تحلیل تریلر Persona 5

Phantom Thief

کاربر سایت
Dec 7, 2011
972
نام
Parsa
oauxeole0c26y7j2zk4l.jpg
درود :d

سه روز پیش بود که ATLUS تریلر Persona 5 در TGS منتشر کرد و وبسایت Kataku این تریلر را بررسی کرده.می توانید بررسی این تریلر را از زبان نویسنده بخوانید
اول از همه از نوشته هاى روز نامه اي كه در اول تريلر مشاهده كرديم شروع ميكنيم.اين چيزيه كه از سمت راست به چپ نوشته شده هست.
lqkhj7asf7m7bwghutag.jpg

"دوباره اتفاق افتاده!؟مردم دارند فرار مي كنند"
"ماليات ها دوباره افزايش يافتند!؟أيا اين ميتونه جنجالى باشد؟"
"به يك فرد محبوب متهم به فساد مالياتي و پنهان كردن درامد چند ميليوني شده هست."
"جنجال رابطه نامشروع با دختر نو جوان بی گناه.افراد مشغول اين پرونده در قبال معرفى اين شخص سكوت اختيار كردند"
"شايعه هاى مبنتى بر پايين امدن كيفيت غذايى أصلى ترين فروشگاه زنجيره اى مواد غذايى بر سر زبان ها افتاده است"
"كلاهبرادارى جديد از طريق تلفن،اين بار هدف سالمندان هستند"
"تماسهاى تلفن تهديد أميز براي اشخاصي كه اخيرا جايزه لاترى برده اند،انجام شده"
"اعتراضات گسترده مردم بر ضد جعل اسناد"
گسترش زورگيري"
"يافتن اجساد خفه شده در اتاقى"
"افزايش ميزان تجاوز"
"تصادف خطرناك اتومبلى گزارش شده است."


با نگاهى به اين سرفصل ها ميتوان حدس زد كه أوضاع در جامعه خيلى به هم ريخته هست.همچنين تقريبا تمامي اين سرفصل ها رابطه اي با رسانه هاى اجتماعى دارند.هر كدام از اين رسانه ها مى توانند به شكل بالقوه ارتباطي با داستان و تم بازى داشته باشد.
tczk9alegzcchliz24b3.gif

بعد از اين در تريلر ما با پسرى در قطار اشنا مى شويم.اين صحنه به شدت ياداور شروع Persona 3 & 4 است. زيرا در اول اين دو بازي ، شخصيت هاي أصلى در شكل و حالت اين پسر با قطار ظاهر شده اند .به همين دليل مى توان حدس زد اين پسر شخصيت أصلى Persona 5 هست.اگر از ظاهر قضاوت كنيم مي توانيم حدس بزنيم اين پسر،شخصى درون گراست.علاوه بر ان ميتوان به رگه هايى از روان پريشى كه در چهره او نمايان است، توجه كرد.اين يك اشاره به جمله اى است كه اقاي Katsura Hashino در يك مصاحبه گفته بود
"در جهان امروز به اندازه كافي إنسان خسته و مايوس از زندگي وجود دارد كه به بن بست رسيده و به گونه ای به جهان زنجير شده كه نمي تواند خود را از ان برهاند.Persona 5 بازى در مورد ازادى است."
w6igiusbr9rl01wwnwse.jpg

اين بار تريلر دو دختري را كه بر سوار قطار هستند،نشان مي دهد.از انجايى كه يونيفرم اين دو دختر با يونيفرم شخصيت اصلى متفاوت هست،عملا شخصيت هاى مهمي در داستان نيستند.
niuvofvjqgunpvsnkon3.jpg

در اين بخش نماي كاملى از شخصيت اصلى در يونيفرمش را مى بينيم.با توجه به يونيفرم مي توان حدس زد كه مدرسه اي كه شخصيت اصلي به ان مى رود بسيار خشك بوده و داراى محتواى نظامى هست.اين هم ممكنه يك اشاره ديگري باشه كه Hashino در مصاحبه با Famitsu گفته
"شخصيت هاي اين بازي كه ديگران را به غل و زنجير مي كشند و با بازی Persona 5 ميشه به اين احساس رسيد كه با غلبه بر اين شخصيت ها احساس ازادي به گيمر دست خواهد داد كه به زندگي ادامه بدهند"
از علامت نظامي كه در يقه شخصيت اصلى مي بينيم مي توانيم نتيجه بگيريم كه شخصيت اصلى در سال دوم دبيرستان درس مى خواند
opalcvplunsfzann04l1.jpg

بعد صحنه اى از خارج قطار را مى بينيم كه شباهت زيادى به Shibuya در Tokyo دارد.اين نشان ميدهد كه بازي برخلاف Persona 4 در شهر بزرگ و پرجمعيتى رخ مى دهد.به سمت راست تصوير دقت كنيد.
a3vbodr9r6lfy6rrxnwn.gif

در اينجا چند سه تصوير از قسمتی از صورت چند شخصيت به نمايش در مي ايد.اين را هم بگم كه در Persona 3 & 4 زماني كه شخصيت هاى بازي صدمات زيادي به دشمن وارد مى كردند،تصويرى از قسمت صورت اون شخصيت به نمايش می امد.ايا اين مى تونه يك اشاره به بقيه ي شخصيت هاي P5 باشه؟

boy8ilkzz8ouq9sibvra.jpg

اگه به تصوير بالا نگاهى بيندازيد،مى فهميد شخصيت اصلي با يك موبايل در دست از ايستگاه قطار خارج شده است.ممكن هست كه اين قسمت نشان دهنده ان است كه همانند بازي Catherine ارتباطات با موبايل و فرستادن پيغام يكي از بخش هاى مهم Persona 5 است و حتي احتمالش هست كه تاثير زيادي بر روي سيستم Social Link داشته باشد.

swzzzqwlo9skj2djngdr.jpg

اگر بر روی نشانه یونیفرم شخصیت اصلی زوم کنیم می توانیم نوشته "دبيرستان Shujin" را بينيم.Shujin كلمه ژاپنى است كه ترجمه آن زندانى مى باشد.اين يك اشاره به تم ازادى بازي هست و اين مدرسه،مدرسه اي هست كه شخصيت اصلى به ان مى رود.

sulunr6w9qimspirkmf7.jpg

هم اكنون ما شخصيت اصلي را مى بينيم كه در ميان جمعيت ايستاده و كمى گيج شده زيرا زمان براي همه ي مردم به غير از او متوقف شده است.
اما مهم تر از اين بخش،ما چيز ساده اي را مى بينيم كه از ان مى توان به راحتى گذشت اما پتانسيل اين را دارد كه توجه بيشترى بايد به ان شود.
ny5et0khd15xiqyriuqr.jpg


دخترى با گل سر مى بينيم كه به سرعت از ديد تريلر عبور مى كند.اين دختر داراي جزيئات بيشترى نسبت به بقيه ى مردم است.چرا انيميتور جزيئات بيشترى به اين دختر نسبت به بقيه ى مردم(بدون حساب كردن شخصيت اصلي) اختصاص مى دهد؟اگر قيافه دختر با گل سر را با دختر هاى در قطار مقايسه كنيم به راحتى مى توانيم نتيجه بگيريم كه قيافه دختر با گل سر جزيئات بيشترى دارد.علاوه بر ان چهره دختر با گل سر با طرح هاى Shiegnori Soejima (طراح سرى Persona) سازگارى زيادى دارد و به همين دليل من فكر مي كنم اين دختر يك Party Member هست.
مدتى پس از نشان دادن دختر با گل سر،تريلر تاجرى را نشان مى دهد.
xf4rjidqvxfaneegwwxq.jpg

اگر به جزيئات اين تاجر دقت كنيد هيچ ويژگى متمايزى در ان نمى بينيد.Soejima علاقه زيادى داره كه در طرحش به شخصيت ها ويژگى متمايزى بده.مي توان از اين ويژگى ها به كش مو Yukiko Amagi،هدفون و مو Yosuke Hanumara و شايد گل سر اون دختر اشاره كرد
xv2k24ex7m3h4uwli3793.jpg

در اخر در ميان جمعيت شعله ي ابى رنگي در رابطه با ماورا طبيعي را مى بينيم كه فقط شخصيت اصلى قابليت ديدن آن را دارد.همچنين در وسط عكس بالا دختر خواننده نو جواني را مى بينيم كه شباهت زيادي به Rise Kujikawa از Persona 4 دارد.
هم اكنون تريلر به پايان مى رسه و ديد تريلر به چشم و عينك شخصيت اصلى نزديك ميشه و بازتاب شعله هاى ابى را مى توان فهميد كه شخصيت اصلى به اين شعله بسيار نزديك هست
iegwsraalnvmss6t3llz.gif
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
ممنون از ترجمه.

من که تاحالا این سری رو بازی نکردم ولی خیلی دوست داشت بازیش کنم که شانس تا الان نشده. فقط انیمه Persona 4 رو دیدم که ازش خوشم اومد.
امیدوارم P5 هم موفق بشه.
 

Phantom Thief

کاربر سایت
Dec 7, 2011
972
نام
Parsa
ممنون از ترجمه.

من که تاحالا این سری رو بازی نکردم ولی خیلی دوست داشت بازیش کنم که شانس تا الان نشده. فقط انیمه Persona 4 رو دیدم که ازش خوشم اومد.
امیدوارم P5 هم موفق بشه.
خواهش می کنم:d
من بهتون پیشنهاد می کنم هر جوری شده از بین نسخه 3 و 4 رو حتما یکیشون بازی کنید
چون هر دوشون تجربه ی منحصر به فردی داره و از همه نظر(به جز گرافیک که اون هم مهم نیست) واقعا بی نقصه
 

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
خواهش می کنم:d
من بهتون پیشنهاد می کنم هر جوری شده از بین نسخه 3 و 4 رو حتما یکیشون بازی کنید
چون هر دوشون تجربه ی منحصر به فردی داره و از همه نظر(به جز گرافیک که اون هم مهم نیست) واقعا بی نقصه


آخه هر 2 شون برای PS2 هستن. البته PS3 هک هست و میشه بازیشون کرد ولی نیاز به فایل ISO دارم.
حالا اگر تونستم بازی رو پیدا کنم حتما بازیشون میکنم.
دستتون هم درد نکنه.
 

gintoki91

کاربر سایت
Sep 26, 2011
411
من الان دارم persona 3 رو بازی میکنم ، باحاله

فقط اگه زبان ژاپنی با زیرنویس انگلیسی بود خیلی بهتر میشد

میخواستم ببینم این نسخه زبان ژاپنی با زیرنویس انگلیسی داره یا دوبله انگلیسی شده میدن به بازار؟
 

Phantom Thief

کاربر سایت
Dec 7, 2011
972
نام
Parsa
من الان دارم persona 3 رو بازی میکنم ، باحاله

فقط اگه زبان ژاپنی با زیرنویس انگلیسی بود خیلی بهتر میشد

میخواستم ببینم این نسخه زبان ژاپنی با زیرنویس انگلیسی داره یا دوبله انگلیسی شده میدن به بازار؟
هنوز چیزی در این مورد اعلام نکردند ولی از اونجایی که ATLUS USA همیشه بازی های ATLUS رو هم با زبان ژاپنی و هم با زبان انگیلیسی منتشر می کنه،احتمال این که Persona 5 به دوبله انگیلیسی داشته باشه زیاده.

حالا چرا فقط به زبون ژاپنی باشه خوبه؟:d
بازی های ATLUS همیشه دوبله انگیلیسی عالی دارند و جز تنها بازی ژاپنی به حساب میاند که دوبله انگیلیسی عالی دارند.نمونش Catherine که نامزد بهترین صداپیشگی رو داشت
 

gintoki91

کاربر سایت
Sep 26, 2011
411
اخه اغلب دوبله های انگلیسیشون حس نداره ... حالا هر کس نظر خودشو داره ، شاید یکی دیگه حال کنه :d شایدم چون به زبان ژاپنی عادت کردم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر