که روی هر رزولیشنی باشه هست روی PS3 هم که کم مونده بشه 600 در 400 که انگاری اونم میشه؟ فقط روی X360 هست که با افت کم رزولیشن طرفیم اونم تمام وقت روی 720 ست نیست.
بعد بحث PC شد آره پچ بریزی درست میشه، اما عملا بازی رو وقتی میگیری اگر پچ نکنی نمیتونی بازی کنی این یک.
دوم بازی از لحاظ افکت های بکار رفته قشنگ یک نسل عقب هست اینو قبول کن. یعنی جزء تکستچر هایی که تو محیط هستن و از دور خوشن هیچ چیزی نداره که بخوای ازش به عنوان گرافیک تعریف کنی.
یعنی من فقط تو کف انیمیشن ها هستم تو بازی همین ...
به نظرم جزء تنوع تکستچر و انیمیشن ها تو بخش گرافیک هیچ حرف خاصی نداره بزنه. یه 60 فریمه که داره میزنه تو سر ملت که اونم نتوسنته روی 720 تماما اجرا کنه یعنی کلا سازنده ها میان روی 720 میکس میکنند فریم بالا و پائین میشه حالا موتور اینا برعکسه فریم بالا و پائین نمیشه، رزولیشن بالا و پائین میشه :D.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
@619
نور پردازی ولیومتریک چیز خاصی نیست مثلا نسل قبل تو بازی black بود ولی کاملا استاتیک و Baked بود دقیقا مثل rage ولی بازیایی مثل g3 یا c2 و bulletstorm نور پردازی ولیومتریک ریل تایم دارن.
توی این نسلم نور پردازی ولیومتریک baked شده تو بازیایی مثل mw 1 و mw2 و همینطور KZ2 و 3 به کار گرفته شده.

عکس از نور پردازی ولیومتریک تو بازی black نسخه ps2:
920890_20060222_790screen001.jpg
 
آخرین ویرایش:

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
جان کارمک توضیح میدهد.

میخوام توضیح ندهد ...اصلا این دیگه میخواد با چه رویی حرف بزنه ..رو که نیست سنگ پایه حمومه..بی عرضه گیهای خودش و تیم برنامه نویسیشو مندازه گردن ati/amdوnvidia..خجالتم نمیکشه اگه جای برنامه نویسای این شرکتها بودم چهار تا بارش میکردم تا دفعه دیگه شرو ور نگه...
 

Paranormal

کاربر سایت
Jan 9, 2010
936
نام
علی
ایشون یه زمانی ادعا کردن که xbox به ps3 برتری داره ( یه همچین چیزی )، حالا نتونستن روی همون xbox هم به درستی بازی رو بسازند. یعنی به بیان دیگه گند زدند رفت.
ما منتظر بهترین بازی تاریخ بودیم! نشد اشکال نداره؛ بازی قرن. زیاده؟ بسیار خب؛ بازی دهه، جک گفتم؟ خب بهترین بازی این نسل، ای بابا بازم نه؟ بهترین بازی سال که هست. نیست؟ یعنی میخواین بگین بهترین بازی ماه هم نشد؟ نه !!! بهترین بازی هفته!؟ نه؟؟؟ ( البته هفته رو مطمئن نیستم، اگه فاصله ی ریلیز GEOW3 با این بازی کمتر از یک هفته باشه دیگه Rage بهترین بازی هفته هم نشده ! ) و این است دستاورد استاد جان کرمکی !!!:|
 

.Evanescence.

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,896
ایشون یه زمانی ادعا کردن که xbox به ps3 برتری داره ( یه همچین چیزی )، حالا نتونستن روی همون xbox هم به درستی بازی رو بسازند. یعنی به بیان دیگه گند زدند رفت.
ما منتظر بهترین بازی تاریخ بودیم! نشد اشکال نداره؛ بازی قرن. زیاده؟ بسیار خب؛ بازی دهه، جک گفتم؟ خب بهترین بازی این نسل، ای بابا بازم نه؟ بهترین بازی سال که هست. نیست؟ یعنی میخواین بگین بهترین بازی ماه هم نشد؟ نه !!! بهترین بازی هفته!؟ نه؟؟؟ ( البته هفته رو مطمئن نیستم، اگه فاصله ی ریلیز GEOW3 با این بازی کمتر از یک هفته باشه دیگه Rage بهترین بازی هفته هم نشده ! ) و این است دستاورد استاد جان کرمکی !!!:|
رو xbox بازی کردی؟ :-/
------------------------------------
منم انتظارم خیلی بیشتر بود.. ولی در حده کارمک نبود بیاد nvidia و ati رو بهانه کنه
 

ahmad mashti

کاربر سایت
May 27, 2011
265
نام
احمد رضا
اگه کنسول اینقد که میگید افتضاحه....
پس چطوری از توش بازی مثل geow 3 , forza 4 در میاد...
کار باید بیوفته دست کاردون...وگرنه DICE هیچ هنری نکرده روی یه سیستم HIGH END گرافیک پلنگ تحویل ملت بده...
RAGE هم که رو XBOX دیدیم واقعا بازی خاصی هست...مناظرش واقعا خوب از آب دراومده...من که بیشتر نکات مثبت به چشمم اومد...
 
  • Like
Reactions: uriel

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
اگه کنسول اینقد که میگید افتضاحه....
پس چطوری از توش بازی مثل geow 3 , forza 4 در میاد...
کار باید بیوفته دست کاردون...وگرنه DICE هیچ هنری نکرده روی یه سیستم HIGH END گرافیک پلنگ تحویل ملت بده...
RAGE هم که رو XBOX دیدیم واقعا بازی خاصی هست...مناظرش واقعا خوب از آب دراومده...من که بیشتر نکات مثبت به چشمم اومد...
باو ینا انحصارین ! :|
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
نور پردازی ولیومتریک چیز خاصی نیست مثلا نسل قبل تو بازی black بود ولی کاملا استاتیک و Baked بود دقیقا مثل rage ولی بازیایی مثل g3 یا c2 و bulletstorm نور پردازی ولیومتریک ریل تایم دارن.
توی این نسلم نور پردازی ولیومتریک baked شده تو بازیایی مثل mw 1 و mw2 و همینطور KZ2 و 3 به کار گرفته شده.
حرف شما کاملا درسته. عذر میخوام من بد متوجه شدم. البته به صورت ریل تایم افکت فوق العاده جذاب و مدرنی محسوب میشه.
آخه کسری جان، بازی ای که روی 720 ست نشده به چه درد میخوره؟ بازی روی PC که روی هر رزولیشنی باشه هست روی PS3 هم که کم مونده بشه 600 در 400 که انگاری اونم میشه؟ فقط روی X360 هست که با افت کم رزولیشن طرفیم اونم تمام وقت روی 720 ست نیست.
میثم تو جایی دیدی بگند 720p نیست ؟
 
  • Like
Reactions: DieDie

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
حرف شما کاملا درسته. عذر میخوام من بد متوجه شدم. البته به صورت ریل تایم افکت فوق العاده جذاب و مدرنی محسوب میشه.

میثم تو جایی دیدی بگند 720p نیست ؟
DF گفت 720P نیست و بعضی جاها تا 640x720 هم پایین میاد !
 
  • Like
Reactions: 619

daxpax

کاربر سایت
Feb 27, 2009
1,285
@619
نور پردازی ولیومتریک چیز خاصی نیست مثلا نسل قبل تو بازی black بود ولی کاملا استاتیک و Baked بود دقیقا مثل rage ولی بازیایی مثل g3 یا c2 و bulletstorm نور پردازی ولیومتریک ریل تایم دارن.
توی این نسلم نور پردازی ولیومتریک baked شده تو بازیایی مثل mw 1 و mw2 و همینطور KZ2 و 3 به کار گرفته شده.

عکس از نور پردازی ولیومتریک تو بازی black نسخه ps2:
920890_20060222_790screen001.jpg
تقریبا 99 درصد ولومتریک لایتینگ استفاده شده تو بازی های الان 2D هستش و به صورت یکpost process از red dead بگیر تا GOW3 ,حتی عناوینی مثل Alan Wake و Lord of Shadows هم از ترکیب 2D و 3D استفاده میکنن و همه منابع نور حجم دار 3بعدی نیستن .یک راه جالب برای تشخیص اینکه ایا منبع نور حجم دار 2 بعدی و فیک هست اینه منابع نور 2بعدی رو حتما باید به صورت مستقیم تو بازی دید و اگه مستقیم نبینیم تاثیری ندارند حالا اگه برید جلوی منبع نور وایسید دوربین رو بچرخونید طوری که منبع نور دیگه تو تصویر نباشه اگه باز هم منبع نور حجم دار روی کرکتر تاثیر داشت و اون RAY ها توسط کرکتر تغییر میکردند یعنی که نور پردازی حجم دار 2D و فیک نیست مثال برای نور پردازی حجم دار درست حسابی عکسی هستش که پائین گذاشتم یعنی با اینکه منبع نور توی تصور نیست باز هم تاثیر گذاره-درضمن افکت 2بعدی قابلیت ایجاد سایه های 3 بعدی و حجم دار هم نداره مثلا تو عکس پایین ما سایه حجم دار میبینیم
2qimtj6.jpg
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
خوب حرف منم همینه که اگه اونی که داره بازی رو میسازه به سخت افزار کنسول آشنا باشه میتونه از همین تکنولوژی زنگ زده هم یه چیز درست تحویل ملت بده...
بستگی به گروهی که روش کار میکنن و موتوری که باهاش بازی رو میسازن داره ! آخه بتلفیلد رو که با گیرز یا کیلزون نمیشه مقایسه کرد ! گیرز گرافیک بالا ولی مولتی سبک ! کیلزون گرافیک بالا ولی مولتی سبک ! لتلفیلد رو کنسول نمیتونه با این مپ های سنگین و تعداد پلیر بالا با همچین سخت افزاری که ماله 5 ساله پیش خوب اجرا کنه !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر