توضیحاتی در مورد داستان بازی Dragon Age

merikhi110

کاربر سایت
Mar 13, 2007
204
============
Andraste و Maker
============
Andraste زنی بود که همسر معنویMaker محسوب میشد، Maker مرد محسوب میشه و معتقدانش اعتقاد دارند که همه چیز توسط او خلق شده، Maker از Chantry فاصله گرفت و Chantry معتقد بود که او به سبب گناهان بندگانش فاصله گرفته! Maker به مناجات پاسخ نمیده و آروزها رو برآورده نمی‌کنه تا زمانی که انسان‌ها ثابت کنند ارزش توجه او رو دارند! Maker زمانی باز خواهد گشت و جهان رو تبدیل به بهشت خواهد کرد!
====
Fade
====
براساس آموزه‌های Chantry اولین چیزی که Maker خلق کرده Fade بوده که بعد spirits (ارواح) رو هم بوجود آورد! تمامی موجودات وقتی رؤیا می‌بینند بصورت ذهنی وارد Fade میشن به جز نژاد Dwarf
mages با بکاربردن اسپل هم میتونن وارد Fade بشن! غیر از mages بقیه موجودات زمانی که در Fade هستند رو به خاطر نمیتونن بیارن!
موجودات فناپذیر فقط یک بار تونستند بصورت فیزیکی وارد Fade بشن که اونم باعث بوجود آمدن اولین Blight شد.
همینطور اعتقاد دارند وقتی کسی می‌میره روحش از طریق Fade به حیات بعدی منتقل میشه!
================
Archdemon و Darkspawn
================
برخی مردم بویژه جادوگران پادشاهی قدیمیTevinter به خدایانی قدیمی از هزاران سال پیش ایمان دارند که بهشون در بازی Old Gods گفته میشه! رابطه این خدایان با Maker اسرارآمیزه!
Chantry خدایان قدیمی رو باوری غلط میدونه و معتقده Maker اونها رو در اعماق زمین به بند کشیده!
برخی جادوگران Tevinter از طریق Fade به Golden City رفتند و به Maker اهانت کردند و این باعث شد که Maker اونها رو تبدیل به هیولاهای زشتی کنه که darkspawn نام گرفتند.
باورهای Chantry اینطوره که Golden City توسط Maker برای مخلوقات فناپذیرش ساخته شده بود که پس از مرگ به اونجا برن ولی پس از اینکه جادوگران سعی کردن وارد اونجا بشن Maker اونو تبدیل به Black City کرد!

Darkspawn ها که از نور آفتاب گریزان بودند به اعماق زمین Deep Roads رفتند، اونها قادرند فریادهای خدایان قدیمی رو بشنوند، هر وقت darkspawn ها یکی از خدایان قدیمی رو پیدا می‌کنند با تحریف و تغییر دادن اون رو تبدیل به archdemon می‌کنند و به این ترتیب Blight جدیدی به وجود میارن!

Darkspawn ها با همدیگه سیستم ارتباطی خاصی دارن که بهش taint (آلودگی، فساد) گفته میشه، یه Darkspawn که رده بالاتری داره مثل emissaries میتونه تنها گروه کوچکی رو رهبری کنه، اگه رده بالاتری داشته باشه مثل The Architect میتونه گروه‌های بیشتری رو رهبری کنه، فقط یه archdemon میتونه تمام darkspawn ها رو رهبری کنه و برای همین برای ایجاد Blight به archdemon نیاز دارند.

darkspawn ها انسانهای زیادی به اسارت می‌گیرند، مردها رو کشته و زنها رو به broodmother تبدیل می‌کنند که قادر به تولید darkspawn های جدیده! broodmother از نژاد انسان باشهhurlock به وجود میاد، از نژاد الف shriek ، نژاد Dwarf همgenlock و از نژاد Qunari هم ogre بوجود میاد.

تعداد Old Gods هفت تاست:
پنج تاشون تا حالا تبدیل به archdemon شدند و پنج Blight رو بوجود آوردن Dumat و Zazikel وToth وAndoral وUrthemiel
فقط دو خدای قدیمی باقی مونده Razikale و Lusacan
===========
پادشاهی Orlais
===========
Orlais یا Orlesian Empire قویترین پادشاهی‌ در سرزمین Thedas محسوب میشه، مناطقی که در بازی می‌بینید مثل Anderfels, Antiva, The Free Marches, Ferelden, Nevarra, Orlais, Par Vollen, Rivain, Seheron جزیی از سرزمین Thedas هستند.

پایتخت Orlais شهر Val Royeaux نام داره که محل به وجود آمدن Chantry هم هست، Chantry براساس Chant of Light (مناجات روشنایی) که آموزه‌های نوشته شده توسط Andraste هستند توسط بنیانگذار و اولین پادشاه Orlais یعنی Kordillus Drakon به وجود آمد،زمان حکومت Drakon و تا سالها پس از اون سرزمین Fereldan هم تحت حکومت Orlais قرار داشت او همچین در دومین Blight در برابر darkspawn به پیروزی رسید.در بازی DA:O شاهد پنجمین Blight بودیم!
====================
Dragon Age: The Stolen Throne
====================
The Stolen Throne (تاج و تخت دزدیده شده) عنوان ناول (داستان کوتاه) منتشر شده توسط BioWare هست، قسمتهایی خیلی خلاصه از این داستان:

زمانی که شخصی بنام Meghren از پادشاهی Orlais بر تخت پادشاهی Fereldan نشسته بود زنی بنام Moira که ملکه شورشی the Rebel Queen (یه گیفت تو بازی بود که نقاشی از همین بود) لقب داشت برای استقلال Fereldan تلاش می‌کرد، این زن توسط افراد Meghren کشته شد ولی پسرش Maric تونست فرار کنه!
Maric با Loghain که از گروهی قانون‌شکن بود برخورد کرد و چون چاره دیگه‌ای نداشت به اون گروه پیوست،Maric تحت تعقیب بود و به همین دلیل Loghain اونو به سمت Korcari Wilds راهنمایی کرد.آنها به کمک Witch of the Wilds تونستند از این منطقه وحشی عبور کنند ولی Maric مجبور شد در ازای این لطف قولی به Witch of the Wilds بده که مثل یه راز باقی مونده!

بعد از عبور از منطقه وحشی Maric تونست به گروه شورشی Moira (مادرش که کشته شد) برسه که پس از مرگ Moira توسط Arl Rendorn Guerrin رهبری می‌شد، Maric و Loghain و دختر Arl Rendorn که Rowan نام داشت دوستانی صمیمی شدند سالها در کنار هم جنگیدند و موفق شدند شهر Gwaren یکی از شهرهای Fereldan رو تصرف کنند.

Katrie زنی از نژاد Elf که ادعای پیامبری داشت! هشدار داد که شهر مورد حمله قرار خواهد گرفت و او قادره این حمله رو دفع کنه! بین او و Maric دوستی به وجود آمد! براساس اطلاعات غلطی که او داد اونها به شهر West Hill حمله کردند و این حمله باعث تلفات زیادی برای گروه Maric شد!

Katriel اونها رو به Deep Roads راهنمایی کرد تا از اونجا به شهر Gwaren برسند.در راه با موجودات مختلفی جنگیدند و مورد حمله darkspawn قرار گرفتند که توسط Legion of the Dead نجات پیدا کردند.
Legion of the Dead گروهی از نژاد dwarf هستند، نجیب‌زادگانی که برای پاک کردن رسوایی و ننگی که گرفتارش میشن به Deep Roads میرن و تا زمان مرگ همونجا میمونن.پس از مرگشون توسط اعضای گروه در میان تخته سنگها مدفون میشن.

Katriel در‌واقع از طرف Meghren فرستاده شده بود که با فریب موجب شکست و دستگیری Maric بشه ولی بعد عاشق Maric شده بود!
Katriel خیانتش توسط Loghain کشف شد و به اطلاع Maric رسید و بعد توسط Maric کشته شد!

بعد از اون Maric با تشویق Loghain با Rowan ازدواج کرد، سالها بعد اونها موفق به تصرف تمام سرزمین Fereldan شدند و Maric پادشاه شد و صاحب فرزندی بنام Cailan (که در قسمت قبلی بازی در Ostagar کشته شد!) Loghain هم به قدرت رسید و صاحب دختری بنام Anora و ملکه Rowan پس از یک بیماری طولانی درگذشت.
 

merikhi110

کاربر سایت
Mar 13, 2007
204
Dragon Age: The Calling
===============
عنوان داستان کوتاه دومی است که BioWare منتشر کرده، ماجرای افراد Grey Warden هست که همراه Maric و Logihan برای آزاد کردن یکی از افراد Warden به Deep Roads میرن، یه Darkspawn بنام The Architect فریب میده اینا رو و کلی مشکل درست میشه براشون!
در مورد The Architect نوشتن که به طرز غیرمعمولی باهوشه (ضمناً یکی از شخصیتهای Awaking هم بود)
در این داستان Duncan که جوان بوده و Fiona که زنی از نژاد Elf و کلاس Mage بوده، همراه گروه بودن، داستانش مفصله ولی نکته‌ مهم آینه که بین Fiona و Maric رابطه عاشقانه‌ای به وجود میاد!
بعدها Fiona پسری به دنیا میاره که مثل تمام بچه‌هایی که از ترکیب نژاد انسان و Elf بوجود میان تماماً انسان بوده، Fiona این بچه رو به Maric میده و ازش قول می‌گیره که به این بچه بگه که مادرش از نژاد انسان بوده و مرده! از Duncan هم قول می‌گیره که مواظب این بچه باشه و خودش هم به جستجوی The Architect رفت و خبری ازش نیست بعد از اون!
وجود اون بچه رو هم شاه Maric از همسرش Rowan مخفی کرد!

این دوتا داستان در سال ۲۰۰۹ منتشر شده، معلوم نیست اون بچه چه کسی هست ولی خیلی‌ها میگن به احتمال زیاد Alistair میتونه باشه!

یه نکته هم که تو داستان قبلی چون خیلی خلاصه کردم جا افتاد اینه که Logihan در‌واقع عاشق Rowan بوده! دلیل اینکه Maric رو تشویق به ازدواج با Rowan کرد این بوده که میخواست Maric پادشاه قویتر و بهتری باشه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر