جان مارستون در مقابل آرتور مورگان: کدام شخصیت بهتر است؟

از نظر شما کدام شخصیت بهتر است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    148

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
1619524199359.png

جان و آرتور هر دو کرکتر‌های بسیار خوبی هستند. اما آن طور که به نظر می‌رسد، آرتور در به تصویر کشیدن نمادهای یک کابوی، موفق‌تر از جان مارستون عمل می‌کند.کمپانی راک استار همیشه استعداد خاصی برای ساختن شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جذاب دارد و سری”Red Dead Redemption‌” نیز از این قائده مستثنی نیست. بین دو شخصیت‌ اصلی خوش‌ساخت، قطعا انتخاب اینکه کدام یک از آن‌ها بهتر از دیگری است کار آسانی به نظر نمی‌رسد.مشکل اصلی ما برای پیدا کردن بهترین پروتاگونیست سری Red Dead این است که هردوی آن‌ها ارزش‌های مشترکی دارند. John و Arthur با انگیزه‌ی وفاداری و احساس مسئولیت به خانواده‌شان، به عنوان یک کابوی سرسخت این را وظیفه خود می‌ دانند که تمام تلاش خود را در جهت رفاه خانواده‌شان به کار بگیرند.

هردوی آن‌ها سیب یک درخت هستند. مشخص است که این موضوع تصمیم خود راکستار بوده است. جان مارستون و آرتور مورگان بخش زیادی از زندگی‌شان را عضو یک خانواده بودند و هردو نیز روی یک‌دیگر تاثیر گذاشته‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که اگر کسی از یکی از این دو خوشش آمده، قطعا از دیگری نیز خوشش می‌آید. حتی اگر شخصی یکی از این دو را به دیگری ترجیح دهد، می‌توان گفت که این موضوع بیشتر به سلیقه آن شخص باز می‌گردد. هردو شخصیت بسیار خوب پرداخت شده‌اند و انتخاب میان آن‌ها غالبا به تفاوت‌های عینی آن‌ها مربوط است. یکی از مواردی که مربوط به این تفاوت‌های عینی می شود، این است که هر شخصیت چگونه به هدف خود می رسد. در سری بازی “رد دد ردیمپشن” هدف این است که بازیکنان به فانتزی خود که زندگی کردن در یک وسترن اسپاگتی با یک شخصیت کابوی است، برسند. پس هر شخصیتی این حس را بهتر منتقل کند، می‌تواند به عنوان شخصیت برتر انتخاب شود.



1619524243586.png

خوبی‌ها و بدی‌های جان مارستون

شمایل‌ جان بهترین ویژگی او در مقایسه‌اش با آرتور است. او اختصاصا طوری طراحی شده بود تا شخصیت کلینت ایستوود یعنی “مرد بی نام” در فیلم‌هایی مانند “خوب، بد، زشت” را تداعی کند. همه چیز، از لباس‌های جان گرفته تا اسلحه همراهش همه و همه طوری بوند تا طرفداران فیلم‌های وسترن قدیمی از آن لذت ببرند. این طرفداران همچنین در بازی کارهایی را انجام می‌دهند که اصولا کار همیشگی شخصیت‌های فیلم‌های وسترن است! شکارچی جایزه بگیر و مبارزات مسلح از موارد اصلی داستان Red Dead Redemption‌ هستند. راه‌های زیادی برای بازیکنان وجود دارد تا خود را جای کلینت‌ ایستوود بگذارند. اگر بازیکنان می‌خواهند به یک کلینت ایستوود تبدیل شوند، جان برای آن‌ها بهترین انتخاب است. مثل هر چیز دیگری جان نیز فقط خوبی نیست و کم و کاستی‌هایی هم دارد. دنباله بازی بسیار بزرگتر و گسترده‌تر از نسخه قبلی است و جان در مقایسه با Red Dead Redemption 2 در نسخه خودش کارهای کمتری برای انجام دادن دارد.

البته این موضوع در”رد دد ردیمپشن ۲″ وقتی که بازیکن کنترل جان را در اختیار می‌گیرد کاملا جبران شده است. اما به طور کلی بیشتر اوقاتی که کنترل جان را در دست دارید، دنیای بازی‌ برای شما محدودتر است. در یک مجموعه ساخته شده برای به تصویر کشیدن تمام بخش‌های زندگی یک کابوی، بازی جان مارستون موفق به تصویر کشیدن جزئیات و چالش‌های مربوط به غرب وحشی نمی‌شود. داستان جان مارستون انگیزه کمی به بازیکنان برای انجام فعالیت‌های کابویی ارائه می‌دهد. در هردوی بازی‌ها جان تلاش می‌کند تا یک مرد خانواده باشد که در گذشته یاغی و قانون شکن بوده و حالا اصلاح شده است. با در نظر گرفتن اینکه بازیکن نیز بخواهد در بازی وجدان داشته باشد، می‌توان گفت دزدی از دیگران و بانک زنی، دیگر فعالیت‌های جذابی برای شما نیستند. زمانی این فعالیت‌ها جذابیت خود را بیشتر از همیشه از دست می‌دهند که هردوی بازی‌ها سطح شرافت شما را ثبت می‌کنند. اینکه بخواهید خوب نباشید در حالی که می‌توانید ببینید چقدر بد هستید، خیلی سخت است!



1619524328898.png

خوبی‌ها و بدی‌های آرتور مورگان

طراحی آرتور مورگان اصیل‌تر است اما بازهم آن حس تعلق به دنیای پیچیده Red Dead Redemption را دارد. طراحی او برای فعالیت‌های کابویی مناسب‌تر است و داستان او در Red Dead Redemption 2 به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا به هنگام انجام‌ کار‌های کثیف از نظر اخلاقی راحت باشد! بازیکنان کنترل بیشتری روی ظاهر آرتور، اینکه او چه کاری انجام می‌دهد و اینکه چه چیزی به سایر شخصیت‌ها می‌گوید دارند. به طور کلی خارج از بخش نقش‌ آفرینی به جای کلینت ایستوود، ارتور شخصیت تاثیرگذارتری نسبت به جان مارستون است.
این بهتر بودن در مورد گیم‌پلی هم صدق می‌کند. آرتور می‌تواند همه فعالیت‌هایی که جان می‌توانست در نسخه اول انجام دهد را انجام دهد و علاوه بر آن‌ها چیزهای دیگری نیز وجود دارند. از طرفی بسیاری از فعالیت‌هایی که در هر دو بازی وجود دارند، در نسخه جدیدتر بازی، واقع‌گرایانه‌تر طراحی شده‌اند. در Red Dead Redemption 2 باید اسلحه ها را تمیز نگه ‌دارید، به اسبتان غذا بدهید و اینکه به هنگام شکار، مراقب پوست حیوانات باشید!

با در نظر گرفتن اینکه بازیکنان می‌خواهند فانتزی خود در مورد زندگی درغرب وحشی را واقعیت ببخشند، بازی کردن با آرتور راه آنهاست. البته آرتور نیز بدی‌هایی دارد. بعضی از مواردی که در بالا نیز گفته شده‌اند تنها برای بازیکنانی لذت بخش است که یک تصویر واقع گرایانه از غرب وحشی می‌خواهند. اگر آن‌ها می‌خواهند که در قمار تقلب کنند، اسبشان را تمرین دهند و بدن مردم را سوراخ کنند، باید آرام آرام تمام مراحل این کارها را انجام دهند قبل از اینکه اتفاق جالب توجهی صورت گیرد. سیستم‌های موجود در بازی نیز مانند سلامتی و انرژی آرتور، شما را در استفاده کردن از این فعالیت‌های موجود در بازی محدود می‌کنند. برای بالا نگه داشتن سطح سلامتی و انرژی آرتور شما باید در فعالیت‌های مختلفی شرکت کنید که بعضی از آن‌ها مانند شکار کردن و ساختن وسایل روند بسیاری کندی دارند و از هیجان و خشونت سینمایی که دوست‌داران کابوی‌ها به دنبال آن هستند می‌کاهد. جالب است که در این مورد خاص محتوای بیشتر به معنای لذت کمتر برای بعضی از بازیکنان است!



1619524716312.png

کدام شخصیت سری Red Dead Redemption بهتر است؟

در پایان می‌توان گفت که آرتور فعالیت‌های بیشتری در غرب وحشی دارد و بازیکنان را بیشتر در فانتزی زندگی کردن در نقش یک کابوی فرو می‌برد. داستان بازی او را مجبور نمی‌کند تا اخلاق‌مدار باشد و بازیکنان می‌توانند هرگونه که می‌خواهند او را شخصی‌سازی کنند تا تمام نیاز‌هایی که در رابطه با غرب وحشی دارند برطرف شود. آن‌ها یا می‌توانند یک قهرمان تفنگ به دست باشند یا یک کوه‌نشین که فقط به بقای خویش فکر می‌کند. در واقع دست بازیکن باز‌تر است. با این حال جان مارستون در اجرای یک نقش وسترن کهن الگویی موثرتر است.

با اینکه آرتور نسبت به او اهداف متنوعی را دنبال می کند اما باز هم بسته به نظر شخص، ممکن است یک نفر جان را به او ترجیح دهد. شخصی بودن این موضوع باید لحاظ شود. البته اگر کسی می‌خواهد شخصیت‌های RDR را به کسی پیشنهاد دهد تا فانتزی‌های وسترنی آن شخص به واقعیت تبدیل شود، احتمالا بهترین کار پیشنهاد آرتور خواهد بود. تطبیق پذیری آرتور به این معناست که اگر بازیکنان می‌خواهند یک کابوی خوب یا یک “مرد بی نام” باشد، آرتور می‌تواند این خواسته‌ها را نیز برایشان برآورده کند. ممکن است او در این یک کار به خوبی جان نباشد اما بازهم می‌تواند فانتزی‌های وسترنی بازیکنان را برآورده کند.



 
آخرین ویرایش:

Capitan_shepard

کاربر سایت
Jul 9, 2017
1,134
نام
امیر
به نظرم عادلانه نیست که تو مقایسه دو شخصیت پای گیم پلی و مکانیک ها و فعالیت هایی که میشه انجام دادو پیش کشید...۸ سال فاصله بین دو بازی هست و طبیعتا رد دد ۲ در همه این موارد نسبت به نسخه اول کامل تر و بهتر بوده :D
با این که سختع ولی انتخاب من جانه...صدای بی نظیر جان که نیازی به تعریف نداره... تو نسخه دوم همه جا منتظر شنیدنش بودم و به نظرم انگیزه ش تو نسخه اول خیلی قوی بود و پایان کار هم الله و اکبر! همه اینها در مورد ارتور هم صدق میکنه مخصوصا سیر تغیرات شخصیتی هر دو و رستگاریشون به زیباترین نحو نشون داده میشه ولی خوب هرچه که باشه اولین ها همیشه جایگاه خاص تری تو ذهن پیدا میکنن :D در کل هر دو شخصیت بی نظیرند و قصه جذابی برای شنیدن دارند و قطعا اگر آپشن هر دو مورد بود بیشتر از همه رای میاورد :-"
با تشکر از این ترجمه زیبا
 

Albert Camus

Nothing But Video Games
کاربر سایت
Mar 15, 2008
186
نام
علیرضا
عجب سوالی! اونم درباره یکی از بهترین ip های تاریخ:x
یادمه بعد از اینکه شماره اول RDR رو تموم کردم، اونقدر از شخصیت پردازی John Marston خوشم اومده بود که قویّاً معتقد بودم امکان نداره توی این فرنچایز، کارکتر بهتری خلق بشه. قبل از انتشار RDR 2 هم هیچ علاقه ای به Arthur Morgan نداشتم؛ چون چیزی ازش نمی دونستم و همش تو ذهنم اونو با JM مقایسه می‌کردم ...

امّا، امّا و امّا وقتی که برای اولین بار شروع کردم به تجربه Red Dead Redemption 2، تا پایان بازی فقط به این فکر می‌کردم که چی باعث میشه شخصیت پردازی Arthur Morgan اینقدر کامل و بی نقص باشه؟! Arthur برای من یکی از واقع‌گرایانه ترین و انسانی ترین شخصیت هایی بودم که نه فقط تو مدیوم گیم، بلکه تو مدیوم سینما و سریال دیده بودم. همه جنبه های این کارکتر در بهترین و کامل‌ترین شکل خودش پرداخته شده بود و کارها و تصمیماتش به عنوان یه انسان، برای من باورپذیر بود. صدای گرم Roger Clark، به قدری روی این شخصیت نشسته و فوق العاده از آب دراومده که گاهی اوقات یادم میره که آرتور مورگان یه Fictional Character ـه و نه یه آدم واقعی. خلاصه که انتخاب من تو این نظرسنجی، مطمئنا و بدون تردید، آرتور مورگان دوست داشتنیه!
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,579
نام
Mehrdad
خیلی سعی كردم به جای آرتور به جان رای بدم.. اما نتونستم. جفتشون رو خیلی دوست دارم..
بحث صدا شد. شكی نیست كه صدای جان خیلی خفنه..

اما آرتور.. بی نظیره.. اصن نیمی از جذابیت بازی واسه من همینه.
 

amin200200

کاربر سایت
Aug 26, 2010
911
نام
amin
واقعا که چه سوالی ؟؟
چه میکنه این سوال با گیمرها ؟؟ بازی با علایق و قرار دادن شخصیت هایی که دوست داریم در مقابل هم ؟؟ البته این درسته که آرتور مورگان رو نمیشه با هیچ شخصیت دیگه ای مقایسه کرد و تو هیچ بازی دیگه ای واسش رقیب پیدا کرد واسه همین کسی که این تایپیک رو زده هیچ رقیبی جز رقیب خودی نتونسته واسش پیدا کنه و اون شخص کسی نیست جز جان مارستون.( منظور از رقیب خودی یعنی شخصیتی که باز هم خوده راکستار خالقش بوده ). این از اون نظرسنجی هاست که آدم میگه کاش میشد به هر دو رای بدم و منم انتخابم هر دو هستش . ولی همون جوری که توی توضیحات بودش اگر از نظرات مختلف بخواییم مقایسه انجام بدیم شاهد تفاوت ها و اختلاف هایی هستیم و میشه جداگانه به هر کدوم رای داد ولی چون این نظرسنجی کلی هستش با این که من هم خیلی خیلی عاشق شخصیت آرتور مورگان هستم و حتی مثلش رو در نسخه اول Red Read هم ندیدم ولی مجبورم به جان رای بدم .
 
آخرین ویرایش:

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
جان مارستون به مراتب ماجراجوتر از مورگان بود.
اون آتیش بازی که تو مکزیک راه انداخت یا جنگیدن با گروه داچ و شکست دادن تک تک افراد گروه واقعا جذاب تر از ماجراهای مورگان بود که صرفا عقلش رو داده بود دست داچ و فقط دزدی می کرد.
من مارستون رو بیشتر دوست دارم چون بی پروا تر بود.
 

Albert Camus

Nothing But Video Games
کاربر سایت
Mar 15, 2008
186
نام
علیرضا
جان مارستون به مراتب ماجراجوتر از مورگان بود.
اون آتیش بازی که تو مکزیک راه انداخت یا جنگیدن با گروه داچ و شکست دادن تک تک افراد گروه واقعا جذاب تر از ماجراهای مورگان بود که صرفا عقلش رو داده بود دست داچ و فقط دزدی می کرد.
من مارستون رو بیشتر دوست دارم چون بی پروا تر بود.
البته اولش همه اعضای گنگ، عقلشون رو دو دستی داده بودن دست Dutch و نقشه های احمقانه‌اش (I have a plan, Arthur؛ اِی مرض و I have a plan):D

انصافا جان مارستون تو RDR 2 خیلی بی‌اختیار و دهن بین بود و اگر زرنگی Abigail و بعدا نصیحت های آرتور نبود، جان سرشو به باد می داد! رسما یه کارگزار برای خواسته های داچ بود. در واقع بعد از اتفاقات RDR 2 و کشته شدن آرتور و اینکه جان مارستون خیانت Micah و بدتر از اون Dutch رو دید، متحول شد و مثل یه آدم زخم خورده که انگیزه شخصی داره، اتفاقات به یاد موندنی RDR رو رقم زد.
یکی از دلایلی که اکثر ماها اولش عاشق جان بودیم ولی بعد از تجربه شماره دوم، نظرمون به آرتور تغییر کرد این بود که جان در مقام مقایسه با آرتور خیلی هم فرد شجاع و عاقلی نبود و حتی انگیزه و نقشه انتقام از Micah رو Sadie Adler دوباره انداخت تو کلّه‌اش! البته استارت عاقل شدن جان، از ماموریت The Bridge to Nowhere کلید خورد که می گفت نمی خوام دیگه با داچ کار کنم و می خوام برم Saint Denis چون داچ فقط دنبال دشمن تراشی و دردسره؛ باز هم اونجا آرتور بود که تشویقش کرد و بهش گفت: "تنها کاری که باید بکنی اینه که دست زن و بچه‌ات رو بگیری و گورتو گم کنی" :D

البته اینا رو فقط در مقایسه این دوتا با هم گفتم، وگرنه کدوم فن دوآتیشه RDR هست که جان مارستون رو دوست نداشته باشه. من شخصا معتقدم نه RDR 2 میتونه جای RDR 1 رو برام بگیره و نه برعکسش! هر کدوم جایگاه مستقل و دست نیافتنی برام دارن و اصلا نباید با هم قیاس بشن ولی خب آدم ذاتا دوست داره همیشه X رو با Y مقایسه کنه
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
آرتور با وجود این همه بدبختی که کشید همیشه منطقی بود و بهترین کاری که از دستش بر میومد انجام میداد از طرف خیلی ها بهش خیانت شد و کسی هم هواشو نداشت هر کسی رو هم که دوست داشت از بین رفت مثه خوزه و لنی ... مری هم که اونطور بهش پشت کرد:( بازم شخصیتش اینقدر بزرگ بود که هوای همه رو داشت یه مرد واقعی و از خود گذشته متاسفانه حتی توی دنیای واقعی هم همینطوره آدمای از خود گذشته هیچ وقت دیده نمیشن شاید بشه گفت تنها کسی که یکم تونست آرتورو درک کنه و بزرگیشو بفهمه سیدی ادلر بود

ولی جان دقیقا برعکس آرتور یه بچه لوس خیلی خوش شانس بود همیشه یکی بود جمش کنه و هواشو داشته باشه

آرتور تو یه لول دیگست اگه جان شرایط زندگی آرتورو داشت هیچی نمیشد

برعکس فرض کنید آرتور یکی مثله ابیگلو داشت چی میشد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر